IndexHandbookMapLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenZoeken

Deel

I have something to offer.. you see?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
AuteurBericht
Appel

Appel

Profile
Number of posts : 1243
Status : Absent
I have something to offer.. you see?  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: I have something to offer.. you see? I have something to offer.. you see?  Emptydo 3 mei 2012 - 21:24

I have something to offer.. you see?  3ffdf6ad60f7b9ec1b24003
Oh when they come for me, come for me.
I'll be gone.
Met ruime passen draaf ik door Anderfels heen, mijn ogen op de horizon gericht. Verschrikkelijk veel geuren dringen mijn neus binnen zodra de wind in mijn gezicht blaast. Geiriteerd snuif ik om de smerige geur van bloemen en natuur uit te snuiven. Nee, ik houd enkel van die mierzoete geur, die in de lente best veel te ruiken valt. De geur van hengstige merries, en voor mij de geur van spel en plezier. Met die gedachte in mijn misselijke hoofd draaf ik richting een van de vele stromen. Ietwat uitgeput duw ik mijn neus in het koele water. Gulzig drink ik voor mijn gevoel de hele beek leeg. Ik was gisternacht vertrokken richting Anderfels en heb sinds die tijd geen moment rust genomen. Mijn gigantische lichaam staat gespannen langs de beek, mijn lange manen ruw meedeinsend met de harde wind. Het weer had niet meegezeten sinds gisteren bedenk ik me, mijn ogen naar de hemel brengend. De wolken breken tergend langzaam open om zo nu en dan een straaltje zon door te laten. Het weer is chaotisch, zal het regenen of zal de zon toch schijnen? Nu ik stil sta voel ik de hoge tol die het tripje op mijn lichaam ge-eist heeft. Het zweet staat op mijn schouder en hals en mijn flanken gaan hevig op en neer. Geiriteerd door mijn eigen zwakte stamp ik weg van de rivier.

Waarom kan mijn lichaam niet eeuwig jong blijven? Waarom moet het zonodig verpulveren tot een hoopje stof. Ik schud ruw mijn hoofd terwijl ik mijn lichaam weer tot een draf dwing. Elegantie is ver te zoeken, en toch zullen velen naar me staren. Het is mijn hele aura die wat speciaals heeft, iets mysterieus. En geheel onbewust zijn de meeste kuddepaarden opzoek naar spanning en mysterieuze figuren. Eigenlijk kun je die paarden het beste met dom bestempelen, maar wie ben ik om paarden in hokjes te stoppen? Ik grimas op mijn eigen sarcasme en verruim mijn passen met moeite. Mijn gele ogen glijden speurend over de horizon heen. Als ik nu een andere hengst tegen kom en die is uit op niet veel goeds, betekent dat mijn dood. Met grote tegenzin concludeer ik dat ik moet rusten, slapen zelfs. Mijn ogen glijden naar een bescheiden plekje langs de stroom, een plek die je snel over het hoofd zou zien. Ik draaf er naar toe en laat me zonder pardon tegen een boom aanvallen. Ik kreun van de pijn die door mijn lichaam schiet als mijn verzuurde spieren neerkomen. Zuchtend richt ik mijn ogen op de stroom, diens geluid me al snel in een onrustige slaap waant.

De hemel is bezaaid met sterren wanneer ik wakker word, en vermoeid kijk ik om me heen. Even hebben mijn ogen moeite om ook maar iets te herkennen in mijn donkere omgeving. Al snel hoor ik het geluid van de rivier en beginnen mijn ogen te wennen aan het donker. Ik strek mijn hals en schud vluchtig mijn hoofd. Ik span mijn spieren een voor een aan en kom tot de conclusie dat alles pijn doet. Ik snuif geiriteerd en spring op mijn benen, mijn tanden op elkaar zettend zodra ik mijn spieren voel branden. Ik had beter niet kunnen slapen. Sis ik geiriteerd naar mezelf toe. Niet alleen mijn lichaam is verzuurd tijdens mijn slaap. Mijn hoofd heeft ook totaal geen rust gehad. Nachtmerries hebben mijn dromen verjaagd en enkel angstaanjagende beelden speelden af. Ik ben het gewend, en vind het niet erg meer, hoewel het me wel verward. Soms kan ik realiteit van droom niet meer onderscheiden, alles is zo realistisch. Ik knipper twee keer met mijn ogen en besef dan dat dit waarschijnlijk fictie is. Alles wat ik doe denk en zeg is niet waar.

Tergend langzaam open ik mijn ogen, om ze meteen weer te vernauwen bij het felle zonlicht. Ik kreun zachtjes en kom, zonder pijn, overeind. Langzaam wennen mijn ogen aan het felle ochtendlicht. Een kille blik ontstaat op mijn gezicht wanneer ik door heb dat ik de hele nacht en dag geslapen heb. Ik rek me met moeite uit en voel hier en daar een steek, afkomstig van een van mijn lichaamsdelen. Een geiriteerde kreun ontsnapt mijn mond. Ik moest een doel hebben in dit treurige leven en boven alles wilde ik het ouder worden stop zetten. Dit kan maar op een simpele manier en dat is een gresprekje met de leiderschim hebben. Ik moet toegeven dat de gedachte me al eerder geintrigeerd heeft. Waarom trok Rixan zich zo veel aan van die blauwe maan, waarom kon hij niet zonder..? Ik ben geinterreseerd in hoe het werkt en bovenalles wat voor nieuwe kracht het me zou kunnen schenken. Zonder eten of wat dan ook spring ik over in een soepele verende draf, ik hinnik zijn naam en zoek de bosranden af naar die zwarte schaduw.. Want zover ik gehoord had was Avanti in de nacht nauwelijks te zien door zijn donkere vacht, enkel zijn paarse ogen zullen hem verraden voor wie hij was. Wanneer mijn lichaam zich in het bos bevind en ik weer over ga in een flinke stap hoor ik van alle kanten geritsel. Een smaal siert mijn lippen en voordat ik het weet heb ik me omgedraaid en sta ik oog in oog met de hengst waarna ik op zoek ben geweest; Avanti. Zijn paarse ogen intrigeren mij meteen en meteen vraag ik me af wat voor geheimen de hengst met zich meedraagt. De hengst is groot gebouwd en zeker op goede ooghoogte met mijzelf. De oudsten van de kuddes beweerden dat Avanti er altijd al was.. Dat zou betekenen dat hij al aardig op leeftijd moest zijn. Mijn amberkleurige ogen glijden keurend langs zijn bebouwde lichaam heen. Nergens was er een teken van ouderdom en nergens een teken van zwakte. Verroestte en verkalkte gewrichten waren nu niet echt een pre voor een veillig bestaan. In tegendeel zelfs. De houding van Avanti is anders als andere paarden en soms lijkt het even alsof hij recht door me heen weet te staren. Ik besluit rustig en kalm terug te staren, mijn oren in mijn nek gelegd en mijn lippen in een kleine grimas gekruld. Wat fijn dat ik op zo'n korter termijn een afspraak met je kan maken. zeg ik grijnzend. Met stem is diep met de nodige charme. De hengst voor me leek misschien wel beheerst, maar ik vertrouwde hem totaal niet. Een verkeerde opmerking en ik had een van die flitsende hoektanden in mijn vel staan. Ik moet het ergens met je over hebben zie je.. Begin ik weer grijnzend. En ik ben vast niet de eerste ass-kissing bastard die het gaat proberen. Tóch wil ik mijn poging wagen, all part of the plan zie je.. Mijn grimas verbreed zich en een gevoel van kilte begint zich van mijn gezicht af te stralen. Hoe kan ik de zwarte hengst overtuigen... Ik moest iets gaan bedenken en ik had er niet al te veel tijd meer voor.
For Avanti

I am not a pattern to be followed
The pill that I'm on is a tough one to swallow
I'm not a criminal, not a role model
Not a born leader, I'm a tough act to follow
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer
Administrator
Jennifer

Profile
Number of posts : 4988
Status : Active
I have something to offer.. you see?  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: I have something to offer.. you see? I have something to offer.. you see?  Emptydo 3 mei 2012 - 21:49

I have something to offer.. you see?  Dy12ed

Hij strekte zijn hoeven zo ver mogelijk voor zich uit. Een kracht die onbeschrijfelijk was nam langzaam bezit van zijn lichaam, een drang naar meer werd groter. De dag voor blauwe maan en Avanti was nu al niet te stuiten. Hij stoof tussen de bomen door, zijn oren gespitst naar een jonge merrie die voor hem uit rende. Ze had een grote voorsprong maar hoelang kon ze die voorsprong houden? Zijn gitzwarte lichaam werd getekend door lange witte littekens en achter zijn maantop keken zijn paarse ogen met arrogantie en killheid toe. Er lag een voldoening in zijn blik die niemand echt kon vatten. De merrie stoof het veld op en Avanti blikte kort naar de hemel voor ook hij vantussen de bomen kwam. Hij gooide zijn hoofd in de lucht en gooide zijn oren plat terwijl hij aan onvoorstelbare snelheid om de merrie inliep en dan ...

Hij sprong naar voor, zette zijn lange scherpe hoektanden in haar hals en haalde haar neer tegen de grond. Zijn zware behaarde hoeven gaven de genadeslag en met een valse grijns keek hij naar de kudde enkele honderd meters verder. Hij daagde ze uit, wie wou de volgende zijn. Hij boog zijn hals en deed zich te goed aan haar vlees en bloed. Water en gras was er enkel in tijden van nood, Avanti was een vleeseter. Hij hunkerde achter het bloed van onschuldigen. Dat was de eeuwige haat die hem steeds weer achtervolgd. Wat hield hij van dit leven ... het was zo vrij, zo ongelimiteerd als hij maar wou. Langzaam blikte zijn paarse ogen weer naar de kudde voor hij het jonge merrietje in al haar herkenning achter liet. Straks zou haar familie komen en ze zouden treuren, ze zouden bang worden omdat ze wisten dat hij opnieuw zou toeslaan. Hij wendde zijn lichaam terug naar de bossen, blikte kort naar de ondergaande zon en glimlachte vals terwijl hij de bossen opnieuw in draafde.

Hij had geen rust nodig om volledig klaar te zijn voor zijn deel van de maand maar toch nestelde hij zich op zijn plaats in het bos. In het donkerste hoekje onder een grote kale eik. Op het eerste zicht ontspannen maar toch klaar voor de minste actie of beweging in zijn omgeving. En die kwam na lang wachten/rusten. Hij hoorde hoeven ver buiten zijn bereik in het westen en meteen schoot zijn lichaam in een geruisloze galop. Zijn verbeterde zintuigen zorgde voor veel, hij kon kilometers ver horen, dan maar te zwijgen over wat hij kon ruiken. Het duurde niet lang vanwege zijn enorme snelheid maar uiteindelijk kwam een brede hengst in zijn gezichtsveld. Hij liep rond en verscheen achter het dier dat hem net draaide. De "Boe" zou ziekelijk sarcastisch zijn dus zweeg hij. Zijn paarse ogen staarde de hengst recht aan en zijn oren gleden plat in zijn hals. Bij zijn woorden spiste Avanti kort zijn oren. Vanwaar kende hij dat grijnzende sarcasme? 'Je afspraak met de dood is steeds vrijwillig en zelden op afspraak maar inderdaad dit lijkt sterk op een afspraak, wat wil je?' Vroeg hij op zijn doodse toontje, te neutraal en verveeld om goed te zijn. Toch was er iets aan de hengst dat hem tegenhield om hem meteen te gaan vermoorden. Bij de volgende woorden haakt Avanti zijn blik los en laat ze over de hengst zijn lichaam glijden. Stevige proportie spieren, hetzelfde kaliber als Avanti was, een goede schim in wording zou hij zeggen. Er komt een valse glimlach op zijn lippen toen hij de woorden hoorde. 'All part of the plan.' Herhaalde hij duister. Hij grinnikte en nam de hengst weer kort op. 'Je bent een stapje voor op de rest. Wist je dat?' Vroeg Avanti geamuseerd. Nu hij de hengst en zijn woorden had waargenomen wist hij precies vanwaar hij zich kende en eerlijk gezegd wist hij niet of hij daar blij mee moest zijn. 'Rixan's pappie, correct?' ...

Leader Shade
Terug naar boven Ga naar beneden
Appel

Appel

Profile
Number of posts : 1243
Status : Absent
I have something to offer.. you see?  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: I have something to offer.. you see? I have something to offer.. you see?  Emptyvr 4 mei 2012 - 17:14

I have something to offer.. you see?  3ffdf6ad60f7b9ec1b24003
Oh when they come for me, come for me.
I'll be gone.
Fijn daar sta ik dan tegenover BMH's misschien wel gevaarlijkste hengst met mijn praatjes en uitdagingen. Zijn paarse ogen zijn niet te ontwijken iets wat me een beetje ongemakkelijk maakt tegenover hem. Alsof hij elk geheim kon zien wat ik verscholen hield, iets aan hem gaf me spontaan het idee dat hem opzoeken mijn dood wel eens kon betekenen. Niets van al deze onzekerheden is terug te zien op mijn stalen gezicht. Enkel een ingehouden uitdagende grimas licht mijn gelaat op. Mijn amberkleurige ogen gaan tergend langzaam over het gezicht van Avanti heen. Geen enkele emotie komt echt naar voren, nee zijn gezicht is voor mij niet leesbaar. Even verschijnt er een teken van frustratie op mijn gezicht voordat deze weer zo effen als staal word. Ik haatte het als ik niet kon merken of voelen hoe de sfeer was rondom een paard. Ik grimas, dit is gewoon weer een teken om nog meer op mijn hoede te zijn in de buurt van deze intrigerende hengst. Mijn ogen blijven hangen rondom zijn mond en dan op zijn slachttanden om precies te zijn. Glimmend, interessant en dodelijk gevaarlijk. Een keer niet opletten of een slip of my tongue en het kan end of story zijn voor mijn treurige leven. De stilte tussen ons twee houd niet langer meer stand en ik hoor zijn stem door het bos heen donderen. Avanti's stem draagt nu al een soort van autoriteit met zich mee. Heel mijn lichaam siddert voor een seconde en het duurt even voordat ik door heb wat hij nu daadwerkelijk tegen me gezegd heeft. Mijn grijns word iets breder voordat ik fluister: Ik wil wat iedereen uiteindelijk wilt. begin ik met een lichte mysterieuze hint in mijn stem. Ik wil je helpen met je zoektocht naar macht. Concludeer ik uiteindelijk simplistisch. Het is niet compleet waar. Ik doe alleen dingen voor mijzelf, ik ben tenslotte een egoistische eikel. De wereld draait om mij en mij alleen, maar om in deze wereld voor eeuwig te leven, ben ik bereid een stukje van mijn wereld met diegene te delen die me dit kan schenken. Namelijk Avanti en de blauwe maan.

Bij de gedachte aan de blauwe maan schiet mijn hoofd in een keer omhoog. Mijn manen waaien woest mee met de wind wanneer mijn ogen de blauwe maan voor de eerste keer omvatten. De lucht die dicht in de buurt van de maan bevind heeft eveneens een lichtblauwe gloed. Het is werkelijk een zicht dat ik nog niet eerder heb mogen mee maken in mijn al uitgeleefde leven. En hier dacht ik dat niets mij meer kon verwonderen. fluister ik haast onhoorbaar. Avanti zal het niet ontgaan zijn, hij staat zo dicht bij me dat hij met geluk mijn hartslag zelfs door de grond zou voelen trillen. Het idee dat hij mijn hart zou kunnen horen kloppen doet me haast een pas achteruit zetten. Mijn hart is oud, maar is me zeer dierbaar, althans voor zolang ik mijn hart nodig heb om te blijven lopen. Mijn ogen zijn strak gericht op zijn lichaam wanneer er een valse grimas op zijn gezicht verschijnt. Weer hoor ik zijn stem tussen de bomen donderen en duurt het weer even voordat ik precies door heb van wat hij gezegd heeft. Hij herhaald mijn woorden met een zekere hint van interesse, althans zo vatte ik het dan maar op. Het is geen leugen. Het is part of the plan, wat ergens wel gedurft is om te zeggen. Ik heb tenslotte Avanti proberen te voorspellen door het schim maken deel van mijn plan te maken. Ik hoor zijn stem weer, maar ben er dit keer op voorbereid waardoor het me geen moeite kost om hem fatsoenlijk te verstaan. Mijn grijns wordt breder. Een goed teken als dit zo uit zijn mond komt gerold. Ik ben dan ook niet zo stom als de rest die ervoor gezorgd hebben dat ze nu al met alle vier de benen omhoog liggen spreek ik langzaam. Ik heb een ellelange tijd van ervaring met het leven, maar zoals je kunt zien ben ik geen spring in het veld meer. zeg ik grinnikend om mezelf, mijn ogen specifiek richtend op mijn beschramde knieën en pezen. Even houd ik mijn mond gesloten, mijn gedachtes terug naar vroeger waar ik nog zonder problemen kon rondhuppelen. Waar ik mijn leiderspositite nog bezat en die ook volluit met plezier benutte. Allemaal verknald door een verrekte zoon. Het is dan dat Avanti iets zegt wat me omhoog doet kijken, recht in zijn ogen. De grimas is spontaan verdwenen en even weet ik niet goed hoe ik op de situatie moet reageren. Avanti kende Rixan op dit moment vast en zeker nog beter als ik dat deed. Ergens vindt ik het knap hoe de hengst meteen de link had weten te leggen. Een gebrek aan hersenen had Avanti dus ook niet. Die had hij dan ook wel nodig als hij 4 leiders wilde bezighouden. Uiteindelijk besluit ik te reageren door een kort donker lachje uit te stoten die uiteindelijk overvloeid in een geamuseerde grimas. Betrapt! fluister ik grinnikend. Je moet me een keer uitleggen hoe je het zo snel hebt weten te raden. zeg ik vervolgens op een geamuseerde grinnikende toon. Vooral omdat iedereen in mijn eigen kudde dacht dat ik dood was. begin ik zachtjes. Zelfs ikzelf geloofde even dat ik ginder was gegaan. Maar Rixan heeft fouten gemaakt wanneer hij zijn eigen vader de hel in probeerde te jagen. Dankzij zijn stommiteiten sta ik hier nog. Half. bedenk ik me kort erna. Mijn lichaam is oud en versleten en mijn geest is misselijkmakend doorgedraaid. Het maakt me zo nu en dan zo kwetsbaar dat ik geen poot meer kan verzetten. Prettig gestoord zullen we het maar noemen. Ik kijk Avanti weer strak in de ogen aan. Kijk Avanti ik voel me normaal veels te goed voor verzoekjes maar voor jou wil ik een uitzondering maken. Dit is mijn deal: Ik wil tot je rijk behoren zodat mijn lichaam gezond en jong blijft, daarnaast wil ik mijn eigen zoon wanneer het er op aan komt persoonlijk vermoorden. Zeg ik rustig, mijn amberkleurige ogen peilend op de reactie van Avanti. Jij krijgt daarvoor in ruil mijn diensten. Zoals ik al zeg heb ik genoeg ervaring met het leven en heb ik geen enkel probleem om smerige klusjes voor je op te knappen. Ik heb tenslotte maar weinig met de smerige roddelende kuddepaarden en zal ze met plezier voor je uitmoorden. Als je dat van me wenst natuurlijk. Eindig ik mijn pleidooi met een grimas. Na een korte stilte ga ik mijn woorden nog een keer een voor een na en concludeer uiteindelijk dat dat alles was wat ik wilde zeggen. Zo kunnen we elkaar helpen.., aangezien ik vernomen heb dat je momenteel in een .. crisisje zit. verhaal ik sinister verder een duivelse grimas op mijn lippen. Het is afwachten nu, meer kan ik niet. Ik heb alles al gezegd wat ik wilde en of ik nu zal sterven of morgen door een of andere volgeling van hem.. Het maakt me maar weinig uit. Uiteindelijk heb ik toch geen touwtjes meer met deze wereld laat staan deze kuddes. Hoewel het jammer zou zijn als ik Rixan niet te grazen zou kunnen nemen. Ik grimas weer en bedenk me dan langzaam; dan kan ik dat altijd nog als laatste verzoek aan Avanti vragen.

I am not a pattern to be followed
The pill that I'm on is a tough one to swallow
I'm not a criminal, not a role model
Not a born leader, I'm a tough act to follow
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer
Administrator
Jennifer

Profile
Number of posts : 4988
Status : Active
I have something to offer.. you see?  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: I have something to offer.. you see? I have something to offer.. you see?  Emptyvr 4 mei 2012 - 22:53

I have something to offer.. you see?  Dy12ed

De gedachten van Rixan en diens vader bleven even door zijn hersenen talmen. Hij had Rixan nooit gemogen mede dankzij diens loyaliteit bij Alvaro. Rixan had hij nooit kunnen kneden om een manier die hij wou, Rixan was koppig en veel te gesloten ... of was Alvaro nu net te open en vrijuit? Nee van zijn broer wist hij genoeg, hij wist precies wie hij moest vermoorden om te krijgen wat hij wou. En bij Rixan was dat nooit gelukt. Uren observatie hadden maar twee dingen opgeleverd. De liefde die Rixan had voor Image die hij ondertussen ook als eens ontmoet had en Rixan's vader maar dat had hij niet veel aan want die stond nu voor zijn neus te vragen om schim te worden. Zou hij het dan beter doen dan zijn zoon of was dat weer zo'n vader en zoon ding. "Ik wil je helpen met je zoektocht naar macht". De woorden klonken zo simpel uit zijn mond. Macht, het enige naast zijn verlangen naar bloed en moorden dat hem zo beheerde. Hij was altijd uit geweest op macht, kon het nooit hebben als iemand machtiger was. Dus nu was het algemeen gekend, er was weer een schimmenkandidaat bij. 'Wel dan ben je bij mij aan het juiste adres.' Siste Avanti plezierig.

Zijn dodelijke blik kwam weer opgezet en zijn paarse ogen staarde kil naar de hengst toe, alsof hij recht erdoor keek. Het was zeker een goede kandidaat, had levenservaring, was groot, sterk en had hoogstwaarschijnlijk de nodige problemen gehad die hem tot dit pad leidde. Wat anders? Avanti is niet schim geworden voor zijn lol, het was eeuwige haat en woede die hem zover dreven. Zijn blik volgt mee met de hengst naar de blauwe maan die met zijn volle glorie over het land heen strekte. Er kroop een rilling over Avanti heen die gejaagd ging door een lang en lustig verlangen. Maar voor deze nacht waren er andere plannen, kijken op pappielief geschikt genoeg was om het leger schimmen aan te vullen. En ergens hoopte hij dat want hij had ze hard nodig de dag van vandaag.

Avanti keek weer opzij en glimlachte vals met de opmerking. 'En zoals je kan zien ben ik nog altijd met vrolijke zelf zonder krakkende botten of raspende stem terwijl jij langzaam aan je doodsvonnis bereikt.' Grinnikte hij. Oh, wat boorde hij andere en hun zielige leven de graag de grond in. Het gaf hem een deelse voldoening die niemand echt kon aanvullen op een andere manier. "Betrapt". Tuurlijk betrapt, Avanti was nu eenmaal aandachtig tijdens de les. 'Ik kan meer dan alleen kijken met mijn ogen.' Zei hij op een veelbelovend toontje. Hij luisterde naar de uitleg, hoe Rixan problemen maakte door zijn vader hel in te krijgen. 'Rixan maakt graag fouten, zo heb ik hem steeds weer gekend ...' Zijn stem dreef weg met afkeur voor de ex-schim. Rixan, hij kon de naam wel spugen, net als hij zijn broers naam wel kon spugen. 'Leuk om de uitzondering te mogen zijn van je verzoek.' Sprak Avanti plechtig. Terwijl hij de deal aanhoorde gleden zijn oren langzaam weer in zijn nek. Blablabla ... bij het laatste klapten zijn tanden op elkaar. Wou hij zijn zoon persoonlijk vermoorden, dat was voor Avanti al bijna genoeg om te zeggen "Join the club" maar hij zweeg, voor even.

Avanti knikte langzaam goedkeurend. 'je verbaast me ouwe.' Hij glimlachte vals en wendde zijn hoofd kort naar de blauwe maan. Maar hij moest even goed denken over dat Rixan stuk want wat zou Alvaro doen als zijn beste vriend zou sterven? Niet dat hij veel had aan Alvaro in de staat dat hij nu was, een oude mompelende gek die iedereen ontliep. Hierin zag je het grote verschil in blauwe maan. Avanti was jong en sterk, bleef rennen zonder moe te worden en Alvaro was oud, mank en kon amper nog van het leven genieten. Dat waren de voordelen van een blauwe maan, de glorie die je niet wou missen. 'Ik zit inderdaad in een ...' Hij zweeg en sprak verder op zijn toontje. '...crisisje.' Hij bleef neutraal voor hem uitkijken voor hij knikte. 'Ik aanvaardt je deal en ik ben je ook niet van plan je uit te dagen zoals mijn andere kandidaten want ik denk dat je niet lang zult recht staan in dat zielig gebroken en oude lichaam en dat zou zonde zijn.' Meldde Avanti geamuseerd. Avanti keek naar de volle blauwe maan en dan terug naar de hengst. 'Er is geen weg terug, enkel het dodenpad.' ...

Leader Shade
Terug naar boven Ga naar beneden
Appel

Appel

Profile
Number of posts : 1243
Status : Absent
I have something to offer.. you see?  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: I have something to offer.. you see? I have something to offer.. you see?  Emptyza 5 mei 2012 - 18:54

I have something to offer.. you see?  3ffdf6ad60f7b9ec1b24003
Oh when they come for me, come for me.
I'll be gone.
Met vernauwde ogen staar ik de zwarte bespierde hengst aan. Zijn ogen nog altijd recht in de mijne gericht. Ergens vraag ik me af wat er nu in de hengst rondgaat. En nog belangerijker wat zijn besluit voor mij zal betekenen. Zal het de dood zijn, of iets wat nog velen malen erger is als dood zijn. Toch is het dat wat ik begeer. Met mijn gebroken lichaam houd ik het geen jaren meer vol laat staan als ik Rixan ook nog eens de dood in wil gaan jagen. Ik lik mijn lippen af bij het idee van zijn bloed in mijn mond en zijn vel tussen mijn tanden. Een siddering glijd over mijn rug heen en plots krijg ik de neiging om nu meteen een einde aan zijn leven te maken. De moordlustige gedachtegang word verstoord door de woorden van Avanti. Ik grinnik bij zijn woorden over Rixan. Hij was nooit bedoeld om dit soort werk te doen. Weet je dat Rixan geboren is uit liefde? Daar ging het al mis bij hem. Vertel ik hem dan met een hint van haat in mijn stem. Bah, de gedachte aan dat kronkelende gevlekte wezen voor mijn neus doet me kokhalzen. Ik had er serieus een eind aan moeten maken toen het nog kon. Voordat hij zijn tanden in mijn merrie had gezet, voordat hij een gevaarlijke moordenaar was. En zelfs nog voordat hij ook maar een enkele blik op Ce'Nedra had mogen werpen. Hij was het niet waard. Hij was haar liefde niet waard, en is het naderhand ook nooit waard geweest. Ik had willen schreeuwen tegen haar levenloze lichaam. Zie je wel? Het is een monster, hij heeft je zelfs nu te grazen genomen. Ik wist het beter, al die tijd. Even richt ik mijn ogen naar de hemel. Heb je nu wat je wilt? Kijk wat er van hem geworden is.. Zoveel voor liefde en geluk. Ik snuif de gedachtes uit mijn hoofd en focus me weer op de zaak die voorhande ligt. De haat voor Rixan verdoezelt mijn zicht op zaken die er echt toe doen, en dat kan ik nu niet gebruiken. Ik moet gefocused zijn wil ik uberhaubt mijn zin krijgen.

Ik hoor wedermaal Avanti's stem donderen en kijk hem verbaasd aan. Ik? Verbaas jou? Ik voel me haast vereerd. Vertel ik hem dan op een sadistische toon. Mijn ogen vlammend van nieuwsgierigheid. Dat jonkie heeft het tenslotte geleerd van mijzelf. Hoewel hij me.. even zwijg ik, de juiste woorden proberend te vinden. Vroegtijdig verlaten heeft. concludeer ik dan grijnzend. Wanneer er van achteren wat ritselt richt ik mijn oren naar achteren, maar wanneer blijkt dat het enkel de onrustige wind door de bomen blijkt te zijn ontspan ik weer en richt ik me terug op Avanti. Nogmaals glijden mijn ogen langs zijn lichaam wat er vlekkeloos uitziet. Deze hengst doet het vast geweldig in een 1 op 1 gevecht. En ooit wilde ik hem misschien wel uitdagen, voor de ervaring natuurlijk. Ik hoor zijn woorden aan en mijn grijns verbreed zich met een aantal centimeters. Zijn crisis is enkel een roddel, maar blijkbaar is het niets minder als de waarheid. Een pluspunt voor mij. Plots zie ik het hoofd van de zwarte hengst op en neer gaan en kan ik bijna opgelucht ademhalen. Ik hoor aan dat hij mijn deal aanvaard en knik dan vastbesloten. Het is me niets minder als gelukt. Eigenlijk heb ik mezelf versteld doen staan. Ik heb nooit verwacht dat ik hem zou kunnen overtuigen van mijn doelen en vastbeslotenheid. Een grijns siert mijn lippen wanneer hij de rest van zijn woorden spreekt en ik staar haast beschaamd naar mijn afgebrokkelde hoeven. Wat ouderdom niet met je doet. fluister ik zachtjes, mijn oren even van voor naar achteren flitsend. De hengst voor me heeft er duidelijk plezier in om mijn persoonlijke status in de zeik te zetten. Kalmeer jezelf Torak, het is een waarheid die je moet accepteren. Tenslotte kijk ik Avanti weer aan in zijn paarse ogen. Zijn woorden komen aan in mijn scherpe oren en een grimas verspreid zich over mijn gelaat. Het dodenpad. Wat zal hij bedoelen met dat woord.. De hengst is tenslotte niet te vertrouwen. Maar nee... ik moest er vanuit gaan dat het dat was wat ik zo begeerde. Lichtjes weifelend zet ik een pas naar voren en kijk hem met een halve smaal aan. Ik had daadwerkelijk geen idee hoe dit werkte, en besluit dus met een kalm hart af te wachten op de acties van Avanti. In mijn hoofd begin ik al afscheid te nemen aan dit verroestte lichaam en met de laatste herinnering van Ce'Nedra eindig ik mijn gedachten.

I am not a pattern to be followed
The pill that I'm on is a tough one to swallow
I'm not a criminal, not a role model
Not a born leader, I'm a tough act to follow
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer
Administrator
Jennifer

Profile
Number of posts : 4988
Status : Active
I have something to offer.. you see?  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: I have something to offer.. you see? I have something to offer.. you see?  Emptyza 5 mei 2012 - 20:14

I have something to offer.. you see?  Dy12ed

Avanti gooide zijn oren wat dieper toen de naam van Rixan over de hengst zijn tong rolde. 'Daar twijfel ik niet aan..' Antwoordde hij met de nodige nijdigheid in zijn toon. Hij haatte de paarden die met liefde waren grootgebracht of zelf maar waren geboren. Hij had het nooit gekend, werd na een week verstoten terwijl Alvaro van zijn wrede leventje bij moeder en vader lief mocht genieten. Dat maakte het grootste verschil, de manier waarop je werd groot gebracht. Hun ouders waren slecht maar ongetwijfeld hadden ze Alvaro iets van liefde gegeven, dat kon niet anders of hij moest heel zwak zijn. Avanti had sinds zijn jonge jaartjes zo'n haat en woede gecreëerd dat hij gewoon niet anders meer kon denken. Hij was verblind door een haat die niemand echt kon begrijpen. En dat maakte hem de koelbloedige duivel die hij nu was.

Zijn paarse ogen boren zich weer door Torak's lichaam terwijl hij iets probeert af te lezen want hem bij zijn besluit kon leggen maar de hengst had een blik van graniet. Je zag niets buiten de kleine grijns op zijn lippen. Eigenlijk was die verraderlijker grijns als genoeg. Het bezat dat tikkeltje van het onverwachtse. Voor zo'n blik moest je lang oefenen, Avanti gebruikte hem te vaak. Even verdween de kwaadheid uit zijn blik en werd het zoals Torak, hij staarde emotieloos naar de hengst voor hij weer vals glimlachte en goedkeurend knikte. 'Je bent het waard en zoniet dan ken je de gevolgen.' Waarschuwde Avanti hem met een flauwe grap. Nu kwam zijn favoriete moment, het moment dat Avanti hem onder de blauwe maan zou bijten en de hengst een lange martelende pijn zo meemaken. Lang, het leek eeuwen te duren maar eigenlijk was het niet meer dan vijf minuten waarin de blauwe maan het lichaam jong, fit en volpropte met de drang naar moorden en bloed.

Zonder ook maar enig teken of waarschuwing te geven schoot de schim naar voor. De kracht die vier maal sterker was bij blauwe maan beukte op het oude lichaam van Torak in. Hij viel tegen de grond en Avanti plante zijn hoef tegen diens hals en boorde zijn scherpe hoektanden met enorm veel geweld recht zijn hals en slagader binnen waar het gif zijn werk zou doen. Het bloed druppelt langs diens zwarte lichaam en tevreden trekt Avanti zich terug, zijn rijk was er weer eentje rijker. Hij liet zijn neus langs de hengst zijn wang glijden tot zijn oor. 'Welkom in mijn rijk soldaat.' Of was het nu slaaf? Hij grinnikte en nam zijn plaats in tussen de bomen waar hij met een zelfgenoegzame glimlach toekeek hoe Torak's lichaam veranderde onder de blauwe maan. Nu was Avanti het zeker, hij zou goed zijn voor de kudde ...
°Welcome back bij de schimmies. =D

Leader Shade
Terug naar boven Ga naar beneden
Appel

Appel

Profile
Number of posts : 1243
Status : Absent
I have something to offer.. you see?  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: I have something to offer.. you see? I have something to offer.. you see?  Emptydi 8 mei 2012 - 20:36

I have something to offer.. you see?  3ffdf6ad60f7b9ec1b24003
Oh when they come for me, come for me.
I'll be gone.
Wanneer Avanti zijn oren in zijn nek legd span ik even alle spieren aan die aan te spannen vallen. Hoe zeker ben ik tenslotte van Avanti's woord? Is zijn woord uberhaubt iets waard..? Ik grimas lichtjes. Nee ik moet blijven bij mijn eerdere standpunt; Niemand is tenslotte te vertrouwen. Wanneer hij zijn woorden spreekt relax ik weer een beetje en knik ik enkel toestemmend. Het is juist van hem om het met me eens te zijn op dat punt. Als ik namelijk Avanti een beetje bekijk en nu luister naar zijn woorden, dan kan ik zonder meer opmerken dat hij het woord liefde niet kan uitstaan. De hengst voor me heeft vast geen liefde gekend..

Plots veranderd Avanti's blik in een harde koele maar vooral emotieloze blik. Nu is het moment dat hij me in aan het schatten is. Nu is het moment dat deze hengst voor me een beslissing maakt over mijn eigen leven. En een hele belangerijke beslissing nog wel. Leven of dood..? Ach voor mij is het bijna geen verschil meer. Hoe ik nu leef voel ik me ook doods vergeleken met andere paarden. Andere paarden waren trots en fier en onder hun spieren rolden onder hun glanzende vachten. Daar wilde ik naar toe, terug naar dat gevoel van vroeger. En dit ligt allemaal in de handen van de hengst voor me.. Wat een hatelijk moment, het moment dat je zelf geen vat meer hebt over jezelf en hetgeen wat je het meest dierbaar is. Namelijk je kloppende tedere hartje. Of een zwart gat zoals bij de hengst hiervoor me. Uiteindelijk komt Avanti's verlossende woord en staar ik hem met een begrijpende blik aan. Het bevalt me niet hoe hij de woorden uitkiest, maar het enige wat ik nu nog hoef te doen is het vertrouwen in een hengst stoppen, voor de allerlaatste keer.

In een keer komt Avanti op me afgeraasd en als een reflex span ik al mijn oude spieren aan. Hoe hard mijn spieren ook voor me vechten, al snel moeten ze het opgeven tegenover Avanti. Met volle kracht word ik tegen de grond gebeukt en ik weet zeker dat ik ergens bij mijn schouder iets hoor kraken. Nog even verzet ik me tegen zijn gewicht op het mijne voordat ik volledig ontspan en me laat meegaan in de beslissing van de hengst. De hengst die nu met zijn moordlustige blik boven me hangt, en zometeen met zijn bloederige tanden door mijn veel heenzakt. Ik hoef niet meer langer te wachten op de verwachte pijn en die pijn die ik verwacht had verdriedubbelde. Ik sluit mijn ogen al snel terwijl ik op en neer schok.. Alsof dat de pijn minder erg zal maken. Het vuur dat door mijn aderen gaat brand mijn lichaam open, en het is serieus een pijn erger als ik die ooit gevoeld heb. Zelfs nadat Rixan me van de cliff heeft afgegooid, nee dat is er niets bij. In de verte hoor ik Avanti's gefluister. Ik ben er nu een van.. Mijn plan, mijn snode plan is gelukt. Ik grijns door de pijn heen en wacht geduldig tot de vurige pijn in mijn lichaam gedoofd is. Nog enkele momenten en ik ben minstens even sterk als de hengst die daar staat.

Een paar minuten later sta ik op alle vier mijn benen, mijn gezichtsvermogen en hoorvermogen hersteld. Een vreselijke grimas siert mijn lippen terwijl ik de hengst met paarse ogen doorborend aanstaar. Het is me een genoegen, Avanti.

I am not a pattern to be followed
The pill that I'm on is a tough one to swallow
I'm not a criminal, not a role model
Not a born leader, I'm a tough act to follow
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Profile
I have something to offer.. you see?  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: I have something to offer.. you see? I have something to offer.. you see?  Empty

Terug naar boven Ga naar beneden

I have something to offer.. you see?

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Blue Moon Horses :: I have something to offer.. you see?  A2tpGgU :: » Archive :: Anderfels-
» CHATBOX