IndexHandbookMapLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenZoeken

Deel

Little deer ~ Xena

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
AuteurBericht
Kyali

Kyali

Profile
Number of posts : 628
Status : Active
Little deer ~ Xena Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Little deer ~ Xena Little deer ~ Xena Emptyza 2 maa 2013 - 22:49

Little deer ~ Xena 2ni04sj


Rayo liep door het woud dat hem altijd vertrouwd aanvoelde. De brand had zijn thuis verwoest, maar gelukkig waren er meer plekken waar hij zich kon vestigen. Hij voelde zich thuis tussen de bomen en de dieren die zich er bevonden. Hij kon zich er afzonderen en hij kon er zijn energie kwijt. Zijn hoeven bonkte zwaar op de grond, je hoorde takken kraken. Rayo deed niet erg zijn best om niet op te vallen of om voorzichtig te doen. Hij had weinig te vrezen en hij voelde geen angst. Hij voelde geen enkele emotie. Alles had hij diep weggestopt. Paarden ontweken hem en hij vond het prima. Hij was bot en hard tegen diegene die hem niet ontweken. Hij wilde niemand dichtbij hebben, dichtbij in zijn hart. Maar sommige paarden hebben toch iets met hem gedaan, ook al wilde hij het niet.

Rayo versnelde zijn pas en brieste flink uit. Hij schudde zijn rode manen uit. Ondanks zijn grootte ontweek hij de gewassen soepel. Zijn spieren waren aangespannen en zijn goed te zien. Rayo was niet zo dik gespierd zoals shire paarden. Rayo had meer het lichaam van zijn moeder, een andalusier. Hij had lange benen en was slank en gespierd. Ondanks dat hij tot de grotere hengsten behoorde was dat niet het enige wat paarden afschrok. Zijn verleden had hem getekend voor het leven. Hij had littekens over zijn lichaam, een scheur in zijn oor en een blind oog. Je kon zien dat hij gevochten had voor zijn leven, een plekje op de aarde.

Hij werd ruw uit zijn gedachte getrokken toen hij een ander dier hoorde. Hij stopte plots en het stof dat hij mee nam vloog hem voorbij en zijn manen klapte voor zijn gezicht. Wie hield het in zijn hoofd om hem te storen? Zijn oren schoten naar het geluid toe. Hij snoof in en uit en keek de richting uit waar het wezen zich verstopte. Het was een paard, een merrie. Hij liep naar de kant van het geluid toe. Hij zag inderdaad een merrie staan en zijn blik verzachte. Ze had hem al door en hij stapte op haar af. "Durf je wel zo alleen het woud door te speuren? Je weet dat er schimmen in de bosjes zitten te gluren op zoek naar wat lekkers." Een grijns verscheen op zijn gezicht. Hij daagde andere paarden altijd uit. Om uit te zoeken hoe ver hij kon gaan.

Hij liep om haar heen en bekeek de witte merrie die een stuk kleiner was. Zijn blik haakte in die van haar en hij bleef voor haar staan. Zijn rode manen vielen voor zijn witte, wazige, blinde oog terwijl zijn andere goudachtige oog goed zichtbaar was."Het spijt me, ik heb me niet eens voorgesteld. Ik ben Rayo, aangenaam...." hij wachtte geduldig op haar naam.

I N E V E R W A S T O O G O O D A T F O L L O W I N G T H E R U L E S

Terug naar boven Ga naar beneden
Dayent

Dayent

Profile
Number of posts : 234
Status : Active
Little deer ~ Xena Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Little deer ~ Xena Little deer ~ Xena Emptyzo 3 maa 2013 - 12:35







Xena

WHEN LIFE LOOKS LIKE A DREAM
ALWAYS KEEP YOUR EYES OPEN FOR
H E L L



Lang was het nog niet geleden dat ze op het randje van leven en dood had gezeten, amper een paar weekjes. Nog steeds was ze er niet helemaal bovenop, maar het ging al een stuk beter met haar de laatste dagen. Maar het leek alsof elk beeld van die avond nog haarfijn in haar geheugen geprikt was, en waarschijnlijk zou ze het ook nooit meer kunnen vergeten. Hoe graag ze het ook wilde, de dood van Jarrender had haar even wakker geschud. De wereld was niet alleen maar rozenkleur en maneschijn, het was veel meer dan dat. Die avond was ze achter de duistere kant van Blue Moon Horses gekomen, een kant die de meeste het liefst ontweken. De littekens op haar rug en hals tekenden nu die gebeurtenis, dus vergeten was het nooit. Ze mocht nog van geluk spreken dat Axis haar zijn hulp had aangeboden, gezien ze anders doodgebloed was.


Een flinke bries verliet haar neusgaten toen ze het woud van Minater betrad. Ze spande haar spieren even aan, om zich vervolgens weer te ontspannen. Haar ijsblauwe ogen gleden over het gebied wat zij haar thuis mocht noemen. Maar elke keer weer, wanneer ze er alleen op uit was, kwam die angst opnieuw terug. Elke plek in dit gebied kon je fataal worden, dat had ze ondertussen wel geleerd. Ze mocht niet opnieuw diezelfde fout maken, waarschijnlijk overleefde ze het die keer niet meer. Xena mocht van geluk spreken dat ze gespaart was gebleven afgelopen blauwe maan. Haar ogen waren opzoek naar een rustgevend plekje hier in het woud, en al snel had ze iets in het zicht. Met lome bewegingen stapte ze naar een boom, waar ze zich haar witte lichaam tegenaan liet leunen. Ver in gedachten zonk ze even weg, haar ogen reeds gesloten.


Het was het geluid dat de bomen door het woud weerkaatste wat haar wakker liet schrikken. Xena haar ogen stonden wijd opengespert, al de omgeving afzoekend. Al snel kreeg ze een hengst in zicht, die ze met een luchtige blik aankeek. Ze merkte hoe de hengst op haar afstapte, en ging rechtop staan. Haar oren bewogen even van voren naar achter, niet wetend wat ze moest denken. Onrustig sleep ze met haar hoef over de grond, maar stopte direct toen de hengst haar aansprak. "Durf je wel zo alleen het woud door te speuren? Je weet dat er schimmen in de bosjes zitten te gluren op zoek naar wat lekkers." Er verscheen na deze woorden een grijns op het gezicht van Rayo. Xena liet haar hoofd lichtelijk schuin buigen en keek in de richting van de hengst. ’’Oh, daar weet ik genoeg van.’’ zei ze wat toepasselijk.


De hengst met vuurrode manen liep een rondje om haar heen en bekeek haar, om uiteindelijk voor Xena plaats te nemen. Hij torende boven haar uit, duidelijk een stuk sterker dan haar. De merrie bleef staan waar ze stond, ze wilde absoluut niet zwak lijken en haar angst wilde ze al helemaal niet tonen. "Het spijt me, ik heb me niet eens voorgesteld. Ik ben Rayo, aangenaam...." waren zijn laatste woorden. De slanke witte merrie richtte haar helderblauwe ogen op die van hem, een half verborgen achter een bos krullende manen. ’’Aangenaam, Rayo.’’ sprak ze grijnsend. ’’Mijn naam is Xena.’’ Ze liet een korte knik met haar hoofd zien, terwijl haar donkerbruine plukken haar voor haar ogen gleden.




Terug naar boven Ga naar beneden

Little deer ~ Xena

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 1 van 1

Soortgelijke onderwerpen

-
» Xena
» Born out of dust and stone (xena)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Blue Moon Horses :: Little deer ~ Xena A2tpGgU :: » Archive :: Minanter-
» CHATBOX