IndexHandbookMapLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenZoeken

Deel

What a suprice ... [Aerin]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
AuteurBericht
Jennifer
Administrator
Jennifer

Profile
Number of posts : 4988
Status : Active
What a suprice ... [Aerin] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: What a suprice ... [Aerin] What a suprice ... [Aerin] Emptyma 16 jul 2012 - 21:16


Vantussen de grote dennebomen blikte Avanti naar de dorre zanderige bergen van Minater. Overal lang er een klein laagje sneeuw dat kraakte onder je hoeven. Het was nog vroeg in de ochtend. Het was nog donker, aan de heldere hemel stond een hele hoop sterren te fonkelen en langzaam aan kwam de zon tevoorschijn. Het was stil op BMH, heel stil. Hier en daar liepen paarden heen en weer, de meeste stonden in de grote kudde te slapen. Een paar uitzonderingen stonden te grazen of hielden de wacht. Zijn paarse ogen gleden naar de drie leiders van rang één. De ene rustte terwijl de andere twee stonden te waken waarvan er één langzaam rond de kudde heen wandelde. En tussen de dicht gezette dennebomen stond hij toe te kijken naar de kudde en diens omgeving.

Langzaamaan verlaat hij zijn post en wandeld langs de bosrand verder tot hij zo goed als het dichts bij de kudde was. Zijn oren lagen plat terwijl hij geruisloos over het laagje sneeuw verder beweegt. Hier en daar kijkt een paard op, schrikt zich rot van de plotste paarse ogen en rent ervandoor. Maar nog voor hij alarm kan slaan was Avanti alweer weg en stond hij ergens anders geamuseerd toe te kijken. De andere schimmen stonden voornamelijk in hun eigen gebied te niksen mits een paar uitzonderingen.

Zijn oor schiet opzij als iets zijn gehoorveld binnendringt. Hij snoof kort en blikte naar de kudde voor hij achteruit het donker induikt en langzaam verder wandeld richting het doel dat hij voor ogen had. 'Zo vroeg op pad in dit donkere bos.' Mompelde hij meer tegen de bomen dan tegen iemand specifiek. Hij grinnikte en zocht langzaam maar zeker zijn weg alsof hij nergens precies op tijd wou zijn. 'En je weet nooit wat je in die donkere bossen aantreft niet?' Hij draaide zijn hoofd als het het geluid leek te veranderen van koers. Hij grinnikte en veranderde zelf zijn koers ook. 'En vluchten heeft echt geen zin.' Meldde hij wat harder tot uiteindelijk een gedaante opdoemde en hem aankeek. 'Goedemorgen.' Meldde hij met een charmant laconieke stem ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Appel

Appel

Profile
Number of posts : 1243
Status : Absent
What a suprice ... [Aerin] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: What a suprice ... [Aerin] What a suprice ... [Aerin] Emptyma 16 jul 2012 - 22:16

Mijn blauwe ogen staan zonder enig vermoeden op de horizon gericht. Een zucht verlaat mijn lippen terwijl ik zo zacht als een muis me een weg door de sneeuw baan. Alles leek kaal en koud te zijn in de winter, geen enkel beetje leven liet de winter over, althans zo leek het. Alle paarden staan dicht op elkaar in kluitjes dus veel losse paarden zul je niet een twee drie tegen komen, waardoor Minanter een dood gevoel overhoud. Het is vroeg in de ochtend en normaal zouden de vogels nu fluiten, nu is het overigens doodstil om me heen. Vol spanning houd ik mijn blik op de horizon gevestigd wachtend tot de rode zon op zou gaan. Van Rixan had ik namelijk strenge instructies gekregen: Je mag en je zult niet voor de zon op komt gaan ronddwalen en al helemaal niet na zonsondergang, waren zijn woorden. Enkel een idioot dwaalt dan nog door de bossen en over de bergen heen. Hij weet álles maar dan ook echt alles, althans zo doet hij. Hij blijft me maar corrigeren over de schimmen en de blauwe maan en zoiets. Wat is er nu zo erg aan de schimmen? Pa was zelf ook een schim toen hij verliefd werd op ma. Dus dat is toch een bewijs dat niet alle schimmen zo doods zijn als ze lijken? Er was blijkbaar maar een hengst waar ik echt voor uit moest kijken.. Hij had me zijn naam wel verteld maar op dat moment liep er net een vos langs waardoor ik die niet heb meegekregen. Ik zal hem waarschijnlijk toch nooit ontmoeten, wat moet zo'n gevaarlijke hengst met mij? Wraak zal mijn vader zeggen, pff. Ik zucht opgelucht wanneer ik de eerste stralen van de zon zie en spring met katachtige souplesse overeind. Ik spits mijn oren naar voren en ril wanneer de wind met mijn manen speelt. Ik rek me al kreunend uit en begin dan in de richting van de kudde leiders te stappen. Mijn ogen blijven even op hen rusten, allemaal groot en trots en boven alles wijs. Nog veel wijzer als mijn vader had hij gezegd. Het enige wat ik had willen doen toen hij die woorden zei was hem uitlachen, tenslotte had hij altijd schijt gehad en wat de leiders zeiden. Plots vallen de ogen van een van de leiders op mij en met een verschrokken expressie knik ik beleefd. De leider houd zijn ogen even in mijn ogen gericht om ze vervolgens te richten op de andere paarden. Oh hoe ik stiekem droom om een van hen te zijn, trots en fier en boven alles sterk en machtig. Wijs is niet meteen waar ik aan denk, nee ik geloof dat er ook andere en dan betere manieren zijn om door dit leven te komen. Misschien bedenk ik me er later over, maar dat zijn zorgen voor morgen of overmorgen. Ik spring soepel over in een drafje om de ijskoude lucht door mijn neusgaten op te snuiven. Voor een moment lijkt het alsof mijn longen bevriezen voor ze uiteindelijk gewoon verder gaan met hun werk. Ik draaf sierlijk langs de bosrand mijn nek sierlijk in de lucht en mijn neusvleugels rond en groot. Ik besef heus wel dat er enkele hengsten met open mond naar me staan te staren, maar daar heb ik maar weinig aandacht voor.. Liefde is iets wat nog onbereikbaar is voor me, en ik heb geen idee wat ik me er bij voor moet stellen. Knuffelen, kussen en.. een zacht giechel-achtig geluidje verlaat mijn keel en ik draaf vluchtig verder om op andere gedachten te komen.

Ik kom abrupt tot stilstand wanneer een geluid in het bos mijn aandacht trekt. Met mijn staart lichtjes omhoog gedragen en mijn oren naar het bos gespitst wacht ik af. Niets gebeurd, zoals altijd. Het bos leek altijd vol leven te zitten en vol met dingen die ik het liefst allemaal zou willen onderzoeken. Helaas, is dat ook een van de regels. Maar toch, heel eventjes zou toch geen kwaad kunnen? Gewoon even er in en er uit.. Ik twijfel voor een moment, maar besluit dan toch om steevast het bos in te wandelen. Ik word vrijwel meteen omringd door dicht op elkaar staande bomen en voel me er meteen een beetje claustrofobisch door. Met mijn blauwe ogen staar ik door het besneeuwde bos heen, alles in me opnemend. Tenslotte zal het misschien wel de laatste keer kunnen zijn dat ik hier kom, als pa er achter komt. Mam was hier veel minder serieus over, hoewel zij ook wel beschermend over me kon zijn. En dan had je nog Aragorn die verschrikkelijke broer van me die me continue op de zenuwen werkt door me te volgen. Vluchtig kijk ik achterom of ik hem nu toevallig niet ergens zie. Het enige wat ik kan zien zijn bomen en struiken en sneeuw, verder niets. Plots schiet er iets snel voor mijn voeten langs waardoor abrupt stil sta en de situatie in me opneem. Geschrokken staar ik naar de bodem om vervolgens het pad te volgen wat het ding gemaakt heeft. Wanneer ik een roodachtige vacht zie word het voor mij duidelijk en spring ik door de bosjes de vos achterna. Aah, ik deed niets liever dan eens flink te rennen en gek te doen. Ik heb niet door dat ik ondertussen steeds verder het bos in dwaal en uiteindelijk geen flauw benul meer heb van waar ik ben. Alles lijkt op elkaar, maar dan ook alles.. Ik probeer geluiden in me op te nemen om eventueel om hulp te vragen of wat dan ook.. Geritsel, luider geritsel en dan uiteindelijk hoeven. Ik sluit mijn ogen om me te concentreren en word opgeschrikt wanneer ik een zacht gemompel hoor. Ik kan het net niet verstaan, maar het beangstigd me dus besluit ik verder te draven. Plots word mijn weg gedwarsboomd door een enorme hengst. Ik steiger laag en zet vlug een aantal pasjes achteruit. Na zijn verschijning hoor ik zijn stem en luister ik half naar zijn woorden. Mijn ogen glijden over hem heen van top tot teen.. Uiteindelijk blijven ze hangen in zijn magnifieke paarse ogen. Wauw. fluister ik zachtjes terwijl ik weer een aantal kleine pasjes dichterbij hem zet. Ik heb moeite om mijn ogen ergens anders op te richten maar weet het uiteindelijk voor elkaar te krijgen. Sorry, maar uw ogen zijn echt schitterend.. zeg ik nog steeds na dromend over de paarse gloed. Was u dat zojuist? Ik hoorde iemand praten maar kon niet helemaal opmaken wie het was. Zeg ik zachtjes, mijn stem als melodische belletjes. Hij moest vast van een hogere rang komen aangezien ik hem nog niet eerder had gezien in Minanter. Oh, ik ben Aerin aangenaam, meneer. Zeg ik terwijl ik een knikje geef. Schichtig kijk ik om me heen wanneer ik geritsel hoor en zet onbewust een stapje dichter naar de hengst toe. Ik glimlach onschuldig en kijk hem even onderzoekend aan wanneer ik zijn geur ruik. Hij rook naar denneboom en een geur die ik niet kan plaatsen.. Mijn blauwe ogen schieten overigens weer terug naar de waaiende bomen en nerveus houd ik ze daar op gericht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer
Administrator
Jennifer

Profile
Number of posts : 4988
Status : Active
What a suprice ... [Aerin] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: What a suprice ... [Aerin] What a suprice ... [Aerin] Emptydi 17 jul 2012 - 12:45


Avanti slentert maar door en door. Het was zo één van die dagen waar hij zich zienderogen in verveelde, hij had niets om op te jagen, kon enkel hopen dat er iets om op te jagen zou komen. Maar zijn groeiende macht met de uitbreiding van zijn kudde bezorgde Avanti zijn beste dagen. Al waren weinig zielen die deze dag konden aanschouwen want er waren weinigen waar hij daadwerkelijk tegen praatte. Weinig kou drong door vanuit de bomen over zijn lichaam, het was er niet warm maar ook niet zo kou als op open veld. Velen paarden konden zich hier opwarmen maar weinigen deden het ook daadwerkelijk. Kort blikte hij over zijn schouder naar de kudde en met een kille grijns wandelt hij langzaam verder. Zijn vacht tekent lange kronkelde littekens, zijn hals een oude wond die nu eindelijk uit het stadium, ontsteken, is gekomen. Omdat er overal sneeuw zag je zijn hoeven zelden tot niet. Het laagje bloed dat er was ingedroogd werd schoon gevaagd door moeder natuur.

Toen een prachtige merrie voor hem verscheen gleden zijn oren kort geïnteresseerd naar voor. De lichtvoetigheid die hij als de verloren gelopen ziel had geregistreerd paste bij de elegantie van deze merrie. Veel merries waren prachtig maar weinig hadden snel Avanti's interesse. Buiten Phantoma dan maar hun relatie was verdomd lastig. Hij wist eigenlijk niet wat hij van Phan moest denken, hij haatte haar omdat ze hem altijd schaakmat zette maar anderzijds ... Ze maakte iets in hem los dat een paard al eeuwen niet meer gedaan had. Vriendschap? Misschien, toch was hij er honderd procent zeker van dat als ze hem eerstvolgende blauwe maan tegemoet zou komen hij haar het strot zou doorbijten. Bij blauwe maan had hij zichzelf zelden in de hand, eigenlijk over het algemeen zelden. Zijn paarse ogen blijven neutraal op haar lichaam rusten, zijn oren staan zwak achteruit. Niet aanvallend, niet agressief, maak dat mee bij Avanti.

Het feit dat ze dichter kwam en hem prees om de pracht van zijn blik deed Avanti even met een mond vol tanden staan. Hij kneep zijn paarse ogen samen en nam haar onderzoekend op. 'Over uitzonderingen gesproken.' Zei Avanti met een korte glimlach. Meestal kwamen de paarden af met: "Laat me gerust", "blijf uit mijn buurt" of "wat wil je?" maar in tegenstelling tot dat alles zei deze merrie dat hij mooie ogen had. Bij haar opmerking, vraag blikte hij kort over zijn schouder naar de weg vanwaar hij juist kwam. 'Dat was ik.' Bevestigde hij eerlijk. Zijn blik gleed schaamteloos over haar lichaam voor ze terug naar haar felle blauwe ogen ging. Ogen die hij eerder zou hebben gezien, alleen niet bij een merrie. En zijn geheugen liet hem eventjes in de steek want hij wist niet vanwaar hij die blauwe ogen nog gezien had. Ze stelde zich voor als Aerin en er schoot een kort valse blik over zijn hoofd. 'Aangenaam Aerin.' Sprak hij begroetend wetend dat als hij zijn naam zou spreken ze meteen argwaan zou koesteren. 'Mijn geheugen laat me in de steek Aerin maar ik ken de blik in je ogen. Ik weet alleen niet vanwaar.' Sprak Avanti luidop. Zijn oren gleden kort opzij bij het geritsel waarbij de merrie een stap zijn richting uit deed. Avanti keek haar kort aan en blikte dan in de omgeving voor zijn lichaam in stap ging waarbij hij haar een beschermende positie aan zijn flank aanbood. 'Je bent veilig, zo veilig als een paard in bmh maar kan zijn.' Meldde hij neutraal. Er sierde een valse glimlach zijn lippen, niet naar haar, gewoon een glimlach in het donker ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Appel

Appel

Profile
Number of posts : 1243
Status : Absent
What a suprice ... [Aerin] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: What a suprice ... [Aerin] What a suprice ... [Aerin] Emptydo 19 jul 2012 - 14:32

Mijn ogen blijven vertwijfeld in de ogen van de zwarte hengst staan. De hengst leek me op z'n allerminst gevaarlijk en op een een of andere manier was ik gecharmeerd van hem. Zijn zwarte golvende manen en z'n paarse diepe kijkers waar je daadwerkelijk geen enkele emotie uit kan halen. Enkel zijn wat wrange glimlach doet me twijfelen aan zijn goedheid. Ik heb moeite om mijn blauwe kijkers van hem af te houden en moet dan ook moeite doen om iets anders in het bos te vinden wat voldoende mijn aandacht trekt. Als Rixan hier ooit achter zal komen dan was ik dood vlees, en dat geld waarschijnlijk ook voor m'n moeder. Welke idioot gaat nu gewoon het bos in om daar een complete vreemde te spreken en boven alles te vertrouwen? Want ja, de hengst voor me vertrouwde ik nu al. Zijn blikken waren misschien wat aan de valse kant zo nu en dan, maar ik weet zeker dat hij het niet zo bedoeld. Waarom zou hij tenslotte een merrie als mij iets aan willen doen? Al zou hij slecht en rot van binnen zijn, wat voor reden zou hij hebben om me te treiteren en te peinigen. Ik vestig mijn blauwe kijkers uiteindelijk op een vaag gevormde steen waar ik zoveel mogelijk uit probeer te halen. Paarden, hart, gras en zelfs een vos kon ik er in terug vinden. Ik hoor de zware stem van de hengst mijn oren binnen denderen en kijk hem iets verschrokken aan. Zijn stem is laag en machtig, maar niet geheel onvriendelijk. Hetgeen wat me doet schrikken echter is de leegheid er van. Geen enkele overheersende emotie in zijn stem, noch zijn ogen of lichaamstaal. Het is haast alsof de hengst niet weet hoe hij moet reageren op me, en diep vanbinnen in een conflict van emoties zit. Ik schenk hem een bemoedigende glimlach en priem mijn glazige ogen weer in de zijne. Niets. Leegte. Het geeft me een licht somber gevoel wanneer ik te lang in zijn ogen staar, maar ik wil ze niet ontwijken. Sterker nog ik wil de zwarte hengst beter leren begrijpen, leren kennen en hopen dat hij een van zijn zware problemen ooit bij mij kwijt kan. Ik grinnik zachtjes, een jonge merrie van nog geen 3 jaar wilt een ervaren zwarte hengst helpen met een van zijn levensproblemen.. Wat een lachertje. Waarschijnlijk ben ik nog niet wijs of slim genoeg om zijn problemen op te lossen of ook maar te begrijpen en zo zal hij me dan ook vast zien. Jong, naïef en oliedom. Na mijn vraag antwoord hij kort en voor mijn gevoel eerlijk. Dus dat was toch hem daar net. Ik zucht opgelucht en kijk hem vrolijk glimlachend aan. Ah, dan hoef ik me minder zorgen te maken. zeg ik vrolijk tegen hem. Van mijn ouders mag ik eerlijk gezegd helemaal niet komen hier, ze zeggen dat het gevaarlijk is voor merries als mij. Vertel ik hem dan zomaar. Waarschijnlijk is het ook verstandiger.. dus ik ben blij dat ik u heb ontmoet, dan heb ik altijd een excuus. zeg ik glimlachend. Ik zie m'n vaders gezicht al voor me wanneer ik hem vertel dat ik bij een machtig grote hengst was. Een ondeugende grijns siert mijn lippen maar verdwijnt weer wanneer hij me begroetend aanspreekt. Ik knik en kijk hem dan licht afwachtend aan. Meestal volgde nu een naam van de ander, maar deze hengst houd zijn mond. De eerdere glimlach maakt plaats voor een verwarde expressie terwijl ik hem aan blijf staren. Misschien vind hij het onnodig om zijn naam aan een jonge merrie mede te delen, misschien verwacht hij ook wel dat we elkaar nooit meer zullen zien hierna. Ik kan hem helaas geen ongelijk geven aangezien ik hierna waarschijnlijk met vier ogen in de gaten word gehouden door m'n ouders. Wegkomen zal een hele uitdaging opzich worden, en misschien áls ik weer vrijheid had zal mijn broer me 24/7 volgen en me observeren om het vervolgens door te geven aan een van mijn ouders. Ik zucht gefrustreerd en staar de hengst dan weer aan. Waren uw ouders vroeger ook zo vervelend? U continu in de gaten houdend? Vraag ik dan plots, onbewust een van mijn eigen problemen bij de hengst neerleggend. Ik kan me tenslotte niet voorstellen dat het bij iedereen zo is, zoals bij mij. Andere jonge paarden waren vrij om te staan waar ze wilde, ik daarentegen.

Ik schrik lichtjes door zijn donkere stem die door het bos heen galmt maar kijk hem al gauw vol interesse aan. Zijn woorden maken me aan het denken. Mijn blauwe ogen.. De hengst had wel gelijk, niet veel paarden hebben de zelfde helblauwe ogen als mij. De enige die ze ook hebben zijn.. Dat kunnen enkel mijn ouders zijn. Vertel ik hem bedenkelijk. Misschien heeft u een van hen wel een keer gezien of kent u een van de twee wel. Ze zijn nogal een discussieonderwerp geweest rondom BMH. Misschien zeggen hun namen u wat, mijn moeder Imagnetrix en mijn vader .. even twijfel ik voor een moment bij zijn naam. Rixan had altijd tegen me gezegd dat ik zijn naam nooit mocht vertellen aan iemand. Dat dat gevaarlijk voor mij kon zijn. Peilend kijk ik naar de zwarte hengst voor me, tot nu toe had hij zo goed voor me gezorgd en had hij me nog geen enkele kwade blik gestuurd. Dit zou toch geen kwaad kunnen? Mijn vader heet Rixan. Vertel ik de hengst dan wat voorzichtig. Meteen nadat ik zijn naam uitgesproken heb bekijk ik de reactie van de hengst, nieuwsgierig of de namen hem iets zeggen. M'n pa heeft tenslotte een heel verleden en helaas wilt hij lang niet alles met me delen. Zijn schimmen leven houd hij geheim voor me, zeggend dat hij zich schaamt voor de dingen die hij gedaan heeft. Ik kan het niet begrijpen, ik begrijp dat hij gemoord heeft, maar enkel omdat de blauwe maan dat van hem heeft gewild toch? Bij de ritsel in het bos duw ik mijn flank tegen de zijne aan. Ik schrik lichtjes en haal hem reflexmatig er weer vanaf voordat ik deze weer langzaam terug leg. Zijn lichaam is ijskoud, in plaats van redelijk warm zoals deze hoort te zijn. Is hij ernstig ziek? Is dat waar hij mee zit? Plotseling vult medelijden mijn ogen en staar ik bedenkelijk naar zijn zwarte vacht. Dan hoor ik zijn woorden en staar ik hem van onderen weer aan. Ik knik en duw mijn neus zachtjes tegen zijn wang aan als bedankje. Ik ben blij dat ik niet alleen ben hier, er lopen tenslotte genoeg paarden rond die me willen op eten. fluister ik zachtjes, denkend aan de schimmen die rondlopen, ieder met hun eigen verhaal. Gedreven tot het uiterste. De nieuwsgierigheid wint het uiteindelijk van m'n beleefdheid en dus vraag ik uiterst nieuwsgierig: Wat is uw naam? Mijn ogen branden vol nieuwsgierigheid in de zijne afwachtend op het antwoord. Zal hij ditmaal wel gewoon antwoorden? Of zal hij er omheen draaien en het uiteindelijk nog niet vertellen.. Wie zou mijn knight in shining armor zijn? De zwarte hengst in plaats van de witte. Voor een seconde kijk ik weer droomachtig in zijn paarse ogen voordat ik tot mezelf kom. Nog nooit eerder was ik zo gefascineerd geweest van een hengst. Gefascineerd en geïnteresseerd. Het is tenslotte een nieuw avontuur voor mij, wie is hij en waarom lijkt hij zo leeg te zijn vanbinnen.. Alsof hij niets meer heeft om voor te leven en alles al heeft verspeeld. Nee die sombere leegte zal ik niet snel vergeten.
*Haar ogen zijn wel blauw, kan het alleen niet aanpassen op de foto ^^ Naja haar echte uiterlijk en dus aftekeningen kun je zien wanneer ze en veulen was. :]
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer
Administrator
Jennifer

Profile
Number of posts : 4988
Status : Active
What a suprice ... [Aerin] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: What a suprice ... [Aerin] What a suprice ... [Aerin] Emptydo 19 jul 2012 - 19:35


En ze bleef hem in zijn paarse lege ogen aankijken. Wat deed zijn ziel om haar blik te krijgen? Niets meer dan anders veronderstelde hij. Toch merkte hij de fascinatie in haar blik, oprechte interesse en zwakke twijfel. Zijn hoeven vingen via de grond het vage kloppende hart van de prachtige merrie en dat was rustig. Misschien wat sneller van opwinding maar niets ... maar ook niets gaf weer dat ze bang was. Nu waren er een paar opties, twee om precies te zijn. Ofwel kende ze hem niet en in dat geval kon hij zeggen wie hij was. Avanti was een goede leugenaar, niet de beste maar hij had veel overtuigingskracht. Hij zou zichzelf wel niet in de bocht naar goedheid kunnen wringen want hoezeer hij daar zijn best ook voor deed ... het kwam nooit in hem naar boven. En als je hem zag lopen? Met de littekens, het opgedroogde bloed op zijn hoeven en lange beenhaar en de kilheid in zijn oren, nee, zo goed kon hij niet overkomen. Tweede optie was dat ze hem kende maar niet bang van hem was en nouja, dat kwam wel heel zelden voor. De meeste voelde hij hun hart snel kloppen ookal leken ze oprecht rustig. Terwijl het allemaal door zijn hersenen raasde bleef hij haar neutraal aankijken. Niet kwaad zoals vaak, niet vals zo altijd maar gewoon neutraal, eng neutraal.

Uiteindelijk kwam hij tot de conclusie dat ze hem niet kende bij zien of horen. "Het paard met de paarse ogen." Zo liepen er ondertussen wel een paar rond, toch ging paars rechtstreeks naar slecht en slecht rechtstreeks naar Avanti. Nouja, nu stond hij voor het punt om te kiezen over hij ronduit tegen haar zou liegen of haar echt nonchalant oprecht de waarheid te zeggen. "Hey, hallo, ik ben de grote enge schimmenleider van BMH" ... nee, zat er niet in. Hij had zich net gescheiden van zijn ruzieënde stelletje sukkels in het schimmenbos en ookal ontkende Avanti in alle mogelijke vormen dat hij gezelschap wou, toch deed het hem soms goed. Ze begon te praten op een zachte bij melodieuze stem. Zijne ene oor schoot meteen opzij, tuurlijk hadden haar ouders gezegd dat ze hier niet mocht zijn. 'Dat kan ik ze niet kwalijk nemen.' Mompelde hij meer voor zichzelf. Je was een slechte ouder als je niet meteen vertelde aan je veulen dat je NIET in de bossen mocht ronddwalen. 'Als je mij als excuus gebruikt om in de bossen rond te dwalen dan zou ik maar gauw eens aan een ander excuus gaan beginnen denken.' Beaamde hij. Hij blikte opzij en gaf haar een mysterieus glimlach. Hij zag haar al naar mammie huppelen met het bericht dat ze een krachtpatser met littekens en paarse ogen onder de naam Avanti had ontmoet, verkeerde boel. Voor haar dan nog wel want ze zou er meteen een persoonlijke bodyguard bij krijgen, waarschijnlijk haar eigen vader misschien. Haar verwarde blik omdat hij haar niet terug begroette met zijn naam negeerde hij compleet. Zijn passen waren zacht, als een sluiper richting zijn prooi. Zijn oren gleden kort langs de omgeving voor ze weer hun vertrouwde plaats in zijn nek namen. Lui, meteen wat je dacht als je Avanti zag wandelde, hals laag en lekker chill. Het was misschien zo, hij hoefde niet altijd te werken. En in het bijzijn van deze merrie zou iedereen beginnen paniekeren als ze hen zag maar Avanti had geen kwaad in zin, tog niet meteen.

Bij haar vraag keek hij opzij en verliet een lange eentonige kreun zijn lippen. 'Nee, ik ben verstoten een week na mijn geboorte.' Sprak hij goudeerlijk al knarste zijn tanden van woede bij het gedacht. En toen was zijn grote haat jegens alles wat vrolijk was want broertje lief was met alle zorg gaan lopen. Al was het aan zijn ouders te danken dat hij was wie hij nou was. Als je ze immers wou bedanken. Ze stonden het eerst op zijn verlanglijstje als "vermoorden". 'Maar in die week waren ze niet vervelend, behoorlijk leerrijk als je het mij vraagt.' Hij keek haar kort aan en greens duister voor hij haar een zacht zetje geeft met zijn lichaam omdat ze naar links wijken. Hij dreef haar niet dieper het bos in, dat zou enkel maar argwaan wekken en dat wou hij nou even niet. En toen sprak ze over haar ouder, BAM, daar was de bom. Zijn ogen werden lichtjes groter en er sierde een duistere glimlach zijn lippen. 'Wel wel.' Fluisterde hij op een valse kille toon. Hij grinnikte bijna geamuseerd en schudde kort zijn hoofd. De moeder had hij al bedreigt en de vader eigenlijk ook. 'Natuurlijk, hoe kon ik dat nu mislopen.' Strafte hij zichzelf omdat hij de afkomst van haar blauwe ogen niet kon achterhalen. 'Die prachtige ogen kunnen ook enkel maar van hen komen, geef ze de groetjes. Ik ben zeker dat ze het zullen apreciëren.' Niet dus, dacht hij bij zichzelf. Ze zouden hun dochter regelrecht naar rang vier jagen in de hoop daar bescherming te vinden tegen de schimmen.

Toen ze tegen hem aankwam gewandeld omdat het geritsel haar die kant opdreef was ze in een kort moment geschrokken van het koude lichaam, Avanti's lichaam weliswaar. Er liep bloed door zijn aderen maar het maakte er hem niet echt veel warmer door. 'Ik beloof je dat niemand je zal opeten als je bij mij bent.' Sprak hij geruststellend. Het was ook zo, hij was het grootste roofdier dus kon niemand hem aanvallen zonder dat hij hen zou aanvallen. Dus hij had gelijk, ze was het veiligste bij het grootste gevaar hemzelf en hopelijk veranderde dat gevaar niet van gedacht om haar als prooi te maken. 'Het is me altijd opgevallen dat ik een zekere aura rond mij heb waar iedereen van terugdeinst.' Sprak hij stilletjes. Zijn ogen knepen zich kort samen terwijl hij bedenkelijk voor zich uit keek. 'Vraag me af vanwaar dat komt.' Sprak hij voor zichzelf. Toen ze vroeg hoe hij heette wat hij lange tijd stil. Liegen, niet liegen, liegen, niet liegen. Pom Pom Pom en daar was zijn antwoordt. 'Avanti, of tenzij je me niet geloofd.' Lekker simpel. De verhalen over hem waren dat hij echt iedereen vermoordde die op zijn pad kwam maar in dit geval deed hij dat niet dus moest je het geloven? Haar keuze ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Appel

Appel

Profile
Number of posts : 1243
Status : Absent
What a suprice ... [Aerin] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: What a suprice ... [Aerin] What a suprice ... [Aerin] Emptydo 19 jul 2012 - 21:06

Half onzeker blijf ik langs de zwarte gespierde hengst lopen. Nu we soms door wat zonlicht lopen zie ik zo nu en dan de open plekken op zijn vacht en de bloed straaltjes die uit sommige wonden lopen. De hengst word serieus met de minuut mysterieuzer en mysterieuzer en ondanks het feit dat ik dat reuze spannend vind, beangstigd het me ook ergens. Niet weten wie iemand is en wat diegene voor gedachten heeft is spannend, je weet tenslotte niet wat hij in het dagelijkse leven doet en uit wat voor rang hij uiteindelijk komt. Mijn helblauwe ogen flitsen weer even naar de leegte in de zijne om daar even in rond te dwalen. Als een verloren veulen op zoek naar houvast. Niets. Ik hoor woorden over zijn lippen glijden. En merk ik op dat ik dit keer niet schrik van zijn zware machtige stem. Nee, eigenlijk als je genoeg aandacht er aan besteedde is deze gevuld met verschillende lage tonen, die samen een mooie harmonie vormen. Doordat ik mijn aandacht voor een moment volledig op zijn stem heb gelegd mis ik bijna de inhoud van de woorden. Ik kom nog net op tijd tot mezelf om de woorden niet kwalijk nemen te horen. Een vragende blik stuur ik meteen zijn kant op, maar ik laat de discussie snel weer vallen. Tenslotte kan hij mijn problemen niet verhelpen noch begrijpen. Hij is een sterke hengst die mag staan en gaan waar hij wilt. Hij heeft vast al een heel leven achter zich, misschien al meerdere veulens op de aarde rondlopen en hij heeft vast al een merrie. Aan zijn lichaam te zien komt hij ook vaak in gevechten terecht waardoor hij vast al eens iemand heeft zien sterven, niet dat dat iets is wat ik ooit wil zien. Nee, deze hengst ken ik pas een klein half uur en nu weet ik al dat ik het verschrikkelijk zou vinden als hij dood zou gaan. Wie hij ook moge zijn, schim, leider of trouw kudde paard. Voor mij is het allemaal hetzelfde, de paarden staan gelijk aan elkaar. De een heeft een rotter leven gehad als de ander, en dat verklaard de beslissingen in hun leven, niet hoe ze werkelijk vanbinnen willen en kunnen zijn. Ik herdenk mijn gedachten nog eenmaal maar kom tot de conclusie dat dat een nieuwe waarde voor mij zal zijn. Kort na mijn beslissing hoor ik zijn volgende woorden en de glimlach verdwijnt langzaam van mijn lippen af. Wilde hij niet dat ik hem als excuus gebruikte en was hij het eens met de stelling van mijn ouders? Mijn ogen glijden weer naar die van hem om verduidelijking te vinden, maar daar is natuurlijk niets uit te halen. De hengst klinkt vaag in mijn oren, nee hij verward me met zijn woorden en daden. Het maakt hem des te interessanter en mysterieuzer en hij lijkt er van te genieten. Wat het mysterie ook mag zijn, ik moet en zal de sleutel vinden tot zijn geheimen en boven alles de redenen waarom hij zo vaag is over zichzelf. Zelfs zijn glimlach is mysterieus op het moment, waardoor ik een ondeugende glimlach niet kan onderdrukken. De hengst is gezelliger en leuker dan ik had verwacht, vooral aangezien hij toch al wat ouder als mij is. De meeste oudere hengsten en merries zijn saai en streng en geven enkel om zichzelf, deze lijkt anders.

Mijn passen zijn muis zacht naast de zijne, alles lijkt vloeiend langs me heen te gaan zonder dat ik ook maar iets er van mee krijg, dit omdat de hengst naast me al mijn aandacht op eist. Daarom ben ik mijn eerdere probleem al helemaal vergeten, ik had geen idee waar ik was en deze hengst neemt me mee naar het nog onbekendere. Een nieuw avontuur voor Aerin dan maar en misschien wel een heel nieuw hoofdstuk van mijn leven, bedenk ik me grinnikend. Vrienden heb ik tenslotte nog nooit gehad, en zo ver ik verstand heb van vrienden denk ik dat dit wel eens een geschikte kan zijn. Ik stel de vraag over zijn ouders maar heb er vrijwel al meteen spijt van wanneer ik zijn antwoord hoor. Een snaar die ik misschien niet had moeten raken, iets persoonlijks, een plek waar ik liever niet heen ging. Het spijt me, zeg ik zacht. Ik had niet moeten vragen over je verleden. Spijt maar ook bewondering voor de hengst komt naar boven borrelen. Hij is verstoten na de eerste week en hij heeft als nog zo goed voor zichzelf kunnen zorgen dat hij het overleefd heeft. Het liefst zou ik hem een compliment er over geven, maar ik weet niet of dit het juiste moment is en of ik de juiste woorden kan vinden. Zijn volgende woorden plezieren me lichtelijk, leerrijk zie je. Niet vervelend. Zo zie je maar dat het niet altijd zo hoeft te zijn, bedenk ik me vluchtig. Nu had ik meteen een reden om te zeggen dat deze bescherming complete onzin is. Een vrolijke glimlach verplaatst de ondeugende en met hernieuwde vastbeslotenheid denk ik aan de situatie tussen mij en mijn ouders. Wanneer we naar een andere kant gaan duid hij dit zachtjes aan met zijn buik tegen de mijne. Het contact duurt maar een paar kleine seconden maar geeft me rare tintelingen door mijn lichaam. Alsof kleine elektrische schokjes door mijn lichaam heen gaan waar de hengst me heeft aangeraakt. Eerst denk ik dat het komt door de wrijving, maar aangezien het even aanhoud kan het dat niet zijn. Is het een onprettig gevoel of.. Ik kan het niet zeggen, het voelt raar maar niet slecht aan. Even kijk ik opzij naar hem om te peilen of hij er ook last van heeft, maar de hengst heeft zijn gewoonlijke expressie weer op zijn gezicht. Wanneer ik mijn ouders namen heb gezegd kijkt hij met een donkere glimlach in mijn blauwe ogen. Zijn blik en lippen spreken gewoon van herkenning en ook zijn woorden niet veel later bevestigen dat. De hengst geeft me op het begin van zijn volgende woorden een compliment waardoor ik de rest van zijn woorden eigenlijk mis. Prachtige ogen dus.. Bedankt voor uw compliment en ik zal het doen. Zeg ik niet veel later, me een seconde later pas bedenkend dat ik daarvoor wel zijn naam nodig heb. Alhoewel.. zoveel zwarte gespierde hengsten met paarse ogen lopen er ook weer niet rond. Mijn dromerige gezicht maakt plaats voor een nieuwsgierige en ik kijk hem grimassend aan. Tijd om informatie uit deze hengst te trekken. Waar kent u mijn ouders eigenlijk van? Of heeft u enkel van ze gehoord tijdens.. ik adem even in en zucht vervolgens hun schandaal. vervolg ik mijn woorden stilletjes. Mijn vader vertelt nauwelijks iets over zijn leven en ik ben zo nieuwsgierig, ook al weet ik dat het verkeerd is geweest wat hij gedaan heeft. Zeg ik weer stilletjes denkend aan de dingen die hij mogelijk gedaan kan hebben met merries en hengsten en boven alles veulens. Mijn adem stokt even bij de gedachte, voor ik weer ongegeneerd verder ga met mijn woorden. Daarom hoor ik graag aan wat anderen over hem te zeggen hebben en wat uw relatie was met hem. Mijn ogen vallen weer op zijn fijn gevormde hoofd, die aan alle kanten geschaafd is. Mijn oog valt op een bloederige wond langs zijn neus en ik kijk er ietwat bezorgd naar. Image heeft me alles geleerd qua wondverzorging en ... Je zou daar naar moeten laten kijken! Laat me je helpen! Zeg ik vluchtig mijn ogen bezorgd en serieus. Mijn woorden zijn al zo snel over mijn lippen heen dat ik hem voor de eerste keer niet beleefd aanspreek, waar ik alweer spijt van heb. Toch is dit geen aanbod, en zal ik het niet laten rusten tot hij het toe laat. Ik vervolg mijn passen naast zijn lichaam en luister weer aandachtig naar zijn harmonieuze stem wanneer deze weer mijn oren bereikt. Ik grinnik zachtjes en giechel zachtjes. Ik denk toch niet dat ik erg lekker ben. zeg ik grappend tegen de hengst mijn oren naar voren priemend. Hij vervolgd zijn woorden en ik kijk verbaasd bij zijn volgende woorden. Automatisch schud ik mijn hoofd halverwege zijn zin en antwoord vluchtig: Nou mij krijg je niet zo snel weg hoor, ik.. ik stop mijn woorden daar in verband met de woorden waarvoor ik me schaam. Ik me juist op een bepaalde manier tot je aangetrokken voel, waren mijn woorden geweest die ik niet durfde uit te spreken. De hengst zal vast denken dat ik spontaan verliefd op hem ben geworden en me verklaren voor gek. Omdat ik midden in de zin gestopt ben vervolg ik mijn woorden nog met: ik ben niet bang voor een mysterie of twee. Ugh, ik kan mezelf wel voor m'n hoofd slaan bij die woorden, zo naïef en merrie-achtig. Wanneer ik mijn nieuwsgierigheid niet meer kan inhouden en hem vraag naar zijn naam volgt er een lange stilte. Een stilte waarin mijn hart drie keer sneller is gaan kloppen, puur uit ongeduld en nieuwsgierigheid. Net wanneer ik denk dat de hengst doet alsof hij het niet gehoord heeft hoor ik een woord vallen, Avanti.

Ik moet voor een lang moment nadenken over zijn naam en haal mijn blauwe ogen van hem af. De naam Avanti was al eerder door mijn hoofd gesuisd maar ik kan niet plaatsen wanneer en waar. Het komt me vaag bekend voor en toch helemaal niet. Het is een toepasselijk naam dat wel, de naam Avanti is wel geschikt voor zo'n mysterieuze hengst als hem. Avanti.. paarse ogen, ik probeer de woorden bij elkaar te plakken en te ontdekken waar ik die woorden en die naam ooit gehoord heb. Ik kan er maar niet opkomen en besluit mijn gedachten voor eventjes te onderbreken: Aangenaam, Avanit. Ik dacht dat ik uw naam nooit zou horen.. Maar dat past dan ook wel weer bij u, het mysterieuze. zeg ik glimlachend. Dan wanneer ik mijn woorden geeindigd heb komt de informatie over Avanti langzaam binnen sijpelen. Schimmen. Is een woord wat ongetwijfeld aan hem gelinkt staat, is hij dan toch een van die wezens uit het donkere bos? Waarom zou ik het niet geloven dat dat zijn naam was.. Dan vallen voor mij alle puzzelstukjes op hun plek en kijk ik ietwat grinnikend naar Avanti. Uw naam.. klopt het dat er nog iemand rondgaat met die naam? Vraag ik nieuwsgierig, dit kan niet díe Avanti zijn. De hengst waar mijn vader me voor gewaarschuwd heeft en de hengst die ieder paard op zijn pad vermoord. Díe moordenaar en schimmenleider Avanti. Bij de gedachte aan die hengst gaat mijn hart sneller kloppen, gelukkig zijn daar Avanti's paarse ogen waar ik weer leegte in kan vinden. De leegte stelt me gek genoeg gerust en ik duw mijn lichaam weer tegen het zijne aan, geschrokken van mijn eigen gedachten over hem. Onmogelijk, dat dit hem is, en dat is mijn besluit. Ik kan me voorstellen dat sommige mensen voor u terugdeinzen nu, het is uw naam die de paarden doet afschrikken. vertel ik hem dan onschuldig, mijn ogen groot in de zijne gericht. Het zal niet..
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer
Administrator
Jennifer

Profile
Number of posts : 4988
Status : Active
What a suprice ... [Aerin] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: What a suprice ... [Aerin] What a suprice ... [Aerin] Emptydo 19 jul 2012 - 22:35


Avanti blikte op regelmatige basis opzij naar Aerin, waarom wist hij niet. De belofte die hij maakte om haar te beschermen was net al de rest van zijn acties een grote leugen, acties uit het verleden misschien. Zijn acties vandaag waren ten zeerste oprecht geweest, tot nu toe. Hij had zichzelf ervan weerhouden om te liegen al waren zijn woorden door verschillende bochten gewrongen. Bij Phantoma was het anders, misschien gewaagder en riskanter. Phan was een vreemd wezen op zich en ze was niet bang van Avanti. Ze geloofde sterk in Avanti's goedheid en dat haatte hij. Hij haatte Phantoma maar het lukte hem niet om haar weg te krijgen, ze bleef op hem inlopen maar kreeg hem net niet te pakken omdat hij niet weer op het laatste moment weg spurtte. Hier was het totaal anders, alsof ze er beide geen moeite voor hoeven te doen om te verbergen wie ze echt waren, Avanti tog niet. Ze kwam niet langs met de rozengeur en manenschijn over hoe goed zijn leven kon zijn als hij gewoon een beetje veranderde. Het was ... gewoon. En geloof het of niet, Avanti vond dat gewone nog veel beter passen dan al dat gezever over goed zijn. Koppig en volhard over zijn doelen in het leven, een hart dat zat vastgevrozen diep in zijn koude en lege lichaam. Hij werd heel graag de slechterik genoemd maar zelden apprecieerde hij het als iemand kwam aanzette met de "goede" Avanti. Als je zei dat hij normaal was dan kon hij er nog meer vrede mee nemen dan al die dingen door elkaar.

Hij glimlachte grimmig bij haar verontschuldigingen, lief, heel lief hoor. 'Heb geen spijt, wat gebeurd is is gebeurd maar ...' Hij zweeg en blikte kort haar richting uit en keek dan weer tussen de bomen door naar de kudde. De dagelijkse activiteiten werden in gang gezet nu de zon helemaal was opgekomen. Avanti blies witte wolkjes uit zijn neus en verdronk kort in zijn eigen gedachten. 'Nee.' Schudde hij dan resoluut zijn hoofd. 'Kort als het was, het maakt me wie ik ben en dat heb ik niet aan mezelf te danken.' Bromde hij bedenkelijk. Hij wou tijd niet terugdraaien want dat was misschien het eerste dat hij zou gezegd hebben achter de "maar." 'Of misschien een klein beetje, nouja.' Hij zweeg en glimlachte mysterieus naar haar. 'Weet je Aerin, hoe volhard gelovig ouders ook mogen zijn, uiteindelijk ben je zelf degene die kiest wat er met het leven dat ze je gaven gebeurt, of heb ik het fout?' Hij keek haar afwachtend aan en snoof verbitterd. Hij zou zijn ouders nooit vergeven hebben moest hij de kans nog krijgen, ging niet want ze waren dood en hij zou ook nooit zijn broer vergeven. En al wie daarachter kwam ... tot hij uiteindelijk de hele aardbol niet meer zou vergeven. Zijn paarse ogen registeren haar vrolijke glimlach, opgewekt en dartelent als deze jonge merrie naast zich was. Ze had een zekere warmte die van haar af straalde. Niet alleen via haar lichaam wanneer ze elkaar raken maar ook in het algemeen. Ze was zich zo onbewust van haar wereld, zo teder en fragiel maar tog deels zo sterk en zuiver. Image was zuiver, Avanti had ook haar het voordeel van de twijfel gegeven toen hij haar bedreigde. Rixan was sterk en volhard ... twee aspecten waarbij Avanti automatisch al ging knarsetanden. Rixan als individu was behoorlijk te verdragen maar Rixan en Alvaro was om zelfmoord vragen. Die twee waren zo op elkaar ingespeeld dat Avanti er bijna jaloers om zou worden. Hij was niet het type dat hardnekkig ging gaan samenspannen ookal was dat soms beter voor zaken.

Hij glimlachte geamuseerd toen ze meedeelde dat ze de groeten zou overbrengen. Het beeld alleen al deed hem grinniken. Daar wou hij getuige was zijn, zowieso. Ofwel zo Rixan gelijk een halve zot naar het bos komen om Avanti te waarschuwen dat hij nooit of nimmer aan zijn dochter mocht komen wat inmiddels al te laat was. Ofwel zou Aerin meteen door genoeg anderen worden beschermd zodat Avanti haar geen haar meer zou kunnen krenken maar dan hadden ze in geen van beide gevallen aan hun dochter zelf gedacht. Wat als ze zelf naar Avanti wou? Wat als ze zelf zijn gezelschap wou? 1 - 0 voor Avanti. Natuurlijk gingen zijn woorden gevolgd door vragen van haar kant en daar kwam weer een oprechte eerlijkheid die hij zo verwoorde dat het in twijfel zou getrokken worden. 'Image heb ik ooit eens bedreigd omdat ze iets deed wat ik niet wou dat ze deed en je vader ...' Zijn stem stierf langzaam weg. Nouja, Rixan, daar kon hij verhalen over vertellen. Alhoewel Alvaro daar beter in zou zijn, het was trouwens zijn partner in crime. Terwijl hij zocht naar de juiste omschrijving voor Rixan luisterde hij naar wat ze verder te vertellen had. 'Paarden als het kaliber van je vader zijn niet echt gek op het vertellen van hun leven, om de simpele reden dat ze er niet trots op zijn.' Benadrukte hij de woorden die Rixan al had gezegd ... het feit dat hij zijn verleden niet aan haar kwijt wou. 'Je weet dus wat hij gedaan heeft?' Avanti keek haar strak aan. Zijn paarse ogen met een flikkering van interesse. Als ze wist wat hij gedaan had en ze wist wat er komen kon ... wat deed ze hier dan? 'Ik en je vader waren niet de beste vriendjes, grotendeels omdat hij teveel aan mijn broer hing en omgekeerd.' Begon Avanti zijn bondige verhaal. 'Hij en Alvaro, mijn broer zaten samen in dienst ...' Dat laatste woord bleef lang over zijn tong rollen terwijl hij haar kort aankeek. Met "in dienst" zou ze wel begrijpen wat hij bedoelde zeker? 'Nouja, hun roem en toedoen was grotendeels voor ik hier kwam. Ik ken Rixan als het ...' Hij klapte zijn tanden op elkaar om niet nog net "sukkeltje" te zeggen. 'Het teruggetrokken hengstje met zijn schandaal.' En bij dat laatste knipoogde hij bijna charmerend.

Hij schrok van haar plotse bezorgdheid. Wond, waar? Zijn lichaam stond er vol van, merkte ze dat nu pas op. Hij snoof langzaam weer uit en gaf zo een kalmerende werking uit wat wilde zeggen "helemaal niets aan de hand." 'Ik overleef het wel, dit is maar mini hoor.' Hij keek bijna scheel omdat hij de wond wou zien. Degene die hij op zijn schouder had was een stuk serieuzer, zo ernstig dat Avanti er zich zelf bijna zorgen om had gemaakt. Maar hij voelde weinig pijn en hij kon niet sterven dus er was geen reden tot paniek. 'En zoniet dan is dat pech voor mij en hoera voor de rest.' Bromde hij weer op dezelfde lage monotone toon. "Ik denk niet dat ik erg lekker ben." Sprak ze grappend. Zijn paarse ogen gleden kort naar haar hals voor hij zichzelf dwingt weer voor zich te kijken. 'Je zou eens moeten weten.' Prevelde hij zo zacht dat ze het waarschijnlijk amper zou gehoord hebben.

Hij keek haar intens en afwachtend aan bij haar afgebroken zin waarna hij grinnikte om haar vervolg. 'Goede redding.' Sprak hij glimlachend waarna hij zijn blik weer voor zich legt. Hij kon haar genoeg onopgeloste mysteries geven, hij kon haar alles zeggen wat ze wou weten en wou zien. Hij was heer en meester over de zelfkennis die de kudde hoorde te bezitten maar waar soms gaten in zaten. Toen hij zijn naam dan uiteindelijk had gesproken keek hij subtiel afwachtend opzij. En het kwam niet ... en het kwam nog steeds niet ... en het bleef maar weg ... kwam het? nee, toch niet, ze begon weer te praten. Maar hij zag dat ze hard nadacht over zijn naam, alsof ze het wist maar niet niet kon bereiken. 'Wat is een naam in vergelijking met je daden. Het stempelt je alleen maar aan je daden. De rest doe je zelf.' Zei hij achteloos. Dat de naam bij hem past deed hem kort vals grijnzen. 'Dankje Aerin, ik ben vandaag op de meeste verassenste manieren verast.' Merkte hij grijnzend op. Eerst de ogen, nu de naam, het compliment over zijn mysterieuze gedrag. Wat ging ze nog allemaal doen of zeggen? Haar gelaatsuitdrukkingen veranderen en toen wist Avanti dat ze het wist. Tog bleef hij met dezelfde nonchalance en luiheid verder wandelen alsof het geen groot probleem was dat hier een schimmenleider liep die je elk moment kon opeten! 'Nee.' Antwoordde hij zelfzeker. Maar toen hij beter dacht wist hij waarom ze dat vroeg en hij glimlachte duister. 'Of tenzij ik er niet van weet maar er ontglipte me zelden iets dus nee, er is maar één Avanti en dat ben ik.' Goed verwoord. Hij voelde haar hart sneller kloppen, daar was geen aanraking voor nodig, sneeuw was een goede geleider. Toen ze haar lichaam promp weer tegen het zijne duwde kropen zijn oren kort dieper zijn hals in, bijna als een waarschuwing maar net niet als een bevel. 'Zoals ik zei. De daden maken de naam en de naam de daden Aerin.' Sprak hij op een beruste bijna alleswetende toon. Hij was niet goed in filosoferen en al die dingen. 'En ik ben zeker dat je vader gezegd heeft dat je uit mijn buurt moet blijven. Klopt dat?' Hij greens vals, hij had gelijk, die vraag moest hij niet eens stellen. Aerin was precies wat Avanti nodig had om het gelukkige koppeltje terug te nemen ... vreemd genoeg was dat niet de gedachte die in hem opkwam ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Appel

Appel

Profile
Number of posts : 1243
Status : Absent
What a suprice ... [Aerin] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: What a suprice ... [Aerin] What a suprice ... [Aerin] Emptyvr 20 jul 2012 - 14:19

Diep in gedachten verzonken kijk ik de zwarte hengst aan, mijn blauwe ogen zachtjes in de zijne duwend. Alles aan mij is haast zacht en onschuldig en lief in plaats van opdringerig en arrogant. Waarom zou ik tenslotte zo zijn terwijl ik nog maar pas 3 jaar ben en nog niets van de hele wijde wereld gezien heb? De hengst voor me heeft al het recht om mysterieus te doen over zichzelf, waarom zou hij tenslotte al zijn geheimen delen met een complete vreemde die alles waarschijnlijk toch niet kan begrijpen? Ik zucht, soms wenste ik gewoon dat ik ouder was en al meer dingen gezien had van het leven, al opgegroeid met een hengst voor mezelf en misschien zelfs wel een vrolijk veulentje. Op een een of andere manier geloof ik dat ik daar nog lang op moet gaan wachten. Liefde en geluk komt tenslotte niet zomaar rond de hoek lopen, en dan moet je nog maar hopen dat de eerste de juiste is. Ik luister naar zijn woorden en knik uiteindelijk, hoewel ik betwijfel of m'n ouders zorgen me maken hoe ik ben. Naja, op deze manier maken ze me een merrie die nooit iets van het leven krijgt te zien behalve dan Minanter en eventuele hogere rangen. Zijn woorden erna begrijp ik op het begin niet, maar naarmate de tijd passeert begint het tot me door te dringen. Dus u wilt zeggen dat ik zelf kan bepalen wat er met mijn leven gebeurd? Vraag ik hem op een bedenkelijke manier. Nog meer redenen om mijn ouders strenge beleid op te heven. Ik kijk hem nieuwsgierig aan afwachtend op informatie over mijn ouders en hoe hij ze zou kennen. Wanneer hij begint uit te leggen over mijn moeder kijk ik hem verbaasd aan. Bedreigt? Dat had ik nooit achter deze hengst gezocht, maar dan moet hij er ook wel een goede reden voor hebben gehad bedenk ik me. Normaal was Image een merrie die problemen uitde weg ging, maar blijkbaar is ze ook niet altijd zo geweest. Net wanneer hij iets over Rixan wilt gaan vertellen vaagt zijn stem weg en ik kan zien dat hij ergens over na aan het denken is. Aan het twijfelen misschien, of hij iets moet zeggen of niet tegen zo'n onschuldig wezen zoals mij. Wanneer hij me uitlegt waarom hij er waarschijnijk niet veel over verteld knik ik enkel, mijn blauwe ogen vurig in de zijne leggend. Ik weet wat hij gedaan heeft en ook al weet ik dat het verkeerd is geweest, hij zal er vast zijn redenen voor hebben gehad. Niemand is puur slecht geboren, dat is vrijwel onmogelijk. Nee, alle schimmen waren ooit ook paarden net zoals mij, onschuldig en misschien een tikkeltje naïef. Ik mag hopen dat er nooit zoiets ergs met mij gebeurd dat ik geloof dat ik geen andere keus meer heb dan me aan te sluiten bij de schimmen. Een schimmenleven zou niets voor mij zijn, met mijn positieve instelling zou ik nog geen veulen kunnen afschrikken. Je bent een gemakkelijk doelwit had Rixan vaker tegen me gezegd, hoewel ik het eerder nooit geloofd had, besef ik nu dat het misschien wel eens waar kan zijn. Bij zijn vraag knik ik opgewekt. Ik weet dat hij verkracht heeft gemoord heeft en dat hij geen verschil maakte tussen veulens merries of hengsten. Maar ik accepteer hem om hoe hij is denk ik. Zeg ik langzaam. Misschien omdat ik met al deze dingen geboren ben dat ik het makkelijker vind om te begrijpen en of te accepteren vertel ik hem langzaam. Mijn ogen worden iets groter wanneer hij zegt dat Rixan en hijzelf niet goede vrienden waren maar eerder het tegenovergestelde. Dus deze hengst kon het helemaal niet zo goed vinden met mijn vader, maar zijn broer wel.. Deze broer verdiende wel eens een bezoekje van me bedenk ik me plots, misschien wel zodra ik met zijn grote broer klaar ben. Zodra ik deze paarse ogen los kan laten is dat. Ik kijk geinterreseerd op wanneer hij een beetje verteld over mijn vader en deze broer die aan zijn verhaal op te merken ook een schim was geweest. Dus mijn vader had daadwerkelijk zo'n goede vriend om samen mee op te trekken dat deze benoemens waardig is.. Eigenlijk kan ik niet wachten om deze hengst nog meer te ondervragen en boven alles achter de naam van zijn broer te komen. En hoewel de vragen me op mijn lippen branden besluit ik niets te zeggen en enkel te knikken als teken dat ik alles heb verstaan. Wanneer hij zo over mijn vader spreekt kijk ik hem lichtjes beledigd aan maar weet de expressie al snel van mijn gezicht af te wissen. Als hun tweeën geen goede relatie hadden met elkaar was het logisch dat ze slecht over elkaar spraken. Zijn knipoog doet me bijna een pasje achteruit zetten, maar ik weet mezelf nog net te beheersen. Wanneer hij me verteld dat hij wel zou genezen keek hij er serieus bij en gaf hij me de indruk dat het hem allemaal niet zoveel uitmaakt. Ik schud mijn hoofd en wil er tegen in gaan hoewel ik me ergens besef dat het toch tevergeefs zal zijn en hij het toch niet zal accepteren. De woorden die hij daarna spreekt begrijp ik pas nadat ik zijn naam heb gehoord en weet wie deze hengst daadwerkelijk is. Hij is Avanti en hij is de enige hengst die met die naam rond gaat. Zijn woorden over hoe ik hem blijf verassen branden even in mijn hoofd na. Dat moest hij nu nodig zeggen, hij is diegene die achter heeft gehouden dat hij potverdomme de schimmen leider is. Wanneer ik zijn oren in zijn nek zie schieten bij mijn aanraking spring ik behoedzaam van zijn lichaam af. Mijn hart gaat te keer als dat van een roodborstje en mijn ogen zijn verwijd net als mijn neusgaten. En jou daden spreken niet veel goeds over je naam. antwoord ik dan voorzichtig mijn oren naar voren priemend. Mijn hersenen draaien op volle toeren om mogelijke situaties in te schatten, wat zal hij met mij van plan zijn? En waarom heeft hij zo lang verborgen gehouden wie hij is.. Wilde hij daadwerkelijk een normaal paard zijn en voelen hoe het is om een normaal gesprek te hebben met iemand die niet bang van hem is? De grote zwarte gespierde hengst waar ik zojuist nog zo tegen op keek heeft zojuist gezegd dat hij een monster is. Misschien was het zo opvallend maar ben ik gewoon de enige stommerik die het heeft weten te missen. Zijn woorden slaan precies de hamer op de nagel en zonder pardon knik ik dan ook eerlijk. U bent precies de hengst waarvan iedereen uit de buurt moet blijven. Dus ik snap waarom u alleen bent. Spreek ik moedig, mijn oren van voren naar achteren flikkerend.

Ik heb geen idee wat ik moet doen, moet ik wegrennen in volle galop en hopen dat ik het levend uit dit bos haal? Moet ik blijven staan en gewoon afwachten wat er gaat gebeuren met me? Moet ik schreeuwen om hulp in de hoop dat er iemand dicht bij is? Ik schud mijn hoofd, geen van die opties lijken geschikt en bovendien hoezeer ik ook wil bewegen mijn hoeven zijn aan de grond genageld en mijn ogen zijn vastgepakt in de zijne. De hengst die ik zo graag wilde helpen is niemand dan de schimmenleider hemzelf, die volgens velen niet meer te helpen valt en dat je waarschijnlijk de dood tegemoet loopt wanneer je het probeert. Een plotseling gevoel van schaamte en spijt neemt mijn lichaam over, ik had mijn vaders naam verteld iets waarvoor hij zo gewaarschuwd had om niet te doen, ik moest het toch doen. Alle waarschuwingen waren goed bedoeld en ik moest zo nodig niet naar ze luisteren. Nee, ik moet kalmeren, tenslotte heeft hij nog geen poging gedaan om ook maar iets met me te doen, hij heeft me juist geholpen.. Er is een kleine hatelijke stilte tussen ons gevallen eentje die ik graag zou willen vullen met woorden, als ik de juiste kon vinden. Uiteindelijk besluit ik maar te zeggen: Wat bent u nu van plan? Mijn woorden klinken kalm en zo is ook mijn lichaam. Ik heb eerder geloofd in deze hengst en door een titel en daden zal dit niet zomaar de deur uit worden gegooid. Pas wanneer ík een reden heb om bang te zijn zal ik mijn mening over hem aanpassen. Toch kan ik het ergens niet helpen om aan de consequenties te denken, iets wat de halve tijd door mijn hoofd heen suist. U heeft me tenslotte in uw macht, kan doen met me waar u zin in heeft. Ik ken de weg hier geeneens, en weet dat enkel een idioot de bossen in treed. Nee, ik heb geen andere keus dan u te volgen wat dat ook voor consequenties heeft. besluit ik dan vastberaden. Ik weet een glimlach op mijn gezicht te zetten voor ik weer verder begin te stappen in de zelfde richting als waar we zojuist heen liepen. Avanti, hoe ben je zo geworden? vraag ik plots nieuwsgierig terwijl ik de grote bomen om me heen observeer. Ik bedoel schim en alles, en hoe voelt het nu om schim te zijn? vraag ik dan weer nieuwsgierig langzaam weer tot rust komend. Misschien kon ik juist wat meer informatie krijgen over het schimmen zijn op deze manier, en dan mijn vader beter leren begrijpen. En meer van het leven in BMH begrijpen.. Ik richt mijn oren vooruit, mijn ogen zo nu en dan op de hengst richtend. Hij is tenslotte al die jaren alleen geweest en het moet voor hem eeuwen geleden geweest zijn dat hij een normaal gesprek heeft kunnen aangaan. Nee, ik ben nog niet bang voor deze hengst, dat moet hij eerst waar maken. U zei dat u een broer had, wat is zijn naam? Vraag ik dan prompt, mijn ogen weer op het pad plaatsend. Het plotselinge idee om zijn wonden te verzorgen is verdwenen, ik weet namelijk dat de hengst het zal overleven. Hij is onsterfelijk en zal dus helemaal niet sterven aan een paar wondjes zoals deze. Verder ben ik écht het meest veilig bij hem. Alles wat onder hem staat zal naar zijn bevel luisteren en durft misschien niet eens bij hem in de buurt te komen. Uit angst voor een straf of het een of ander. Heeft u ooit liefde gekend? vraag ik hem dan plots, zonder er ook maar bij na te denken. Mijn gok was van niet, maar ook hij heeft misschien ooit gevoelens gehad voor iemand. Niet dat het mij wat zegt, ik heb nog nooit zo'n gevoel gehad geloof ik. zeg ik grimassend. Uiteindelijk denk ik ook dat je het niet persee nodig hebt, als je andere dingen hebt om je mee bezig te houden. Vertel ik de schimmenleider rustig. Raar eigenlijk hoe ik denk hem nog iets te kunnen leren over het leven, de hengst die leven en dood zelf in de hand heeft. Mijn ogen richt ik weer opzij om vrolijk te glimlachen naar hem, mijn expressie geen haar anders als voor dat ik te weten kwam wie hij was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer
Administrator
Jennifer

Profile
Number of posts : 4988
Status : Active
What a suprice ... [Aerin] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: What a suprice ... [Aerin] What a suprice ... [Aerin] Emptyvr 20 jul 2012 - 19:54


Bij haar vraag kwam hij terecht in een wereldje waar hij zelden in dook. Moest hij nu zijn vader gevoelens boven halen en gaan zeggen dat ze met haar leven kon doen wat ze wou? Hij had het twee minuten eerder eigenlijk zelf aangestoken door iets gelijkaardigs te zeggen. Maar ze vroeg om bevestiging en wie was Avanti om daar geen misbruik van te maken. Ze was een jonge merrie, een groene merrie die nog zoveel meer had te lezen. Bij ongeluk, zo zagen de meeste het, had ze pech dat ze net de slechtste hengst van BMH tegen het lijf moest lopen om haar die dingen te beantwoorden. 'Ja.' Antwoordde hij dan bondig. Hij keek opzij en staafde zijn korte antwoordt met een zwakke glimlach, al was die een tikkelje langs de duistere kant. 'Het is jouw ziel, je doet ermee wat je wilt. Heb ik ook gedaan, je ouders zijn er naar het schijnt voor een reden ...' Hij zweeg en grinnikte vals, bijna spottend. 'Alleen heb ik nooit geweten waarom.' Bromde hij. Nouja, hij had zijn ouders amper een week gekend, genoeg om ze te onthouden. Dikke drie jaar later ging hij ze gaan opzoeken en toonde hij de paarse blik in zijn ogen, het laatste wat ze gezien hadden voor ze lijdzaam stierven.

'Ja bedreigt.' Zei hij nochalant zonder er verder uitleg achter te geven. Je kon veel achter dreiging zoeken. Meestal was dat met woorden zonder veel daden. Bij Avanti waren het woorden met een hoop daden. Hij zou iedereen vermoord hebben als ze niet deed wat hij wou, dat was zijn dreiging geweest al kon hij zich niet meer herinneren wat ze moest doen. Zijn lege blik schoot weer naar de kudde die langzaam aan achter hen kwam te liggen. Waar gingen ze heen? Normaal zou hij haar rechtstreeks naar zijn deel brengen, zijn gebied maar dat deed hij niet om verscheidene redenen die je dan weer kon herleiden naar één. Misschien wou hij Aerin helemaal niet delen met zijn kuddegenoten. Alhoewel, hoe zou Torak hierop reageren. Er kwam een plezierige twinkel in zijn ogen bij dat gedacht maar het vervaagde al even snel als het gekomen was. Hij luisterde intens naar de woorden over haar vader en diens leven. Kort fronst hij om er dan over na te denken. 'Wat je er zelf van denkt.' Sprak hij enkel kort niet wetend wat hij anders zou moeten zeggen. Was het nu goed? Nu ze wist hoe gevaarlijk het leven was, ze nam het nogal soepel aan. Ja, haar vader was een moordenaar, verkrachter en martelaar maar nam ze dat zomaar aan als normaal? Hij wou haar wel eens toen wat hij deed en dan vragen of ze het allemaal nog zo aannemelijk. Maar dan trok hij zijn eigen slechtheid en die van haar vader in twijfel en nu het zo vlotjes liep kon hij het maar beter hierbij laten.

Ze sprong bijna angstig opzij en achteruit bij zijn dreiging, goed dan wist ze dat ze geen uitzondering was op al de rest van de paarden. Al moest hij dat tegenspreken, Phan was ook een uitzondering, Aerin voegde zich aan die groep al zou hij het nooit tegen iemand anders gaan zeggen. Daar was hij te trots voor, daarvoor hield hij teveel van zijn macht. 'Nee, je hebt gelijk.' Sprak hij eerlijk. Hij keek haar aan en zette koers naar de rand van het bos waar hij tegen zijn zin in het zonlicht ging lopen. Onder zijn hoeven werd de sneeuw een papje vanwege de weinige warmte die de zon gaf. Dit moest haar tog iets of wat geruststellen. Haar moedige woorden deden hem opzij kijken, zwak en bijna weemoedig. Dat ze er maar even van genoot. Algauw nam zijn harde dominante blik het weer over. 'Moest niet iedereen me willen veranderen dan zou het een stuk beter gaan.' Hij zweeg en schudde zijn hoofd. 'Nee, dat is niet waar.' Sprak hij zichzelf tegen voor hij helemaal herbegon. 'Ze moeten me maar niet veranderen. Eigen schuld dikke bult zeg ik zo.' Hij stak zijn hoofd kort in de lucht en snoof minachtig.

Ze was blijven staan en ook Avanti zette zijn lichaam stil en draaide zich een kwartslag op haar onderzoekend op te nemen. De stilte deerde hem niet, integendeel. Hij bleef haar heel die tijd strak en zonder emoties aankijken, alsof hij recht in haar ziel keek. Bij haar vraag schoten zijn oren kort naar voor. 'Niets.' Antwoordde hij simpel. Inderdaad, niets, hij was helemaal niets van plan. 'Moet ik iets doen? Wil je dat ik iets doe?' Vroeg hij terwijl zijn hoofd half schuin kantelde en er een gemene glimlach op zijn lippen verscheen. 'Anders graag hoor.' Zei hij met een donkere grinnik. Toen ze na haar uitleg weer in een stap ging glimlachte Avanti kort en zette zijn lichaam verder naast het hare. 'Ik leef niet elke dag van anderen doden hoor.' Hij sprak stil en kalm. 'Maar stt, hoeven de andere niet te weten.' Hij grinnikte en schudde kort zijn hoofd. Zo slecht was hij niet ... hum hum, toch wel.

En toen kwamen de vragen, de ene na de andere. Geen maakte hem chranijdig dus liet hij ze door zijn hoofd tollen en enkel kort zijn mondhoeken optrekken. 'Haat.' Sprak hij op haar eerste vraag. Hij schudde kort zijn hoofd en liet het dan ontspannen over de grond hangen. 'En nu zet ik die haat om in een allesbeherende wraak. In mijn ogen is alles gewoon anders, je kunt het niet snappen, niemand kan dat.' Legde hij stilletjes uit. Maar het schim zijn deed hem wel weer donker grijnzen. 'Niet kunnen sterven en alle macht naar je kunnen toetrekken. Hoe zou jij je voelen? Het veranderd je volledig, dat ontken ik niet maar het is net wat ik nodig heb.' Hij had een paard nog nooit eerder zo'n volledige en doelgerichte beschrijving gegeven van zijn leven. Veel gaf hij niet bloot, daar was hij nog niet aan toe maar hij tipte een stukje van de sluier op en in het geval van Aerin was dat heel positief. 'Het is een dwingende kracht die je enkel maar kunt liefhebben. Doe je het niet dan eindig je verdoemd, zoals men broer.' Sprak hij dan verbitterd. Hij en zijn broer, het perfecte team maar tog zo hatelijk en dodelijk tegenover elkaar. Avanti dacht wel vaker of dat het niet beter was gewoon Alvaro af te maken maar dat wou hij niet, daar was hij te arrogant en hebzuchtig voor. 'Tweelingsbroer.' Verbeterde hij haar klakkeloos. 'Alvaro, hij loopt hier ook ergens rond als verbanneling. Net als je vader.' Antwoordde hij dan nauwkeurig. Zijn lichaam lijkt even af te remmen als een beekje voor hen opdoemt maar met een krachtige pas gaat hij er gewoon overheen. Water was niet zijn ding, nooit geweest. 'Kijk niet naar een kopie van mij als je Alvaro ziet. We zijn verschillend, heel verschillend maar tog weer hetzelfde.' Gaf hij zijn broer hier het voordeel van de twijfel mee? Door aan een vreemde te zeggen dat ze verschillend waren. Wat eigenlijk wou zeggen dat Alvaro meer goed dan slecht was. En toen kwam een vraag die hij zeker had voelen aankomen, kende hij liefde? Het was echt lang stil voor hij daar antwoordt op gaf, eerst met een kleine schudding van zijn woorden. 'Niet om de manier waarmee jij liefde definieert. Mijn broer is denk ik het enige waar ik nog wat sympathie voor toon maar dat is broederschap en geen liefde.' Hij keek haar aan, bijna vragend op dit voldoende was. Wat kon hij nog meer zeggen? Hij was er niet naar op zoek, wou het zeker niet hebben want het was een zwak, een grote zwak. 'Lief hebben is een zwak in onze wereld. Kan je vader vast wel over meepraten.' En niet alleen Rixan, Alvaro was ook om die reden het leven van de schimmen uit gegooid. Toen ze hem vertelde dat hij andere dingen had, dat liefde helemaal niet nodig was keek hij verwonderd opzij. Hoorde hij dergelijk iets nou net uit de mond van een jonge vrolijke merrie? Hij glimlachte, voor het eerst blij dat iemand hem gelijk gaf op dat vlak. Liefde was niet nodig, enkel je eigen noden en doelen waren belangrijk. 'Inderdaad.' Stemde hij met een euforisch gevoel in...
Terug naar boven Ga naar beneden
Appel

Appel

Profile
Number of posts : 1243
Status : Absent
What a suprice ... [Aerin] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: What a suprice ... [Aerin] What a suprice ... [Aerin] Emptywo 25 jul 2012 - 1:28

What a suprice ... [Aerin] 16mirp
Happiness is like a cloud, if you stare at it long enough it evaporates.

Met mijn onschuldige blauwe ogen staar ik naar de schimmen leider, niet met ogen gevuld met angst, nee mijn ogen zijn gevuld met een vaag vertrouwen wat ik nog niet weet te plaatsen. Zijn aandacht naar mij toe had ik eerlijk gezegd helemaal niet verkeerd gevonden en onbewust hunkerde ik er nog steeds naar. Hij voelde hetzelfde aan als mijn vader en daardoor voelde ik me me misschien sneller op mijn gemak bij hem. Zijn aura is bijna hetzelfde hoewel misschien iets mysterieuzer en killer. Voordat ik het weet trekken zijn paarse ogen weer mijn aandacht en hang ik weer vast aan zijn donkere pupillen. Zou dit de charme zijn van de hengst waarvoor iedere merrie zwichtte in plaats van wegrende? Ik schud mijn hoofd en mijn ogen laten de zijne los. Hij kan niet liefhebben tenslotte dat is de gouden regel voor een schim te worden. En daarom ook meteen de reden waarom het nooit iets voor mij zou zijn. Ik heb aandacht nodig en liefde en .. ik zucht om de gedachtes weer weg te gooien. Waar praat ik over? Het zijn dingen waar ik nog helemaal niet bij stil heb gestaan en of gevoeld heb. De ervaring ontbreekt net als het aantal winters die ik gezien heb. In mijn achterhoofd galmen de woorden van Avanti rond. Ik moest doen waar ik zelf zin in had en mijn ouders in de steek laten. Ik ben het er ergens mee eens, maar waarom voelt het zo fout om er maar uberhaubt bij stil te staan. Ik glijd even langs het lichaam van Avanti om dan tot de conclusie te komen dat hij het er uiteindelijk niet slecht vanaf heeft gebracht. Hij is wel schim en alles, maar verder heeft hij niets te makken. Zo slecht kan het dus niet zijn om een advies van hem aan te nemen. Tevreden met zijn antwoord word mijn glimlach langzaam nog iets breder. Dit was zo slecht nog niet, wandelen met het grootste gevaar wat er op BMH rondloopt. Zonder angst voor enig iets maar gewoon.. zo. Tuurlijk zal er door zijn hoofd zijn gegaan wat hij allemaal met me kan doen, maar of hij het ook zal uitvoeren? Enkel de tijd zal het uitwijzen aangezien ik geen plannen heb om hem zomaar achter te laten. Ergens kan ik namelijk zien en merken dat hij minstens evenveel toe is aan wat aandacht als ik dat ben en ik heb geen problemen om met hem gezien te worden. Het later aan Rixan uitleggen zal wat moeilijker worden. Avanti waarom had jij zo'n hekel aan mijn vader? vraag ik dan plots, mijn stem zoet en mijn oren naar hem toe gepriemd. Ik moet moeite doen om niet weer opgeslokt te worden door zijn ogen maar weet het uiteindelijk voor de eerste keer te weerstaan. Ik hoor zijn antwoord op mijn woorden en knik vervolgens vrolijk naar hem, hij heeft gelijk. Het is maar net met welke ogen je er naar kijkt. Vanuit mijn merrie-achtige ogen is het uiterst slecht en schreeuwt alles in me om weg te rennen, maar met mijn eigen ogen is alles gewoon normaal hoe het is. Als er geen schimmen waren was er niets meer om over te praten en zou het leven veel saaier worden dan het nu is. Nu is er avontuur en het mysterieuze waar iedereen uiteindelijk een beetje naar op zoek is.

Wanneer ik van hem wegspring kijkt hij haast tevreden naar me, oke geen aanrakingen dus. Omdat ik hem niet mag aanreiken blijf ik zo dicht mogelijk bij hem, zo dicht als een jong veulen ook maar bij de moeder kan blijven. Het bos ritselt en kraakt en doet en wat er zich allemaal in verschuild is voor mij een raadsel en voor hem een weet. Ik ben tevreden over het feit dat hij me gelijk geeft want ergens weet ik dat het ook zo is, koppig dat ik ben. Mijn lippen vormen dus een tevreden grimasje voordat ik weer tevreden gesteld word wanneer hij geen antwoord geeft op mijn moedige woorden. Dus hij is het er ergens mee eens, dus ik heb daadwerkelijk iets kunnen zeggen wat waar is over deze hengst? Ik grijns licht tevreden, haast trots maar niet overmoedig. Deze hengst kan me tenslotte nog altijd in een seconde de nek omdraaien en daar kan ik dan niets meer aan doen. Voorzichtig zijn met mijn woorden is dan ook een slim plan om te doen. Ik word nog net wat vrolijker en kalmer wanneer we het bos uittreden en we de zon tegen moet komen. Voor de eerste keer kan ik hem in vol zonlicht bekijken en zie ik hoe gehavend de hengst eigenlijk wel niet is. Niet alleen dat, maar ook zijn vacht is nog zwarter dan ik eerder gedacht had. Zijn paarse ogen blijven hetzelfde, even charmerend als daarvoor. Voor een moment lijkt het wel alsof hij een beetje rekening met me houd. Alsof hij weet dat ik me ongemakkelijk voel in het bos en hij daarom zichzelf op offerd om het bos uit te lopen. Ik twijfel nog om te zeggen dat het niet nodig is maar ik wil zijn aardige gebaar niet krenken en houd dus mijn mond. Stilletjes geniet ik van het zachte zuchtje wind en de zon die op mijn grijze vacht schijnt. De witte strepen die een weg over mijn hele lichaam banen lichten haast op in de felle zon. Ik ben jong en heb nog weinig spieren maar mijn vader zegt dat dat het enige is wat mij nog weerhoud van mooier te zijn als Image. Ik ben altijd tevreden met complimentjes en merk dat ik stiekem toch wel ijdel kan zijn op bepaalde momenten. Heel even zie ik in zijn ogen een rustige blik, die al gauw weer plaats maakt voor zijn dominante overheersende. Zijn blik lijkt nog wel intenser te zijn wanner ik zijn expressies duidelijk kan zien. Ik zucht haast onopmerkbaar en richt me daarna weer op de sneeuw onder me. Grote hoef afdrukken naast kleinere. Net als een vader en dochter.

Ik kijk hem pas weer aan wanneer ik zijn donkere stem weer hoor en focus dan ook mijn volle blik in zijn paarse ogen. Hij spreekt zichzelf eerst even tegen voordat hij tot de conclusie komt van zijn leven. Waarom u veranderen? Tenslotte.. ik stop mijn woorden daar omdat ik eigenlijk geen idee heb of ik zelf wel in mijn woorden geloof. Ik had het willen eindigen met tenslotte is er niets mis met u. Maar of dat ook echt zo is.. Nee, er is wel degelijk iets mis met hem, anders was hij geen schim laat staan de leider van het groepje moordenaars. Ik zie zijn neus trots omhoog schieten en luister naar zijn minachtende snuif voordat ik een kleine grimas op mijn gezicht tover. Wat een trots en een kracht straalt hij toch uit, als het in een andere situatie was dan had ik er misschien wel anders over gedacht bedenk ik me daarna. Een hengst als deze had zeker mijn oog weten te winnen en met zo'n prachtige ogen ook mijn hart. Ik schud mijn hoofd langzaam, jammer dat de dingen anders zijn dan ik gehoopt heb. Zo zie je maar dat niet alles komt zoals je het graag wilt. Ook niet in mijn leven blijkbaar. Afwachtend luister ik naar zijn antwoord op mijn vraag en kijk hem met een zekere nieuwsgierigheid aan. Zijn antwoord lucht me op, waardoor ik weer volledig weet te ontspannen naast zijn grote lichaam. Zijn haast speelse woorden daarna doen me grinniken en ik schud vluchtig mijn hoofd. Ik zou niet durven met een hengst als u.. zeg ik grinnikend, pestend haast. Alsof het een paard is met dezelfde leeftijd als mij zo jong als gras en zo speels als een veulen. Wanneer hij weer praat vormt mijn mond een O en kijk ik hem ietwat verbaasd aan. Je geheim is veilig bij mij Avanti, zeg ik glimlachend, mijn ogen vrolijk twinkelend. Dus deze hengst hoefde helemaal niet persee te moorden. Hij deed het niet elke dag? Maar het is waarschijnlijk wel iets wat door zijn hoofd heen gaat elke keer wanneer hij iemand ziet. Is vast een ritme geworden wat er na jaren in geslopen is.

Dat ik zoveel vragen heb gesteld valt me pas op wanneer de laatste mijn mond heeft verlaten. Ergens hoop ik niet dat hij mijn nieuwsgierigheid erg vind, maar aan zijn expressie te zien is dit gelukkig inderdaad niet het geval. Hij beantwoord de ene na de andere vraag en ik luister met nieuwsgierige groten ogen. Alles probeer ik in mijn hoofd op te slaan, maar kan mezelf niet helpen wanneer ik zo nu en dan door zijn brommende stem word afgeleid. Dus hij is schim geworden door haat, dus hij heeft een hekel aan alles wat leeft en doet. Ik twijfel om te vragen waarom dat precies zo is, maar zoals hij zegt ik kan het waarschijnlijk toch niet begrijpen. Zijn donkere grimas doet me beseffen dat hij de vraag amuserend vind en hij beantwoord hem met een vraag. Ik denk, behoorlijk machtig en ergens wel alsof je de koning van de wereld bent. Zeg ik vastbesloten, een grimas weer op mijn lippen toverend na mijn bedenkelijke woorden. Ergens verbaasde het me wel, hoe open Avanti was over zijn leven. Alsof het iets is wat hij al 100 keer verteld heeft aan een ander. Misschien heeft hij wel juist zitten wachten tot hij het kwijt kon aan iemand die er naar wilde luisteren en uberhaubt de moeite deed om er naar te vragen. Zijn woorden over zijn broer doen me nieuwsgierig maken naar meer maar ik besluit mijn mond te houden. Ik had voorlopig genoeg vragen aan hem gesteld, tenslotte zal hij een keer moe van al die vragen worden en dat wilde ik niet. Wanneer een beekje voor mijn neus opdoemt twijfel ik even voordat ik het ijskoude water in stap en mijn weg naast hem vervolg. Ik kijk op wanneer hij door heeft dat ik van plan ben zijn broer op te zoeken en knik haast bedankend voor zijn advies. Hebt u goede contacten met uw broer? U praat over hem alsof u hem kent maar al lang niet meer gezien heeft. Alsof u hem mist. De laatste woorden floepen er uit en hoewel ik niet weet of het verstandig is heb ik er ook niet een twee drie spijt van. Wanneer hij over het liefdes onderwerp begint knik ik begrijpelijk en begin me te bedenken hoe dat moet zijn. Geen liefde kunnen tonen voor niets en niemand en het ook niet in je lichaam kunnen opwekken. Mijn eerdere vraag is nu al lichtjes beantwoord, hij had broederliefde voor Alvaro. Dus de hengst had toch niet compleet geen gevoel. Wanneer hij over het zwak wat liefde heet begint kijk ik hem bedenkelijk aan waarbij zelfs een frons verschijnt wanneer hij mijn vaders naam noemt. Daar zou ik hem later over aan de tand voelen. Wanneer hij het met mijn mening eens is knik ik tevreden. Ik denk dat jij de eerste bent die het er mee eens bent. Veel paarden zien liefde als het belangrijkste in leven. Wat vind u het belangrijkste? Heeft u uberhaubt nog een doel in het leven? Een bepaald plan of iets daarin? vraag ik dan uit interesse. De hengst leeft al zo lang wat heeft hij nog meer te willen als dit. Een familie en aandacht wellicht, maar wie hunkerd daar stiekem niet naar.
*sorry voor de wat insploze inhoud. Ti's veel gebla maar weet niet of je er ook daadwerkelijk wat mee kunt.

Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer
Administrator
Jennifer

Profile
Number of posts : 4988
Status : Active
What a suprice ... [Aerin] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: What a suprice ... [Aerin] What a suprice ... [Aerin] Emptydo 26 jul 2012 - 16:02


Terwijl de grijze wolken zich wegrukte van het kale witte gebied gaf de zon wat ze tegenwoordig noemden "hoop". Ze gaf geen warmte, althans dat voelde Avanti toch niet. Hij had nooit warmte gekend. De aanraking van warme lucht tegen zijn zwarte vacht, de warmte van de zon, de warmte komend uit iemand die je lief had ... het waren begrippen die hij niet kende. Hijzelf was staalhard en ijskoud. Ijskoud in zijn emotiesn handelingen en gedachten. Ritmisch wist hij zijn dag door te komen met maar één doel ... iemand anders het leven zuur maken, iemand anders tergen om wie ze maken, iemand anders zijn leven om zeep helpen, iemand anders zijn leven beëindigen. Dat was dingen die vooraan in zijn gedachten lagen ... achteraan lagen de uitzonderingen als vriendschap en medeleven. Zijn paarse ogen blikte kort opzij naar Aerin en het woord vriendschap bleef vier keer langer hangen dan de bedoeling was. Het kleefde in het binnenste van zijn ziel en maakte iets los waar Avanti al jaren had tegen geprotesteerd. Zou Aerin zijn vriendin kunnen worden zonder daar verder bij na te denken? Zonder bijbedoelingen te krijgen?

Hij werd uit die gedachten getrokken door haar vraag. 'Goede vraag.' Zei hij meteen. Hij keek opzij en hield zijn zorgvuldig zuinige glimlach voor wat hij was. Het was een goede vraag, een hele goede vraag. En het antwoordt was al even intressant als de vraag zelf. Hij kende het antwoordt maar deelde het met niemand, Rixan kende het niet, Alvaro kende het niet maar ze konden het misschien wel raden... jaloerzie. De simpele jaloerzie omdat Rixan vier keer beter met Alvaro overweg kon dan Avanti dat deed. De twee waren nog even in zijn macht geweest op een blauwe maan. Avanti had vanaf de bosrand toegekeken hoe Rixan en Alvaro hadden samen gewerkt en hij was jaloers in een zekere zin omdat hij dat nooit kon verkrijgen met zijn broer. Dus waarom hem niet hier ter plekke afmaken? 'We kunnen het gewoon niet met elkaar vinden.' Loog Avanti. Zijn eerste leugen, hij snoof kort en blikte kort opzij naar de witte prachtige merrie. 'Ik benijdt hem.' Vervolgend hij schouder ophalend, hij zou hij geen verdere uitleg over geven. Aerin moest maar Rixan gaan vragen wat het probleem was, niet dat hij daarop zou kunnen antwoorden. 'En hij was soms te koppig om niet te luisteren. Had zijn eigen zieke willetje.' Vervolgde hij met een korte opflakkering van woede. Rixan zou ooit nog boeten, voor iets waar hij zelf niet aan kon doen, tog zou er een dag komen dat Avanti zou lachen om zijn rottende lijk.

De zon die zo opkwikkend straalde deed Avanti wat ineenkrimpen de eerste paar seconden. Uiteindelijk torrende hij weer uit in zijn volle glorie en macht. Zijn ogen blikken opzij naar een drietal kuddepaarden die hun weg terugzoeken naar de kudde. De ene kijkt op, kijkt dan weer voor zich en begint dan gelijk een zieke te panikeren. De anderen keken angstig in Avanti's richting. Niet angstig naar hem maar naar Aerin omdat ze denken dat haar leven straks gepasseerd zal zijn. Ongetwijfeld zouden ze nu naar de kudde rennen en een leider raadplegen. Hij gooide zijn oren plat en ontbloot zijn scherpe hoektanden voor een seconde ... en weg waren ze. Hij greens bijna geamuseerd en richtte zich dan weer op de merrie naast zich. Sukkels, bedacht hij zich nog even. Ze snijdt haar zin promp af en Avanti blikt afwachtend haar kant uit, wat wou ze zeggen? Iedereen wou hem veranderen maar enkel voor hun veiligheid. Er is niemand die hem wou veranderen om hem laten we zeggen "te helpen".

'Verstandige keuze.' Beknikte hij haar woorden. Met een hengst als Avanti speelde je niet, laat staan dat je er een conversatie kon meevoeren die veel weg had van wat hij en Aerin nu deden. Ze had geluk, meer dan geluk. Het verbaasde hem dat het zo vlot ging, zonder te denken aan het bloed dat door haar aderen stroomde, zonder te denken wat hij allemaal met haar kon doen om Rixan en Image te tergen. Het ging vanzelf en dat soort praten had hij al hele lange tijd niet meer gehad. Toen ze benadrukte dat zijn geheim bij haar veilig werd kregen zijn paarse ogen een intense glans. 'Het is geen geheim. Iedereen gaat er gewoon van uit dat ik elke dag moord. Ze zijn alleen te dom om te beseffen dat er geen paarden meer zouden zijn mocht ik dat daadwerkelijk doen.' Hij knipoogde en blikte weer naar het besneeuwde landschap voor zich.

Bij haar vraag over Alvaro ging zijn mond open om meteen antwoord te geven maar zweeg hij absurt. Zijn blik werd moeilijk, even waren er veel te veel emoties te lezen maar algauw werd dat weer opgeslork door zijn lege heersende blik. 'Nee en ja.' Antwoordde hij uiteindelijk. Haar laatste woorden bleven even dralen in zijn gedachten. "Alsof u hem mist." Hij beet zijn tanden hard op elkaar. Voor enkele seconden was hij gespannen. Maar uiteindelijk ademde hij uit en knikte langzaam. 'Nee we hebben niet echt goede contacten. Ik laat hem enkel maar in leven omdat ik hem gewoon niet kwijt wil. Het voelt aan alsof ik tekorten heb als hij er niet is. Ik gebruik hem, laat hem lijden omdat ik hem niet wil missen. Hij wil heel graag sterven maar dat laat ik niet toe ...' Hij brak zijn zin af en viel in een lange stilte. Hij keek kort opzij en schudde langzaam zijn hoofd. 'Egoïstisch.' Prevelde hij. 'Ik weet het.' Stemde hij met zichzelf in. Waarom had hij het hierover met haar? Ze kon alles rechtstreeks aan pappielief gaan zeggen. Al was hij zeker dat ze het niet zomaar zou doorzeggen, op zekere hoogte vertrouwde hij haar.

Toen ze weer sprak richtte hij zijn ene oor haar kant op en knikte langzaam tevreden en instemmend. En dan kwamen enkele moeilijke vragen waar Avanti op het eerste zicht geen weet mee was. 'Aerin ...' Begon hij met een kleine zucht. Zijn oren gingen alle kanten op, er was niemand in de buurt, ze waren alleen. Op het eerste zicht kon hij nu zo zwaar misbruik gaan maken van haar maar dat kwam niet in hem op. Hij had een plan maar dat overlegde hij liever niet met haar, het was te cru voor woorden ook. 'Geen idee. Ik heb niets om voor te leven. Ik doe niets om voor te leven. Niets, helemaal niets.' Hij zweeg en trok een moeilijke blik. ' De blauwe maan, de enige reden dat ik hier sta. Ik zou niet willen weten wat er gebeurd als de blauwe maan verdwijnt ... wat zou er dan van me zijn?' Hij keek haar vragend aan en schudde zijn hoofd. Wat een deprimerende wending kreeg dit gesprek. 'Jij?' Kaatste hij haar vragen dan terug. 'Je bent jong. Je hebt vast iets om over te dromen.' Sprak hij dan zachtjes, kort glimlachend ...
Terug naar boven Ga naar beneden
Appel

Appel

Profile
Number of posts : 1243
Status : Absent
What a suprice ... [Aerin] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: What a suprice ... [Aerin] What a suprice ... [Aerin] Emptydi 7 aug 2012 - 12:35

What a suprice ... [Aerin] 16mirp
Happiness is like a cloud, if you stare at it long enough it evaporates.

Wat schaapachtig blijf ik de schimmen leider aanstaren. Bizar is het, nog altijd bizar dat deze hengst dé schimmenleider is hij is dé Avanti en er is geen ander paard waarvoor zoveel anderen vrezen. Wie had ooit gedacht dat ook deze hengst een normaal gesprek kan hebben met iemand. Ligt dat dan toch een beetje aan mij? Doe ik dan toch nog iets goed tegenover deze hengst? Misschien omdat ik zo verrekte naief ben, en misschien omdat ik geen vrees voor hem heb. Ik snuif de warmere lucht op en geniet er zichtbaar van, de winter zijn dagen zijn geteld en de koude sneeuw heeft plaatsgemaakt voor de knoppen van de nieuwe bloemen van de lente. Het is pas mijn derde lente en toch weet ik nu al dat het mijn favoriete seizoen is. Niet alleen omdat er dan een heerlijke geur van bloemen in de lucht hangt, ook omdat het vooral de tijd is van de veulens en de tijd van hoop. Dieren ontwaken uit hun winterslaap en de paarden durven weer uit de kuddes te treden op zoek naar avontuur of nog liever een maatje om mee door het leven te gaan. Eigenlijk zou ik dat ook moeten doen, een hengst zoeken die me kan beschermen van alles wat kwaad is en me ook maar mogelijk pijn zou kunnen doen. De vraag is enkel of ik nog wat te vrezen heb nu ik bij het grootse gevaar van alles ben. Wanneer de zon mijn vacht verwarmt voel ik Avanti's paarse ogen op mijn lichaam branden en even ben ik nieuwsgierig naar wat hij zich aan het bedenken is. Moet een hengst als Avanti niet een maatje voor het leven hebben? Hij is natuurlijk nooit écht alleen met alle schimmen die onder hem staan, maar toch.. Ik glimlach vrolijk en misschien licht bemoedigend naar hem, alsof hij diegene is die de moed nodig heeft in plaats van mijzelf. Ik red me wel, bovendien vrees ik de dood niet. Nog niet, is een beter woord. Ik heb nog niets wat mijn lichaam tot de aarde vastbind, nog geen fysieke of geestelijke contacten die ik kosten wat kost wil onderhouden. Geen vrienden of hopeloze eenzijdige relaties, niets. Alles kan nog gebeuren in mijn leven, en als het tegen zit zou ik zelfs ooit nog voor de neus van Avanti komen te staan met de vraag of hij mij geen schim wil maken. Ik moet glimlachen om die gedachte, ik als bloeddorstige moordlustige schim. Mijn overbeschermende broer zou op nummer een van mijn moordlijstje staan bedenk ik me grinnikend. Voor de grap natuurlijk, hij is wel vervelend maar hem dood wensen doe ik nu ook weer net niet. Wanneer hij mijn vraag complimenteerd als een goede vraag springt de tevreden glimlach weer op mijn gezicht. Mijn ogen stralen zo nu en dan bij zijn complimentjes over mijzelf. Dat moet toch iets betekenen als de schimmen leider hemzelf zegt dat het een goede vraag is. Afwachtend kijk ik hem aan om vervolgens licht teleurgesteld te worden door het eerste deel van zijn antwoord. Dat had ik nu wel door, dat ze het niet goed kunnen vinden. Zijn volgende woorden zeggen al meer over de relatie tussen hem en mijn vader en ik knik dan begrijpelijk. Nee, ik geef hem geen rare blik er voor of wat dan ook, het is begrijpelijk. Onverwachts komt er nog meer uit zijn mond en even nieuwsgierig als daarvoor luister ik naar zijn donkere stem. Ik grinnik en lach zachtjes hard op. Zo ken ik mijn vader, koppig en inderdaad met een grote dosis ziekelijke gedachten. Ik peins even over deze woorden en laat de gedachte een aantal keren door mijn hoofd heen gaan. Misschien heeft Rixan wel eens er over nagedacht om mij te verkrachten of zelfs te vermoorden. Dat is er tenslotte ook gebeurd met alle andere veulens die hij ooit gehad heeft. Dood gegaan, vermoord of verkracht en vervolgens niet meer sterk genoeg om verder te leven. Velen van hen dragen het R teken van hem, wat hij meteen na de geboorte in hun vacht kerfde. Bij mij heeft hij dat gelaten en ergens vraag ik me af waarom, hoewel ik hem er wel dankbaar voor ben. Het liteken zal voor iedereen zichtbaar zijn en iedereen zou denken dat ik het eigendom ben van iemand. En dat zal ik nooit worden een eigendom van iets of iemand. Vrij als een vogel wil ik zijn, niets minder.

Wanneer we de drie kuddepaarden kruisen geef ik ze alledrie een glimlach, mijn oren naar voren gepriemd. Voordat ik het weet geven ze me een angstige blik en zijn enkelingen er al vandoor gegallopeerd. Verward kijk ik naar de hengst naast me, natuurlijk. Ze zijn bang dat hij me binnen nu en een paar uur opvreet. Avanti, zeg ik plots mijn blauwe ogen in die van hem zettend, mijn blik is serieus en de glimlach is van mijn gezicht verdwenen. Ik.. ik ben blij dat ik je vandaag ontmoet heb. Zeg ik dan vastbesloten niet wetend wat deze onschuldige woorden voor hem te zeggen hebben. Misschien ziet hij me nu wel als een geheime aanbidder en misschien word ik dat ook wel. Zijn gestalte zal tenslotte niet zomaar uit mijn gedachte verdwijnen nadat onze wegen scheiden van elkaar. Zijn woorden op de mijne doen me grimassen. Oh, dat is waar ook, argh ik ben niet goed in dit soort dingen. Beken ik dan eerlijk, nee ik heb nog altijd niet genoeg van de wereld gezien om overal een goed antwoord op te hebben. De hengst voor me blijft me maar pakken met zijn woorden over de mijne heen. Grotendeels omdat ik niet tot nauwelijks nadenk voordat ik wat zeg, stom en naief. Bij mijn vraag over zijn broer zie ik zijn blik bemoeilijken en staar ik hem met een nog intensere blik aan. Tuurlijk ligt dit dicht bij zijn hart, het gaat om zijn broer uiteindelijk, een familielid waar hetzelfde bloed doorheen stroomt. Zijn mond gaat weer open en ik houd mijn adem in om alles goed te kunnen verstaan. Zijn antwoord is kort en bondig en legt utieindelijk niet veel uit over de relatie tussen hun twee. Voordat ik overigens teleurgesteld kan zijn hoor ik weer woorden uit zijn mond komen, ditmaal een haarfijne uitleg over hun beiden. Zijn woorden blijven lang na dolen in mijn smalle hoofdje. Hij wilde hem bij zich houden maar .. op een een of andere manier kan hij zich niet uiten geloof ik. Ik denk dat het niet echt egoistisch is, enkel een hunkering naar iets wat u niet weet hoe u dat het beste kan krijgen. Tenzij u er plezier in heeft, om hem te zien lijden. Het beste zou gewoon zijn dat u zou zeggen tegen hem hoe u over hem denkt.. Maar.. ik begrijp dat dat misschien niet te doen is, in uw geval. Zeg ik dan met een wat waterige glimlach. Eerlijk gezegd had ik geen flauwbenul van wat ik net gezegd had en of het wel ergens op sloeg. Hier komt Aerin met haar moederlijke advies aan een hengst die tig keren ouder is als haarzelf. Misschien word ik langzaam een beetje overmoedig in de buurt van hem en kan ik langzaam aan misschien beter wijselijk m'n mond dichthouden als het over persoonlijke dingen gaat. Hoe dan ook, nu is het er al uit en niets kan dat meer veranderen, zelfs niet de groeiende spijt ervan in mijn hart. Stilletjes stap ik langs zijn zijde verder, mijn blauwe ogen op de grond onder me gericht gefocused op de grassprietjes. Mijn gedachten zijn overigens helemaal niet bezig met de natuur, maar eerder met de situatie waar ik nu in zit en de situatie waar Avanti zich momenteel in bevind. Had ik maar de oplossing klaar liggen, had ik maar meer ervaring en kon ik hem maar helpen. Helpen om beter te worden, om een fijner leven te lijden in plaats van dit. Iedereen verdient tenslotte nog een tweede of in zijn geval miljoenste kans... Ook al is het diegene die juist zoveel angst en verderf heeft veroorzaakt. Nadat ik mijn nog vele moeilijkere vragen heb gesteld zwakt mijn nieuwsgierigheid iets af, misschien is het niet aan mij om de antwoorden op deze vragen te weten. Even twijfel ik er aan of hij gaat antwoorden en wanneer hij mijn naam zegt kijk ik verrast op. Dat was de eerste keer dat hij mijn naam noemde, iets wat tegelijkertijd fijn en beangstigend klonk. Zijn woorden zijn depressief gekleurd en de glimlach verdwijnt langzaam van mijn smalle gezichtje af. Dat is het, hij heeft niets om voor te leven. In een bepaald opzicht is hij net als mij, ik heb evenmin ergens iets om voor te leven op het moment. Ik knik, niet wetend wat te zeggen over zijn woorden. Na kort nagedacht te hebben antwoord ik dan toch; Ik denk dat u zonder de blauwe maan nog steeds een machtige hengst zou zijn, die alles kan veranderen als hij dat wilt. Langzaam schud ik mijn hoofd en staar ik hem aan in zijn paarse ogen. Ik geloof dat u die blauwe maan niet nodig heeft om verder te gaan met het leven. Die woorden zijn misschien te veel geweest, maar het vloeide gewoon simplistisch uit mijn mond. Langzaam worden de zaken serieus en dat betekent dat ik des te meer moet gaan oppassen met mijn woorden. Ik doe overigens het tegenovergestelde, ik praat meer en meer. Misschien omdat ergens in mijn lichaam een vlam is aangewakkerd die niet dooft tot ik de hengst op een een of andere manier geholpen heb. Hij kaatst de vraag terug aan mij en voor een moment weet ik niet wat ik moet zeggen. Ik.. begin ik wat moeilijk. Ik denk dat ik net als andere merries de droom heb om gewoon te leven totdat ik oud word. Het enige wat ik overigens daaruit wil is dat mijn leven geen saai leven word. Ik wil net zo lang leven dat het leven voor mij interessant en uitdagend is. Ik wil geen saaie muts worden die vastzit aan ketens omdat ze verstrengeld is aan één hengst. Zeg ik dan half glimlachend. Nee, ik wil vrijer als een vogel zijn. Mijn neus raakt even zachtjes zijn schouder aan voordat ik de meest gevaarlijke woorden ooit zeg; Bovendien heb ik een nieuw doel opgesteld, ook al is het compleet onrealistisch en waarschijnlijk niet haalbaar. Na die woorden ben ik even stil, twijfelend of ik hem moet vertellen wat dat doel precies is, of dat ik het een geheim of raadsel moet laten. Een doel in mijn leven is dat ik de meest gevaarlijke hengst van BMH op een een of andere manier wil helpen. Helpen minder eenzaam te zijn, of .. waarmee dan ook. Nee, die woorden zullen niet zomaar over mijn lippen heen glijden, misschien dat hij het overigens al kan raden na mijn korte aanraking van te voren.. Hoe het ook zij, het zijn gevaarlijke woorden voor een kleine nietige onschuldige merrie als mij. Toch heb ik me er nu al in vastgebeten en wil ik alles proberen voordat ik een stop op deze droom zet. Ik glimlach weer vrolijk richting hem voordat ik er ineens in een sierlijke galop vandoor vlieg. Ik strek mijn hals en mijn benen en bries vrolijk terwijl ik door het lange gras heen ga. Ik maak een noodstop om achteruit te kijken waar Avanti blijft, ik had te veel energie en wilde net als iedere andere jonge merrie; spelen! De moeilijke situaties latend voor wat ze zijn en verder geen tijd hebben om na te denken omdat je je volledig moet focusen op je hartslag en het rimte waarin je je benen neer zet. Kom op ouwe!! zeg ik plagend, mijn oren voor een moment speels plat in mijn nek leggend. Ik draai me weer om en cross er vandoor door het hoge gras heen en over een boomstam. Pas wanneer ik bij wat water kom sloom ik iets af. Ik spring midden in de laagstaande rivier en bries zachtjes. Genietend van het koele water tegen mijn bezweette flanken. Mijn neusgaten staan wijd en mijn staart staat hoog in de lucht. Lente, heerlijk. Vluchtig kijk ik achterom zoekend naar de hengst Avanti.Hij zal me toch wel hebben gevolgd? Afwachtend staar ik in de richting van waar ik gekomen ben. Langzaamaan begint de angst te groeien dat hij me zomaar ineens heeft verlaten. Dat hij zonder enig woord gewoon verdwenen is in de schaduwen van de bomen. Mijn hartslag gaat sneller en met een soepele beweging draai ik me om in het water. Mijn blauwe ogen gefixeerd op waar ik vandaan gekomen ben.

Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer
Administrator
Jennifer

Profile
Number of posts : 4988
Status : Active
What a suprice ... [Aerin] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: What a suprice ... [Aerin] What a suprice ... [Aerin] Emptyma 13 aug 2012 - 19:50


Avanti blikt op zijn omgeving en een zekere afschuw vulde zijn lichaam. Als er iets op deze hele vervloekte aardbol was waar hij een kleine hekel aan had dan was het toch wel moeder natuur. Voor hem mochten alle dagen regenachtig en koud zijn, alle dagen gevuld zijn met sneeuw of mist. Maar dit ... het ontwikkelen van de knoppen aan de bomen, het groeien van het lange groene gras. De geuren, het leven van de dieren die langzaam weer ontwaakten uit hun winterslaap ... dit ... dit haatte hij en nog niet zo'n klein beetje ook. Hoe kon iedereen zo positief in het leven blijven staan. Naar de toekomst kijken alsof deze één en al rozengeur en manenschijn was. Geen leven kon perfect zijn en toch waren er velen die dat perfecte ondanks de problemen probeerden te evenaren. Hij snoof kort, de geur van nieuwe bloemen prikkelde zijn neus en meteen brieste hij luidruchtig. Het had misschien nog een positief ding, de lente. Hengstige merries al was dat iets waar hij zelden naar tilden, voor hem stond bloed en moorden nog steeds op de eerste rij terwijl dat bij andere schimmen hengstigheid en verkrachten was. Zo had iedereen wel eens zijn verschillen, zo ook de schimmen.

Het grote voorbeeld van zo'n goedaardigheid liep naast hem. Al was Aerin gewoon wat naief, ze had nog niet alles gezien met haar jonge leeftijd. Maar ze was wel één van de uitzonderingen die zoveel wist over iets waar anderen niet om konden praten. Het feit dat haar vader een schim was bracht haar een stuk dichter bij de waarheid. De glimlach die om haar lippen speelt, de pretlichtjes in haar ogen zouden aanstekelijk zijn maar helaas was Avanti niet degene die glimlachte om wat het leven hem gegeven had. Dat zou nooit die kant uitdraaien, toch niet bij zijn weten althans. Haar opmerking over haar vader doet Avanti opzij kijken. Zijn lege paarse ogen bleven lange tijd in de hare hangen voor hij bijna goedkeurend knikte. 'Ziekelijke gedachten inderdaad ...' Herhaalde hij. Iedere schim had die gedachten, anders werd je gewoon geen schim. Je moest een zekere wilskracht hebben die extreem zeldzaam was, je moest machtig overkomen. Hijzelf had ook enorm veel ziekelijke gedachten, gedachten die hij liever niet met een ander zou delen want dat deed ze tog enkel maar wegrennen. En nu hij daaraan dacht opende zich een ziekelijk verhaal zich, hoe hij precies iemand kon vermoorden of laten lijden.

Hij schrok wat wakker uit zijn gedachten. En als Avanti al uit gedachten schrok dan voelde hij zich behoorlijk op zijn gemak. Niet dat Aerin hem ooit iets kon doen, dan was ze bij het verkeerde adres. Zijn naam rolde over haar lippen en hij keek meteen aandachtig opzij. Wat ze dan zei overdonderde hem ookal liet hij het niet zien. Zijn neutrale blik gleed naar voor en hij dacht er lange tijd over na. 'Dit ...' Hij zweeg weer en dacht even verder aan. 'Ik ...' Weer zweeg hij voor een valse glimlach zijn lippen sierde. 'Aan wat heb ik dit compliment verdiend Aerin?' Haar naam sprak hij met enige zoetigheid uit. 'De kudde verklaard je zot.' Grapte hij kort. Ja, de kudde zou haar vol afschuw aankijken mocht ze zeggen dat ze vandaag de geweldige Avanti had ontmoet, en moest ze ook daadwerkelijk goed over hem spreken. 'Maar waarom?' Vroeg hij dan nieuwsgierig. 'Waarom ben je blij mij te ontmoeten, van mij valt er amper iets te leren, toch niet wat je zou moeten leren. En geef zelf toe veel nuttigs zeg ik nu ook weer niet.' Hij tikte in een heel snel en vlug gebaar zijn neus tegen haar hals en blikte dan weer naar voor.

Over Alvaro viel niet te discucieëren. 'Ik zie hem graag lijden, al is hij zo nauw. Ik zie iedereen graag lijden op hun eigen verdomde manier.' Meldde hij laconiek en zelfzeker. Alvaro had ook zijn prijs te betalen, hij had dingen gedaan waar Avanti niet tevreden mee was en er was geen grotere straf dan dit ... hem gevangen steken in een wereld waar hij niet wou zijn. Zijn oren gleden kort in zijn hals bij haar moederlijke advies en hij ging er ook absoluut niet mee in. Toen ze een korte omschrijving gaf van hoe haar leven eruit moest zijn was hij oprecht geïnteresseerd, ze wou geen saai leven, ze wou niet vastzitten aan een hengst. 'Wauw, aparte leventje wil jij.' Hij grinnikte geamuseerd en schudde langzaam zijn hoofd. Maar wat ze wou kon ze hier niet vinden, althans niet als ze hier bleef. 'Het uitdagende leven dat jij wilt ga je hier op lang termijn niet vinden. Als je de uitdaging van het leven wil zoeken denk ik dat je verder zult moeten reizen dan de grenzen van mijn blauwe maan.' Gaf hij haar wat van zijn reizende advies. Hij had ontelbare gebieden gerezen en ze hadden hem nooit verveeld. Hier had hij zijn leven onder de blauwe maan dat nooit verveeld geraakte.

Toen ze bevestigde dat ze een nieuw doel had keek Avanti haar kort onderzoekend aan. ZIjn paarse ogen gleden als het ware haar ziel binnen en roerde zich in haar emoties. Uiteindelijk knikte hij kort en keek voor zich uit. 'Laat dat doel dat je uitdaging zijn voor zolang het gelden kan.' Nu kon hij zichzelf wel op zijn hoofd slaan, zo'n wijs zinnetje had hij niet meer gesproken sinds .... sinds heel lange tijd. Toen ze ervandoor ging bleef Avanti op zijn eigen trage gangetjes verder gaan. Zijn hoofd hield zich hoogachtend in de lucht, hij snoof de geur op van haar lichaam, traceerde haar bewegingen door de grond heen. Uiteindelijk wist hij, ookal zag hij haar niet meer dat ze was gestopt en zich hoogstwaarschijnlijk afvroeg waar meneer gevaarlijk bleef. Er kwam een angstaanjagende glimlach op zijn lippen en langzaam mengde hij zijn lichaam tussen de donkere bomen van het bos. In die enkele seconden nam zijn jagersinstinct het over en werd hij wat ze noemden een sluipmoordenaar. Alleen was hij nu niet uit op het moorden, maar meer op het ongezien sluipen. Zijn lichaam ging vlotjes en soepel in een stille galop, zijn ene oor op zijn doel gericht. Hij was snel, veel sneller dan menig ander paard. De perfecte jager ... zo noemden men de schimmen. Hij schoot van tussen de bomen door, benaderde haar stil van langs achter en zette zijn scherpe hoektanden tegen haar achterhand, het hoogste wat ze achterlieten was een korte prik. Ze kon hem niet horen aankomen, ze kon enkel maar schrikken. 'En je bent dood nog voor je kan smeken om je leven.' Siste hij dreigend waarna hij kort grinnikte en zijn hoofd schudde...
Terug naar boven Ga naar beneden
Appel

Appel

Profile
Number of posts : 1243
Status : Absent
What a suprice ... [Aerin] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: What a suprice ... [Aerin] What a suprice ... [Aerin] Emptyvr 31 aug 2012 - 13:00

Met mijn oren nieuwsgierig naar voren gepriemd en mijn ogen soms in die van Avanti gericht stap ik naast hem. Mijn spieren beginnen langzaam zuur te worden, maar het kan me maar weinig schelen, dit is een ervaring die ik nooit ga vergeten tenslotte. Met plotseling iets grote ogen kijk ik naar de blauwe maan. Zou hij nu als nog veranderen? Heeft hij misschien gewacht op dit moment zodat hij me dan de nek kan omdraaien? De twijfel schud ik snel uit mijn hoofd en ik stap steevast naast hem verder, tot noch toe heeft hij mijn vertrouwen geen enkele keer geschaad enkel bewezen dat hij me niets wilt aandoen. Ik hoor zijn instemmende woorden over Rixan's situatie maar besluit er niet meer op in te gaan. Ik weet hoe mijn vader in elkaar steekt en ik weet wat hij is, ik accepteer het, meer is er niet over te vertellen. Misschien ben ik in deze korte tijd toch iets volwassener geworden, accepterend dat hij is wie hij is en hij me niet aan m'n neus hoeft te hangen met wat hij allemaal gedaan heeft en hoe en wie en wanneer. Ik glimlach lichtjes tevreden over mezelf, naja meer over het feit dat ik in staat ben dit te denken. Hoe lang ik mijn nieuwsgierigheid onder de duim kan houden, daar heb ik geen idee van maar voor voorlopig is de vlam om meer te weten te komen gedoofd. De hengst naast me, is overigens nog altijd het hoofdonderwerp van mijn vragen en nog altijd brand het verlangen in me om hem op een een of andere manier te helpen. Avanti? In principe kunt u niet dood toch? Bedenk ik me plotseling. Een kleine frons verschijnt op mijn gezicht terwijl ik verder loop in stilte. Zelfs al zou hij de liefde van zijn leven vinden dan zou hij nog niet voor eeuwig en altijd met haar kunnen leven. Misschien heb ik de hele tijd verkeerd zitten denken en maakt liefde hem meer kapot dan dat het hem zou kunnen helpen. Ik weet niet of de hengst naast me zich schuldig kan voelen, maar dat zou dan de meest pijnlijke emotie zijn. Bemoedigend duw ik mijn fluwelen neus tegen zijn vacht aan, mijn blauwe ogen even in de zijne hangend.

Met pretoogjes kijk ik hem aan wanneer hij met moeite uit zijn woorden kom. Ah, hij vind het dus toch fijn om te horen ergens, waarschijnlijk wel. Mijn glimlach word breder wanneer hij zijn woorden afmaakt. Ik grinnik voordat ik zeg; De kudde ziet me nu al als 'anders'. Me moeder is sinds kort.. verbannen naar de loners. Ik ben hier nu alleen dus, en sommigen zien me liever mee vertrekken. Ik duw mijn lichaam zachtjes tegen dat van hem aan en grimas weer. Omdat je je zo goed gedragen hebt. En ik me bijna veilliger bij jou voel als in mijn kudde.. Bij mijn laatste woorden word mijn glimlach weer een dun streepje. Ik wil hem er niet mee lastig vallen, het zijn maar merrie zorgen tenslotte. Nu het waarschijnlijk niet meer lang gaat duren voordat ik hengstig word ben ik een makkelijke prooi voor de vele hengsten in de kudde. En om dan bij een van mijn leiders te gaan klagen, nee dan word ik de dag er op misschien weer mishandeld. Misschien vrees ik de kudde hengsten momenteel meer als deze hengst wat natuurlijk compleet gestoord is. De blauwe maan schijnt op zijn zwarte vacht en wie weet wat die stralen met zijn gedachten doen en de daaruit vloeiende acties. Toch vrees ik nergens voor als een jonge merrie.. Ik heb nog niets gezien, geen contacten gelegd en niemand zou me missen, behalve m'n moeder misschien en me vader als die ergens een hart heeft zitten. Mijn broer zou me waarschijnlijk wreken om vervolgens ook te sterven in de handen van Avanti. Geen reden om me zorgen te maken dus, tenslotte ligt het allemaal aan hem hier naast me. Mijn ogen flitsen even naar de hengst die er nog even kalm uit ziet als voorheen. Aerin toch, waarom al die twijfel? Ik glimlach al snel weer en laat de deprimerende gedachten voor wat ze zijn. Doemdenken heeft nog nooit iemand ver gebracht, buiten zijn doem. Dan hoor ik zijn vraag en kijk ik even bedenkelijk. Dan voordat ik het weet heb ik het alles omvattende antwoord gevonden en hoe ironisch het ook is; Je zorgt er voor dat ik me levend voel. Bovendien ben je een goede informatiebron. Zeg ik grinnikend, het laatste meer toevoegend om minder nadruk te leggen op de eerste woorden, die in principe heel raar moeten overkomen. Mijn glimlach word weer iets breder wanneer ik zijn zachte neus tegen mijn hals aanvoel en ik schud mijn hoofd kort. Je leert me meer over hoe het échte leven in elkaar steekt, in plaats van alle roddels in de kuddes. Daar schiet je niets mee op, als je wilt overleven moet je je vijanden het dichtste bij houden.. Toch? Zeg ik met een uitdagende grimas, mijn ogen in de zijne plaatsend. Hoe de hengst het doet daar heb ik geen idee van, maar hij laat me op m'n gemak voelen waar ik eigenlijk doods bang moet zijn. Misschien is dat wel zijn charme, zijn lok mechanisme wie weet.

Ik schrik dan toch lichtjes van zijn volgende woorden. Dat had ik dan weer niet geanticipeerd van hem, maar goed ik moet proberen te onthouden wie ik hier naast me heb staan en als je het dan zo bekijkt valt het allemaal nog wel mee. Ik knik enkel, niet wetend wat hier op te zeggen, ik kan het niet helemaal met hem eens zijn, hoewel ik Aragorn ook graag zie lijden, maar op een andere .. onrealistische manier. Dat wil zeggen dat ik er nog steeds kapot van zou zijn wanneer hij daadwerkelijk zou sterven of ergens een wond had. Ik zie zijn oren even in zijn nek gaan bij mijn opmerking en besluit er dan ook maar verder niets meer over te zeggen, dit is tenslotte iets tussen hun twee, en niet iets waar een jonge merrie haar neus in moet en wilt steken. Ik knik bij zijn woorden. De meeste merries dromen gewoon van een veillig leven samen met een hengst toch? Ik ben niet zo'n type. Daarna luister ik naar zijn woorden en met een iets moeilijk gezicht kijk ik hem aan. Hier weg gaan? Vraag ik hem plots met ietwat grote ogen. Iets waar ik nog nooit over na gedacht heb is hier weggaan. En eigenlijk is het ook niet echt iets wat ik een twee drie zou willen. I-ik.. ik weet het niet. Misschien later, wanneer ik verstandig ben en wijs. Zeg ik grinnikend, om het onderwerp daarmee hopelijk af te sluiten. Ik knik bij zijn woorden over mijn doel en ik zucht vervolgens. Als hij eens wist waarover het ging, dan zou hij er waarschijnlijk anders over denken. Wanneer ik weg gegallopeerd ben en ik eenmaal in het water sta staar ik met grote neusgaten om me heen. Wachtend op hém. Mijn ogen glijden nog een keer langs de lijnen van de bomen en net op het moment dat ik bereid ben om het op te geven voel ik een aanwezigheid achter me. Het duurt nog geen 4 seconden voordat ik zijn adem in mijn nek voel en zijn hoektanden in mijn kont. Ik krijg de neiging om achteruit te slaan, maar doe het niet. Heel even ben ik bang dat het een andere schim is als Avanti, maar wanneer ik achteruit kijk haal ik dan toch opgelucht adem. Zijn woorden zorgen er voor dat er een siddering over mijn ruggengraat glijd. Ik.. Ik merk het. Zeg ik dan met een licht trillende stem. Oh. s-sorry. Ik denk... dat je mijn lichaam meer hebt laten schrikken dan mijn verstand. Zeg ik met moeite, mijn stem duidelijk ontdaan van het hele schouwspel. Ik schraap mijn keel een keer en weet dan weer perfect melodisch uit te brengen. Jij bent echt een troef voor verstoppertje of het een of ander, niemand die je vind en of hoort. Zeg ik glimlachend. Dan kijk ik even naar de grond. Niet.. dat jij waarschijnlijk op die manier verstoppertje speelt. Ik grimas en kijk dan even beschaamd weg van hem. Ik hap speels naar zijn lange zwarte manen en kijk hem met grote speelse ogen aan. Dan breng ik mijn neus naar het water en doe ik alsof ik een paar slokken neem, voordat ik in een keer met mijn neus een water vlaag zijn kant op stuur. Ik grinnik vrolijk terwijl ik met hoge sierlijke passen door het water draaf. Ik geniet van de koele spetters tegen mijn buik aan en merk dan pas.. dat er sinds de tijd dat ik weggerend ben hoe subtiel dan ook een zoet geurtje achter me aan hangt. Ik schrik op en draai onmerkbaar even mijn hoofd naar Avanti toe, om een onschuldig glimlachje achter te laten. oh boy.. De geur ruikt nu niet echt plezierig voor mij, maar hoe deze geur in zijn neus zal overkomen? Ik besluit met mijn staart een aantal keren te zwiepen om het daarmee alleen maar erger te maken. Even kijk ik van links naar rechts, en krijg ik de neiging om in het water te gaan zitten. Omdat ik me op mijn gemak voel bij hem, en zo speels ben .. stomme Aerin. Het is onmiskenbaar de befaamde hengstigheid waar me moeder het over had, en wanneer ik daar last van had moest ik kilometers maken, weg bij alle hengsten die je tegen kwam, vooral de schimmen. En hier sta ik dan met mijn hengstige kont, onder de blauwe maan, in het bijzijn van de leider schim. Ik slik, maar weet de chaos die zich in mijn hoofd afspeelt te maskeren met een vrolijke glimlach.

Astublief, een antwoord a la Pomme :3
Sorry voor het weinig vooruit geschreven verhaaltje xD
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer
Administrator
Jennifer

Profile
Number of posts : 4988
Status : Active
What a suprice ... [Aerin] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: What a suprice ... [Aerin] What a suprice ... [Aerin] Emptyvr 31 aug 2012 - 21:36


Avanti had zo ongelofelijk weinig nodig. Hij voelde alles vier keer sterker aankomen in zijn lichaam, hij hoorde dingen die mijlen veraf waren en niet te horen vielen voor een gewoon paard. Hij rook dingen nog veel eerder dan ze daadwerkelijk hun intrede nam. Maar wat nu zijn intrede nam bracht hem net niet in paniek ... waarom panikeerde hij over een moment dat hij altijd met twee hoeven omarmde. Blauwe maan was zijn moment van glorie, zijn periode van macht en leiderschap. Zijn paarse ogen staarde naar de horizon, de vraag van Aerin suisde hem voorbij, niet snel genoeg om te negeren. Meteen wende hij zijn hoofd opzij en even was daar die verwarde uitdrukking. 'Nee.' Antwoordde hij kortaf. hij schudde zijn brede hoofd en haalde eens goed diep adem. 'Ik kan niet sterven.' Sprak hij dan wat zachter, net niet zacht genoeg om vriendelijk te zijn. Hij kon de blauwe maan niet vertragen, iets waar zijn lichaam meteen een stuk gewelddadiger op reageerde. Hij kon haar enkel waarschuwen en zeggen dat ze moest maken dat ze hier weg was voor haar lichaam de grond zou raken en haar bloed de zogenaamde pracht en praal van BMH zou verstoren. 'Enkel als de duivel me kwijt wil, dan zul je me vinden in het land van de verloren zielen. De verbannelingen.' Hij snoof kort en schudde kort zijn hoofd, ze moest hier weg, meteen.

Waarom wou hij haar veilig stellen? Omdat ze de enige was met wie hij zich even zichzelf voelde? Omdat ze hem iets gaf dat niemand anders hem kon geven? Toen ze vertelde dat haar moeder verbannen was keek hij ongeïnteresseerd opzij. 'Komt ervan als je het met een schim doet.' En dat was eruit voor hij daadwerkelijk erbij nadacht. 'Dat ben ik niet die spreekt.' Mompelde hij kortaf. Ze zou het merken, hoe zijn hele taal en houding veranderde. Zijn oren lagen weer plat, zijn zwarte lichaam torende boven het hare uit door de spanning van zijn spieren. Zijn scherpe hoektanden lagen over zijn lippen klaar voor de eerste hap van haar waarschijnlijk malse lichaam te verscheuren. Toen ze zei dat ze zich veiliger voelde bij hem dan bij de kudde bleef hij staan. Zijn paarse ogen keken haar met zo'n woede en haat aan dat ze wel bang moest worden. Hij snoof en schudde langzaam zijn hoofd. 'Je weet niet wat je zegt Aerin, ik kan je niet veilig stellen ...' Hij zweeg en sloot kort zijn paarse ogen om zichzelf weer te concentreren. 'Niet nu!' Siste hij dreigend, zijn ogen afdwalen naar de blauwe maan. Hij slikte kort, dit wou hij niet maar het moest, zijn lichaam zette hem ertoe en het zou al het vertrouwen die ze had in hem gewoon weer weghalen. 'Ik denk dat je moet gaan.' Het was amper een preveling die werd overstemd door haar nieuwe woordenstroom.

De aanraken die ze hem gegeven had sidderde krampachtig verder door zijn lichaam en de rest van haar woorden konden hem niet meer bereiken. Haar woorden over koetjes en kalfjes waren al niet langer meer bij hem doorgedrongen. 'Aerin!' Riep hij haar tot orde. Dit was zo'n cruciaal moment dat als je nog een seconde langer zou verder uitwijden over een soort onzin die Avanti nooit zou begrijpen je zou dood gaan. Dus het was nu dat hij moest zeggen waar het op stond, in welke gevaarlijke situatie ze nu zat. Voor de allereerste keer, met uitzondering van Alvaro en Phan, had hij de neiging haar te laten vluchten en zich op iemand anders te vergrijpen. Hij wou haar geen pijn doen en daar kon ze beter maar meteen gebruik van maken want dit was slechts één ticket in de juiste richting. 'Ren naar de kudde. Luister je?' Vroeg hij verward. Zijn paarse ogen boorden zich haatvol in haar ziel. Hoe kon ze zo kalm en vol vertrouwen blijven. 'Ga.' Hij draaide zichzelf om klaar om de andere kant op de rennen maar dan ving zijn neus iets dat hem deed verstijven.

Zijn neusgaten sperde zich en langzaam draait hij zijn hoofd en kijkt hij haar vanover haar schoft aan. Nu moest ze echt wel beginnen lopen. Avanti was een hengst van bloed maar waar bloed, schoonheid en hengstigheid op één punt samenkwamen daar was geen houden voor hem. En zij had wat niemand anders kon hebben ... ze had iets van zijn vriendschap, iets van zijn vertrouwen, iets van zijn vechtlust gekregen maar het was nooit genoeg om te stoppen wat ze nu begonnen was. Hij bleef haar zo lang aankijken tot zijn aandacht werd getrokken door de andere schimmen die hun aanvallende kreet op de kudde inzette. instinctief steigerde hij en gooide zijn hoofd in de lucht. Een hinnik verliet zijn lichaam en plots was daar niet langer die Avanti maar een dubbel zo erge vorm, alsof de duivel hem had overgenomen. Hij landde met een doffe klap, zijn paarse ogen gleden opzij en een valse glimlach sierde zijn zwarte hoofd. 'Je slaat men waarschuwingen in de wind Aerin.' De zoetheid van zijn stem leek verloren te gaan in de triomf van zijn macht. Zijn ogen volgde de lijnen van haar vacht en bleven even rusten op haar achterhand daar waar de zoetigheid zich door de lucht verspreidde. 'Wat is je volgende stappen? Rennen, schreeuwen en lijden of gehoorzamen en nouja ...' Hij zweeg en grinnikte donker. 'Weer lijden uiteraard.' Zijn scherpe hoektanden flikkerde onder het maanlicht en dreigend zette hij zijn lichaam haar richting uit ...

° Ohowh! =P
Trouble in paradise.
Terug naar boven Ga naar beneden
Appel

Appel

Profile
Number of posts : 1243
Status : Absent
What a suprice ... [Aerin] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: What a suprice ... [Aerin] What a suprice ... [Aerin] Emptyza 22 sep 2012 - 14:32

Mijn hemelsblauwe ogen houden Avanti scherp in de gaten. Hij is anders.. hij word langzaam anders, zijn woorden zijn harder en zijn stem nog grauwer als eerst. En hoewel ik net dacht dat ik aan zijn stem gewend was, bezorgd elke lettergreep me nu weer rillingen over mijn rug. Mijn instinct begint me langzaam te vertellen dat moet wegrennen van de zwarte hengst, me moet verzetten tegen deze kalverliefde die ik ben aan het creëren. Want laten we even reëel blijven Aerin, zoiets zou er nooit in zitten, in ieder geval niet met deze hengst. Wie had ooit gedacht dat de schimmenleider zo veel charmes heeft dat ik er gewoon met open mond voor val? Ik knik op zijn woorden over mam, hij heeft gelijk dat was gewoon ronduit onverstandig van haar.. En ze word er nog steeds op aan gekeken, terwijl ze eerst zo'n goede positie had en een goede schone naam had. Alles heeft ze opgegeven om bij pa te zijn, iets wat ik me niet geheel kan indenken waarom.. Mijn ogen glijden even naar Avanti zou ik alles opgeven om bij hem te zijn? Mijn leven bijvoorbeeld? Nee. Zo stom ben ik niet. De woorden die erna zijn mond verlaten zijn een stuk zachter, en ergens dragen ze een hint van hulpeloosheid met zich mee. Hij is aan het veranderen, de maan beinvloed duidelijk zijn stemming en zijn acties. Ik zet een paar passen achteruit maar weet dat het eigenlijk geen zin heeft. Ik heb zojuist gezien hoe snel hij kan zijn en stil, een geluidloze bloeddorstige killer is hij. Eentje die niet zal stoppen tot hij gekregen heeft wat hij wilt. Ik snuif de hengstige geur mijn neusgaten binnen en weer zet ik een paar passen achteruit. Mijn kont knalt tegen een boom aan en even lijk ik opgelucht, tot ik Avanti's ogen zie die vol paniek staan.

Ik hoor zijn zware stem over het landschap donderen maar zijn woorden lijken niet aan te komen. Even zie ik mijn leven aan me voorbij flitsen terwijl ik in die gefrustreerde ogen van Avanti blijf kijken. Alles lijkt langs me heen te gaan tot ik een paar woorden op vang die me vervreemd doen opkijken. Hij zegt dat ik moet wegrennen, van hem moet wegrennen. Ik kijk schichtig van links naar rechts en probeer me in te beelden waar ik eigenlijk ben. De plek komt me niet een twee drie bekent voor en het duurt even voordat ik me besef hoe ver we eigenlijk van de kudde af zijn. Zó dichtbij maar te ver weg om op tijd te bereiken. Bovendien zal deze kuddeleider me niet beschermen, enkel die van Orlaïs, en dat is zeker een dag reizen wat ik nooit vol ga houden met een bloed kokende Avanti achter me aan. Ik kijk hem hoofdschuddend aan en ik zucht vervolgens. Is dit het gevoel wat je krijgt wanneer je bereid bent om alles op te geven? Wanneer je leven aan een zijden draadje hangt? Ik zie zijn gezicht geleidelijk veranderen in hetgeen wat hij eigenlijk echt is. Een schim, en een schim die zijn ogen op mij heeft gelegd en dan met name mijn lichaam. Ik vraag me voor een paar minuten af wat ik het beste kan doen. Wegrennen? Hem vertellen dat het me spijt? Hem vragen of hij nog een laatste woord wilt doorgeven aan mijn familie? Nee, dat alles lijkt geen optie, en de gedachte aan mijn familie maakt me alleen maar gefrustreerder en angstiger. Wanneer Avanti met deze ogen naar me kijkt, vertrouw ik hem niet meer en word ik haast bang voor hem, zo bang dat ik mijn benen onder me voel trillen. Ik sla mijn oren in mijn nek wanneer ik zijn woorden hoor en onbewust neem ik een valse blik aan. Wat had je anders verwacht van zo'n naieve merrie als mij? Vraag ik hem cynisch, mijn stem veel giftiger en angstiger dan ik het bedoeld had. Ik druk mijn lichaam harder tegen de boom aan in een laatste poging om de geur te verminderen, een tevergeefse poging natuurlijk..

Rillingen gaan over mijn rug heen terwijl ik hem aan kijk, in zijn ogen probeer te zoeken naar het paard van eerder, het paard wat nog zo bezorgd en.. 'normaal' leek te zijn. Nergens is hij terug te vinden, of misschien heel erg ver achterin ergens zwaar hopend dat ik weg zou rennen, en sneller als de wind zou zijn. Ook al zou ik hem niet weten te ontwijken, dan zal ik de kudde nooit meer kunnen verlaten zonder hem tegen te komen, zoveel weet ik dan nog wel. Ik schrik op uit mijn diepe en depressieve gedachten wanneer hij plots zijn front in de lucht gooit en zijn maaiende hoeven mij maar op centimeters missen. A-..avanti? Vraag ik met een trillende onderlip. Ik fluister hulpeloos zijn naam, maar weet dat Avanti ergens diep begraven zit onder alle moordlustigheid van deze Avanti. Ik hoor zijn stem weer en schud mijn hoofd terwijl ik hem aan blijf staren. Rennen is geen optie want u bent sneller als de wind, schreeuwen heeft geen zin aangezien mijn kudde te ver weg is om me te kunnen verstaan, Ik stop mijn woorden daar even en richt mijn ogen wazig op de grond onder mijn hoeven. En ... en hoewel ik de laatste keuze niet wil kiezen, lijkt het de enige optie. Zeg ik dan zuchtend, terwijl er ongewillig een pure traan over mijn wang glijd. Ik zie zijn lichaam mijn kant op komen en zak uiteindelijk door mijn benen heen op de grond. Daar blijf ik schokkend naar voren staren naar zijn zwarte benen die mijn lichaam steeds meer lijken te naderen. Wat zou hij met me doen? Wat is hij van plan? Hoeveel pijn krijg ik te voort duren? Gaat hij me vermoorden en laat hij niets meer van me over of beschadigd hij me alleen voor de rest van mijn leven? In een soort trans blijf ik voor me uitkijken, hopeloos de pijn tegen moet komend. Wat kan ik ook anders als een stomme merrie, die zichzelf altijd in de nesten werkt. Ik denk aan mijn familie en aan mijn broer, en de eventuele liefde die ik ooit nog ga vinden in het leven, is dat het waard om voor te vechten? Moet ik vechten? Ik blijf maar malen over die vraag en besluit uiteindelijk dat ik het op zal geven wanneer dat nodig is, maar het ook niet zomaar over me heen laat gaan. Tenslotte ben ik een nakomeling van Rixan en Image en die hebben het ook nooit zomaar opgegeven. Ik kom met moeite overeind en schud mijn vacht uit, mijn staart losjes achter mijn lichaam. Als vandaag de dag is dat ik ga sterven dan doe ik dat liever met een omhoog geheven hoofd. Trots, stom en naief dat ik ben. Ik blijf hem aan staren met mijn ogen vol angst en mijn trillende benen. Ondanks het feit dat ik wil vechten, kan ik niet anders dan bang zijn waardoor ik mijn benen ook niet stil krijg gehouden. Avanti.. het spijt me dat ik niet ben weggerend, bedenk ik me nog voor ik mijn ogen in de koude paarse ogen leg.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Profile
What a suprice ... [Aerin] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: What a suprice ... [Aerin] What a suprice ... [Aerin] Empty

Terug naar boven Ga naar beneden

What a suprice ... [Aerin]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 1 van 1

Soortgelijke onderwerpen

-
» Aerin
» Sheet voor Aerin?
» Do you fear the dark? *Aerin*

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Blue Moon Horses :: What a suprice ... [Aerin] A2tpGgU :: » Archive :: Minanter-
» CHATBOX