IndexHandbookMapLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenZoeken

Deel

Be careful what you wish for..

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
AuteurBericht
Appel

Appel

Profile
Number of posts : 1243
Status : Absent
Be careful what you wish for.. Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Be careful what you wish for.. Be careful what you wish for.. Emptydi 17 jul 2012 - 0:47

Mijn ogen richt ik op de bodem onder me terwijl ik kreunend een zucht uit mijn keel laat ontsnappen. Het waterdampje wolkje wat naar de lucht stijgt volg ik eventjes, voordat het voorbij de horizon is haak ik al af. Het leven op BMH is rustig voor het moment, iets waar ik niet tegen kan.. Er is vrijwel geen enkel teken van leven op de open vlaktes enkel tussen de bomen vind je zo nu en dan iemand om mee te praten, zoals de hengst van eerder deze dag. Ik weet nog steeds niet wat ik van hem moet denken maar charmerend was hij in elk geval, net als mijn vader ooit geweest is. Schijnbaar was er geen enkele merrie die hem kon weerstaan en blijkbaar heeft hij wel meer veulens rondlopen. Ma had dit een keer verteld toen pap weg was, natuurlijk want hij mag niet in Minanter verblijven als Loner zijnde. Ik snap de leiders niet, hij heeft niets verkeerds gedaan. Het enige wat hij uiteindelijk wilde was mam zijn en verder niets. Het is oneerlijk hoe hij in eenzaamheid moet leven terwijl er hier in de kudde nog veel meer rotte appels zitten. Een rilling glijd over mijn rug heen wanneer ik met mijn hoeven in het water ga staan. Het water deinst heen tot net aan mijn pezen en dan weer terug. Het is een verfrissend gevoel, maar brengt ook onvermijdelijke rillingen met zich mee. Al snel haal ik mijn voeten dan ook uit het water en draaf ik doelloos langs de kust van Orlaïs. Mam en pap hebben veel herinneringen aan deze plek tenminste dat zeiden ze. Persoonlijk had ik tot noch toe niet echt een lievelingsplekje in BMH. Alles leek hetzelfde met deze sneeuw en aangezien ik als veulen niet veel aanwezig ben geweest heb ik ook nog lang niet alle gebieden gezien. Seheron kende ik redelijk goed aangezien dat de enige plek is waar mijn vader mag komen. Daarnaast was Minanter redelijk bekend aangezien dat de plek is waar mam woont en waar ik elke nacht verplicht moet slapen. Ik voel de sneeuw op mijn vacht smelten wanneer de ondergaande zon er overheen schijnt. Ondergaand!? Ik schrik op en baan me in volle galop een weg over het strand heen. Niet veel langer en de boel zou donker zijn en dan, dan zou ik nooit meer op tijd in Minanter aankomen. Ik bries geërgerd en verhoog mijn tempo nogmaals. Ik ben het strand nog niet af of ik zie de laatste stralen van de zonder ondergaan. Ik kom abrupt tot een halt, het is beter dat ik nu hier blijf in Orlaïs. Ik weet zeker dat de leiders van rang 2 me niet helemaal in de steek zullen laten vannacht. Nog heel even blijft het licht tot de lichtgekleurde lucht plaats maakt voor een donkere hemel bezaaid met honderden sterren. Wauw, fluister ik zachtjes terwijl ik weer naar het water stap. Met mijn hoofd naar de sterren gericht begin ik na te denken over wat mijn straf zal zijn. Het zal niet de eerste keer zijn dat pa me gebeten heeft om me te corrigeren, en geloof me ook al is hij geen schim meer, zijn tanden zijn vlijmscherp. Mam was anders, zij is altijd meer van woorden dan van daden geweest althans zo denk ik. En dan had je aragorn nog die vervelende broer van mij die me enkel beschermd tegen alles wat ook maar een heel klein beetje gevaarlijk kan zijn. Ik bries geagiteerd wanneer ik aan hem denk, als het aan hem ligt mag geen enkele hengst naar me kijken laat staan ooit een relatie met me hebben. Liefde. Een woord zonder inhoud voor mij, maar voor zoveel anderen het belangrijkste woord uit het heelal. Zou ik ooit zo gelukkig zijn om de precieze mening van het woord te ontcijferen?

Met die gedachte wendt ik af van de sterren en baan ik me een weg over het strand heen doelloos terug lopend van waar ik vandaan kwam. Ik probeer mijn brandende oren te negeren eveneens de wind die door mijn dunne wintervacht heen snijd. Oh hoe eigenlijk nu verlang naar de die elkaar samen warm houden in dit weer. Om eerlijk te zijn is dit mijn eerste nacht alleen, zonder iemand om me heen om me te beschermen of me gezelschap te houden. Ik kan me niet meer herinneren hoe vaak ik hier van gedroomd heb, maar nu ik het bereikt heb weet ik niet zeker meer of ik het ook wel echt zo leuk vind. Wanneer ik weer op dezelfde plek sta als eerder lijkt het nog donkerder te zijn geworden en is het enige wat ik nog kan zien de maan en de sterren die zo nu en dan de reflectie van het water op laten lichten. Schichtig flitsen mijn ogen in hun kassen heen en weer, bang wordend van ieder ritselend geluid. Ik hinnik zachtjes, hopend dat iemand me zou horen en me mee zou nemen van deze verschrikkelijke plek. Tegelijkertijd ben ik bang dat iemand reageert die hele andere plannen heeft met me. Onzeker hinnik ik weer ditmaal zachter als voorheen. Zal er überhaupt iemand nog wakker zijn op dit tijdstip? En dan vooral in Orlaïs en dan ook nog eens toevallig op het strand, en ook nog eens op dit plekje van het strand. De moed begint me met de minuut in mijn hoeven te zakken en even wil ik het uitschreeuwen. Toch houd ik verstandig mijn mond dicht en kijk ik nerveus om me heen, te bang om ook maar een pas een kant op te zetten. Uiteindelijk ben ik zo moe dat mijn benen me niet meer kunnen dragen, waardoor ik langzaam door mijn benen zak. Ik leg mijn hoofd op het strand neer terwijl er tranen langs mijn wangen glijden. Waarom moet mij dit nu weer overkomen? Waarom ben ik zo stom om continue dingen te willen die niet voor mij zijn weggelegd? Rillingen glijden over mijn lichaam heen tot ik uiteindelijk mezelf in een slaap huil. Nachtmerries over monsters en allerlei andere wezens vullen mijn tijd die nacht en het is dan ook een geluk dat ik vroeg in de ochtend word wakker gemaakt door de opkomende zon. Langzaam open ik mijn ogen en staar ik nietsvermoedend in het rond, waar ben ik..? Oh, het strand Orlaïs dat is ook zo. Ik bries en kom kreunend overeind. Ik voel de opgedroogde tranen nog op mijn wangen plakken en schaam me ergens voor mijn gedrag van gisternacht. Ik had moeten wegrennen , de leiders moeten opzoeken van mij part. Gelukkig is niemand gekomen en gelukkig heeft niemand me zo gezien, in deze zielige vorm. Ik rek mezelf uit en schud vervolgens alle spieren los. Het is vandaag gelukkig iets warmer als gister, de lente is gelukkig langzaam op weg. En hoewel het nog even kan duren kan ik echt niet meer langer wachten. Ik schrik wanneer ik van achteren een geluid hoor en spring gracieus naar de andere zijde. Daar voor mij staat een paard naar me te staren, zijn of haar expressie is niet helemaal duidelijk, maar dat diegene al een tijdje staat te kijken is duidelijk. Ik denk terug naar wat ik allemaal gedaan heb, uitgerekt.. Schaamte maakt plaats voor mijn eerdere suffe uitdrukking en ik vernauw mijn ogen om duidelijk te kunnen zien wie het is. H- mijn adem stokt voor een momentje voor ik verder ga: Hallo? Vraag ik zachtjes, mijn stem zacht maar gevuld met honingzoete inhoud. Diegene moet me vast weer zo'n idiote merrie vinden die niets kan en daarom helemaal alleen is en gewoon ontzettend dom en naïef is. Ik zucht, dat vinden de meeste tenminste, zelfs mijn vader heeft het een keer gezegd. Zonder twijfel stap ik in de richting van het paard, onderweg de pijn ondervindend van mijn ietwat rare slaap positie vannacht. Goedemorgen, zeg ik dan vrolijk mijn ogen glimmend in die van het paard richtend terwijl ik een kleine glimlach op mijn gezicht zet.
*Einde is prut, feel free to make changes to the storyline. xD
Open voor iedereeeeen~
Terug naar boven Ga naar beneden
HappyBoy_SilverJet

HappyBoy_SilverJet

Profile
Number of posts : 3079
Status : Active
Be careful what you wish for.. Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Be careful what you wish for.. Be careful what you wish for.. Emptydo 19 jul 2012 - 2:09

IKKE !!!!
Terug naar boven Ga naar beneden
HappyBoy_SilverJet

HappyBoy_SilverJet

Profile
Number of posts : 3079
Status : Active
Be careful what you wish for.. Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Be careful what you wish for.. Be careful what you wish for.. Emptyzo 5 aug 2012 - 9:56




VANITY
No one can promise that they never hurt you, because one at a time or another they will,
the real promise is, if the time you spent together will be worth the pain in the end.


De zon zakt weg echt de bomen en een donkerte trekt zich over Minanter heen. Mijn ogen voelen zwaar, maar op dit moment kon ik echt niet slapen, schimmen konden overal op de loer liggen. Wat ik van plan was en nog steeds ben is fout, maar ik kan niet anders. Schimmen zijn harteloze en vieze monsters, ik kan gewoon niet in het gebied blijven waar ze het meeste hun intrede zetten. Ik ga terug op mijn benen staan en kijk angstig om me heen, om te kijken of er geen leider of vechter naar me staat te kijken. Al wandelend verlaat ik de plek waar ik lag en eenmaal ik me daar had weggewerkt ga ik over in een vlotte galop en ren richting Orlais. Nog steeds was ik daar niet veilig, maar ik weet dat de schimmen daar niet zo snel zouden komen. De grens lag iets verderop, maar mijn benen geven het op en kunnen me niet meer verder dragen, verder Orlais in. Ik laat mezelf neerploffen naast de dichtstbijzijnde boom en zucht eens opgelucht.
De zon was nog maar een schemering toen ik mijn ogen opende. Ik voelde aan de warmte van de zon dat de lente was aangebroken en door de nacht door was er al wat sneeuw gesmolten. Een glimlach siert mijn lippen, de lente was mijn lieveling maand: veulens worden geboren, bloemen staan in volle bloei,... Ik geniet nog even van mijn mooie gedachten, voor ik mezelf weer op mijn vier benen zet en verder wandel. Nu had ik een hele dag en hield het bij een stap of een rustige draf. Iets verder bevind het stand zich in mijn zicht. Ik houd halt en snuif de frisse zee geur op. Zonder ook maar iets te twijfelen draaf ik soepel het stand op. Mijn hieven zakken weg in de mulle zand die bedekt is met een dun laagje sneeuw. Niet veel later sta ik stil en kijk hoe de merrie voor me zich uitrekt en ook iets later mij aankijkt. Ik luister naar haar zachte stem en merkte meteen dat deze merrie niet zo heel oud is. "Hallo." Zijn stem klonk licht en het leek wel of het gezang van vogels in mijn stem te vinden was. ik ben een door en door verzot op de natuur en niemand zou dat ooit kunnen veranderen. "Goedemorgen, goed geslapen, jongedame?" Mijn stem klonk moederlijk en dat verbaasde me wel een beetje. Ik wou het liever vriendschappelijk laten klinken, maar het was nu te laat om dat te veranderen.

** Sorry voor het lange wachten en voor de flutpost. Voel me niet 100% Ik weet dat ik een beetje van de hak op de tak spring, maar ik hoop dat je er wat mee kan

Be careful what you wish for.. 14uwde
Terug naar boven Ga naar beneden
Appel

Appel

Profile
Number of posts : 1243
Status : Absent
Be careful what you wish for.. Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Be careful what you wish for.. Be careful what you wish for.. Emptydi 7 aug 2012 - 12:56

Be careful what you wish for.. 16mirp
Happiness is like a cloud, if you stare at it long enough it evaporates.

Ik schud mijn wit/grijze vacht uit en volg voor een moment mijn manen die alle kanten op vliegen. Mijn lippen zijn al snel gevormd in een sierlijke glimlach terwijl ik de merrie voor me aanstaar. Mijn blauwe ogen priemen voorzichtig in de hare, zoekend naar iets waar ik zelf nog niet achter ben. Ik moest zo snel mogelijk terug naar de kudde, maar ergens had ik daar alles behalve zin in. Ik wilde plezier maken en dat saaie leven laten voor wat het is. Lente is eindelijk gekomen en de koude sneeuw is verdwenen onder mijn hoeven. De geur van bloemen gemixt met de geur van de zoute zee hangt in de lucht en als je diep genoeg doorademt proef je het zout zelfs op je tong. Ik bries de geur weer mijn neus uit voordat ik de afstand tussen de merrie en mijzelf verklein. Haar aftekeningen zijn speciaal, maar daardoor niet minder mooi. Mijn ogen glijden voorzichtig over haar aftekeningen heen, alsof het iets breekbaars is wat zomaar van haar lichaam af kan sijpelen. Dan ontmoeten mijn ogen de hare weer en hoor ik haar stem in mijn oren galmen. Haar stem is vrolijk getint misschien wel een beetje beschermend. Haar woorden doen me vrolijk glimlachen om vervolgens mijn hoofd te schudden. Niet bepaald nee, `het water is storend wanneer je in slaap probeert te vallen bovendien had ik er niet op gerekend dat ik vannacht hier moest overnachten. Zeg ik dan zachtjes, mijn blauwe ogen van de hare afhalend. En u? heeft u fijn geslapen? Het feit dat ze ook ergens nu pas moest zijn opgestaan is onmiskenbaar, althans het is logisch. Het is pas vroeg in de morgen, en er zjn maar weinig paarden die 's nachts durven te reizen over de gebieden heen. Hengsten kunnen dat zich veroorloven maar merries? Nee, merries zijn in feite een schietbord als ze zo open en bloot over de gebieden heen wandelen. De blauwe maan is pas geweest en ergens ben ik er dankbaar voor dat deze voor mij weinig problemen heeft opgeleverd. Sorry, mijn naam is Aerin zeg ik dan kort wanneer ik merk dat ik mezelf nog geeneens aan haar heb voorgesteld. Even denk ik terug aan mijn ontmoeting met Avanti, de hengst waarvan iedereen dacht dat deze zo verschrikkelijk was maar dit helemaal niet bleek te zijn. Voor mij dan althans. Nog steeds brandde het verlangen om hem te helpen met zijn eenzaamheid, en nog steeds had ik geen enkel benul van hoe ik dit ging doen zonder hem kwaad te maken. Want de gevolgen van een kwade Avanti mochten duidelijk zijn. Mijn neus snuift nog eenmaal de geur van de bloemen op om vervolgens weer uit te ademen. Als ik maar niet hengstig zou worden is alles ok. Mijn moeder had me verteld over het voorval en wat er met je lichaam gebeurde wanneer je dat werd. Het zou niet fijn moeten zijn, en blijkbaar zou je spontaan hengsten proberen te verleiden. Nee, dat zou niet handig zijn nu ik zo vaak bij Avanti was te vinden. Hij zou me vast irritant vinden om me daarna te verlaten. Ik besef pas dat ik diep in gedachte verzonken ben wanneer ik de vogels hoor fluiten. Ik schud mijn hals nog een keer uit, zodat ik ditmaal misschien wel bij de les kan blijven. Bent u onderweg naar ergens? vraag ik dan met een kleine glimlach, mijn ogen weer nieuwsgierig in de hare zettend. Ik moest toch iets zeggen na mijn afwezigheid aangezien ik stille gesprekken altijd zeer ongemakkelijk vind. Stiltes kunnen fijn zijn, maar enkel wanneer je iets hebt om over na te denken, aangezien dat in mijn geval alleen Avanti is, lijkt me dat geen goed plan. Kort glijden mijn ogen langs haar buik heen die voor mijn gevoel normaal gevormd is, deze merrie is dus niet zwanger of het een of ander. Onmerkbaar snuif ik de lucht rondom haar op, maar ik ruik geen soort van zoetigheid. Daar rook hengstigheid naar, tenminste dat zeiden ma en pa altijd.
*sorry voor kortheid :$

Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Profile
Be careful what you wish for.. Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Be careful what you wish for.. Be careful what you wish for.. Empty

Terug naar boven Ga naar beneden

Be careful what you wish for..

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 1 van 1

Soortgelijke onderwerpen

-
» Careful Steps In The Soft Grass Of Minanter

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Blue Moon Horses :: Be careful what you wish for.. A2tpGgU :: » Archive :: Orlais-
» CHATBOX