IndexHandbookMapLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenZoeken

Deel

a little touch of heavenly light {lye'et}

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
AuteurBericht
madeinspace

avatar

Profile
Number of posts : 429
Status : Active
a little touch of heavenly light {lye'et} Vide

Contact
BerichtOnderwerp: a little touch of heavenly light {lye'et} a little touch of heavenly light {lye'et} Emptywo 4 jul 2012 - 16:39

Het gebeurde niet vaak dat Asgaroth terug dacht aan zijn jeugd. Het was eerder iets wat hij liever ver weg stopte in zijn verstand dan dat hij het aan de gehele wereld tentoon stelde. Toch was hij door een vreemde gedachtegang terecht gekomen bij een specifieke herinnering. Deze herinnering koesterde hij met heel zijn hart en ziel en op de zeldzame momenten dat hij hieraan terug dacht kon hij een glimlach op zijn lippen niet weerhouden. Het was één van de weinige momenten in zijn leven geweest dat hij voelde dat hij er toe deed. Dat zonder hem de hele wereld als een kaartenhuis in elkaar zou storten. Hij moest het aan zichzelf toegeven dat dit hem al vaker dan eens kracht had gegeven om door te blijven gaan, zelfs wanneer dit de meest onlogische volgende stap geweest was. Maar ook drukte het hem met de neus in de waarheid dat ook hij, ondanks zijn pogingen om dit te verkroppen, nog steeds een zwak had op het gebied van gevoelens; iets wat hem in de toekomst wellicht fataal zou kunnen worden.

Een flinke samentrekking van zijn spieren zorgt voor een trilling door zijn gehele lichaam. Vluchtig zet de witte hengst zijn voorbenen iets uit elkaar om de plotselinge beweging in zijn lichaam goed op te kunnen vangen zonder onderuit te gaan. De witte sneeuw valt door de trilling met lichte doffe ploffen van zijn rug af op de sneeuw op de grond onder hem. Al snel na deze actie voelt hij zijn lichaam opwarmen nu de koele substantie van zijn lichaam af is. Asgaroth recht zijn lichaam en heft zijn hals statig op. Zijn hoofd brengt hij naar boven waarna hij met zijn zwarte kijkers naar het besneeuwde bladerdek boven hem kijkt. Hij had er goed aan gedaan om zodra het was begonnen met sneeuwen een schuilplaats te zoeken in het dichte woud. De dennebomen welke het gehele jaar door hun groene naalden behielden hadden de meeste sneeuwval voor hem opgevangen. Maar ondanks deze beschutting was er toch een laag op zijn lichaam terecht gekomen. Het eraf schudden tijdens de sneeuwstorm had geen nut gehad. Dat zou enkel verspilde energie geweest zijn.

Nu de sneeuwval eigenlijk leek weg te trekken, leek het hem verstandig zijn schuilplaats te verlaten. Hij bevond zich immers alleen aan de voet van de altijd besneeuwde bergen tijdens dit kille weer. Niet veel overleefden de ijzige temperaturen in hun eentje. Daar bovenop kwam nog dat deze wouden niet enkel gevuld waren met de standaard roofdieren. Of tenminste, dat is wat hem verteld was toen hij deze gebieden binnen kwam. Zijn hoofd had hij inmiddels weer laten zakken, maar hij hield zijn horen gespitst en zijn neusvleugels open. De sleutel tot overleven was immers nooit je omgeving te vertrouwen.

De eerste honderden meters waren geen probleem om te overbruggen voor de grote hengst. Toch bleek dat de dennen die hem hadden beschermd tegen de sneeuwstorm hun werk goed gedaan hadden. Hoe dichter hij zich naar de bergen toe bewoog, hoe minder dicht begroeit het bos werd. De grond van de open plekken waren zo vol besneeuwd het Asgaroth aardig wat moeite kostte om zijn lichaam door de dikke laag heen te werken. Al snel had hij zijn koers gewijzigd en had hij via de zijkant getracht het woud te verlaten. Na enkele uren gezwoegd te hebben, voelde hij de frisse lucht van een open vlakte zijn neusgaten binnen dringen. Het muffe woud had zich tegen zijn wil in om zijn lichaam geslagen. Nu de 'buitenwereld' lonkt, brengt de witte hengst zijn spieren in actie waardoor zijn barokke lichaam langzaam maar zeker in beweging komt. Met krachtige galopsprongen begint hij zich een weg te banen langs de robuuste dennen, zijn verdere omgeving voor enkele minuten vergetend.


I was looking for a breath of life. A little touch of heavenly light. But all the choirs in my head say no---------------------------------- asgaroth rang 1
Terug naar boven Ga naar beneden
Melissaamlo

Melissaamlo

Profile
Number of posts : 743
a little touch of heavenly light {lye'et} Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: a little touch of heavenly light {lye'et} a little touch of heavenly light {lye'et} Emptywo 4 jul 2012 - 18:02


Mijn hoeven dreunen zacht op de ondegrond, het gras en sneeuw knerpt onder het gewicht van mijn hoeven en mijn manen dansen mee op het ritme van mijn galop. Een lichte witte deken van sneeuw op mijn vacht Ik was gekomen in BMH, zwak, vol woede en verdriet. Ik kwam E´vesdar tegen en hij wist mijn kijk in enkele dagen te veranderen. En vooral de kijk die ik op hem had gehad. Verder was alles nog zwaar en mijn verdriet, mijn woude, het zo nooit meer veranderen. Nooit meer zou ik lachen en dat wist ik. Om te zien, was ik al heel wat opgeknapt, mijn gewicht had ik terug, zelfs wat spieren hadden hun oude plek weer gevonden. En mijn vacht, het zat dan nog wel onder de litteekens, maar het was niet meer zo dof en kaal als vooheen. Nu zat er een stevige warme wintervacht. Wat echter nooit volledig zou veranderen was de blik in mijn ogen en ik vroeg me af of de ooit wel zou gebeuren.

Nu ik mijn krachten redelijk terug had gevonden en alles wat er was gebeurt had verwerkt had ik mezelf weer in de kudde durven gooien. Enkele weken had ik afzonderlijk geleefd zonder de kudde echt te verlaten en nu durfde ik me weer te tonen, had ik de kracht gevonden en was ik niet meer extreem bang voor elk paard wat in mijn gezichtsveld kwam.Ik had beseft, en vooral E´ves had me dat laten inzien, dat er wel degelijk een mgelijkheid was om door te gaan, dat je niet teveel moest blijven hangen in het verleden en dat het je niet altijd inhaalde. Zou ik ooit gelukkig worden? Nee, ik geloofde van niet. Zou ik nooit meer bang, boos of verdrietig zijn? Nee, ook dat geloofde ik niet. Maar de verandering die ik bij E'ves had gezien maakte datik toch lichte hoop had dat er bij mij ook iets zou kunnen veranderen.

Het was maar een kleine verandering die ik had doorgemaakt, het veranderen van mijn uiterlijke kenmerken, namelijk mijn gewicht en vacht. Maar gevoelsmatig had ik een enorme verandering doorstaan. Ik was bereid geweest er iets aan te doen, iets watik de afgelopen jaren niet eens had durven denken. Voor het eerst sinds de beruchte dag ging het iets beter, het ging zeker niet goed, maar eindelijk had ik een pad gevonden wat mij misschien wel leide naar de weg die de goede richting op ging. Mijn lichaam zette zich bewust terug naar een rustige stap. Mijn lichamelijke conditie was nog steeds extreem slecht en lang galoperen zou ik dus niet uithouden. Al helemaal niet in deze omstandigheden en ook zweten was een slecht plan met deze weersomstandigheden en mijn lichaam. Mijn blik zoekend om me heen, ik wist waar ik was, maar toch kijk ik zoekend om me heen naar de beste schuilplek, weg uit de koude wind. Echter valt er niet veel te zien of te horen door de extreme sneeuwval.
Terug naar boven Ga naar beneden
madeinspace

avatar

Profile
Number of posts : 429
Status : Active
a little touch of heavenly light {lye'et} Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: a little touch of heavenly light {lye'et} a little touch of heavenly light {lye'et} Emptydo 5 jul 2012 - 16:47

madeinspace schreef:
In de laatste paar meters bracht hij zijn lichaam terug naar een rustige draf waarbij hij zijn hals iets liet vallen. Zijn hoeven kwamen bij elke pas hoog boven de sneeuw uit om vervolgens bij het neerkomen weer diep weg te zakken. Het licht dat langs de bomen in de ogen van de hengst valt, was tot zijn verbazing redelijk fel. Automatisch knijpen zijn oogleden dichter naar elkaar en zijn Asgaroths ogen gereduceerd tot spleetjes op het moment dat hij zijn lichaam langs de laatste paard bomen in het bos beweegt. Hij brengt zijn lichaam langzaamaan tot stilstand en knippert enkele malen met zijn ogen. Geleidelijk begonnen zijn ogen aan het felle licht te wennen van de relatief heldere zon wiens licht weerkaatst op de spierwitte sneeuwlaag. Een onaangetaste sneeuwlaag, constateerde hij al snel. As heft zijn hoofd op en laat zijn blik over het sneeuwlandschap glijden. Hij draait zijn hoofd weg wanneer een ijzige windvlaag vanaf de bergen zijn manen hevig op laten waaien. Een rilling gaat door zijn lichaam en zonder verder na de denken zet hij zijn lichaam aan tot een stappas.

Zijn passen brachten hem langs de bosrand verder de bergen uit het golvende heuvellandschap in. Hier werd de toegang tot het woud ook aantrekkelijker, daar de bomen aan de rand van het bos meer ruimte tussen elkaar kregen. In tegenstelling tot het dicht begroeide woud waar hij zich eerder op de dag had bevonden. Langzaam maar zeker begon de hengst zich meer op zijn gemakt te voelen. Hij voelde dat hij het meest beruchte gedeelte achter zich had gelaten en hij merkte dat hij zijn lichaam steeds statiger begon te dragen. Zijn imposante brede nek droeg hij hoog en licht geboden, waardoor ook zijn achterhand flink aanwezig was. Zijn passen waren dan ook groot en krachtig en ondanks de dikke sneeuwlaag kostte het hem vrij weinig moeite om zich voort te bewegen. Zijn halflange witte manen bewogen ritmisch mee met zijn passen, eveneens als zijn volle, lange staart.

Na weer enkele kilometers afgelegd te hebben voelde hij hoe zich kleine sneeuwvlokken in zijn vacht begonnen te nestelen. Deze smolten al snel door zijn door het lopen gegenereerde lichaamswarmte, waardoor de bovenlaag van zijn vacht nat begon te worden. Zijn blik richt hij kort op de de wolken boven hem welke duidelijk de oorzaak van deze sneeuwval waren. Hij proest eenmaal luid om enkele vlokken uit zijn neusgaten te verwijderen en schud met zijn hals. Zijn manen vallen in een wirwar terug over beide kanten van zijn hals en zijn voorpluk hangt losjes langs zijn ogen. Vluchtig schud hij deze terug uit zijn gelaat om zijn omgeving in zich op de kunnen nemen. Want ondanks de sneeuwval, zowel die reeds gepasseerd waren als de huidige, hadden zijn neusgaten een geur opgepikt van een ander levend wezen. Eerst rook hij het vaagjes in de verte. Maar nadat de weergoden weer enkele windvlagen op het gebied los hadden gelaten, was de geur sterker geworden. Niet zeker wetende of zijn zintuigen hem voor de gek hielden, speurt hij de sneeuwvlakte voor hem af. De geur die zijn neusgaten binnen was gedrongen had iets bekends over zich. Het was een geur die bij hem verschillende gevoelens boven bracht. Het was een geur die hij ook koesterde, zei het op een geforceerde manier. Maar bovenal gaf de geur hem het gevoel van walging. Walging ten opzichte van zichzelf, maar vooral afkeer jegens het wezen dat deze geur met zich mee droeg. Hij had gehoopt deze geur nooit meer te hoeven ruiken en hij had zelfs maatregelen getroffen zodat hij het nooit meer had hoeven tegen te komen.

Hij kon niet precies zeggen waar de geur vandaan was gekomen, maar de beste gok was dat het wezen zich ergens op de open vlakte voor hem rond liep. Zijn blik stond voor enkele minuten op de vlakte gericht, zijn neusgaten wijd open, oren gespitst. Zou hij haar tegen komen, als hij zijn pas langs de bomen vervolgde? En als hij haar tegen zou komen, zou hij dat uberhaupt willen? Hij wist niet waar hij toe in staat zou zijn als hij deze merrie weer opnieuw voor hem zou hebben staan. Hun laatste ontmoeting had kwaad bloed gezet, heel kwaad..

Waarom zou hij, Asgaroth, veroveraar van kuddes, zich druk maken om deze merrie? Hij draait zijn oren lichtjes naar achter en briest eenmaal woest. Hij draait zijn lichaam weg van de open vlakte op de heuvelhelling en zet zijn afdaling door het dikke pak sneeuw voort. Toch bleef de geur van de merrie bij enkele windvlagen zijn neusgaten prikkelen, waardoor hij het niet kon laten om zijn oren en blik zo nu en dan af te wenden. Ergens diep van binnen borrelde het verlangen om deze merrie nogmaals te zien. Wellicht enkel om er zeker van de zijn dat hij haar nog steeds in zijn macht had. Maar wellicht voor een geheel andere reden welke Asgaroth ook onbekend zou zijn.


I was looking for a breath of life. A little touch of heavenly light. But all the choirs in my head say no---------------------------------- asgaroth rang 1
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Profile
a little touch of heavenly light {lye'et} Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: a little touch of heavenly light {lye'et} a little touch of heavenly light {lye'et} Empty

Terug naar boven Ga naar beneden

a little touch of heavenly light {lye'et}

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 1 van 1

Soortgelijke onderwerpen

-
» You only need the light when it's burning low
» Sins will be made in Dim light
» Under the cold blue light.
» Ϟ At night when the stars light up my room Ϟ
» (CHRISTMASS EVENT) Be the light in the darkness

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Blue Moon Horses :: a little touch of heavenly light {lye'et} A2tpGgU :: » Archive :: Minanter-
» CHATBOX