IndexHandbookMapLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenZoeken

Deel

The long lost son! [Xenos]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
AuteurBericht
Jennifer
Administrator
Jennifer

Profile
Number of posts : 4988
Status : Active
The long lost son! [Xenos] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: The long lost son! [Xenos] The long lost son! [Xenos] Emptyvr 20 jul 2012 - 18:37


Vantussen de grote dennebomen blikte Avanti naar de dorre zanderige bergen van Minater. Overal lang er een klein laagje sneeuw dat kraakte onder je hoeven. Het was nog vroeg in de ochtend. Het was nog donker, aan de heldere hemel stond een hele hoop sterren te fonkelen en langzaam aan kwam de zon tevoorschijn. Het was stil op BMH, heel stil. Hier en daar liepen paarden heen en weer, de meeste stonden in de grote kudde te slapen. Een paar uitzonderingen stonden te grazen of hielden de wacht. Zijn paarse ogen gleden naar de drie leiders van rang één. De ene rustte terwijl de andere twee stonden te waken waarvan er één langzaam rond de kudde heen wandelde. En tussen de dicht gezette dennebomen stond hij toe te kijken naar de kudde en diens omgeving.

Langzaamaan verlaat hij zijn post en wandeld langs de bosrand verder tot hij zo goed als het dichts bij de kudde was. Zijn oren lagen plat terwijl hij geruisloos over het laagje sneeuw verder beweegt. Hier en daar kijkt een paard op, schrikt zich rot van de plotste paarse ogen en rent ervandoor. Maar nog voor hij alarm kan slaan was Avanti alweer weg en stond hij ergens anders geamuseerd toe te kijken. De andere schimmen stonden voornamelijk in hun eigen gebied te niksen mits een paar uitzonderingen.

Zijn oor schiet opzij als iets zijn gehoorveld binnendringt. Hij snoof kort en blikte naar de kudde voor hij achteruit het donker induikt en langzaam verder wandeld richting het doel dat hij voor ogen had. 'Aha.' Lachte hij luidop toen zich een roan jonge hengst losmaakte uit het duister. Het feit dat Xenos lang was weggeweest was hem zeker niet ontgaan, in tegendeel. Hij had liever al de familie dicht in de buurt, klaar om te gebruiken tegen gelijk wat hij het tegen kon gebruiken. Maar Xenos had al langer zijn doel bereikt, Iris was weg en Axis was zo goed als gebroken achtergebleven. 'Ik dacht dat je achter je mammie zou blijven aanrennen. Nouja, je bent net op tijd.' Hij grinnikte donker en richtte zijn paarse ogen vanuit het donker op de jonge hengst voor hij zichzelf losmaakte uit het duistere naar voren trad. Hij keek strak naar het ene paarse oog, meer een glinstering maar hij greens voldaan. 'Heeft je moeder je nooit gewaarschuwd dat de bossen hier gevaarlijk zijn?' Siste hij geamuseerd om deze eerste ontmoeting. Avanti bleef op twee meter voor de hengst staan en hief zijn hoofd wat hoger op en keek op hem neer. 'Of tenzij je expres op zoek bent naar dat gevaar, in dat geval ben je aan het juiste adres...' Zijn stem stierf weg en kreeg een akelige ondertoon. '...Zoon.' Het woord rolde traag van zijn tong. Er gleed een duistere blik over zijn hoofd, zijn paarse ogen boorden zich leveloos in de ziel van Xenos wachtend op diens reactie ...
Terug naar boven Ga naar beneden
angieB

angieB

Profile
Number of posts : 83
Status : Active
The long lost son! [Xenos] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: The long lost son! [Xenos] The long lost son! [Xenos] Emptyvr 20 jul 2012 - 19:50

The long lost son! [Xenos] 635187
[justify]Het had veel te lang geduurt maar uiteindelijk stond hij daar terug net op dezelfde plaats als toen hij voor de eerste keer zijn hoeven in het zand van BMh plaatste. Het leek een eeuwigheid geleden en eerlijkheid zelve wist Xenos niet zo heel veel meer van het gebied. Alleen kon hij nog net zeggen dat deze plaats waar hij nu stond dezelfde is als toen. De bossen lagen aan zijn linker kant en het open veld aan zijn rechter. Sowieso ging zijn blik naar het bos daar waar hij zichzelf het meest thuis voelt. Xenos is hier gekomen met een doel voor ogen maar ook om te vluchten. Hij staat onder een enorme stress dat duidelijk aan hem af te lezen is alhoewel hij dit zelf niet altijd door heeft hij verliest allesinds af en toe wel eens de controle over zijn lichaam. Zijn spieren in zijn kaken trilden voortdurend en bij ieder geluid wist hij schichtig rond te kijken en sprong hij opzij. 'verman jezelf' bromde hij zichzelf toe wanneer hij zijn ogen dicht neep. Hij leek met de dag gekker te worden.

De wind dreef hem verder vooruit en zoals verwacht wandelde hij de schaduwen van de bossen binnen, daar waar de mossige ondergrond bedekt lag met dode krakende takken en rispelende oude bladeren. Elke tak leek het wel te begeven onder zijn hoeven. Xenos wist niet meteen waar hij heen liep hij liep maar, net als de vorige keer. Want toen kwam hij ook zomaar zijn antwoorden tegen. Hij moest antwoorden krijgen en zou niet echt open staan voor onnozele praatjes met andere paarden tenzij deze dan wel iets weten over hem natuurlijk. Zijn maantop lag zoals altijd goed bedekt over zijn linker oog daar waar de paarse kleur in blonk. Nogsteeds had hij liever dat het onzichtbaar bleef voor onbekende hier want wat hij had wel had onthouden van zijn halfbroer was dat dit kleur hier niet echt geliefd was voor ogen.

Het leek hier bijna dood in het bos, buiten enkele konijnen en vogels waren er verder geen andere wezens te bespeuren. Misschien was het toch beter geweest om naar rechts te gaan inplaats van naar links, naar het bos. Maar Xenos had gedacht zoals de vorige keer dat hij hier geweest was en had voor het bos gekozen. Na toch wel een poos te hebben rondgedwaald had hij een geur opgevangen. ZIjn spieren wisten hen op te spannen precies of hij was klaar voor een gevecht of om juist heel snel weg te rennen. Net toen hij dacht iets gezien te hebben tussen de kale bomen kwam er vanachter hem een stem. Zijn oren draaiden naar achteren toe en dan volgde zijn lichaam. Heel alert en op zijn hoede wende hij zijn lichaam naar de geluidsbron toe. Het was een zwarte hengst die de woorden die nu nog maar pas tot hem waren doordrongen had uitgesproken. Xenos werd meteen achterdochtig... waar sloeg dat nu ook alweer op? het was al eeuwen geleden dat hij zijn moeder had gesproken. Hij snoof diep en keek de hengst argwanend aan, hij wist allesinds al meer. Maar zijn toontje en zijn woorden stonden Xenos niet echt aan. Alhoewel een stemmetje in Xenos' hoofd zei dat hij beter op zijn hoede zou blijven spatte zijn woorden er sneller uit dan hij zelf had gewild, 'wat? wat voor opmerking is dit eigenlijk?' wist hij er venijnig uit te brengen, door de plotse opmerking van de hengst wist hij niet meteen op de juiste woorden te komen, dat was ook niet echt zijn sterkste punt hij had het niet altijd makkelijk met het vinden van de juiste woorden.

Na wat verder en beter naar de hengst te hebben gekeken vielen zijn ogen op. Het leek wel of Xenos verdoofd was zijn ogen werden groter en zijn hart leek even te snokken. Wat scheelde er toch met hem? hij probeerde zichzelf zo snel mogelijk weer bij elkaar te rapen want hij wou niet als een zwakke overkomen, ookal stond hij mentaal enorm onder druk. De woorden van de hengst waren maar vaag overkomen want door de tijdelijke verlamming van de shok waren zijn oren eventjes uitgeschakeld geweest. Maar het was toch weer zo een rot opmerking waarvij hij enkel maar eens zuchte en met zijn hoofd schudde. Hij wou beginnnen met zijn vragenlijst want aangezien hij drager is van paarse ogen zal hij zeker en vast meer weten te vertellen. En dat bleek inderdaad zo te zijn want , euh wat zei hij nu? zoon?...

Hij viel van de ene verbazing in de andere en werd hier lichtjes duizelig van. Hij kon dan ook enkel maar verbaast voor zich uitstaren en het woord 'zoon' in zijn hoofd laten weergalmen. Het duurde enkele seconde totdat er reactie kwam. Er ontstond een vreemde frons op zijn voorhoofd en kon enkel zijn woorden herhalen, 'zoon?' hij zei dit op een neutrale bijna emotionele toon. Maar vanbinnen ging het er anders aan toe zijn hersens waren alles in elkaar aan het puzzelen... Hades die vertelde over hun vader die een monster is... deze hengst die nu zegt dat hij Xenos vader is... Het leek allemaal zo moeilijk te vatten voor hem het was een chaos daarboven maar hij zou erdoor moeten want alleen via deze hengst hier zou hij meer over zichzelf te weten zien te komen...

Xenos ~ Scars are memories from the past
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer
Administrator
Jennifer

Profile
Number of posts : 4988
Status : Active
The long lost son! [Xenos] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: The long lost son! [Xenos] The long lost son! [Xenos] Emptyvr 20 jul 2012 - 20:16


Avanti sloeg zijn staart tegen zijn buik, niet dat er vliegen waren. Vliegen waren meestal in zijn bijzijn maar om andere redens. De kou irriteerde de talloze littekens op zijn huid, de wond op zijn hals was zo goed als bijna genezen. Het was een vlezig bobbelig gewelf van zwarte huid geworden. Bijna had hij er zich zorgen om gemaakt, omdat het zo groot was maar bij nader inzien ... hij was onsterfelijk dus wat maakte het nou eenmaal uit. En pijn was iets waar hij al langer mee was leren leven, nuja de kou maakte het hem wat makkelijker. Alsof het aan de wonden knaagde en hem tevreden stelde met een zacht gekietel. Tog irriteerde ieder mogelijk gevoel aan zijn lichaam hem, net als iemand hem zou aanraken, daar kon hij ook helemaal niet tegen.

Xenos was te snel geweest met zijn woorden. Avanti fronste kort en hield zijn hoofd onderzoekend schuin. 'Denk twee keer na voor je iets zegt hengst.' Siste hij met een hoge dreiging in zijn stem. Zoon of niet, iedereen gelijk voor de wet al moest hij bij schimmenveulens wat alerter zijn. Ze hadden nochal snel de neiging het hier gewoon allemaal in de steek te laten en ergens anders op een ver gebied een poging te maken en dat wou Avanti niet ... nog niet. Er zou een dag komen dat hij ze allemaal voor dood zou achterlaten, de dag dat hij het best vond passen, voor zijn eigen goeddunk dan nog wel. Maar tog ging Avanti eerlijk antwoorden op zijn veel te snel gesproken woorden. 'Je bent een mammas kindje.' Gaf hij breeduit toe. Hij kneep zijn ogen samen en sloeg ze kort ten hemel. 'Nee eigenlijk niet.' Corrigeerde hij zichzelf voor hij een valse grijns liet zien. 'Iris was degene die je zo goed onder haar vleugel nam.' Juist ja, Iris en haar overbescherming wat betreft Xenos. Avanti had ze even gaande geslagen en het verwonderde hem voor eens, op dat vlak moest hij instemmen met Axis. 'Maar daar kon jij helemaal niets aan doen, dat is nou eenmaal je moeder.' Grinnikte hij geamuseerd.

De waarheid, al was die nog niet helemaal doorgedrongen, viel als een bom bij Xenos in. Avanti bleef hem geamuseerd aankijken, zijn gedachtengang bijna traag volgend. En uiteindelijk stootte hij dan de vragende "zoon?" uit. 'Ja zoon, het makkelijke nageslacht uit twee ouders, hun zoon.' Hij greens en snoof plezierig. Dit was te leuk voor woorden. Xenos had geen flauw benul waar hij voorstond, het kon ook even goed Alvaro zijn geweest. Zijn lange afwezigheid van BMH bezorgde hem een paar zwarte gaten in zijn even zwarte geest. 'Snap je? Je bent dochter en dan heb je zoon. Jij bent iemands zoon, het huppelende kleine ding dat je vroeger was. Je bent er niet gekomen zomaar hoor.' Spelde Avanti hem de les. Hij zette zijn lichaam in een comforabele ruststand en genoot van het zware denkwerk dat Xenos onderging. Uiteindelijk zuchtte hij verveeld. 'Jij bent mijn zoon wat technisch gezien betekend dat ik je vader ben of heb ik het daar mis?' Hij hield zijn hoofd wat schuin en glimlachte donker...
Terug naar boven Ga naar beneden
angieB

angieB

Profile
Number of posts : 83
Status : Active
The long lost son! [Xenos] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: The long lost son! [Xenos] The long lost son! [Xenos] Emptyvr 20 jul 2012 - 21:17

The long lost son! [Xenos] 635187
Het voelde allemaal zo raar aan. En het leek allemaal dan nog eens sneller te gaan dan hij had verwacht. Maar dat was toch wat hij wou of niet? of was hij misschien toch beter afgeslaan naar een andere kudde? Ach wat het maakte niet uit hij moest gewoon maken dat hij meer zou te weten komen dit is wat hij wilt nu. De hengst voor hem was een wildvreemde maar hij deelde het de helft van zijn bloed met hem. Een rare gedachte maar op de een of andere manier leek hij het wel 'leuk' te vinden dat hij hem gevonden heeft ookal ziet hij er niet uit en heeft hij hoogstwaarschijnlijk een rotkarakter. Nu die dingen kan hij enkel maar gokken maar daar lijkt het gewoon op het eerste gezicht wel op want hij gaf gewoon rotreacties. Xenos werd af en toe afgeleid van het heen en weer gesla van zijn staart. Dit moest Xenos eigenlijk nooit doen hij had nooit jeuk, pijn of last van insecten hij voelde het niet dus moest hij ook niets doen met zijn staart hij moest nooit krabben. Als je het zo bekijkt misschien wel een gift maar het heeft ook nadelen zoals alles waarschijnlijk heeft. Xenos had er eigenlijk geen last van omdat hij er met geboren is en er geen besef van heeft. Ookal had Xenos zoveel vragen in zijn hoofd het bleef toch steeds stil aan zijn kant en het leek dat de andere hengst iedere keer bleef praten en alweer zo een reactie waarbij je hem een tik tegen zijn hoofd zou willen geven maar het beter niet doet natuurlijk.

'een mammas kindje' zei hij , oke dat kon er ook wel nog bij. Hoe kon hij in godsnaam weten of hij nu een mammaskindje is? Pas wanneer hij uitgerateld is over zijn moeder Iris besefte hij meer en meer dat hij inderdaad wel veel van hem af wist. Maar wat hij vertelde maakte hem eerder pissig 'Misschien hoop je veel te weten over mij maar ik denk dat je minder weet van me dan je denkt je mag dan wel de naam van mijn moeder kennen en mag dan wel denken dat ik een mammas kindje ben enzovoort maar ik weet allsinds beter' het was niet bepaald op een hautaine toon gezegd hij vertelde het gewoon zoals altijd op een neutrale toon, hij bracht nooit echt veel emotie in zijn stem alsof hij wilt verdoezeln hoe hij zich voelt op dat moment. Het mocht misschien niet goed vallen bij de hengst maar voor xenos maakte het niet echt veel uit.

En dan kwam er een heel geratel over wat een zoon is enzo. Oke hij trok het precies allemaal in het belachelijk en had er echt wel plezier in ook. Dat kon er natuurlijk ook allemaal wel bij, op zo een moment zou je het gewoon willen afstappen en vertrekken maar dat mocht hij niet doen want hij was zo dichtbij nu dat hij wel alles wou weten en niet meer de helft zoals de vorige keer want dat brengt alles in twiijfel. 'Ik denk niet dat ik kan zeggen of je het mis hebt dat jij mijn vader bent' natuurlijk kon hij dat niet zeggen hij wist niets nada noppes. 'vertel mij eens waarom ik je nooit heb ontmoet?' oke hij wist wel dat er steeds verteld werd dat hij een monster is en dat het daarom zou zijn waarom hij niet in contact kwam met hem maar zoals hij nu voor hem staat ziet hij enkel een paarsogig paard met heel wat littekens en een kille blik, iets dat Xenos genoeg gezien heeft behalve de paarse ogen dan. En xenos ziet er niet veel beter uit met zijn lelijk gebouwde lichaam vol littekens.

Xenos ~ Scars are memories from the past
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer
Administrator
Jennifer

Profile
Number of posts : 4988
Status : Active
The long lost son! [Xenos] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: The long lost son! [Xenos] The long lost son! [Xenos] Emptydo 26 jul 2012 - 14:27


Avanti schudde meteen kortjes en kordaat zijn hoofd bij de waarneming van zijn zoon. Hij wist alles, hij was allewetend, hij was machtig en zo kon je even verder gaan met de hoge dunk die Avanti van zichzelf had. 'Daar heb je het weeral mis.' Hij rolde met zijn ogen alsof dat mis zijn de grootste blunder was ooit. Avanti was graag correct, correct op het vlak van wat hij deed en met wie hij omging. De waarheid sprak hij enkel als hij zichzelf daartoe verplicht voelde. Wat Xenos zei was fout en hij zou dat moeten weten omdat hij een schimmenzoon was. Schimmenveulens werden extra in de gaten gehouden door de slechte kudde. Avanti zette altijd een spion in. In het geval van Xenos was dat Avanti zichzelf. Hij hield zijn eigen kinderen liever zelf strak in de gaten. Xenos was nooit moeilijk geweest van de helft van de tijd was hij er toch niet geweest. Dan bleef enkel Hades over en die had hij aan zijn rechterhand toevertrouwd. En dan nog, die was ook vaker weg dan echt aanwezig dus was het gemakkelijk te onderhouden.

'Ik weet behoorlijk veel sappige details over je.' Hij zweeg even en draaide zijn hoofd zodat hij een geluid scherpen kon opvangen vanuit zijn omgeving. Hij gooide zijn oren wat dieper plat en snoof verbitterd. Degene die stond toe te kijken zou moeten oprotten anders had je met de verkeerde kant van de medaille te maken. De kant die altijd agressief aanwezig was bij de schimmenleider. 'Je moet weten dat alles mijn oren bereikt. Ik zie alles, hoor alles en ruik alles. Ieder detail weet ik te klaseren.' Hij zweeg en knikte kort naar de jonge hengst voor hem. 'Je voelt geen pijn. Er is slechts één twinkel nodig om te zien of iemand pijn kent en dat heb je niet. Ook heb ik je al langer staan aankijken om te weten dat niets je deren kan.' Hij glimlachte zwak en blikte kort weer over zijn schouder. 'Hoe gaat het ondertussen met je moeder? Weet ze zich staande te houden zonder haar grote held?' Hij grinnikte geamuseerd en liet zijn hoofd dan kort zakken en zuchtte de sneeuw enkele centimeters van zich af.

Bij de vaststelling knikte Avanti enkel kort. Ja, hij was Xenos zijn vader en nee, hij zou die rol voor geen goud op zich nemen. Er moest veel voor nodig zijn om Avanti tot vaderfiguur om te toveren. En daar kwam de eerste vraag, één van de vele. 'Je hebt vast veel vragen.' Benadrukte Avanti dood serieus. Er was geen plezier meer te zien in zijn blik, enkel dat ene dodelijke en lege. 'Waarom je me nooit ontmoet hebt wel ja, je halfbroer heeft me ook nog nooit ontmoet. Ik ga niet lopen zoeken achter jullie. Ik hou jullie in de gaten enkel en alleen omdat ik wil dat jullie doen wat ik vraag. Of waar ik jullie voor gecreerd heb.' Hij zweeg zodat het even tot Xenos kon bezinken. 'Jij hebt je opdracht al lang vervuld. Onbewust ik het weet het maar heel doeltreffend. Waarom je op de gelegen moment komt zoals ik eerder zij is omdat je op het moment komt dat het sterke weer zal doen afzwakken.' Een hoop raadsel en nog meer vragen, dat was wat hij met deze woorden zou weten te bereiken....
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Profile
The long lost son! [Xenos] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: The long lost son! [Xenos] The long lost son! [Xenos] Empty

Terug naar boven Ga naar beneden

The long lost son! [Xenos]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 1 van 1

Soortgelijke onderwerpen

-
» The hope flew away a long time ago ~ Axis
» Long time no see.. || Luna
» I've been daydreamin' for too long ~ (sheets)
» •Let them hate us, so long as they fear us! [Ayana]
» Long live the King! [Shades]

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Blue Moon Horses :: The long lost son! [Xenos] A2tpGgU :: » Archive :: Ferelden-
» CHATBOX