IndexHandbookMapLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenZoeken

Deel

If I tell you, would you listen?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
AuteurBericht
Guest
Gast
avatar

Profile
If I tell you, would you listen? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: If I tell you, would you listen? If I tell you, would you listen? Emptyzo 12 feb 2012 - 13:00

If I tell you, would you listen? Myoucredited

Rank 1
Zo gewoon tussen een kudde vol paarden die allemaal anders zijn. Zo uniek tussen iedereen die gekwetst lijkt te zijn. Is het niet vreemd hoe iemand kan bestaan uit twee uiterste zonder uit balans te raken? Hoe je oud kan zijn, maar toch ook jong. Een vreemdeling maar bekend. Bang en toch ook zelfverzekerd, trouw.. en verdeeld. Het klinkt vreemd, maar het is wat Myou allemaal is: soms jong, soms oud, soms bekend, soms ongezien. Het is niet moeilijk om vele gezichten te dragen als je al vele dingen hebt meegemaakt – en oud als ze is, is dit kleine ranke ding een merrie die al veel van de wereld gezien heeft. Iemand die getekend is door het leven, maar zich daar niet groter over kleiner door laat maken. Ze zet haar ranke schouders eronder en gaat door: simpel en doortastend.

Nu, nu liep de kleine zwarte merrie op een gematigd tempo door het woud. Ze had geen haast – als ze in het woud was, had ze nooit haast – en hoefde bovendien nergens heen. Het was lang, lang geleden dat ze nog wel ergens heen had gemoeten. Op haar leeftijd was het haar wel gegund dat andere naar haar toe kwamen, als ze haar aanwezigheid prefereerde. Bovendien: wie zou ze nu nog kennen hier? Na al die tijd? Alano was lang geleden gestorven en het was maar de vraag of zijn wolvenziel nog wel leefde, haar hart kromp ineen bij die gedachte en maakte dat de merrie een moment verstijfde. En het was lang geleden, zo lang geleden, dat ze Avareth had gezien: wanneer hij niet bij haar was leek de klok stil gezegd te worden en ieder moment een eeuwigheid te duren. Ze miste hem, haar lichaam verlangde naar de warmte van zijn aanwezigheid, meer dan ze ooit in woorden omschrijven kon.

En dan was er nog Maanogen. Kleine, lieve, schorre Maanogen die als een zoon een plekje in haar hart gevonden had. Zelfs als Avareth gestorven zou zijn, zelfs als ze Alano nooit meer terug zou vinden, dan zou ze door zoeken tot ze de kleine Fries gevonden had. Ze wilde zorg voor haar dragen zoals ze voor Avareth en ieder van haar kinderen zorg had willen dragen. Zorg had gedragen zolang het in haar mogelijkheden lag: vol overgave en met heel haar hard. Ze miste die prachtige Maanogen, bijna net zoveel als ze Avareth miste, zij het op een andere manier.

De merrie met de zilveren sterren op haar donkere hoofdje bleef staan, blikte om zich heen: een vrijwel zinloos gebaar, omdat ze zich te allen tijde bewust was van wat er zich in het woud afspeelde. Er was echter iets wat haar afgeleid had. Een directe aanwezigheid. Nu haar interesse gewekt was, priemde de merrie haar oortjes naar voren en hief haar ranke halsje wat hoger: nieuwsgierig naar wie haar op kwam zoeken, hier zo ver van de kudde vandaan, in het donkerste en diepste deel van het woud.


Closest to her Heart: Avareth, Alano, Freyr
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer
Administrator
Jennifer

Profile
Number of posts : 4988
Status : Active
If I tell you, would you listen? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: If I tell you, would you listen? If I tell you, would you listen? Emptydi 14 feb 2012 - 12:56


Leader Rank 4

Waarom passen om iets dat geen babysitter nodig had. Hij had zijn gebied in een zekere haast verlaten, hij had geen zin om te staan en kijken hoe zijn leven langzaamaan voorbij tikte. Zijn vader had geen bescherming nodig, Avareth was groots genoeg om voor zichzelf te passen ... trouwens hij zat in rang vier, hij had die soort bescherming niet nodig. Dus had Axis alles achtergelaten enkel en alleen om even zijn gedachten de vrije loop te kunnen laten, om zijn leven nog wat zieliger te maken dan het al was.

Zijn gigantische halve shire lichaam stapt met lange regelmatige passen door het bos. Hij snoof de zoete dennegeur in en droomde even weg tussen de wereld van goed en slecht. Hij mistte alles wat hem erbovenop hield, de botheid, de ergenis nam meer en meer bezit van zijn lichaam. Hazelaar had hij in jaren al niet meer gezien, hij miste haar meer dan hij missen kon. Maar het grootste gat in zijn lichaam was veroorzaakt door Iris. De merrie waar hij altijd van gehouden had was er niet meer en dat maakte hem chagrijnig en lastig. Hij was een moeilijk paard om mee te onderhandelen, recent tog. Hij had meer slechte dagen dan goede en niemand kon hem helpen. Niemand kon zeggen dat het ooit goed zou gaan, niemand kon de wonden op zijn lichaam met wijze woorden doen stoppen met bloeden.

Die gedachten zaten allemaal zo vastgeankerd dat het hem amper bewust maakte van zijn omgeving. Zijn hoofd schoot wat in de lucht, zijn paarse oog rolde verslavend in zijn oogkas terwijl zijn zwarte oog het allemaal zo rustig tolereerde. Was hij zo ver afgedwaald? Hij blikte opzij naar het donkere woud en zette instinctief koers naar de andere kant. Zijn oren schieten immers naar voor bij het horen van geluid. Hij snoof diep en ademde dan de witte wolkjes weer de hemel tegemoet.

Langzaam volgde hij zijn zintuigen naar de bron, een kleine zwarte merrie en ze was alleen. Axis speurde de omgeving af en liep dan langzaam wat dichter. 'Je brengt jezelf in gevaar.' Zei hij zwakjes, zijn oren scannen voor de tiende keer de omgeving maar enige aanwezigheid van schimmen is er niet. Hij richtte zijn blik dus weer op de merrie en knikte in een zacht begroetend gebaar ...
If I tell you, would you listen? 382034
Terug naar boven Ga naar beneden
Guest
Gast
avatar

Profile
If I tell you, would you listen? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: If I tell you, would you listen? If I tell you, would you listen? Emptydo 16 feb 2012 - 13:55

If I tell you, would you listen? Myoucredited

Rank 1
'Axis.' Haar stem was zangerig toen ze de zwarte hengst begroette. Hoewel ze niet met zekerheid durfde te zeggen dat ze de bewuste hengst werkelijk ontmoet had, kende ze hem wel, zo als waarschijnlijk iedereen de leider van het duistere gebied van de blauwe schimmen zou herkennen. 'Nauwelijks,' voegde ze onmiddellijk aan haar eerdere woorden toe in een reactie op zijn waarschuwing. Ze wierp hem een geamuseerde glimlach toe en wierp een snelle blik om zich heen. 'Ik ken het woud en ik blijf ver uit de buurt van bepaalde gevaren waarvan zelfs de bomen huiveren.' Opnieuw brak er een glimlach door op haar gelaat die haar deed oplichten als een ster in de nacht. 'Je hoeft je geen zorgen te maken om mij.'

Myou nam de tijd om de donkere hengst in zich op te nemen, vergeleek hem met de hengst waarvan fluisterd werd dat hij zijn vader was. Ze kwam al snel tot de conclusie dat Axis een van de weinige paarden was die bij haar leeftijd in de buurt kwam – en haar daarmee ook kon evenaren in levenservaring. Als het leven haar iets geleerd had, dan was het wel dat zoiets als aangeboren wijsheid niet bestond. Zij was nooit dom geweest, maar sommige dingen leerde je slechts door schade en schande wijs te worden. De leider van de blauwe maanpaarden zou dat vermoedelijk ook wel op de harde manier geleerd hebben.

Ze schudde haar manen los van haar ranke hals en deed een nieuwsgierige stap naar voren. 'Ik ben Myou... Maar misschien kende je mij al, ik weet niet zeker of wij elkaar officieel ontmoet hebben.' Het was makkelijk om te glimlachen: de oude merrie voelde zich hier zo thuis dat ze het liefst de hele tijd met een brede, tevreden glimlach rond zou lopen. En deze hengst had iets waardoor ze zich nog meer op haar gemak voelde. Ze voelde zich onmiddellijk veilig bij hem. Die gedachte deed een andere gedachte opvonken in haar hoofd – aan iemand anders die haar ook veilig deed voelen. 'Avareth.' Het kwam er nogal plompverloren uit en plotseling leek de zo statige merrie onzeker. Ze blikte op in zijn ogen: een zwart, een paars. 'Heb je hem gezien? .. Ik mis hem.' Ze wist niet precies waarom ze dat laatste aan haar vraag toevoegde, het was een instinctieve reactie en ze liet het simpelweg over zich heen komen. De jaren hadden haar geleerd dat instinct nou eenmaal een bijzonder betrouwbaar iets was om op te vertrouwen.


Closest to her Heart: Avareth, Alano, Freyr
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer
Administrator
Jennifer

Profile
Number of posts : 4988
Status : Active
If I tell you, would you listen? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: If I tell you, would you listen? If I tell you, would you listen? Emptydo 16 feb 2012 - 19:49


Leader Rank 4

Axis knikte langzaam bij het horen van zijn naam in haar zangerige stem. Het was een aangename stem, een stem waar hij uren naar zou kunnen luisteren en hij even zijn zorgen zou bij kunnen vergeten. Het deed hem vaak aan Hazelaar denken, een vriendin die hij al in tijden niet gezien had. Hij had niemand die hem kon bijstaan met woorden die wat betekende. Avareth? Hij wist waar Axis mee zat maar hij kon niet helpen op de manier dat een ander paard het zou kunnen. De hengst gooide kort zijn oren plat bij die gedachten en schudde dan zijn hoofd en spitste ze weer naar Myou. Haar glimlach was vluchtig en geamuseerd, bijna aanstekelijk. Axis zou willen protesteren maar ze zei dat hij zich geen zorgen moest maken om haar. Toch deed hij dat.

'Mijn taak is me zorgen te maken dus bij deze ...' Hij zweeg en glimlachte vluchtig met een zwakke knipoog. Zorgen, het enige wat hem nu lastig viel en het zou nooit verdwijnen, toch niet bij bepaalde situaties. Haar voorstelling trekt hem weer uit gedachten, zijn hoofd ging een stukje omhoog en hij sloeg zijn oren kort neer op de grond. 'Sorry.' Exuseerde hij zijn onoplettendheid, het zou niet mogen met zijn status als leider. 'Ik kende je van naam en uitzicht maar desniettemin aangenaam Myou, ik ben Axis of gelijk hoe je me wilt noemen.' Hij was nu niet bepaald trots op zijn naam. Iris heette hem altijd Erebus, Hazelaar noemde hem kracht van de Storm en zo kon je wel nog even verder gaan. 'En van je relatie met Avareth.' Mompelde hij meer voor zichzelf dan voor haar. Hij glimlachte en duwde zijn neus heel kort tegen haar hals ter begroeting.

Haar vraag deed hem wat schrikken. Hoe lang was ze hier al?? En ze had Avareth nog niet gezien?? Hij had zijn vader de eerste jaren nooit hoeven missen, hij kende hem niet eens. Nu ... nu zou hij zijn vader soms wel eens missen al was het maar voor een troostende babbel. 'Hij is hier al even.' Sprak hij zachtjes. Hij wou de naam van zijn vader niet direct uitspreken, je wist maar nooit dat het haar hart enkel meer deed krimpen. 'Hij zit in mijn gebied.' Legde Axis voorzichtig uit. Hij zette een stap naar voor en keek dan kort over zijn schouder. 'Wil je even meewandelen myou?' Vroeg hij vriendelijk. Het was misschien een troostende gedachten voor haar om bij een zoon van Avareth te zijn. 'Ik kan hem zeggen dat je hier bent of ik kan je naar hem toe brengen als ik je daar een plezier mee doe, of ik kan naar je luisteren en helpen of beschermen ...' Zijn stem stierf weg terwijl hij alle mogelijkheden opsomde om haar ook maar bij te staan. Het feit dat ze hem mistte zei al genoeg. Weer zette Axis alles van zijn leven opzij voor een ander paard, zijn plicht zoals het hoorde ...
If I tell you, would you listen? 382034
Terug naar boven Ga naar beneden
Guest
Gast
avatar

Profile
If I tell you, would you listen? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: If I tell you, would you listen? If I tell you, would you listen? Emptydi 28 feb 2012 - 19:12

If I tell you, would you listen? Myoucredited

Rank 1
Met gespitste oortjes luisterde de ranke zwarte merrie aandachtig wat de grote zwarte fries haar te vertellen had. Ze schudde haar hoofd, zodat haar manen opveerden van haar hals en glimlachte warm: een glimp van de liefde die ze voelde voor de hengst die voor even onderwerp van het gesprek was geweest. Haar blik bekoelde echter toen ze hoorde dat Avareth behoorde tot het gebied van Axis: het deed alarmbellen rinkelen achterin haar hoofd. Er was iets geweest, een regel dat hogere en lagere rangen geen geliefden mochten zijn. Alsof liefde zich liet binden in rangen. Ooit had de merrie een poging gedaan om die rangen te bestijgen, maar dat was lang, lang geleden en nu was ze oud en moe: ontdaan van de wil om competitie te voeren, een wil die bij veel jongere paarden nog in overdaad aanwezig was. Voor een moment doodmoe liet de oudere merrie haar hoofd zakken en sloot haar ogen, terwijl in haar hoofd de herinneringen om voorrang vochten.

De imposante zwarte leider wist echter opnieuw haar aandacht op te eisen door het woord weer tot haar te richten en haar uit te nodigen voor een wandeling. Meteen was Myou weer haar sprankelende jonge zelf: waardoor haar werkelijk leeftijd naar de achtergrond verdween en haar zwarte ogen verlicht werden met een helder vuur van binnenuit. 'Maar al te graag,' beantwoordde ze zijn uitnodiging met haar heldere, melodieuze stem. Ze zette haar ranke lichaam in beweging en vond haar weg moeiteloos door het woud. Door oefening van jaren maakte de merrie vrijwel geen geluid en liet ze nauwelijks een spoor achter. Als ze wilde zou ze moeiteloos kunnen verdwijnen en Axis zou nooit, nooit, snel genoeg zijn om haar te achtervolgen: daarvoor wist ze te veel, kende ze haar thuis te goed. Maar de waarheid was dat de merrie geen enkele reden had om te verdwijnen: ze vond het fijn om het gezelschap van deze hengst te verkeren. Hoewel ze gesteld was op de eenzaamheid van het woud, vond ze het ook niet erg om zich onder paarden te begeven: zolang dit gezelschap maar niet te druk en te luidruchtig werd – en dat zou ze van deze hengst nou niet bepaald durven zeggen.

Ze wierp hem een zijdelingse blik toe toen hij opperde om haar naar Avareth te brengen. Ze merkte op dat hij zijn naam behendig ontweek en glimlachte vaag om de gedachte dat hij haar niet alleen tegen dingen van buitenaf wilde beschermen, maar ook tegen de donkere krochten van haar eigen ziel. 'Bedankt, maar je hebt genoeg gedaan door mij te vertellen dat hij hier is. Ik denk dat ik Avareth nog kan vinden met mijn ogen en oren dicht en mijn neus verstopt.' Ze glimlachte warm en leek even op te lichten bij het uitspraken van haar naam: het maakte haar niet bang, het maakte haar gelukkig. 'Ik zou graag gewoon met je babbelen, over van alles, of over niks. Het is lang geleden dat ik contact heb gehad met', ze twijfelde een moment en wierp de donkere hengst een snelle blik toe, 'een neutraal iemand.' Ze wist niet of dat precies de goede omschrijving was, maar dat deed er ook niet werkelijk toe: Axis stond open voor een gesprek en dat was precies waar ze behoefte aan had – al had ze geen idee waar ze het over wilde hebben. Over hem misschien. Misschien was zijn verleden wel even veelbewogen als de hare: en zij zou er graag naar luisteren, aandacht en met een toegewijd oor.


Closest to her Heart: Avareth, Alano, Freyr
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer
Administrator
Jennifer

Profile
Number of posts : 4988
Status : Active
If I tell you, would you listen? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: If I tell you, would you listen? If I tell you, would you listen? Emptywo 29 feb 2012 - 13:37


Leader Rank 4

Axis zag even hoe oud Myou werd, door de blik in haar ogen, het zakken van haar hals. Een klein detail kon je hele leven bijna veranderen, er was zoveel aan Axis dat je deed twijfelen. Er was zijn paarse oog vanwaar je meteen zou wegrennen en ervan onder uit gaat dat hij door en door slecht is. Dan had je zijn status waarvan iedereen uit ging dat hij misbruik maakte van zijn trots en macht. Wat de laatste tijd misschien een beetje zo was maar daar had hij zijn eigen redenen voor. En dan had je ook zijn sterke halve Shire lichaam waarvan je zou denken dat hij groots en sterk was ... was hij ook maar zijn hart, en dat zagen weinigen, was verbrijzeld. Zijn geest was al lange tijd gestorven. En velen zagen dat niet maar dat was Axis nu, een hengst die werd nagejaagd door het verleden en heden. De blik dat ze oud was verdween weer in een oogopslag door haar motivatie om mee te gaan wandelen. Axis glimlachte berustend, blij dat ze dat aanzoek aangreep. Hij had misschien wel even behoefte aan wat wijsheid of iemand die over bloemetjes en bijtjes kon praten.

Zijn oren spitsten haar kant uit als ze weer op haar eigen prachtige manier begint te praten. Ja, hij zou Iris ook vinden zonder zintuigen. Hij kon haar nabijheid voelen, haar geest proeven op zijn tong. Hij wist haar te vinden net zoals Myou Avareth zou kunnen vinden. 'Ik begrijp het.' Bracht hij welgemeend in. Hij zou Iris op mijlen ver kunnen vinden, al was ze aan de andere kant van de wereld. Haar aanwezigheid voelen was al genoeg, dat maakte hem gerust dat ze nog steeds veilig was. Toen ze hem vertrelde dat ze nood had aan een babbel met een neutraal iemand brak een vrij gevoel open in zijn borst. Een neutraal iemand, ze noemde hem een neutraal iemand. Niemand zag hem op die manier terwijl hij dat eigenlijk wou, dat iemand hem zo zag. Het voelde zo goed, hij voelde zich voor even gelukkig. 'Bedankt.' Zei hij met een oprecht gevoel van liefde. 'Om me te zien als ieder ander, neutraal.' Hij glimlachte zo tevreden dat al zijn zorgen even leken te verdwijnen. 'Soms is de natuur beter gezeldschap dan een kudde paarden. Hier heb je ...' Hij zweeg en blikte naar de bomen die langzaam aan hen voorbij gleden. 'Rust, geborgenheid, stilte ...' Zijn stem stierf weg.

Zijn liefde voor de natuur had hij meegekregen van Iris. Ze was altijd bezeten door de bomen en hun verhalen. De natuur kon je soms meer vertellen, dingen die nuttig konden zijn. Hij vond moeder natuur één van de wijzeren onder de goden. Ze kon zoveel doen met één simpele bloei van een bloem. Ze kondigde Lente aan in zo'n betoverende manier. Axis keek even dromerig voor zich uit om dan terug naar Myou te kijken. 'Want vind jij het mooiste aan deze wereld?' Vroeg hij nieuwsgierig ...
If I tell you, would you listen? 382034
Terug naar boven Ga naar beneden
Guest
Gast
avatar

Profile
If I tell you, would you listen? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: If I tell you, would you listen? If I tell you, would you listen? Emptywo 29 feb 2012 - 14:02

If I tell you, would you listen? Myoucredited

Rank 1
'Avareth,' antwoordde de merrie gedachteloos. 'En Alano,' voegde ze eraan toe. Als ze had gekund, had ze nu gebloosd, maar helaas waren paarden nog steeds niet met die gave gezegend. 'Sorry,' mompelde ze. 'Dat was onbeschoft, denk ik. Het is alleen..' Ze wierp een snelle zijdelingse blik op Axis, dacht een moment na. 'Het woud is altijd mijn thuis geweest, sinds mijn allereerste, allerjongste jaren. Ik ben als veulen de kudde uitgeschopt en aan mijn lot overgelaten, ik ben mijn persoonlijke hel onder ogen gekomen in die eerste jaren … en toen was daar Alano.' Ze schudde haar donkere hoofdje, glimlachte vaag, haar ogen wazig door de herinneringen aan haar eerste liefde, nu zo lang geleden. 'Ik denk dat het moeilijk is om voor te stellen als je het niet zelf meegemaakt hebt, maar het voelde alsof ik gered werd. Hij was nauwelijks ouder dan ik was, maar zo wijs, hij wist zoveel. Hij heeft me gered van mezelf, van me verleden, hij heeft me gemaakt tot wie ik ben. Misschien was ik nog altijd een jong en naïef ding geweest als ik hem niet ontmoet had. Ik hield van hem, meteen, en onvoorwaardelijk. Hij was als de vader en de grote broer die ik niet gehad heb, voor hem voel ik een liefde die ik met geen andere kan vergelijken, omdat er simpelweg niemand is als hij.'

Langzaam, zonder haast, liep ze door, gaf Axis in stilte de tijd om haar woorden te verwerken. Het zou haar verbazen als hij ooit van Alano gehoord had, via Avareth of anderzijds. Ze betwijfelde of Avareth wist wat ze zijn zoon zojuist verteld had. Zijn zoon. Avareth had vele kinderen en toch was ze nooit echt jaloers geweest … behalve op die ene, bloedmooie, maar zwaar getekende merrie. Myou sloot haar ogen, duwde de opkomende, ijskoude emoties weg. Dat was een verdriet wat ze niet opnieuw onder ogen wilde zien, omdat ze hem al lang geleden had moeten aanschouwen.

Ze haalde een keer diep adem. 'Maar, zoals er niemand was als Alano, zo was er ook niemand als Avareth. Ik weet niet wat het was.. Passie denk ik. Liefde op het eerste gezicht. Ik zag hem en ik was verkocht: ik wilde hem. Vele merries zijn voor zijn uitstraling gevallen, maar slechts weinige kunnen zeggen dat ze zijn hart werkelijk veroverd hebben.' Opnieuw wierp ze een snelle zijdelingse blik op Axis, glimlachte lichtjes. 'Als ik dood ga, dan kan ik zeggen dat ik het goed gedaan heb, hier op aarde, want ik heb in ieder geval één hengst een beetje innerlijke rust gebracht. We hebben gelachen samen, weet je dat? Dat is wat belangrijk is, niet alle tranen, niet alle pijn, maar de liefde en het geluk dat we samen gedeeld hebben. Als ik mijn ziel zou verkopen, dan zou het voor hem zijn, zonder meer.' Ze liet de stilte in werken, luisterde gedurende vele seconden slechts naar het woud. 'Dat is wat ik het mooiste vind aan deze wereld. Mijn liefde voor twee hengsten die deze wereld tot mijn thuis hebben gemaakt.'


Closest to her Heart: Avareth, Alano, Freyr
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer
Administrator
Jennifer

Profile
Number of posts : 4988
Status : Active
If I tell you, would you listen? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: If I tell you, would you listen? If I tell you, would you listen? Emptydo 1 maa 2012 - 10:46


Leader Rank 4

Ze sprak snel zijn vaders naam uit, alsof ze er niet had over nagedacht. Kon Avareth zo'n gevoel bij anderen losmaken? Hij had verhalen gehoord uit het verleden van zijn vader, hij had merries op de ene of andere manier misbruikt, net als nonkel Alvaro had gedaan maar dan waarschijnlijk weer op een andere manier. Ook zijn moeder moest eraan geloven ... maar zonder dat zou Axis hier niet staan, trots en machtig als iedereen hem zag. Avareth was er de eerste jaren helemaal niet geweest en Axis had zo'n haat tegen zijn vader gecreëerd al even erg als dat hij tegen schimmen had. Maar de problemen in zijn leven zorgde ervoor dat hun pad weer samen liep en nu hield Axis van zijn vader. Van de vele veulens die er waren uit Avareth was hij één die trots mocht zijn op wie hij was, wie hij was geworden. En daar was hij zijn vader dankbaar voor.

Aandacht luisterde Axis naar Myou haar verhaal. Hoe ze ook was achterlaten en het leven in haar eentje moest trotseren. Maar er was een hengst geweest, haar leeftijd die haar door iedere slag en stroom trok. Wat vriendschap, vertrouwen en liefde kon doen met een paard ... Hij had ook zijn persoonlijke hel gehad en voor hem was iedere dag een hel. Hij geloofde in betere dagen maar had die een maand geleden voor goed uit zijn gedachten gebannen. Er was geen wereld waar hij zichzelf kon zijn en gewoon aan niets hoefde te denken. Dat was er gewoon niet, daar geloofde hij niet in. Voor ieder leven dat werd genomen gaf hij zichzelf de schuld en zo zou het blijven gaan tot hij zou sterven. Welke dood het ook mocht zijn. Het was even stil en in die tijd raasde zijn leven onder haar woorden opnieuw voorbij. Maar hij wou haar op geen enkele manier belasten met zijn problemen, zijn verleden.

Kon hij zeggen dat hij het goed gedaan had op deze wereld? Misschien, hij wist het niet zo goed. Hij was niet altijd eerlijk met zichzelf zoals hij was met anderen. Hij loog over zijn goedheid, zei dat hij dat niet was, hij loog over zijn ware identiteit die zo goed en trouw kon zijn. Hij verbande die gedachten door met zijn hoofd te schudden en keek opzij naar Myou, hij schonk haar een vriendelijke glimlach en blikte dan weer naar de bomen en het pad voor hen. 'Het is leuk te horen dat mijn vader iemand op die manier gelukkig heeft kunnen maken want ...' Hij zweeg even en keek haar kort weer aan. 'want één ziel meer gelukkig op deze wereld is er eentje waar men zich minder zorgen om hoeft te maken.' Hij legde de nadruk niet neer op zichzelf. 'Voor zover ik kan horen heb je een goed en leuk leven gehad. Doet me goed.' Hij sprak het zacht alsof hij haar al jaren kende ...
If I tell you, would you listen? 382034
Terug naar boven Ga naar beneden
Guest
Gast
avatar

Profile
If I tell you, would you listen? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: If I tell you, would you listen? If I tell you, would you listen? Emptyvr 2 maa 2012 - 15:46

If I tell you, would you listen? Myoucredited

Rank 1
'Leuk?' herhaalde Myou, bedachtzaam. 'Mijn leven is niet altijd leuk geweest, en ook niet altijd makkelijk, maar het is een goed leven geweest. Dat zeker.' Haar blik werd wazig bij het afdwalen van haar gedachten naar de momenten die niet zo leuk waren geweest. Ze had zes kinderen bij drie verschillende hengsten, en slechts twee van hen zag ze af en toe nog eens. Zowel van Flight als van Vouh ving ze soms een vlaag op, meestal even ongrijpbaar als hun vader leek te zijn. Haar twee jongste dochters zwierven ergens over de wereld, en alleen pegasus hemzelf wist of deze twee nog leefde, maar hij wist ook dat zij ze tenminste goed had groot gebracht.

Er verscheen een diepe frons in het voorhoofd van de zwarte merrie. 'Ik heb een zoon en een dochter bij een hengst uit een donker en ver verleden.' Ze slikte hoorbaar, haar mond plotseling droog, haar keel rauw. Hoewel ze nog heel jong geweest, veel en veel te jong om veulen op de wereld te zetten, en de omstandigheden niet veel slechter hadden kunnen zijn, kon Myou zichzelf maar moeilijk vergeven voor het feit dat ze twee veulens had achtergelaten zonder moeder. Het had Fable voor de rest van zijn leven getekend: hem totaal verbitterd gemaakt, voordat hij zichzelf in haat, frustratie en vooral verdriet van de klippen had gestort – voor een merrie nota bene. Fá had ze nooit meer gezien sinds die ene dag dat ze haar enkele weken oud bij Demon had achtergelaten, als afkoopsom. Nog meer geheimen waar Avareth waarschijnlijk maar weinig van af wist.

De merrie wist niet hoe ze haar zin moest afmaken, of wat ze verder moest zeggen. Wat viel er over te zeggen? Ze had een fout gemaakt en zou die nooit goed kunnen maken. 'Het is moeilijk,' fluisterde ze uiteindelijk. 'Mijn zoon is dood en ik zal mijn fouten tegenover hem nooit goed kunnen maken, ik zal zijn pijn nooit meer kunnen wegnemen. En van mijn dochter, Fá, ik weet niet eens of ze nog leeft...' Haar stem stierf weg en Myou betrapte zichzelf erop dat ze stil was blijven staan. Het was lang, heel lang geleden geweest dat ze zo serieus, zo intens aan haar verloren kinderen had gedacht. Het deed pijn, maar om één of andere reden was het ook een aangename pijn: het maakte dat ze zich in leven voelde.


Closest to her Heart: Avareth, Alano, Freyr
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer
Administrator
Jennifer

Profile
Number of posts : 4988
Status : Active
If I tell you, would you listen? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: If I tell you, would you listen? If I tell you, would you listen? Emptyvr 2 maa 2012 - 19:36

Jennifer schreef:

Leader Rank 4

Er was geen paard dat volkomen gelukkig was, geen paard dat van zijn geboorte tot de dag hij stierf altijd vol vrede geleefd heeft. Iedereen kent tegenslagen, de ene al meer dan de andere. Axis? Zijn hele leven wat een ongeluk, hier en daar een lichtpuntje. Iris was daar één van maar daar bleef het ook bij. Hij had veulens opgevoedt die niet dezijne waren ... Quickness, Black Rain, Black Star en Aeolus. Maar alle vier verdwenen ze uit zijn leven, alle vier hadden ze hun eigen pas genomen. Meer en meer was hij er overtuigd van dat zijn leven nooit zo had mogen lopen. Hij wist zelf niet zeker of hij hier wel thuis hoorde, het het wel zijn taak was deze status te bekleden en niet gewoon te volgen in de voetstappen van zijn voogd die hij dan kreeg toegewezen toen Avareth hem niet wou. Moest hij dat gedaan hebben was hij nu schim en was zijn leven misschien iets rooskleuriger geweest.

Myou vertelde hem dat ondanks de minder leuke kanten in haar leven, haar leven toch nog goed is geweest. Ze had zo'n positieve instelling, Axis kon er enkel maar jaloers op zijn. Hij dacht nooit na over wat er positief kon gebeuren, hij dacht meteen het slechtste. Hij was niet altijd zo maar gebeurtenissen kunnen je nou eenmaal veranderen. Hij luisterde aandachtig, was ook gaan stilstaan omdat ze dat zelf had gedaan. Haar ene zoon was gestorven en van haar dochter wist ze niets af. Hij liet zijn hoofd wat zakken maar besloot dan op haar af te wandelen. Zijn neus streek over haar hals voor hij het bemoedigend tegen haar wang duwde.

Hij liet de stilte met respect even hangen. Maar in die stilte kwamen de pijnlijk dingen uit zijn verleden naar het oppervlak gedreven. Hij sloot zijn ogen en opende ze dan weer langzaam. 'Ik heb geen zonen of dochters van mezelf gehad maar ik weet hoe het is ...' Zijn stem dreef weg en hij liet zijn hoofd hangen tot het op enkele centimeters van de grond bleef hangen. Hij ging niet verder op afgebroken zin. 'Ik heb in mijn leven genoeg gefaald, sinds ik geboren ben is god me amper goedgezind geweest. Ik weet hoe het is om fouten te maken die je jezelf niet kunt vergeven.' Hij snoof en zet korte een stap weer naar voor maar bleef staan. 'Niet dat ik beweer dat je fouten hebt gemaakt of dergelijk, was meer tegen mezelf bezig.' Hij schudde zijn hoofd en ging langzaam verder...
If I tell you, would you listen? 382034
Terug naar boven Ga naar beneden
Guest
Gast
avatar

Profile
If I tell you, would you listen? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: If I tell you, would you listen? If I tell you, would you listen? Emptyma 5 maa 2012 - 15:16

If I tell you, would you listen? Myoucredited

Rank 1
Zijn aanraking was aangenaam, troostend, en met een zachte zucht sloot de ranke merrie haar ogen, verloor zich in het moment en de warmte die daarin bestond. Het deed haar denken aan de dromen die ze lang geleden gehad had, dromen die ze ooit had gedeeld met anderen. Het was lang geleden dat ze die gave gebruikt, en ze wist niet eens of ze hem nog wel machtig was. Het deed er ook niet toe: hoe ouder ze werd, hoe beter ze werd met woorden. Het grootste geheim van woorden was dat je er van alles in kon verbergen en er van alles uit kon houden. Ze kon een ander dingen vertellen die ze nooit kon laten zien, omdat een beeld altijd de waarheid was: even puur, maar ook even rauw, als zij hem ervaren had. Ooit had ze die dingen met velen willen delen, maar nu hield ze die manier van communiceren liever voor zichzelf. Om redenen die ze niet precies kon benoemen gaf dat haar een gevoel van vrede en veiligheid. Meer dan het delen van bepaalde momenten in haar leven. Misschien omdat woorden de ruimte over lieten om een eigen beeld en een eigen waarheid te vormen, de ruimte die een emotie nooit zou geven. Je kon vergeten wat er gezegd was, je kon vergeten wat er gebeurd was, maar haar ervaring was dat je nooit vergat hoe je je voelde, met name als een ander die emotie veroorzaakt had.

Ze opende haar donkere ogen toen Axis het woord nam en luisterde aandachtig naar hem. 'Ik denk,' fluisterde ze, 'ik denk dat het begint met acceptatie. Pas als je kan accepteren wat er gebeurd is, hoe het gebeurd is, dan kan je beginnen met jezelf te vergeven. Beetje bij beetje. Degenen die zeggen dat het makkelijk is om te vergeten... Ik denk niet dat zij weten wat acceptatie is.' Nu was het haar beurt om haar neus zacht en liefdevol tegen de schoft van de veel grotere hengst te duwen, waarnaar ook zij haar ranke lichaampje weer in beweging zette. 'Soms benijd ik Flight', in de wetenschap dat haar zoon vrijwel nooit zijn naam gebruikte, wierp Myou een snelle blik op Axis, om te zien of hij de onderleider in die naam zou herkennen, 'dat hij van moment tot moment kan leven. Soms denk ik wel 's dat hij nooit spijt heeft, omdat hij elk moment heilig gelooft in wat hij doet, al kan ik meestal niet volgen wat het precies is waarin hij gelooft.' Ze schudde haar hoofd, glimlachte. 'Van acceptatie en vergeving kunnen we groeien, en als we onszelf niet kunnen vergeven voor de dingen die we niet meer kunnen veranderen, hoe kunnen we een ander dan ooit oprecht vergeven?'


Closest to her Heart: Avareth, Alano, Freyr
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer
Administrator
Jennifer

Profile
Number of posts : 4988
Status : Active
If I tell you, would you listen? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: If I tell you, would you listen? If I tell you, would you listen? Emptydi 6 maa 2012 - 17:57


Leader Rank 4

Acceptatie? Hoe kon hij ooit in zijn leven accepteren wat hij al allemaal had fout gedaan. Hij had familie laten doodgaan zodat hij in zijn glorie kon verder gaan. Hij had veulens zien sterven omdat hij niet goed genoeg was. Hij had dierbaren zien wegkwijnen van pijn omdat hij net niet snel genoeg was. Soms dacht Axis eraan om uit het leven te stappen ... maar wat zou had dat brengen? Meer oorlog? Zou hij dan alle paarden achter laten gewoon omdat hij zelf vrede wou hebben. Zou hij het echt over zijn hart krijgen om alles wat deze wereld hem ooit bracht zomaar achter te laten. Nee, hij zou het niet kunnen. Het was zijn plicht en hij zou dat volbrengen, al moest hij ervoor gaan sterven. Haar woorden waren gedrenkt met een zekere wijsheid, een wijsheid die hij niet accepteren maar daar liet hij geen blijk van zien. Hij voelde haar neus en liet zijn neus nog wat dieper zakken. 'Is het dan echt zo gemakkelijk. Ik kan het niet ...' Hij zweeg even en stapte uiteindelijk weer achter haar aan, niet verder gaand op zijn eerdere woorden.

Ze sprak een naam. Axis keek op met een zekere angst in zijn ogen, Flight? Hij had de naam nooit eerder gehoord en hij kende echt iedereen. Dat was een deel van zijn taak, het was zijn plicht om iedereen te kennen bij naam en te herkennen als ze voor hem stonden. Flight was een zoon van Myou ... Leefde die hier? Zijn hersenen kon je bijna horen werken terwijl hij dacht over de naam. Misschien vaag, in een heel ver verleden dat hij de naam had horen vallen maar hij kon zich geen paard bij voor de geest halen. Hij deed zijn mond open maar sloot hem alweer toen ze verder sprak over Flight. Hij stemde wel in met haar woorden. Hij kende ook wel zo'n paar paarden, die gewoon verder gingen met hun leven nadat iets kostbaarst of ergs was gebeurt. Alvaro was daar een mooi voorbeeld van. Hij bande de naam meteen uit zijn gedachten. Bij haar vraag gaat zijn hoofd een stukje in de lucht en hij kijkt Myou kort aan. 'Ik hou van je manier van praten.' Hij glimlacht luchtig en liet zijn hoofd weer zakken. 'Maar ik kan geen antwoord geven.' Hij zweeg weer en richtte zijn blik dan op de bomen, de schoonheid van moeder natuur. 'Lukt het jou gemakkelijk, iets accepteren en daarna jezelf of een ander vergeven?' Hij wou het haar niet zo meteen vragen maar het kwam er gewoon uit ...
° srr voor late reactie, ziek geweest.
If I tell you, would you listen? 382034
Terug naar boven Ga naar beneden
Guest
Gast
avatar

Profile
If I tell you, would you listen? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: If I tell you, would you listen? If I tell you, would you listen? Emptywo 7 maa 2012 - 11:51

If I tell you, would you listen? Myoucredited

Rank 1
De kleine zwarte merrie glimlachte vaag bij het zien van Axis bijna angstige uitdrukking van onzekerheid toen hij de naam niet herkende die ze noemde. Ergens was het ironisch dat de hengst niet wist hoe de onderleider, die hij waarschijnlijk zelf benoemd had, werkelijk heette. Maar het deed haar ook beseffen hoe geraffineerd Flight geworden was in zijn spel en hoe gevaarlijk hij zou kunnen zijn als hij dat wilde … en zelfs zij wist nooit zeker wat haar zoon werkelijk wilde.

'Flight,' herhaalde ze, haar toon zacht, 'ik denk dat hij zich hier uitgeeft onder de naam die de kleine Hazelaar hem gegeven heeft.' Haar blik werd zacht en kwetsbaar toen ze die naam liet vallen: de kleine Shetlandmerrie was het eerste paard wat hij met naam en toenaam genoemd had tegenover haar. De kleine, Babbelende Hazelnoot. Oh, hij had haar maar wat vervelend gevonden, maar ergens, ergens had hij ook respect voor haar gehad, anders was hij haar wel weer vergeten – zoals hij de rest vergeten was. Myou focuste haar donkere ogen weer op Axis. 'Waterval bij Maanlicht,' besloot ze. 'En ik kan je waarschijnlijk nog tien andere namen geven waaronder hij zich voordoet, maar sinds hij haar ontmoet heeft, is dit ongetwijfeld degene die hij het meest gebruikt.' Opnieuw glimlachte ze. 'Ik denk ook dat het degene is die het best bij hem past.'

Ze luisterde nauwkeurig naar wat hij te zeggen had en de vraag die hij stelde. 'Dankjewel, al moet ik daarbij zeggen dat jij een fijne gesprekspartner bent,' beantwoordde ze zijn compliment. De vraag was echter moeilijker om te beantwoorden en uiteindelijk koos ze voor een antwoord dat eigenlijk zowel voor de hand liggend als vrij simpel was: 'Ik doe mijn best.' Haar donkere ogen dwaalden af naar de horizon. 'Het is voor mij altijd makkelijker geweest om anderen te vergeven dan om mezelf te vergeven, maar ik heb geleerd dat, hoe moeilijk ook, ik sommige dingen niet meer kan veranderen. En ik wil er niet langer in zwelgen, ik wil niet verdronken worden door dingen die ik niet meer kan veranderen. Dus leer ik ze te aanvaarden. Soms weet ik niet hoe, maar dan ga ik zoeken, zoeken naar de dingen die er wel mooi aan waren. Meestal gaan die dingen niet over het moment zelf, maar over de tijd er voor of er na.' Ze viel stil, dacht na en overwoog haar woorden zorgvuldig voordat ze ze met de hengst deelde. 'Voor mij zit er aan elk slecht moment ook iets goeds, soms is het moeilijk om te vinden en bijna onmogelijk om je aan vast te houden, maar het is er wel. Dus als ik iets niet kan accepteren, dan ga ik zoeken, tot ik dat lichtpuntje gevonden heb en ik kan zien dat het goed zo was. Nee.. Dat is niet altijd makkelijk, maar het is de enige manier om met mezelf in vrede te komen, zoals ik toen geen keus had om dingen te doen waar ik later spijt van kreeg, zo heb ik nu geen andere keus dan een manier te vinden om er mee in reine te komen. Dus zoek ik, en vecht ik. Ik ben nou eenmaal een vechter.' Ze draaide zich om naar Axis en wierp hem een warme glimlach toe. 'Jij bent ook een vechter en vroeg of laat zul je ook vrede vinden.' Ze duwde haar neus zacht en liefdevol tegen de zijne. 'In je hoofd en in je hart.'

* No problem (:


Closest to her Heart: Avareth, Alano, Freyr
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer
Administrator
Jennifer

Profile
Number of posts : 4988
Status : Active
If I tell you, would you listen? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: If I tell you, would you listen? If I tell you, would you listen? Emptydi 13 maa 2012 - 13:53


Leader Rank 4

Axis werd wat afwezig, de naam die hem zo onbekend klonk maalde maar door zijn hoofd heen. Toen ze weer sprak schoot zijn hoofd een stukje in de lucht. Kleine Hazelaar ... er kwam vanzelf een rustigevende blik in zijn ogen, een vredelievende glimlach op zijn lippen. Naast Iris was Hazelaar een belangrijk iemand in zijn leven geweest maar hij miste haar. Hij had niets meer van haar vernomen, alsof ze van de aardbol verdwenen was. Hij kon haar zo voor de geest halen, met haar kleine prachtige oogjes en haar kleine doorwinterde lichaam. 'Hazeltje.' Fluisterde hij langzaam. Zijn hart brak, misschien was haar iets overkomen dat hij helemaal niet wou. Misschien had hij haar ook niet kunnen beschermen zoals hij bij de andere deed. Weer was Axis zich bewust van de nakende waarheid ... dat hij weer gefaald had.

'Waterval bij maanlicht? De onderleider van rang 3.' Zijn mond viel open. Verbaast over het feit dat hij nooit diens echte naam had gebruikt. Dat hij in een zekere zin had kunnen misleiden. Axis had geweten dat het een bijzonder aparte naam was ... dus in werkelijkheid heet hij Flight. Misschien waren er redenen, zo zou Axis ook graag zijn naam willen veranderen. 'Flight ...' Herhaalde hij de naam weer. Hij was vrij zeker dat het hem niet zou lukken om Flight echt te gebruiken en hij zou het bewust ook niet doen. Daarvoor had hij teveel respect voor anderen en hun identiteit. 'Bedankt om me dit te zeggen.' Hij glimlachte oprecht tevreden, hij was weer een stukje slimmer, al kon die slimheid op een dag zijn dood worden.

Het compliment van haar kant deed hem weer glimlachen. 'Dankje.' Fluisterde hij. Vervolgens luisterde hij aandachtig naar haar woorden, haar wijsheid. En het hielp hem want Axis was het beu het verleden op zich te laten jagen. Toch, het zou moeilijk worden om het allemaal achter te laten, het zand erover te gooien en doen alsof er niet meer was om naar terug te kijken. Ze was een vechter, dat zag je nou eenmaal maar hij wist van zichzelf niet hoe hij een goed iets moest vinden in een slecht iets. Hij zou niet weten hoe dat er kon zijn. Zijn ogen gaan bedachtzaam naar de omgeving en kijken dan terug naar Myou. Ze schenkt hem een warme glimlach en binnenin zwelt zijn hart een beetje meer op. 'Ik vecht evenals jou al lang om te overleven maar ik snap niet ...' Hij zweeg en zuchtte langzaam. Myou was misschien de enige met haar ouderdom en wijsheid die hem zou kunnen helpen. Iris haar pogingen waren tevergeefs, misschien omdat alles rond haar draaide, zijn hele wereld. 'Ooit werd een geliefde van mij ...' Hij zweeg, zo startte hij zijn verhaal, over Iris. 'Ze heet Iris en ze werd op een blauwe maan genomen door de schimmenleider.' Voor zijn ogen flitsten de gedachten verder, pijnlijk gedachten en het maakte hem weer zo ziek als de dag zelf dat hij het ontdekte. 'Hij takelde haar toe, verkrachtte haar enkel om mij te raken. Nu loopt er een hengst rond van haar en hem dat ik niet kan aanvaarden enkel om datgene dat hij met Iris heeft gedaan. Ik beschuldig mezelf ervan omdat ik haar niet kon helpen, niet genoeg beschermde.' Hij schudde kwaad zijn hoofd en een pijnlijke blik schoof over zijn gelaat. 'Hoe kan ik daaruit iets goeds vinden zodat ik mezelf er niet de schuld van geef?' Vroeg hij fluisterend. Hij wist dat ook Myou misschien geen antwoorden zou vinden maar toch ... hij geloofde in een merrie als haar. Ze had dezelfde kracht en liefde die Hazelaar bezat. 'Myou? Kun je me helpen, raad geven want het lijkt alsof ik mezelf ben verloren in een zee van verdriet.' Fluisterde hij zachtjes ...
If I tell you, would you listen? 382034
Terug naar boven Ga naar beneden
Guest
Gast
avatar

Profile
If I tell you, would you listen? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: If I tell you, would you listen? If I tell you, would you listen? Emptydo 15 maa 2012 - 18:10

If I tell you, would you listen? Myoucredited

Rank 1
In stilte luisterde de ranke zwarte merrie naar de veel grotere, maar even zwarte hengst. Voor even was zijn pijn haar pijn en werd zijn verdriet haar verdriet dat zich als een messteek door haar hart drong. Niettemin kon ze een vonk van verwondering niet verbergen toen Axis zijn pijnlijke verhaal beëindigde. Niet omdat hij haar om raad vroeg, maar omdat hij zichzelf met iets kwelde waar zij geen enkele vorm van schuld in zag. 'Axis.' Zijdezacht duwde ze haar neus tegen de zijne. 'Stop met jezelf te kwellen, voor iets waar jij noch hand, noch schuld aan had, of kon hebben. Als een hengst, een schím, jouw merrie neemt om jou te kwellen, dan was er geen enkele manier geweest om dat te verhinderen. Als het niet op dat moment geweest was, dan was het wel op een ander moment gebeurd, misschien later, misschien eerder. Iris...' Ze sprak de naam uit alsof ze hem diep koesterde, vol liefde en hoop, en bleef heel even stil, zoekend naar de juiste woorden. 'Ik weet zeker dat je haar geen leven gunt waarbij je continue aan haar zij moet staan om haar te beschermen. Ik weet ook zeker dat dat niet het leven is wat zij wil.'

Myou sloeg haar blik neer, droomde voor een moment weg, zoekend naar de juiste woorden. Toen ze haar donkere ogen weer naar hem opdraaide, was haar blik zacht en vol liefde. 'Hoe gehecht we ook aan iemand mogen zijn, we zijn ook gemaakt om vrij te zijn, soms hebben we tijd en ruimte voor onszelf nodig.. Dat is geen slecht iets, het zorgt ervoor dat we individuen blijven en dat we niet met elkaar versmelten tot er geen eigen persoonlijkheid meer is.' Ze schudde haar donkere hoofd, haar manen sprongen brutaal omhoog en vielen weer terug op haar ranke hals. 'Als je iemand wil behoeden voor elke vorm van gevaar, voor elke vorm van kwaad, dan zou zo'n versmelting wenselijk zijn, maar mogelijk maak je daarmee meer kapot dan het bewuste gevaar ooit zou kunnen doen. Het zou makkelijk zijn wanneer we altijd wisten waar en wanneer er gevaar dreigde, maar dat zou zijn eigen risico's met zich meebrengen.'

Opnieuw viel de merrie stil. 'Ik zou niet geweest zijn wie ik nu ben zonder de gevaren die ik onder ogen heb moeten zien. Stop jezelf te kwellen met dingen die je nooit hebt kunnen voorkomen. Tenzij je Iris aan ketenen had willen leggen, had de schim haar vroeger of later wel gevonden. Je had het niet kunnen voorkomen. Ik zeg dat het goed zo is. Richt jezelf op de toekomst, wees blij dat ze nog leeft, koester haar, en word gelukkig. Hoe kan je verwachten dat jullie gelukkig worden samen als je jezelf niet kan neerleggen bij het verleden? Nu weet je des te beter waar je voor vecht, en dat dat het gevecht waard is.' Ze duwde opnieuw haar neus kort tegen de zijne. 'Daarnaast? Je gunt hem toch niet de zege van jouw pijn, verdriet en lijden? Dat is precies waar hij op uit is. Demon wilde mij door het stof zien kruipen van pijn en verdriet, en dat had ik kunnen doen... Maar nu kan ik hem recht in de ogen kijken, lachen en zeggen: “Je hebt niet gewonnen. Je hebt me sterker gemaakt.” Als jij wilt, kan jij dat ook. Ik weet het zeker.'


Closest to her Heart: Avareth, Alano, Freyr
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer
Administrator
Jennifer

Profile
Number of posts : 4988
Status : Active
If I tell you, would you listen? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: If I tell you, would you listen? If I tell you, would you listen? Emptydo 15 maa 2012 - 21:02


Leader Rank 4

Axis stond er weerloos, in de meest kwetsbaarste positie die hij zichzelf ooit gegund had. Hij had wel tien keer het bos afgespeurd, chekkend of Avanti niet zou luisteren. Of er geen spionen in de buurt waren. Hij had zich altijd hard opgesteld, met een masker zonder emoties. Het was enkel nu, als hij brak zoals een twijgje dat hij zo kwetsbaar werd. Iedereen zag dat Axis was veranderd en allen wisten ze dat hij slechter was geworden. De schimmen, voor hen was het enkel één grote twijfel. Wachtend tot de leider op zijn zwakst was ... maar wat als je daar niet kon achterkomen? Axis hield zo zorgvuldig dat masker op dat niemand van de schimmen kon zien of dat nu goed of slecht was. Zo dom was Axis nu ook weer niet, hij bleef vechten tot zijn hart ermee ophield. Maar Myou had gelijk, zoals ze vaak had. Hij zou het nooit hebben kunnen voorkomen, Avanti zou haar te pakken krijgen. Maar waarom net op de nacht dat ze hengstig was ... waren net dan? Het was waarschijnlijk een lot, een lot dat niemand kon vermijden. Zo ging het leven nou eenmaal, op een dag zou je sterven, als moeder natuur je dat voorlegde en daar had je vrede mee te nemen.

Hij kon een flauwe glimlach niet weerhouden. Iris haatte zijn over-beschermende gedrag. Steeds weer hield hij haar in de gaten en dat vond ze niet leuk. 'Ze kon op haar eigen benen staan.' Fluisterde hij Iris zachtte woorden na. Nu het ook uit iemand anders mond kwam wist hij dat het zo was. Hij kon niet iedereen beschermen, al was hij een god. Hij luisterde aandachtig terwijl hij naar de bomen, groot en klein, keek die hen passeerde. De woorden drongen één voor één door en lanzaam accepteerde hij ze voor wat ze waren. Wat Myou hier zei was de waarheid. Hoe wijsheid zich in zo'n rank kleine zwarte merrie kon verstoppen was onvoorstelbaar. Een en al bewondering, respect en deels medeleven luisterde hij naar haar verdere woorden. Hij glimlachte langzaam, de manier waarop ze over Iris sprak was een manier waarmee ze haar eigen veulen zo toespreken. In die eerste ontmoeting hier had Myou een onverandelijke waarde gegeven aan zijn leven en onrechtstreeks zou hij haar net als de weinige andere dierbare in zijn hart beschermen en vechten tot zijn adem ermee stopte.

Bij haar laatste woorden knikte hij vastberaden. Als een veulen dat zijn eerste strijd zou doen. Hij wist dat Avanti zou terugdeinzen als hij zag hoe stanvast en trost Axis weer was geworden. 'Hij is mijn drijfveer, mijn vechtlust. In theorie kun je niet zonder je vijand want wat zou het leven dan zijn? Als hij er niet was zou ik niet zijn wie ik nu, de dag van vandaag, ben.' Hij zweeg en duwde zijn neus in een lief gebaar tegen haar hals. 'Dankje Myou, voor alles al was het misschien maar zo weinig.' Hij glimlachtte zwak maar liefdevol. Het respect straalde van zijn gezicht, zijn ziel half herwonnen. Het zou nog even duren voor hij weer de oude waar maar hierbij zou hij iedere keer haar woorden herhalen en ze nooit vergeten of achterlaten. Er was echt nog één iets wat zijn geest berroerde, nog één iets van de zovele. 'Is het hebzuchtig en arrogant om een ander leven in gevaar te zetten voor mijn geluk?' Vroeg hij uiteindelijk. Zijn grootste wens was een veulen, een eigen zoon of dochter maar kon hij dat? Wetend dat de schimmen misschien jacht op dat leventje zouden maken? ...
If I tell you, would you listen? 382034
Terug naar boven Ga naar beneden
Guest
Gast
avatar

Profile
If I tell you, would you listen? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: If I tell you, would you listen? If I tell you, would you listen? Emptyza 24 maa 2012 - 14:52

If I tell you, would you listen? Myoucredited

Rank 1
Vol liefde duwde Myou haar neus tegen Axis', hoge, hals en blies zachtjes haar warme adem uit. 'Ik denk dat iedereen instaat is om op eigen benen te staan, zolang we maar de ruimte krijgen om daarnaar toe te groeien. We zullen vaak vallen, struikelen en soms zelfs achteruit lopen, maar op den duur, met vallen en opstaan en groeiende wijsheid, komen we er allemaal achter dat alleen lopen niet half zo moeilijk is als het lijkt. Onze diepste angsten zijn in onze gedachten altijd groter dan in werkelijkheid. Bijt jezelf niet vast aan datgene wat je klein probeert te houden, Axis, want in werkelijkheid ben je altijd groter. Niets kan jezelf zo goed klein krijgen als... jij.'

Ze nam zijn bedank met een knikje: voor haar waren haar woorden niet meer dan vanzelfsprekend geweest en het voelde goed om weer eens met iemand anders te praten. Met name met iemand die net als zij al lang geleefd had en wist welke gevaren, maar ook welke wonderen, dit leven met zich meedroeg. Nieuwsgierig spitste ze haar ranke oortjes bij het horen van zijn volgende vraag. Ze kantelde lichtjes haar donkere hoofd en keek hem vertwijfeld aan, overwoog voor een moment lang zijn woorden, zoekend naar de diepere betekenis zodat ze haar antwoord beter af kon stemmen. 'Dat hangt af van welk leven, welk geluk en welk gevaar.' Voor het eerst leek de merrie te twijfelen aan haar eigen woorden, omdat ze niet zeker was waar de hengst op doelde en hoe ze hem het beste van advies kon voorzien. 'Aan elke pas die we doen, kleeft een potentieel gevaar, maar doorgaans is er niks aan de hand. Het grootste gevaar van geluk is dat we denken dat we het kunnen bezitten, terwijl het in feite een vogel is die continue af en aanvliegt. Dat je nu gelukkig wordt van een handeling, betekent niet dat je over een jaar nog steeds gelukkig zal zijn, of dat ongeluk niet langs komt...' Haar stem stierf weg en haar blik dwaalde af naar de horizon, nadenkend.

Na wat een aantal minuten had kunnen zijn, maar ook even makkelijk enkele seconden, richtte ze haar donkere ogen weer op de leider van de kudde van de blauwe maan paarden. 'Waar ben je bang voor Axis? Iemand zei ooit dat onze diepste onzekerheden huizen niet in onmacht, maar in het feit dat we wel eens machtiger kunnen zijn dan we ooit zouden durven dromen. Het is niet onze duisternis die ons het bangst maakt, maar ons licht.' Opnieuw viel ze stil terwijl ze opnieuw zijn vraag overwoog. 'Kijk naar mij, Axis.' Haar stem klonk tegelijk serieus en geamuseerd: haar donkere ogen glommen met zilveren vonken. 'Kíjk naar me,' ze benadrukte het eerste woord nogmaals, 'als ik dezelfde keuze zou maken als degene waar jij nu voor staat, zou je mij dan hebzuchtig en arrogant vinden?'


Closest to her Heart: Avareth, Alano, Freyr
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer
Administrator
Jennifer

Profile
Number of posts : 4988
Status : Active
If I tell you, would you listen? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: If I tell you, would you listen? If I tell you, would you listen? Emptyma 26 maa 2012 - 13:34


Leader Rank 4

Myou had zoveel raad, zoveel woorden waar Axis enkel maar om bleef talmen. Niet wetend hoe hij ze moest opnemen en verwerken. Hij was vanaf kleins af veel met wijsheid en dergelijke in contact geweest. Hij vond zichzelf niet zo wijs in tegenstelling tot Myou die hele verhalen kon vertellen. Maar met ieder jaar ouder werd je iets wijzer en Myou telde er al velen ... veel meer dan zichzelf. Ieder had zijn eigen manier van denken, de ene al abstracter dan de andere, de ene met raadsel en de andere in woorden van haat. Zo zat de wereld nou eenmaal in zijn werk.

Hij spiste zijn oren bij haar aanraking en de blik zijn zwarte oog werd minder chaotisch. Hij zichzelf behoorlijk in de nesten gewerkt door iedere keer zichzelf de schuld te geven van al het leed in de wereld. En hij snapte het nu meer dan anders. Langzaam knikte hij zijn gigantisch zwarte hoofd waarna hij zwak glimlach. Hij zou nog duizend maken bedankt willen zeggen maar wat zou het uitmaken. Myou, dit was haar manier van praten, van communiceren en voor haar was de raad die ze gegeven had niet meer dan ze zichzelf zou geven.

Terugkerend op zijn vraag keek hij haar kort aan. Hij had niet de kans haar reactie te beantwoorden want opnieuw kwam een stroom aan geruststellende woorden zijn richting uit. Hij luisterde aandacht en knikte dan heel langzaam. Als er een veulen kwam dan werd het een potentieel gevaar voor hem, Iris en dat veulen. De schimmen zouden niets liever hebben dan een veulen van een leider klein krijgen. Bij de vraag verstijfde hij kort en keek haar aan. Waar was hij bang voor? Hij luisterde maar half naar haar woorden want hij zat op de vraag te kauwen. Hij had maar één angst die alle andere meteen ook dekten. Hij werd tot orde geroepen en keek haar recht aan. Recht in haar zachte, tedere ogen. Zijn blik was niet meer dan in zijn paarse oog de haat en in zijn zwarte oog de twijfel. Hij keek haar lange tijd doordringend aan en schudde dan langzaam haar hoofd. 'Als je gelukkig wil zijn dan moet je leven met de gevaren die er misschien kunnen zijn, die er kunnen komen.' Hij zweeg en blikte kort naar de grond voor hij weer voor zich uit keek. 'Ik kom van een hele ingewikkelde en leerzame kindertijd waarin ik heb leren observeren en handelen. Ik weet precies hoe ik het slecht moet strijden maar soms word dat oordeel verblind door mijn emoties en liefde.' Hij zweeg en knikte dan wat meer vastberaden. Hij wist dat Iris en hij het gevaar aankonden, hij wist dat hij een toekomstige zoon of dochter zou kunnen beschermen en dat was genoeg voor zijn verdere leven...
If I tell you, would you listen? 382034
Terug naar boven Ga naar beneden
Guest
Gast
avatar

Profile
If I tell you, would you listen? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: If I tell you, would you listen? If I tell you, would you listen? Emptyzo 1 apr 2012 - 13:53

If I tell you, would you listen? Myoucredited

Rank 1
'Liefde verblindt het zicht en vertroebelt het denkvermogen, maar wat een kracht verschuilt zich achter die gebreken,' mompelde de merrie, meer tegen zichzelf dan tegen de zwarte hengst. Toen brak er een heldere glimlach door op haar gelaat. 'Zie die emoties niet als iets wat je verblindt, maak er juist je kracht voor.' Ze twijfelde een moment. 'Misschien moet je wat meer vertrouwen in Iris leggen, haar oordeel is misschien niet dat ze zal vluchten of vechten, misschien zal ze dingen liever en met meer vertrouwen aan pakken dan jij, maar daarom is het nog niet verkeerd. Soms is het goed om wat zachter te zijn. Een helder oordeel over zaken die je nauw aan het hart liggen, bestaat niet. Haat en onzekerheid vertroebelt net zo goed.'

Ze schudde haar manen los van haar ranke hals en liet haar blik langs de bomen glijden. Haar neusgaten vulde zich met de zoete lucht van late lentebloemen en haar aandacht dwaalde af. Onwillekeurig bedacht ze dat Flight zijn onvoorspelbaarheid niet helemaal van een vreemde geërfd had: ook zij liet zich makkelijk afleiden, zij het niet zo drastische mate als hij. Ze wiebelde met haar ranke oren en wierp een lange, zijdelingse blik op Axis. Wat de meeste paard waarschijnlijk op het eerste gezicht zou opvallen was de verschillende kleur van zijn ogen: één paars en haatdragend, één zwart en geëmotioneerd. Wat zij echter als eerste zag was de zware, typerende bouw van zijn zwarte lichaam, de weelderige, dikke manendos en de typerende karaktertrekken in zijn gelaat die een sterke gelijkenis met Avareth toonde.

Onwillekeurig wendde de merrie haar blik af. Hoewel ze ieder paard als een individu probeerde te zien, was haar onderbewuste haar altijd voor: als ze ook maar iets van Avareth in een ander herkende, was dat het eerste wat ze vastlegde. Het was niet iets waar ze echt wat aan kon doen; het ging bijna dieper dan haar instinct: ze had simpelweg geen keus. Avareth zoveel een deel van haar dat ze altijd naar hem zocht, bewust en onbewust. Ook dat was wat liefde met je deed, tenminste wel met haar: de liefde die zij voelde, ging zo diep dat er vrijwel geen ruimte overbleef voor rede. Ze zou voor hem sterven als hij dat van haar zou vragen, ongeacht wat daar de reden voor was. Ja.. Liefde beïnvloedde zonder meer je heldere beoordelingsvermogen.


Closest to her Heart: Avareth, Alano, Freyr
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Profile
If I tell you, would you listen? Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: If I tell you, would you listen? If I tell you, would you listen? Empty

Terug naar boven Ga naar beneden

If I tell you, would you listen?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 1 van 1

Soortgelijke onderwerpen

-
» [ENG] listen with your heart, you will understand

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Blue Moon Horses :: If I tell you, would you listen? A2tpGgU :: » Archive :: Minanter-
» CHATBOX