IndexHandbookMapLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenZoeken

Deel

My life is just begon

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
AuteurBericht
Smoeltje

Smoeltje

Profile
Number of posts : 47
My life is just begon Vide

Contact
BerichtOnderwerp: My life is just begon My life is just begon Emptyzo 16 sep 2012 - 13:13

De merrie liep rustig voort, ze had regelmatige passen en bij iedere pas deinsde ze overeind als een schip dat over de golven gleed. Het was duidelijk dat de merrie ergens op liep, ze was een echte aanwezigheid, eentje die je niet gauw over het hoofd zou zien. In feite was het een vriendelijk merrie, die je niet snel stil kreeg, maar die soms toch wel echt stil klapte bij andere paarden. Ze was best brutaal en soms ook nog wel uitdagend. Het gene wat je vooral aan haar zag was dat ze niet veel acht gaf aan regels, dat ze altijd het avontuur opzocht en dat ze het overduidelijk ook had gevonden. Ze had prachtige aftekeningen en het was duidelijk dat de merrie enorm zelfverzekerd was.

Ze kende de verhalen nog zo goed, het waren eigenlijk altijd dezelfde die het vertelden. Ze vertelden verhalen als de beste, konden hun stem zo goed aanpassen, ze waren geweldig en hoe vaak ze hetzelfde verhaal ook opnieuw vertelde, het verveelde nooit. ,,Het land van de blauwe maan hé?'' En dan glimlachte ze altijd, allemaal hetzelfde, mysterieus en spannend. ,,Het land van de blauwe maan is vervloekt, daar ben je niet meer veilig, waar je ook heen gaat, waar je ook bent... Ze vinden je, ze drinken je bloed uit je lijf met een rietje. Iedere maand kleurt de maan blauw en dan is er niemand meer die je kan beschermen, als ze willen komen, dan komen ze, als ze je willen vermoorden. Dan vermoorden ze je. Je kan vluchten wat je wilt, ze zijn sneller, ze zijn sterker, ze kunnen beter zien, ruiken en horen. Het enige wat ze willen is de angst in je ogen, je bloed in hun rietje, dat je hinnikt om hulp. Ze willen je bloed door hun keel heen hebben gieren.'' Natuurlijk was het verhaal zoals zij dat vertelde een heel stuk uitgebreider en het duurde soms wel een hele middag of ochtend, maar dit was wat Blanca het meeste bijstond. Het avontuur van de blauwe maan had haar geroepen en nu was ze hier, in het gigantische dennenbos. Grote bergen strekte zich uit achter het Minanter, ze waren stoffig en haast eenzaam, zo strekte ze zich uit achter het Minanter.



~Roque~
Terug naar boven Ga naar beneden
Dimphyl

Dimphyl

Profile
Number of posts : 1965
Status : Active
My life is just begon Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: My life is just begon My life is just begon Emptyzo 16 sep 2012 - 20:11

Roque, de beta leider van de derde rang. dat was hoe de meeste paarden hem kenden. toch wist ook bijna iedereen hem te kennen als; Roque, de zoon die achtergelaten werd door zijn moeder Darlica, die met een schim ging, en nu het veulen draagt van loner Aeron. de bonte hengst liet zijn hoofd hangen terwijl hij op een van zijn favoriete plekjes was, hélemaal boven aan de kliffen. aan de ene kant schuimde het zeewater onder hem, klotsend tegen de rotsen, aan de andere kant het veld waar de kudde liep, en daarachter de bossen. de bossen die zijn moeder was doorgestoken om in Seheron te komen. nu zou ze het nooit meer doen. ze was verbannen uit Orlais. Ze mocht alleen nog in Minanter komen, zolang als ze leefde.

Eigenlijk was het fijn. Zijn moeder, die hem niet zelf had opgevoed maar hem had gedumpt bij zijn vader E'vesdar, de emperor, en Delaney, had nooit haar excuses aangeboden, had hem altijd mishandelt en toen hij uiteindelijk volwassen was durfde ze zich niet meer te vertonen in Orlais. gelukkig maar. het zou alleen maar moeilijke momenten brengen. Roque was tevreden met het leven dat hij, helemaal zelf, had opgebouwd. hij had een prachtige kudde genaamd orlais mogen leiden, en was nu zelfs doorgedrongen tot de derde rang, waar hij beta leider was geworden. er liepen genoeg knappe merries rond, maar Roque was nog te jong voor een relatie. de pracht van een merrie lichaam kende hij echter maar al te goed. hij had al een veulen rond lopen. de naam van de merrie.. dat was een goede.. hij had haar ooit ontmoet tijdens de blauwemaan, een merrie uit de eerste rang, niet bijzonder om te zien, maar wel met een prachtig karaktertje. hij had vernomen dat er een veulen was voortgekomen uit hun samenzijn, maar had het kleine ding zelf nog niet gezien. hij interesseerde zich er niet voor. het was de schuld van die merrie..

hij brieste eens zacht, zijn gedachten verhelderend, en kijkt uit over de prachtige zee die in de laatste zonnestralen van de dag oranje kleurt. hij hinnikt, laat zijn gespierde gestalte op zijn achterbenen balanceren terwijl zijn voorbenen de wind meppen. met een klap komt hij neer, draait op zijn achterbenen om en gallopeert het nauwe, gevaarlijke paadje af dat weer naar de kudde leidt. ookal was hij nu een volwassen hengst met een voorbeeldfunctie als leider zijnde, hij voelde zich jong, en mocht zich zo af en toe echt ook wel zo gedragen.

Zijn bonte lichaam spurt over de velden, zijn oren naar achter van de wind en zijn manen en staart vliegend. in een mum van tijd bereikt hij de bosrand, en mindert iets vaart om niet tegen de bomen op te knallen. in een verheven draf met zijn staart trots omhoog trotseert hij de eerste paar rijen bomen, om bij de rivier uit te komen. hij stapt verder, zijn krachtige passen dof kloppend op de grond. hij laat zijn neus zakken en drinkt tevreden enkele slokken van het koele water. niks aan hem liet zien dat hij net die dolle ren achter de rug had. geen zweet, geen gesnuif. hij had een fantastische conditie en was éen en al spier. het toppunt van arrogantie, dat ook. Roque vond zichzelf nog knapper dan dat de meeste merries hem vonden.

alhoewel hij nu dus de beta leider van de derde rang was, Orlais was zijn thuis plek. hij was er geboren, en was er zolang hij zich kon herinneren geweest. ja natuurlijk, hij was even in Ferelden geweest om daar door zijn vader groot gebracht te worden, maar voorderest.. Orlais had een speciaal plekje in zijn hart, en niets kon daar iets aan veranderen.

een geluid doet hem opkijken, zijn neus in de lucht en zijn linker voorbeen geheven. altijd klaar om problemen op te lossen, om gevechten te doen stoppen. zijn prachtige blauwe maanoog, geërfd van zijn eveneens bonte moeder, schittert in de zon, zijn oren schoten heen en weer, opzoek naar het paard dat het geluid had gemaakt. het was ook bijna onmogelijk dat hij hier alleen was, zeker omdat dit éen van de weinige plekken in Orlais was waar het water niet zout was door de zee. hij brieste zacht. de donkere, bonte hengst had totaal geen behoefte aan gezelschap.

meteen zet zijn gespierde achter hand hem weer in beweging, en gallopeert hij verder het bos in, weg van Orlais. in Minanter kwam hij uit. de nieuwe thuis plek van zijn moeder. een minachtende snuif kwam uit zijn neus terwijl hij halt hield en om zich heen keek, een laagje wit schuim op zijn vacht van het rennen. vlak bij hem liep een bruine merrie, toffee bruin, met allerlei aftekeningen. even wil hij zich weer omdraaien, maar dan besluit hij toch op haar af te gaan. haar uiterlijk had zijn aandacht getrokken.

in een rustige stap benadert hij haar, zijn glimlach breed en uitnodigend. 'Hallo daar.' zijn diepe, charmante stem hoefde totaal geen moeite te doen om over de gierende wind uit te komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Smoeltje

Smoeltje

Profile
Number of posts : 47
My life is just begon Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: My life is just begon My life is just begon Emptyzo 16 sep 2012 - 22:07

,,Ik blijf bij mij, en niet voor even
Ik blijf bij mij, voor eeuwig en altijd
ben zelfs bereid mijn leven voor mezelf te geven
ik blijf bij mij, totdat de dood mij scheidt!’’

Ze grinnikte eventjes terwijl ze de tekst zachtjes zong. Eigenlijk paste het perfect, ze was zelfverzekerd en zou zeker bij zichzelf blijven, figuurlijk en letterlijk. Hoe kon het ook anders? Alsof ze een of andere geest was die uit haar lichaam kon herreizen en later weer terug kon komen. Ze rolde eventjes met haar ogen. Yeah sure.
,,Ik hou van jou
zeg ik soms ook wel
Ik hou van jou, schat en ik meen het echt
maar ik hou van jou zeg ik alleen maar voor de spiegel
zo komt ik hou van jou weer bij mezelf terecht’’

Weer die grinnik terwijl ze eventjes een pauze in laste. Nou ja, niet dat ze ooit een spiegel gezien had, maar ze keek vaak zat in het water om haarzelf te bewonderen, dan zag ze de bijzondere aftekening op haar hoofd, het leek een beetje op een soort helm, die je om je hoofd deed ter bescherming tegen scherpe punten. De kleuren van de aftekeningen was ook apart, meestal zag je paarden met witte aftekeningen, haar aftekeningen hadden drie verschillende kleuren en de kleuren leken als basis haar toffee bruinige normale kleur te hebben.
,, Want houden van een ander,
dat heb jij alleen maar nodig
omdat je niet genoeg kan houden van jezelf
Hou van jou joh, maak de ander overbodig,
want ware liefde, geloof me, begint áltijd
bij jezelf

want ik hou van jou is niet de sleutel tot de ander
maar ik hou van mij, al klinkt het bot en slecht
want wie van zichzelf houdt, die geeft pas echt iets kostbaars
als ie ik hou van jou tegen een ander zegt’’

En toen was het liedje voor haar afgelopen, natuurlijk was hij langer, maar dit was het enige wat ze zich kon herinneren, het werd soms wel eens gezonnen door eenzame paarden die alleen of in een groepje rond trokken, ze had het hoogste respect voor die dieren, want niet iedereen durfde of kon alleen door de wereld te reizen de wind volgend…
Ze brieste eventjes en zette het liedje uit haar hoofd en sloeg met haar staart heen en weer, als een startsein om in actie te komen, ze spurtte weg in een snelle galop, de wind wapperde door haar manen heen en haar staart vloog als een vlag achter haar aan, haar oren stonden naar voren gericht en ze brieste nogmaals, uiteindelijk sprong het schuim haar op haar lichaam en ze stopte met galopperen. Een geur drong tot haar door, direct daarna stond ze stil en hief ze haar hoofd hoog in de lucht, ze snoof diep in en zette nog een pas, waarbij ze een takje brak. Ze schudde haar hoofd en liep minzaam verder, natuurlijk kon ze hier niet alleen zijn en daarbij, haar werd nooit die eenzaamheid gegund die ze soms toch echt eventjes wou.
De geur werd sterker en sterker en ze rook een kudde geur die ze niet herkende, waarschijnlijk iemand uit een hogere rang, wat had die hier nou weer te zoeken? Ze snoof eventjes, in haar ooghoek werd een hengst zichtbaar, hij was zwart bont met een blauw maanoog. Ze mertke dat hij eventjes wou omdraaien en slaakte bijna een zucht van verlichting, tot de hengst op haar af kwam lopen, ze schudde haar hoofd en onderging als een echte filosoof haar lot waarin geen restje eenzaamheid haar gegund zou zijn.
De hengst had een diepe en charmante stem, een stem die prettig was om naar te luisteren. Ze knikte eventjes. ,,Hallo, ‘daar’ is de naam niet weet je.’’ De ‘daar’ liet ze maar achterwegen. Ze bekeek de hengst eens kritisch. ,,Ik heb over je gehoord…’’ Ze beet eventjes op haar lip en dacht diep na. ,,Denk ik.’’ Haar stem was niet charmant of melodieus, hij was recht, een beetje uitdagend en brutaal, maar toch wel vriendelijk, haar stem had zijn eigen charmes, hij was avonturistisch en dat hoorde je ook duidelijk. Zo keek ze de hengst ook aan. Het voelde alsof ze nu pas geboren was, alsof ze net tot leven was gekomen, een nieuwe deur was voor haar open gegaan toen ze dit land binnen kwam en nu drong echt tot haar door dat ze zich aan een heel nieuw leven had gewaagd, hoe jong ze ook was.


Terug naar boven Ga naar beneden
Dimphyl

Dimphyl

Profile
Number of posts : 1965
Status : Active
My life is just begon Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: My life is just begon My life is just begon Emptyma 17 sep 2012 - 20:07


Hij merkte hoe de merrie opgelucht adem haalde toen hij zich omdraaide, en dat was nog een extra aanmoediging om door te zetten en op haar af te komen. Deze merrie ging hard to get spelen, juist het gene waar Roque gek op was. een moeilijk begin, iets om te ontrafelen, een verleden, een verhaal.. hij was er gek op.

De merrie begon te spreken en beet daarbij aandoenlijk op haar lip, wat een glimlach op zijn gezicht liet verschijnen. het was duidelijk dat ze zelf niet wist dat ze op deze manier een hengst zijn hoofd op hol kon laten slaan, of het iniedergeval niet van plan was. Haar volgende woorden laten hem kort zijn oren in zijn nek liggen. ze had over hem gehoord.. slecht teken. zou ze zijn moeder kennen? ze kwam immers uit de eerste rang, de plek waar Darlica naar toe verbannen was, waar ze, zo had Roque gehoord, haar veulen Dahlai had gekregen. hij liet zijn ogen even onderzoekend, achterdochtig eigenlijk, over de merrie glijden, maar kon niks vinden wat haar gedachten zou verraden. hij liet voorzichtig zijn oren weer naar voren wijzen en een waterige glimlach verscheen weer op zijn lippen.

Niet alleen zijn bonte patroon, en blauwe oog, ook zijn karakter kwam deels van zijn moeder. hij was net zo'n verleider als haar, en was er gek op om spelletjes te spelen. het enige verschil met zijn moeder; hij wist hoever hij kon gaan zonder in de problemen te komen.

hij glimlachte voorzichtig en deed nog een stap in haar richting. 'En wat heb je over mij gehoord dan?' de wenkbrauw boven zijn blauwe oog was opgetrokken, wat er voor zorgde dat het blauw nog feller leek, en leek te schitteren in de zon. 'De naam is Roque' dat hij de beta leider van de derde rang was voegde hij er niet aan toe, dat zou ze vanzelf wel merken.

Daarbij; Roque hield er niet van om woorden te verspillen. hij was altijd druk bezig, altijd belangrijke dingen aan zijn hoofd. letters, woorden, zinnen en verhalen, ze hoorden niet verspild te worden. ze waren belangrijk, en hoorden verborgen te blijven tot het echt niet anders kon. zijn vocabulaire was enorm, maar hij liet er niks van merken door alleen de hoognodige dingen te vertellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Smoeltje

Smoeltje

Profile
Number of posts : 47
My life is just begon Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: My life is just begon My life is just begon Emptyma 17 sep 2012 - 21:23


Ze bekeek de hengst zuinig, het leek net alsof ze hem aangemoedigd had met haar bijna zucht van opluchting, maar ze schudde haar hoofd, misschien viel deze hengst wel mee. In elk geval zag hij er wel uit als iemand die spelletjes wou spelen, ze hield wel van spelletjes, tot ze verloor tenminste… Eigenlijk was ze best goed in haar eigen spelletjes, je moest het spelletje niet van een ander af laten hangen, dan verloor je geheid.

De hengst glimlachte, waarom glimlachte hij? Kwam het door haar? Ze was het niet gewend dat paarden glimlachte door een van haar acties. Had ze iets gedaan, een of andere beweging gemaakt? Ach, het maakte niet uit. Wat meer haar interesse wekte was dat de hengst zijn oren in zijn nek legde toen ze erover begon dat ze hem ergens van kende, natuurlijk had ze de hengst niet zo snel gekoppeld aan het verhaal dat ze gehoord had over een of andere merrie genaamd Darlica die verbannen was naar rang 1, nadat ze omgegaan was met een loner en met het feit dat ze een relatie had met een schim. Nee, daar had ze de hengst niet zo snel aangekoppeld, maar nu begon ze er toch over te denken en toen wist ze het, dit was Roque, de zoon van ‘Darlica.’ Een kleine waterige glimlach verscheen op zijn lippen, iets wat haar ook weer liet glimlachen, eigenlijk zag het er best schattig uit.

De hengst zette een pas in haar richting, maar Blanca bleef onbewogen staan, vastberaden en met een kleine haast uitdagende glimlach rond haar lippen. Een avonturistische en ondeugende twinkeling lag in haar ogen. ,,Iets over ene Darlica, verbannen naar rang 1, door omgaan met een loner en een kleffe relatie met een schim waarmee ze een kind heeft gekregen, of wat dan ook, je weet hoe graag de paarden overdrijven, maar dat doet er niet toe, het gaat hier om jou, niet om je moeder, en anderzijds zo slecht zou ze nou ook weer niet zijn, zoals de paarden dat zeggen, ze is een paard net als jij en ik.’’ Iets in haar ogen leek te zeggen ‘of wil je zeggen dat je geen paard bent?’ Ze luisterde aandachtig naar zijn naam. Ze snoof eventjes, ergens vond ze het jammer dat ze haar naam al moest verklappen dus kwam ze tot het besluit haar naam nog eventjes geheim te houden, ze testte als het ware uit hoe de hengst zou reageren als ze haar naam niet ‘verklapte’ ,,Nee, waarvan ik echt over je gehoord hebt, of wat ik tenminste onthouden heb van die duizenden verhalen, is dat je de beta leider van derde rang bent.’’ Ze trok haar wenkbrauw vragend op, alsof ze een teken wou dat wat ze vertelde waar was. Blanca zette een pas naar achteren en nog een, genoeg dichtbij gestaan naar haar mening, haar staart zwiepte heen en weer en ze keek de hengst voor haar aan met nog altijd diezelfde uitdagendheid in haar ogen.



Terug naar boven Ga naar beneden
Dimphyl

Dimphyl

Profile
Number of posts : 1965
Status : Active
My life is just begon Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: My life is just begon My life is just begon Emptyzo 23 sep 2012 - 16:37


hij glimlachte waterig om haar woorden. hoewel ze zijn naam kende dankzij zijn moeder, was ze blijbaar niet bevooroordeeld over hem. gelukkig maar. 'haar veulen is van de loner, niet van de schim.' voegde hij nog toe aan haar woorden, terwijl zijn ogen nog eens over haar heen glijden. ja, dit was een bijzondere merrie.

Hij grijnsde breed toen ze vertelde dat ze hem echt kende dankzij zijn leiderschap. dat was ook de manier waarop hij bekend wilde zijn. zijn ogen schitterden van zijn plezier toen hij doorhad dat hij nog steeds niet wist wie er tegen over hem stond. 'en, mysterieuze merrie, ben je allang hier in blue moon horses?' zacht drukte hij zijn neus even tegen haar wang aan, waarna hij even over haar heen naar het gebied keek. bmh was prachtig, dat was zeker.

** ik doe alsof de brand hier dus niet is, als je dat niet wilt moet jij in je volgende post de brand maar even er bij betrekken hoor. (;
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Profile
My life is just begon Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: My life is just begon My life is just begon Empty

Terug naar boven Ga naar beneden

My life is just begon

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 1 van 1

Soortgelijke onderwerpen

-
» All I want is a new life
» When your life comes to an end.. ~ Vanity
» "Where there is love there is life
» Look for new friends, Look for a new life
» Life ways

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Blue Moon Horses :: My life is just begon A2tpGgU :: » Archive :: Minanter-
» CHATBOX