IndexHandbookMapLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenZoeken

Deel

And then...

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
AuteurBericht
Meg

Meg

Profile
Number of posts : 115
And then...  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: And then... And then...  Emptyvr 24 feb 2012 - 19:55

And then...  Pu2x1


Maybritt


Dribbelend maar toch sierlijk bewoog de kleine, fijne merrie zich door de Ferelden. Haar hoofd was ietsjes gebogen, net op de loodlijn. Haar staart had ze hoog in de lucht geheven, en haar neusgaten waren ver open gespreid. Ze had al veel gelopen vandaag.
Ze was blij dat ze weer in het wild was. Ze had nog vage herinneringen van haar tijd in het wild, maar echt veel wist ze er niet meer van. Ze wist ook niets meer van haar moeder, of van haar vader - als ze die ooit gekend had. Eigenlijk was het enige scherpe beeld van haar kindertijd de dag waarin haar moeder was overleden. Dat was dan ook gelijk het begin van haar nieuwe leven bij de mensen. Ze wist nog hoe fijn ze het vond bij dat meisjemensje. Maar dat meisjemensje had haar in de steek gelaten. Ze had haar aan haar lot achtergelaten, bij een wildvreemde die stonk naar rook. Die tijd van haar leven was verreweg de verschrikkelijkste tijd. Ze wist nog goed hoe hij haar sloeg, als ze zich goed concentreerde kon ze zelfs die pijn weer voelen. Nee, die man had het echt verpest. Wanneer ze hem nu zou tegenkomen, zou hij niet lang meer te leven hebben.

Geschrokken tilde ze haar hoofd op toen er net voor haar voeten een vogel opvloog. Ze brieste even verontwaardigd, maar vervolgde daarna haar weg. Ze draaide even met haar oren, maar verder gedroeg ze ze niet meer nerveus. Het was maar een vogel, het was maar een vogel, sprak ze zichzelf toe. Ook al wist ze dat die man niet kon rennen, ze was toch bang dat hij haar gevolgd had. Ze wilde niet dat hij haar zou komen halen, ze wilde daar nooit meer terug. Ze vond het wel leuk hier in het wild. Ze had zich nu al moeten verdedigen tegen een aantal vervelende hengsten, en dat lukte aardig. Ze was hier voor geboren, ze hoorde helemaal niet bij de mensen. Ook al miste ze nog wel haar meisjemensje. Ze had haar dan wel verraden, ze bleef toch haar vriendin.

Ineens rook ze de geur van paard. Ze wilde eigenlijk grommen zoals de honden altijd deden, want die klonken altijd zo gevaarlijk, maar ze had nog niet uitgevonden hoe dat moest. Daarom deed ze maar gewoon haar oren naar achteren zoals een normaal paard, en stond ze paraat om een klap uit te delen. 'Kom maar tevoorschijn. Of ben je soms te bang?' riep ze iets wat uitdagend terwijl ze in het rond keek. Waar o waar was dat paardje?




Terug naar boven Ga naar beneden
Melissaamlo

Melissaamlo

Profile
Number of posts : 743
And then...  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: And then... And then...  Emptyza 25 feb 2012 - 17:25

And then...  Patriot-1-1

Mijn als naar voren gestrekt, mijn neus in de wind, mijn oren iets naar achter en mijn hoeven die sporen achterlaten in het zand. De geur van de lente die begon te komen was heerlijk. Mijn manen dansen om me heen en mijn passen worden groter, krachtiger. Ik had mijn lengte mee en door mijn gereis waren ook mijn spieren en uithoudingsvermogen groter geworden, maar om de een of andere reden kreeg ik mijn ivacht nooit zo wit en glanzend als andere paarden. Onderhand had ikkennis gemaakt met enkele paarden en voelde me nu wel op mijn gemak, ookal hoorde ik er nog niet echt bij, ik was niet mee de nieuweling. Echter hoorde ik nog niet echt bij de kudde, iets wat bij mijn oude kudde anders was. Ik hoorde erbij, zoon van een leider, geboren als opvolger, maar altijd het gevoel dat er iets miste, iets niet verteld werd, iets werd verzwegen. Na jaren met dit gevoel gelopen te hebben en iedereen vertelde dat er niks was en het waanideeën waren kreeg hij de waarheid te horen. Hij had een broer, ergens, maar waar. Hij was uit de kudde vertrokken en de reden werd hem niet verteld, alleen dat zijn broer zich niet meer bij hun in de kudde bevond. Hier begon mijn zoektocht, mijn leven was altijd goed geweest en ik had alles wat mijn hartje begeerde, toch wou ik opzoek, ik wou mijn broer vinden en weten waarom hij weg was.

Na mijn twijfel er even uitgeraasd te hebben vertraag ik mijn tempo terug naar een rustige beheersde galop. Nu was ik al enkele weken weg, veel kuddes gezien en de twijfel begon toe te slaan. Ging ik hem ooit wel vinden? Ik wist niks van hem, geen naam, alleen de naam van zijn ouders, mijn ouders. Het leek hopeloos en hier op BMH was er iets wat mij vast hield, iets wat maakte dat ik hier een tijd wou blijven. Tot nu toe was ik ook nog niet zo lang in een kudde blijven hangen, maar dit ging mijn zoektocht niet verder helpen. Ik laat mijn tempo terug zakken naar een draf en til mijn voeten hoog op, mijn hals licht gebogen en mijn lange manen dansend op mijn schouder.

Al snel wordt ik uit mijn gedachten getrokken en even kijk ik zoekend om me heen. Waar was ik? oh, de ferelden, mijn lichaam had mij erheen gedragen zonder met mijn hoofd te communiceren. Kom maar tevoorschijn. Of ben je soms bang? Verbaasd en zoekend kijk ik om me heen, wat was dit voor agressief iets? Ik snuif diep en mijn passen worden krachtiger, mijn spieren rolden onder mijn huid en mijn oren schieten in mijn nek. Ik was niet zo, integendeel, ik was heel sociaal, maar de toon en woorden van dit paard maakte mij op mn hoede en ik loop een stuk, om vervolgens op enkele meters afstand oog in oog te staan met een paard.


Terug naar boven Ga naar beneden
Meg

Meg

Profile
Number of posts : 115
And then...  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: And then... And then...  Emptyzo 26 feb 2012 - 22:53

And then...  Pu2x1


Maybritt


Ze zag niemand, maar ze wist zeker dat er een paard in haar buurt was. De geur wees erop dat er iemand nog geen tien meter van haar verwijderd was. Maar waar? Hij kon overal zijn. In de bossen, in de struiken, op de open vlakte. Ze werd er gek van dat ze niet wist waar hij was, ze voelde zich bespied en gevolgd.

Ineens zag ze de witte hengst, recht voor haar. Even gingen haar oren naar achteren, om direct weer naar voren te gaan. Voorzichtig deed ze een stap in zijn richting. De hengst leek op zijn hoede. Voor haar, of voor iets anders? Was hij te vertrouwen?
Ze deed nog een aantal stappen, en stond weer stil. Ze keek nog een keer in het rond, er dreigde geen gevaar. Dan was het waarschijnlijk zij voor wie hij behoedzaam was.
Het laatste stukje dat haar en de hengst scheidde, draafde ze af. Hij had een witte vacht, maar bijna goude manen.
'Ik ben Maybritt,' stelde ze zich voor. Ze controleerde nog een keer de omgeving. 'Wie ben jij? Waar ben ik?' vroeg ze daarna. Vooral het laatste wilde ze graag weten. Waren hier meerdere paarden, of waren zij de enige? Waren hier ook kudde's? Had deze plek een naam? Waren er ook mensen? Ze hoopte dat het laatste niet het geval was, ze wilde niet nog eens in aanraking komen met mensen. Daar had ze genoeg van. Ook al was er een mens die ze vertrouwde, de rest waren allesbehalve aardig.




Terug naar boven Ga naar beneden
Melissaamlo

Melissaamlo

Profile
Number of posts : 743
And then...  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: And then... And then...  Emptyma 27 feb 2012 - 15:18

And then...  Patriot-1-1

De uitstraling van de merrie verandert echter onmiddelijk wanneer ze hem in het oog krijgt. Haar houding ging van verdedigent op haar hoede naar openheid en haar oortjes schoten naar voren. Ook ik laat mijn oren uit mijn nek draaien en mijn ademhaling word zachter, maar volledig ontspannen ben ik nog niet, waarom was zij zo op haar hoede? Wanneer ze naar me toe komt lopen wacht ik af, ze was dus toch opzoek naar contact.

Wanneer ze begint te praten word me al snel duidelijk waarom ze zo op haar hoede was, ze wist niet eens waar ze was. Ik ontspan mijn spieren en laat mijn hoofd iets zakken. Ik knik langzaam. 'Patriot.' stal ik me kort voor en laat even mijn ogen over haar glijden. Ze had iets anders, een ander soort uitstraling dan meeste paarden, haar ras was me nog onbekend, maar verder was ze mooi compact gebouwt, een stuk kleiner dan ik, maar dat waren de meeste. 'Je bent in Blue Moon Horses, een kudde met meerdere rangen en meerdere gebieden.' zeg ik rustig en kijk haar afwachtend aan, nieuwschierig naar haar reactie.


Terug naar boven Ga naar beneden
Meg

Meg

Profile
Number of posts : 115
And then...  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: And then... And then...  Emptyma 27 feb 2012 - 19:59

And then...  Pu2x1


Maybritt


Hij scheen uiteindelijk ook wat te ontspannen. Zijn oren gingen naar voren, en gelijk leek hij een stuk opener en aardiger. 'Dat is gelijk een hele verbetering,' zei ze opgewekt, doelend op het feit dat hij nu wat aardiger keek. 'Ik werd al bijna bang voor je,' zei ze daarna grappend. Ze was nu niet meer op haar hoede. Ze was dan wel in het wild geboren, haar instincten werkte nog niet perfect. Ze moest zichzelf er elke keer aan helpen herinneren dat ze om zich heen moest kijken. Ze moest zichzelf steeds weer zeggen dat er achter elk struikje wel eens gevaar kon dreigen. Toen ze bij de mensen was, was dat helemaal niet zo. Het enige enge waren de kippen en de honden. Maar ook daar wende ze al snel aan. Ze leerde dat honden dan wel blafte, maar voor de rest niks deden. Vooral niet als er een baasje was, want die hield de hond altijd tegen.
'Patriot dus. Leuk je te ontmoeten,' zei ze met een grijnsje. Toen hij vertelde waar ze was, had ze er alsnog niks aan. Ze kende Blue Moon Horses helemaal niet. Maar ze zou waarschijnlijk geen enkel gebied hier kennen. Het enige wat ze kende was de boerderij. Misschien was ze hier ooit wel als veulen geweest, maar dat kon ze zich niet herinneren. Het zou wel niet, dat zou te toevallig zijn.
'Dat zegt me echt helemaal niks,' zei ze eerlijk. 'En hoezo meerdere rangen?' vroeg ze daarna nieuwschierig. Bij haar was het simpel. De mens was het belangrijkste, daarna de paarden, daarna de honden. Of de laatste twee omgedraaid, dat wist ze nog niet zeker.



Terug naar boven Ga naar beneden
Melissaamlo

Melissaamlo

Profile
Number of posts : 743
And then...  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: And then... And then...  Emptydi 28 feb 2012 - 12:30

And then...  Patriot-1-1

Wanneer ze zegt dat zij bijna bang voor mij werd begin ik te lachen. Ik was groter dan haar en waarschijnlijk ook sterker, maar zij was degene die ervoor zorgde dat ik op mijn hoede was geraakt. ´De reden dat ik zo deed was om jou nerveuze gedrag en aanvallende woorden.´ leg ik uit en laat het daarbij, we waren nu allebei ontspannen en dat was een stuk beter en aangenamer.
Ik hoor geduldig haar woorden aan. Ze was dus nooit in kuddes geweest waar ze met meerdere rangen werkte. Om de een of andere reden reageerde zij op bepaalde hele kleine dingen anders dan de meeste paarden. ´Je hebt vier rangen en elke rang heeft een bepaalde leider De ene rang is hoger dan de andere en je moet je best doen om rangen hoger te komen.´ leg ik uit en kijk haar aan, haar reactie afwachtend. ´Waar kom jij vandaan?' vraag ik nieuwschierig omdat ik merk dat ze anders is.

*sorry beetje inspiloos
Terug naar boven Ga naar beneden
Meg

Meg

Profile
Number of posts : 115
And then...  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: And then... And then...  Emptyvr 2 maa 2012 - 12:44

And then...  Pu2x1


Maybritt


Toen hij zei dat hij nerveus van haar werd, moest ze lachen. 'Ik maakte een grapje met dat dreigement. Je weet het natuurlijk niet, maar mij moet je nooit serieus nemen. Ik werd weer zenuwachtig van jouw, bang dat jij iets wist dat ik niet wist, bijvoorbeeld en of andere maniak in de bosjes,' zei ze lachend. Blij dat dat misverstand ook weer uit de wereld geholpen werd. 'Dus, ik hoef geen verrassingsaanval te verwachten van enge paardjes in de bossen?' zei ze daarna. Ze vond het nu al leuk om met hem te praten.
'Wat heb je er aan om in een hogere rang te komen? Meer aanzien? Of is het anders?' vroeg ze, in een poging het te begrijpen. Ze snapte het nu wel een beetje, maar ze snapte niet waarom er rangen waren. Aanzien was er natuurlijk altijd, het ene paard stond hoger dan het andere, dat kende ze nog van haar veulen tijd. Maar echte rangen kende ze nog niet. Maar misschien zou ze dat wel kennen als ze langer in het wild had geleefd. Misschien kende iedereen het wel. Bij die gedachte voelde ze zich gelijk beschaamd. Ze wilde niet de enige zijn die het niet kende.
'Ik kom van een boerderij. Ooit was ik een wild veulen, maar toen werd mijn moeder neergeschoten en werd ik meegenomen door de mensen. Daar ben ik opgegroeid, heb ik zelfs vriendschap gesloten met de mensen, maar ineens werd ik ergens gedumpt, en was er een man die niet echt aardig was. Een aantal mensen hebben mij toen bevrijd, waarom weet ik niet, en zo ben ik hier gekomen,' deed ze haar verleden uit de doeken. Dat was een goede samenvatting van haar hele leven. 'En jij dan? Ben je hier al je hele leven, of ben jij ook aangekomen? Dat zou wel handig zijn, dan kan je je tenminste in mijn voeten verplaatsen,' zei ze dan. Ze wilde graag hulp om in dit gebied te kunnen overleven. Ze kon dan wel goed voor haarzelf opkomen, toch voelde ze zich op sommige momenten echt een veulentje die niks kon.



Terug naar boven Ga naar beneden
Melissaamlo

Melissaamlo

Profile
Number of posts : 743
And then...  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: And then... And then...  Emptyvr 2 maa 2012 - 20:55

And then...  Patriot-1-1

Met geduld hoor ik al haar woorden aan en af en toe knik ik ter bevestiging. Ze praatte veel en ze praatte graag, maar saai werd het niet en mijn aandacht wist ze goed vast te houden. ´Zoals ik al zei, je bent in het gebied van de Blauwe Maan en wanneer het volle maan is, een blauwe maan, wordt het hier gevaarlijk. Wezens waar ik je voor wil behoeden komen dan tevoorschijn en zijn op hun sterkst. Wanneer jij omhoog klimt naar rang 4, kunnen ze je niet meer doden, een reden om hogerop in rang te komen.´ leg ik uit, nu was ze gelijk op de hoogte over het gevaar hier, de vloek van het gebied.

Ik hoor haar verleden aan en stel geen vragen, maar ik snap er helemaal niks af. Mensen? Wat zijn dat, ik kende het niet, het was een onbekend vlak voor mij. En een boerderij, wat was dat? Ik begreep er niks van, ze heeft net aan een onbekende, aan mij haar hele verleden blootgegeven en ik zal er nooit misbruik van maken en al zou ik dat willen... Of ik moest heel dom zijn of net als ik zou geen een paard hier wijzer van kunnen worden. 'Boerderij? Mensen?' herhaal ik twee woorden en met een vragende en enorm verwarde blik haak ik mijn ogen in de hare, afwachtend, zoekend naar een verklaring. Benieuwd of het uberhoud is uit te leggen aan iemand die nog nooit iets heeft gezien als zij.

'Ik ben hier aangekomen, ben hier nu enkele weken.'
beantwoord ik haar vraag en een kleine lachje siert mijn gelaat. Als ze het wou zou ik haar alles laten zien en leren wat ik wist. Zo was ik er ook gekomen, dankzij Imagnetrix. Zij had mij rondgeleid, het hele gebied laten zien en nog steeds was ik haar daar enorm dankbaar voor. Het had veel gescheelt en in mijn eentje had het wel een tijd geduurt om alles uit te vinden.


Terug naar boven Ga naar beneden
Meg

Meg

Profile
Number of posts : 115
And then...  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: And then... And then...  Emptyma 5 maa 2012 - 20:25

And then...  Pu2x1


Maybritt


Ze hoorde zijn verhaal aan, maar het was moeilijk te geloven. Vooral voor een paard dat ver weg van de vrijheid had geleefd, was het onrealistisch. 'Wezens?' vroeg ze. Ze probeerde zich een aantal paarden met slagtanden voor te stellen, maar zelfs dat vond ze al raar. Verder dan slagtanden kwam ze sowieso niet. Waren die wezens echt gevaarlijk? Waarom waren ze er eigenlijk alleen met volle maan? Hoe zou een blauwe maan er eigenlijk uit zien? Dat zou ze wel graag willen meemaken.

Ze keek de hengst raar aan toen hij twee woorden herhaalde. Voor haar was dat het dagelijks leven. Toch raar hoe twee paarden zoveel van elkaar konden verschillen. Zij wist niks van monsters, hij wist niks van het leven bij de mensen. Maar hoe moest ze nou een mens gaan uitleggen?
'Mensen zijn wezens die op twee benen lopen. Ik heb wel eens gehoord dat jullie ze kennen als tweebeners, maar dat weet ik niet zeker. Ze schieten ook, dat geeft een kabaal. En tja, wat nog meer? Ze zijn niet echt heel sterk ofzo, en ze dragen rare dingen. En de boerderijen zijn de dingen waar zij in leven. Een soort grot, maar dan veel mooier en groter,' brabbelde ze door elkaar. Ze hoopte maar dat hij het snapte. Ze wist namelijk niet hoe ze het anders moest uitleggen. Er was volgens haar geen dier dat op een mens leek. Apen kende zij namelijk niet.

Toen ze hoorde dat hij hier ook nog maar net was, keek ze opgelucht. 'Dan kan je me helpen!' zei ze, alsof het zo klaar als een klontje was. Ze nam eigenlijk gelijk aan dat hij haar wel zou rondleiden.



Terug naar boven Ga naar beneden
Melissaamlo

Melissaamlo

Profile
Number of posts : 743
And then...  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: And then... And then...  Emptydi 6 maa 2012 - 11:59

And then...  Patriot-1-1

Ik hoor haar woorden aan en toch staan de vraagtekens op mijn voorhoofd geschreven. Waar had deze merrie het over? Ik probeerde een beeld voor de geest te halen, maar ik kon niks bedenken wat aan al deze eisen voldeed. Dit was ongetwijfeld iets als bij de schimmen, eerst zien en dan pas weet je wat er bedoeld wordt. Ik knik en lach even wanneer ze klaar is met haar uitleg. 'Ik denk niet dat ik dit ga snappen tot ik het ooit zal zien.' zeg ik met een klein beetje beschamend lachje, maar al snel maakt het plaats voor een vriendelijke blik, wetend dat ze dit zal begrijpen.

Haar volgende woorden maken dat ik begin te lachen. Ik zou haar wel helpen, blijkbaar doelde ze op een rondleiding en dat was iets wat ik haar dan ook wel zou geven. 'Een rondleiding, madame?' zeg ik met een plagerige lachje en schud even met mijn hoofd, mijn manen dansen op mijn hals. 'Hou je van strand, bloemen, bergen? Zeg het maar.' en afwachtend kijk ik haar aan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Michelle
ǤØÐ ÂßØVЄ ÂĿĿ
Michelle

Profile
Number of posts : 6870
Status : Active
And then...  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: And then... And then...  Emptywo 7 maa 2012 - 21:53

Zijn donkere gestalte baande zich door het bos, in het licht van de blauwe maan die op zijn inktzwarte vacht scheen. Witte manen dansend op de kalme wind. Het was zijn tijd van de maand en dat maakte Achilles sterk. Zachtjes grijnsde hij. Ferelden was het gebied waar zijn zware hoeven zich doorheen bewogen. De reus van een hengst zocht zijn prooi en al gouw zag hij twee paarden. Een Spierwitte hengst en een bruinige merrie. Zachtjes grinnikte hij terwijl hij hun woorden van een afstandje hoorde. 'Dan kan je me helpen!' Klonk de merries stem en zijn ogen werden donkerder. Hij deed een stap naar voren toen de hengst zijn stem klonk. 'Ik denk niet dat ik dit ga snappen tot ik het ooit zal zien.' Achilles volgde het gesprek niet, maar ze leken het gezellig te hebben, gestoord als ze waren, en Achilles zou dat geluk snel omzetten in wanhoop en verdriet. De maniakale grijns deed hem licht naar voren stappen toen de hengst weer sprak. 'Een rondleiding, madame?' klonk zijn stem plagerig en een lichte grinnik weergalmde door de omgeving. 'Hou je van strand, bloemen, bergen? Zeg het maar.' zachtjes stapte hij uit de schaduwen en staarde de twee paarden met donkere ogen aan. "Wel, wel, wel wat hebben we hier, twee verdwaalde schatjes, op nieteens hun eigen terrein." Zijn stem was zwaar en zacht begon hij te grijnsen, wachtend op reactie van een van de twee die net pech hadden hem tegen het lijf te lopen.

-BOEH-
Terug naar boven Ga naar beneden
Melissaamlo

Melissaamlo

Profile
Number of posts : 743
And then...  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: And then... And then...  Emptywo 7 maa 2012 - 22:04

And then...  Patriot-1-1

Afwachtend op antwoord kijk ik de merrie geduldig en met een vriendelijke lach aan. Een stem naast mij doet mij echter verbaasd opkijken en met een blik weet ik dat het foute boel is. Mijn blik glijden over zijn gedaante en vervolgens haak ik mijn blik in de zijne. Dit was het, dit waren de schimmen waar ik net nog aan dacht en waar ik haar net nog over vertelde. Ik wist het onmiddelijk, ze zeiden al dat je het zou herkennen als je er een zag. Eindelijk zag ik er een, maar ik wist nu al dat ik dit nooit gewild had moeten hebben. Ik draai me met een ruk om en ga voor Maybrit staan, ik hef mijn hoofd hoog, snuif luid en maak me breed. Niet bedoelend om hem te imponeren, de verhalen zijn verschrikkelijk, maar meer afwachtend en duidelijk makend dat ik niet te zacht in mijn schoenen sta. Mijn ogen boren zich afwachtend in de zijne, een reactie op zijn woorden kan ik zo snel niet bedenken.
*Aaaah, paniek!!


Terug naar boven Ga naar beneden
Meg

Meg

Profile
Number of posts : 115
And then...  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: And then... And then...  Emptywo 7 maa 2012 - 22:39

And then...  Pu2x1


Maybritt


'Toch grappig dat dat voor mij zo normaal is. Ik ben gewoon opgegroeid op een boerderij, tussen de mensen. Dat is mijn leven, Terwijl ik niks snap van jullie rangen, jullie monsters, en al dat andere wat voor jou heel normaal is. We blijven paarden, maar toch zijn we heel verschillend,' zei ze, een beetje richting het filosofische. Maar dat was niet echt haar bedoeling. Ze was gewoon haar gedachtes aan het uitspreken.
Toen hij madame zei, moest ze lachen. 'Het strand lijkt me inderdaad wel wat. Of zijn daar ook monsters?' het laatste was plagerig bedoeld, maar ze was dichterbij de waarheid dan ze dacht.
Toen ze de stem hoorde, gingen gelijk al haar haren overreind. Gelijk keerde ze haar hele lichaam richting het paard dat sprak. Ze keek recht in de donkere ogen van een paard, een heel groot paard. Hij was een stuk groter dan haar, dan maakte haar toch wel angstig. Ze wist dat het zo'n monster was, dat kon ze voelen, dat kon ze horen. Maar toch, als ze alleen had gekeken naar het paard zelf, dan zag hij er niet echt monsterlijk uit. Misschien groot, dat zeker, en die ogen straalde niets dan haat uit, maar voor de rest zag het er niet echt vervloekt uit ofzo. Geen slagtanden, geen andere speciale dingen die normale paarden niet hadden. Toch wel een beetje een anticlimax.
En toen stond ze met haar mond vol tanden. Dat had ze bijna nooit. Ze wist echt niet wat ze moest zeggen. Wat moest ze tegen een monster zeggen. 'Please don't eat me?' dat zou je haar niet horen zeggen. Ze wilde het liefst gelijk verdedigen, ze wilde bijten, ze wilde aanvallen, maar ze wist dat dat geen zin had. Ze kon nu al zien wie er ging winnen, en het ging er niet eens om spannen. Daarom besloot ze, wijselijk, zich gedeisd te houden. Gewoon negeren.
Ze schrok en deed haar oren naar achteren toen Patriot voor haar ging staan. Ze had zo oplettend naar de schim gekeken, waardoor die plotselinge beweging uit het niets kwam. Maar toen ze het snapte, gingen haar oren gelijk naar voren. Moest ze nu iets doen? Ze wilde eigenlijk niet dat hij voor haar stond. Hij zetten zijn eigen leven op het spel, alleen om haar te redden. Dat mocht niet gebeuren!
Misschien was het stupiditeit, misschien adrenaline, maar ze stapte heldhaftig achter Patriot vandaan. 'Wat wil je,' zei ze, proberend om zo heldhaftig mogelijk te klinken. Dat lukte niet. Je hoorde toch nog een bibberige ondertoon. Damn, waarom moest ze nou bang zijn? Waarom moest die schim hun nou net uitkiezen. Ze keek de schim recht in de ogen aan. Moest ze flirten? Een van haar kwaliteiten, maar ze dacht niet dat een schim verleid wilde worden. Waarom kreeg ze nou niet even een ingeving?


Terug naar boven Ga naar beneden
Michelle
ǤØÐ ÂßØVЄ ÂĿĿ
Michelle

Profile
Number of posts : 6870
Status : Active
And then...  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: And then... And then...  Emptywo 7 maa 2012 - 23:30

De hengst grinnikte zacht bij het beschermende gedrag van het witte gedrocht. Ergens kon hij faag bekend voor komen, maar Achilles had zijn hele leven op deze plek gewoont, zelfs toen hij nog normaal en gelukkig was. Nu was er niet veel meer over van dat onbezorgde dartelende veulentje. In de onderste gedeeltes van zijn manen zat vastgeklit bloed dat sterk afstak tegen zijn spierwitte manen. Zijn enorme hoeven normaal bedekt met witte sokken waren nu rode sokken geworden, sinds de hengst ze had gedompeld in het rottende markas van een eens ontvoerde merrie waar nog aardig wat bloed in had gezeten. Zijn ogen koud en zwart die licht oplicht in het schijnsel van die o zo perfecte blauwe maan. Op het weerzinwekkende bloed na en zijn ongewoon duidelijk te gespierde lichaam leek de hengst nog normaal. Tot hij zijn tanden zou ontbloten ja. Maar het was al duidelijk wat hij was. En dat hun einde wellicht nabij kon zijn hadden ze ook nog niet echt door.

Helthaftig maar zeer stupide zette de bruine merrie zichzelf voor de hengst. 'Wat wil je,' klonk haar stem dapper maar met een angstige bibber er in. Nu kon Achilles het niet meer houden. Lachend gooide hij zijn hoofd in zijn nek en stootte een angstaanjagende gruwelijke hinnik uit voor zijn donkere ogen die van de merrie raakte. Hij grijnsde breed waarbij zijn tanden zich ontblootte en zette zijn lichaam in beweging. Tergend langzaam liep hij op hen af. En in eem grote boog om hen heen. Zijn hoofd laag, zijn mond open en zijn ogen op elke zwakke plek gericht die er maar kom zijn. "Och schatje, ik wil jou." Klink zijn lage stem terwijl hij zachtjes grinnikte. "En hengstjelief er ook bij, is jullie nooit verteld dat bij een blauwe maan gemene paardjes komen om stoute paarden te straffen, en duidelijk zijn jullie niet op de plek waar jullie horen te zijn, of heb ik het fout. Correct me if I'm wrong little ones." Zijn grijns werd breder terwijl zijn cirkel kleiner en kleiner werd, wachtend op het juiste punt om toe te slaan..
Terug naar boven Ga naar beneden
Melissaamlo

Melissaamlo

Profile
Number of posts : 743
And then...  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: And then... And then...  Emptydo 8 maa 2012 - 12:07

And then...  Patriot-1-1

Wanneer Maybritt besluit zich als een achterlijke merrie te gedragen door een grote mond te geven en naast me te springen schieten mijn oren in mijn nek. Ik ontbloot mijn tanden en richt ze op haar, een teken om duidelijk te maken dat ze dit niet moet doen en beter een stap achteruit kan doen. Waar was ze mee bezig? Moest ze nou laten zien dat ze best een wild paard kon zijn? Nou erg goed was ze er dan niet in. Ik was niet specifiek heldhaftig, wel was ik het type dat mezelf op de tweede plaatst zette en andere en hun levens op de eerste, dit was iets wat ik nu ook deed. En het idee dat ik hier met een merrie zat, kleiner, minder sterk en ontwetend over hoe het hier is en ik de hengst ben geeft het me automatisch het gevoel dat ik haar moet verdedigen. Nogmaals doe ik een hap in haar richting, mijn oren plat in mijn nek en duidelijk makend dat ik wil dat ze naar achter gaat.

Mijn ogen glijden over de schim voor mij, zijn hoeven rood, zijn manen, ik wist wat het was, maar ik wou het niet weten en bewust ontweek ik de gedachte. Mijn blik liet hem niet los en zijn woorden sloeg ik op in mijn hoofd. Zijn woorden dringen duidelijk door, toevallig was ik net bezig haar dat te vertellen, maar dit leek me niet het moment om beidehand te zijn en ik besluit te zwijgen. Maybrit had al een vraag gesteld en een goed antwoord leek er niet opgekomen te zijn dus ik laat het erbij. Hij begint om ons heen te cirkelen en mijn blik draait mee, hem niet loslatend, spieren op spanning, alles opletten en mijn borstkas gaat duidelijk op en neer, mijn ademhaling word zwaar. Als je hem zo zag zou je niet denken dat hij kan doen wat je hoort van de verhalen, maar ook in de verhalen hoorde je hoe dat wel het geval was en wat ze deden maakte dat ik op mijn hoede was.


Terug naar boven Ga naar beneden
Meg

Meg

Profile
Number of posts : 115
And then...  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: And then... And then...  Emptydo 8 maa 2012 - 16:31

And then...  Pu2x1


Maybritt


Ze negeerde de stem van de schim. Er kwam toch niets zinnigs uit, dan had het ook geen zin om te luisteren. Het enige waar ze nu aan dacht, was een manier om hieruit te komen. Wat moest ze doen. Wat kon ze doen? De schim zag er niet uit alsof hij haar en Patriot zomaar zou laten gaan. Ze zouden hem waarschijnlijk moeten doden. En dat zou toch niet lukken. Niet zoals het er nu voorstond. Misschien als er een meteoriet uit de hemel kwam vallen, maar dat leek het er niet op. Het zag er best slecht uit. Ze waren eigenlijk gedoemd.
Patriot liet blijken dat hij het niet leuk vond dat ze zich zo heldhaftig deed. ook zij deed voor een moment haar oren naar achteren, en eigenlijk wilde ze uithalen, maar op het laatste moment bedacht ze zich. Patriot en zij stonden aan de zelfde kant, hij bedoelde het goed. Ze moesten nu niet onderling gaan vechten. Ze hadden een gezamelijke vijand, en die moesten ze uitroeien. Ook al wisten ze allebei dat dat gewoon niet kon.
Ze deed haar oren weer naar voren, en ging achter hem staan. Ze wilde geen ruzie. Het had sowieso geen zin dat ze achter hem ging staan, de schim omsingelde ze nu. Patriot volgde de bewegingen, en zij probeerde ook elke beweging te volgen. Hoe lang zou het nog duren voordat de schim aanviel? Moesten ze denken aan secondes? Minuten? Zelfs uren? Ze konden geen kant op. Misschien wachtte de schim op de andere, zodat ze het met elkaar konden doen. Hoe dan ook, het zag er niet al te best uit. Het ergste vond ze nog wel dat Patriot er nu ook mee te maken had. Hij was hierin niet beland als ze elkaar niet hadden ontmoet. Dit was haar schuld.


Terug naar boven Ga naar beneden
Michelle
ǤØÐ ÂßØVЄ ÂĿĿ
Michelle

Profile
Number of posts : 6870
Status : Active
And then...  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: And then... And then...  Emptydo 8 maa 2012 - 20:21

Ze reageerde niet wat Achilles licht irriteerde, normaal had hij altijd heel veel gedult maar nu, nu sijpelde dat gedult een beetje weg. Hongerig staarde zijn ogen naar de merrie terwijl die zich weer achter de hengst schuilhielt. Langzaam begon hij te lachen en keek hen bijde aan. "Tinywhiny horsy makes a big mistake." Klonk zijn stem zachtjes terwijl hij opnieuw begon te lachen. Zachtjes schudde Hij zijn gespierde nek en keek hem bijde aan. "Zeer interessant. Zeg hengstje, je wil haar beschermen.. Of niet soms?" zachtjes begon hij te grijnsen en keek hem recht aan. "Zou je voor haar willen sterven?" Hij doelde op iets interesants.. Hij mocht van Avanti iemand meenemen om zo lang als hij wou te martelen, en Achilles was meestal wel geiriteerd, en die bruine onwetende merrie, tja zij kon wel goed zijn tegen stress. Zacht grinnikte hij, niet meer als een maand.. Dan zou hij wel weer een nieuw stresspopje vinden. Ver sprijdde hij zijn mond open maar gaapte. Hij wou eerst antwoord anders zou het zo saai worden..
Terug naar boven Ga naar beneden
Melissaamlo

Melissaamlo

Profile
Number of posts : 743
And then...  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: And then... And then...  Emptydo 8 maa 2012 - 21:53

And then...  Patriot-1-1

De stilte tussen ons drieën irriteerd de hengst duidelijk en zijn volgende woorden komen aan als een bliksemschicht. Wil ik haar verdedigen, natuurlijk, ik zou willen dat haar niks overkomt. Wil ik voor haar sterven? Nee, ik wil niet dood, maar haar geven in ruil voor mijn eigen, nee, dat is iets wat ik nooit zou kunnen doen. Even dacht ik dat hij al in de aanval zal gaan en sta ik al in de verdedigingshouding, maar hij blijkt alleen te gapen. Mijn ogen doorboor ik in de zijne, woedend en zijn blik maakt dat ik me enkele secondes misselijk voel. Echter herstel ik snel en maak me breed. 'Ja.' komt en zacht en schor uit mn droog geworden keel gegleden. Wou ik dit echt? Ongetwijfeld niet en dit heldhaftige gedoe was het stomste wat ik ooit gedaan had, maar niks in deze situatie zou goed voelen.


Terug naar boven Ga naar beneden
Meg

Meg

Profile
Number of posts : 115
And then...  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: And then... And then...  Emptydo 8 maa 2012 - 22:46

And then...  Pu2x1


Maybritt


Hij lachte, het klonk fout. Ze huiverde even onwillekeurig. Wat moest hij nou van hun? Welke fout had ze gemaakt? Dat ze brutaal was, of dat ze niks zei? Waarom moest ze juist nú zo onzeker zijn. Ze was nooit onzeker, ze wist altijd wat te zeggen. Op sommige momenten was dat juist niet goed, maar nu, wanneer ze het het meest nodig had, kon ze niks zeggen. Waarom was het altijd zo oneerlijk verdeeld?
Toen de schim vroeg of Patriot voor haar wilde sterven, wist ze dat dit het einde was. Patriot zou nooit zijn leven voor haar leven geven. Hij kende haar amper. Hij had zelf een prachtig leven voor zich, hij zou dat niet vergooien om haar te redden. Daarbij, hoe wist hij zeker dat zij dan uiteindelijk niet dood gaat? Als Patriot zichzelf opofferde, had de schim vrij spel. Dat snapte Patriot zelf ook wel.
Het ging anders dan ze dacht. Na even twijfelen, zei Patriot dat hij het zou doen. Even was ze helemaal van de wereld. Allemaal gevoelens kwamen naar voren, en ze voelde zich echt gevleid. 'Hij wilt voor me sterven!' schreeuwde haar binnenste. Maar daarna begreep ze pas de ernst van de situatie. Dat 'hij wil voor me sterven' kreeg ineens een andere betekenis. Als zij zou leven, zou hij doodgaan.
'Nee, dat zou hij niet,' zei ze, met een stem die geen tegenspraak dulde. Ze was misschien nu weer te heldhaftig bezig, maar ze zou zichzelf nooit vergeven als ze Patriot liet sterven voor haar. Ze zouden of samen strijdend ten onder gaan, of Patriot zou nu wegvluchten. Ze zou er niet voor zorgen dat Patriot zijn leven voor haar vergooide. Hoe mooi dat gebaar ook was. Daarbij waren er nog steeds geen garanties. Niemand wist of de schim zich aan zijn woord zou houden.


Terug naar boven Ga naar beneden
Michelle
ǤØÐ ÂßØVЄ ÂĿĿ
Michelle

Profile
Number of posts : 6870
Status : Active
And then...  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: And then... And then...  Emptyvr 9 maa 2012 - 16:58

Hij lachte breed terwijl hij bijde paarden aankeek. Zo'n zielige vertoning had hij in geen tijden gezien, maar de inktzwarte hengst wist dat hij op moest schieten. Er was geen tijd meer voor spelletjes! 'Ja.' Klonk de stem van de witte hengst als antwoord en Achilles luisterde nieteens meer naar de merrie. Snel schoot hij vooruit, zijn tanden plantte zich in de schoft van de hengst wie hij omlaag smeet. Binnn secondes torende hij boven de hengst uit. "Ditmaal kom je er met een litteken af dat je voor de rest van je leven zal sieren! Ik kom nog wel eens terug voor jou!" Met die woorden draaide hij zich met een ruk om naar de merrie, zijn ogen donker en woest. "Jij meekomen!" Donderde zijn stem woest terwijl hij zijn voorhand ruw tegen haar aanduwde. "Bij de volgende ben ik niet zo lief!" Verzekerde hij de merrie woest terwijl hij met ontblote tanden tussen de liggende hengst en de merrie in bleef staan. Als dat jonge ding wist wat goed voor haar was kwam ze mee.. Zo niet.. Zou Achilles wel degelijk moorden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Meg

Meg

Profile
Number of posts : 115
And then...  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: And then... And then...  Emptyvr 9 maa 2012 - 23:41

- kan geen kader -

Het leek alsof de schim niet eens meer naar haar luisterde. Hij negeerde haar compleet, en viel gewoon patriot aan. Tja, en nu? Ze kon er moeilijk tussen gaan springen, dan zou ze in de verwarring meer fout doen dan goed. Maar ze wilde niet gewoon blijven staan, ze kon niet toekijken hoe Patriot langzaam gedood werd. Ze moest actie ondernemen. Ook al leidde ze de hengst alleen maar af, ze moest iets doen. Ze moest de overlevingskans van Patriot iets groter maken. Anders zou ze het zichzelf nooit vergeven.
Ze kreeg niet eens de kans meer om wat te doen. De schim liet de hengst los met een waarschuwing, en richtte zich toen op haar. Zijn woorden zorgde ervoor dat ze helemaal bevroor. Het voelde alsof ze een harde trap in haar buik had gekregen, ze kon niet meer ademen. En toen ze weer begon te ademen, leek het alsof ze aan het hypifentileren was.
Ze begon te bewegen, meer automatisch dan dat ze echt haar lichaam aanstuurde. Het voelde niet eens alsof zij degene was die bewoog. Het was alsof lichaam en ziel gescheiden waren. Ze wilde niet naar hem toe, maar haar lichaam dacht er anders over. Die wilde Patriot beschermen. Als zij meeging, had ze garantie dat Patriot gered werd. Ze zal dan bij ik de schim zijn, en als de schim nog terug wilde komen als zij dood was, was Patriot natuurlijk allang weg. Een iemand zou het in ieder geval overleven. Daar moest ze maar genoegen mee nemen.
Ze voelde de aanraking van de schim, het liet haar huiveren. Daarna zetten ze haar blik op oneindig, en liet ze zich meevoeren.
Terug naar boven Ga naar beneden
Melissaamlo

Melissaamlo

Profile
Number of posts : 743
And then...  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: And then... And then...  Emptydi 13 maa 2012 - 12:35

And then...  Patriot-1-1

Hoe aardig ik Maybritt net nog vond, zo erg ergerde ik me nu aan haar, eigenlijk wou ik dat ze gewoon zweeg en het liet zoals ik het wou. Ik was heldhaftig bezig en dat wist ik, ik wist ook dat het alles behalve verstandig was. Maar ik wist ook dat ik het me niet kon vergeven als haar iets overkwam, ookal kende ik haar nauwelijks. Zo was ik nou eenmaal. Tijd om te reageren op haar kon ik niet, want in een flits en met een snelheid die ik nog niet eerder gezien zag ik hoe de schim mijn kant op schoot. Ik voelde hoe de tanden van de schim zich in mijn schoft doorboorde, een pijnscheut door mijn hele lichaam. Dit ding had een kracht, dit was onherkenbaar en nu wist ik zeker dat ik dit waarschijnlijk nooit echt zou kunnen winnen..

Ik viel op de grond, even kramp ik neer van de pijn, maar herstel al snel, mijn ogen op hem gericht, hj torent boven me uit. Ik voel hoe het bloed over mijn parelwitte vacht stroomt en weet dat dit een enorm litteken gaat worden. Ik hoor de woorden van het paard, maar echt lang dringen ze neit door. Ik wil opstaan, gelijk in protest en open mijn mond, maar er komt niks uit. Ik was geen schim, had geen bovennatuurlijke krachten, ik was gewoon... Een paard en de pijn schoot overal doorheen. Wanneer zijn aandacht volledig op Maybritt komt verschijnt er een soort beschermingsdrang over me en op de een of andere manier weet ik me overeind te heisen, echter sta ik wankel op mijn benen en ik adem diep in om even op krachten te komen en mijn blik op hem te richten. Ik bries luid en probeer stevig te staan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Profile
And then...  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: And then... And then...  Empty

Terug naar boven Ga naar beneden

And then...

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Blue Moon Horses :: And then...  A2tpGgU :: » Archive :: Ferelden-
» CHATBOX