IndexHandbookMapLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenZoeken

Deel

I left a peace behind. [OPEN]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
AuteurBericht
Jennifer
Administrator
Jennifer

Profile
Number of posts : 4988
Status : Active
I left a peace behind. [OPEN] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: I left a peace behind. [OPEN] I left a peace behind. [OPEN] Emptyma 30 apr 2012 - 14:41

I left a peace behind. [OPEN] 380772
Never give up ... It's such a wonderful life

Er was niets mooier, dan bij ochtenstond door het bos te wandelen. De zon te zien klimmen en de vogels hun vrolijk lied horen zingen. Om te zien hoe leren terecht zo vrolijk werd na een donkere tijd van sneeuw en kou. De zachte geur van dennenaalden verspreidde zich door het bos heen, het mos onder zijn zware hoeven voelden zacht en sponsachtig. Hier en daar vielen kleine dauwdruppels van de bladeren, verenigde zich met de lange manen van de gitzwarte hengst. De stilte, zo aangenaam dat geen dier zich er ongemakkelijk bij voelde. Dat was de ochtend, de ochtend van een mooie lentedag.

De zekerheid groeide met de dag terug bij de hengst. Het vertrouwen, liefhebben en rechtvaardigheid hadden weer zoveel deel van zijn geest genomen dat zijn norsheid en humeurige karakter die de afgrond in viel. Enkel dat ene paarse oog, dat zou nooit vrede kunnen nemen met het uiteindelijke besluit van zijn leven. Hij had zijn leidersfuntie opgegeven en daar waren vast niet alle paarden blij mee. Maar hij had die rust nodig voor het hem teveel werd. Hij had tien jaar als leider gefunctioneerd en het was genoeg geweest. Maar het was beter zo, niet alleen voor hem maar ook voor de rest, voor zijn geliefden. Hij wist dat hij de volle steun van zijn vader en Iris kreeg maar toch, het leider achter je laten was het zwaarste wat hij ooit gedaan had.

Trots als de halve shire hengst was hief hij zijn hoofd op, spitste zijn oren en nam de geluiden op van een kabbelend beekje. De frisheid, de helderheid van het water proefde hij op zijn tong nog moor hij zijn neus tegen het water had gedrukt. Hij brieste kort en wandelde richting het beekje. Zijn zwarte grote hoeven zette zich in het water en de rillingen om diens frisheid schoten door zijn lichaam heen. Hij strekte zijn hals en nam langzame slokken terwijl zijn oren de omgeving afgingen. Hij kon wel wat gezeldschap gebruiken, misschien enkel en alleen omdat het hem hielp om terug de oude te worden. Hij had inmiddels vrede gelegd bij het idee dat hij verdoemd en vervloekt was...
Terug naar boven Ga naar beneden
Melissaamlo

Melissaamlo

Profile
Number of posts : 743
I left a peace behind. [OPEN] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: I left a peace behind. [OPEN] I left a peace behind. [OPEN] Emptydi 8 mei 2012 - 10:48




Lye'et
Already broken, already gone. Already know you're moving on

Mijn hoofd geheven in de wind, mijn oren lusteloos naar achter en mijn stappen krachtig. Ik was hier nu enkele maanden en mijn krachten had ik volledig teruggevonden. Ik was weer op gewicht, maar mijn levenlust wat nog niet terug gekomen en dat zou ik nooit gebeuren. Nog steeds had ik niet gelachen, niet gehuild en was mijn vacht duf. Dat ik mijn krachten zo snel had terug gevonden was mede dankzij E'vesdar. Sinds ik hier was had ik veel bekende gezien. Altijd had ik iedereen gemeden, was ik gevlucht voor alles en was het me gelukt om te zorgen dat mijn verleden me niet in zou halen. Maar sinds ik in dit gebied was, was het al drie paarden gelukt om me op te zoeken. Eerst Vesperon, waarvan ik altijd had gedacht dat hij goed was, maar ineens stemmingwisselingen had en mij de schuld gaf. Iets wat misschien ook wel terrecht was geweest. Was het mijn schuld? Als ik niett met onbekend was gegaan, dan was er ook niks aan de hand geweest, niemand bij mijn familie, niet bij mij en dan zou de kudde ongedeerd gebleven zijn. Ik schud wilt met mijn hoofd en probeer de gedachten uit mijn hoofd te zetten, het was dan wel waar, maar eraan denken kwelde me en dat was iets waar ik nu geen behoefte aan had gehad.

Dan had je nog E'vesdar, mijn lieve E'ves. Al die tijd dacht ik dat hij in het complot had gezeten en toen stond hji daar zo voor me. Al mijn woede, verdriet, maar ook zo vertrouwd. Nu waren we samen, niet samen als in een stel, maar we zouden voorlopig niet ver van elkaar vandaan gaan. Hij zou me beschermen en bij me blijven, maar of ik dat echt wou? Ik wou het wel, maar alleen als zijn redenen goed waren en ik had meer het idee dat hij het deed omdat hij zich verplicht voelde. En dan was er nog Quicer... De eikel, de lul. Hoe hij zo voor me stond, de foto van de beruchte dag schoot in mijn geheugen. Hoe ik daar stond, na alles was onbekend net met me had gedaan, mijn familie vermoord te zien woorden en daar was mijn vader. De paniek in zijn ogen, de pijn in zijn blik toen hij zag wat me was aangedaan. Ik wou schreeuwen, maar niks lukte, want mijn adem werd gestokt. Doordat Quicer hem voor mijn ogen van zijn leven ontnam, een beeld geschrift op mijn netvlies en het enige waar ik Quicer mee in verband breng. Zo'n drie maanden geleden was hij er, stond hij voor me, schoot me zelfs te hulp toen ik niet meer kon! Ik wou zo snel mogelijk weg hier, maar E'ves zorgde ervoor dat ik was gebleven en van Quicer had ik geen teken meer gezien.

En dan het laatste paard wat zich laatste tijd regelmatig in mijn hoofd liet zien. Falyn, mijn zoon. Het enige wat ik hem ooit mee had kunnen geven was zijn naam. De gedachte aan hem plaats mijn oren even naar voren, maar al snel schieten ze plat in mijn nek. De omstandigheden, zijn vader... Hoe we als gevangen leefde, hoe ik alleen nog leefden om te zorgen dat hij zijn eerste weken doorkwam, wachtend op de dood en gebruikt als speelgoed. Het maakte me kwaad en bang. Toen deed de kans zich voor, ik moest vluchten, anders was het mijn einde, maar het betekende ook dat ik Falyn moest achterlaten, maar hij zou blijven leven, een slecht leven, maar leven. Ooit zou ik hem opzoeken en kijken hoe hij geworden was, bevestigen dat hij niks meer van mij is en ik hem los moet laten. Zo in gedachten sleept mijn lichaam zich voort. Doelloos en geen idee waar we naartoe gaan. Mijn passen krachtig, het verse gras knerpend onder het gewicht van mijn hoeven. Mijn hoofd laag geheven, mijn oren plat in mijn nek en mijn ogen dof, evenals mijn vacht, altijd dof. Een geluid maakt mij uit mijn gedachtes wakker. Mijn hoofd schiet omhoog en mijn oren spitsen zich enkele secondes om zich dan weer in mijn nek te nestelen. Zoekend kijk ik om me heen en sta in de verdedingshouding. Wie was hier. Altijd had ik me zo gedragen en dat zou ook zo blijven, een wantrouwende merrie was ik, getekend door mijn verleden.

I left a peace behind. [OPEN] Lyeet
Terug naar boven Ga naar beneden

I left a peace behind. [OPEN]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 1 van 1

Soortgelijke onderwerpen

-
» Changes (open)
» when there's no one left to trust.. [E'ves]
» You can't win (open)
» From there to here [Open]
» I have never seen such a hot day [Open]

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Blue Moon Horses :: I left a peace behind. [OPEN] A2tpGgU :: » Archive :: Minanter-
» CHATBOX