IndexHandbookMapLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenZoeken

Deel

Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar .

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
AuteurBericht
mischatjeh

mischatjeh

Profile
Number of posts : 2338
Status : Absent
Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar .  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar . Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar .  Emptyzo 8 jul 2012 - 13:56

De groene velden en struiken.De helde lucht en het jonge gras, het frisse gevoel en de hitte die de zon had geboden. Nu was alles weg, grauw weer en een laag sneeuw die het gras bedekt. het geknisper van het sneeuw als je erover heen stapt. Dieren die nu te snel worden verraden door de sporen in de sneeuw. Het was totaal anders dan de zomerse weer die ze kende toen ze in Blue Moon Horses aankwam. Dit was totaal anders, koude nachten koude dagen ..

Ze voele zich een jong veulen ze alleen al denkt aan de sneeuw, haar eerste sneeuw had me overdonderd, net zoals het nu ook deed. Hoe het mijn hoeven koelt en mijn vacht was veranderd in een dikke wintervacht. De zwarte bless ,vulde nu haar smalle hoofdje, Maar haar manen waren altijd zo zoals ze waren. sneeuwwit en lang. Alleen de trots van haar zelve was aan het weg sterven, De leegte die ze de afgelopen tijd had meegemaakt en het zien hoe haar zoon opgroeide tot een echte hengst. Wat haar liet denken dat niemand haar meer nodig had.

het was de tijd van het seizoen, misschien wel misschien niet. Toch voelde ze de leegte in haar lichaam rond dwalen. alsof het een plekje probeerde te vinden om zich daar te bevestigen. Het verlies van haar hengst deed haar regelmatig ergeren. Ze was er niet overheen, waarom deed ze dan wel altijd zo ? Ze voelt hoe de kou haar neus streelt, en ze blaast warme lucht uit. het vormt een wolkje. de sneeuwwitte lucht voorspelde nog meer sneeuw. Ze gooit haar hoofd in de lucht en laat haar manen met de ruwe wind mee zweven.

Ze laat ze koude lucht haar lichaam strelen alsof ze het eens niet voelde dat er nu weer enkele sneeuwvlokken de hemel uit vallen. Ze zet haar blauwe ogen op een zoektocht als ze het geknisper van sneeuw hoort wat alleen dat geluid kon maken als het een groter dier was... afwachtend wat het zou zijn bleef ze nog rustig staan. alsof het haar niet kon schelen dat het misschien een schim , roofdier of een andere gevaarte zou kunnen zijn ...


Terug naar boven Ga naar beneden
Appel

Appel

Profile
Number of posts : 1243
Status : Absent
Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar .  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar . Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar .  Emptyzo 8 jul 2012 - 15:33

Mijn enorme hoeven bewegen zich door mijn gebied heen, naja míjn gebied, misschien is dat iets té om te zeggen. Tenslotte deel ik het met een aantal paarden waaronder de Alpha leider Serano. Serano de hengst die ik nog nooit in mijn leven ontmoet heb en waarvan ik me nog steeds afvraag wat voor figuur het is. Van anderen had ik vernomen dat het een bonte hengst was die net als mijzelf nog niet ontzettend veel ervaring had in het leiden van een kudde. Nee persoonlijk vraag ik mezelf nog altijd af of het wel verstandig is geweest om deze 'baan' aan te nemen als bétaleider van rang 4. Rang 4 zelfs, de hoogste rang die er is in BMH, de rang waar enkel de verstandigste en meest handige paarden zitten. Paarden die onder andere door ons niet meer raakbaar zijn voor de schimmen. Zelf zou ik geen enkele schim tolereren in Ferelden, al is het om via Ferelden naar Minanter te lopen, nee geen enkele mogelijkheid. Ik kan me alleen al voorstellen hoe ik mijn tanden en hoeven in een van de dode en toch levende paarden zet. Ik glimlach lichtjes bij het denken er aan, ik ben jong en nog steeds soms ietwat onverstandig en kan het dan ook niet laten om er over na te denken hoe het zal zijn als ik in gevecht ben met een schim. Heel mijn lichaam gaat er van tintelen en heel soms droom ik er zelfs van. Ik grinnik om mijn eigen stommigheid, uiteindelijk ben ik nog steeds gewoon een paard met dromen én nachtmerries. Mijn amberkleurige ogen verkennen het ruime gebied van Ferelden met zijn prachtige bomen en rotsen om nog maar niet te praten over de prachtige rivieren die het land soms doorkruisen. Nu, in de winter is daar overigens maar weinig van te zien en is het hele gebied bedekt door een laagje sneeuw, bij mij ongeveer net tot halverwege mijn pezen. Nu in de winter zijn de rivieren bevroren met hier en door een wak om uit te drinken, daarnaast zijn de meeste bomen kaal en glinsteren de rotsen van de ijzel die er op is gevallen. Winter, zomer, herfst of lente Ferelden blijft echt een prachtige plek om te wonen en te leven. Ik grimas, tot noch toe had ik niemand om dit uitzicht mee te delen. Mijn contactenlijst is erg dunnetjes en bestaat welgeteld uit maar 3 paarden. Waarvan een de alphaleider. Het valt me eigenlijk nu pas op dat ik vrijwel niemand ken en dat daar eigenlijk eens verandering in moet komen. Mijn ogen glijden naar de open vlakte en proberen daar een gestalte te vinden. Dit blijkt makkelijker gezegd dan gedaan want de hele open vlakte is uitgestorven. De grimas verlaat mijn lippen. Voordelen en nadelen, ook de allerhoogste rang moet het er me doen. Je bent beschermd, maar er zijn ook maar weinig paarden continu aanwezig dus sneller eenzaam. Ik zucht zachtjes waarbij een wolke waterdamp naar de hemel stijgt. Mijn ambere ogen volgen het met enige fascinatie voordat ze weer op de horizon gericht zijn.

Ik beweeg mijn lichaam in een ijzersterke draf om zo moeiteloos door de sneeuw te draven. Mijn passen zijn hoog om zo ruim boven de sneeuw te blijven. Mijn hals heb ik lichtjes opgezet en hoog in de lucht gedragen waardoor de wind vrijspel krijgt op mijn lange dunne manen. Ik baan me een weg naar de bomen wanneer ik de eerste sneeuwvlokken op mijn perlinovacht voel landen. Eenmaal onder de bomen maan ik mezelf tot een halt en staar ik naar de hemel waar allemaal kleine witte stipjes uit komen gevallen. Pas 4x heb ik dit in mijn leven mogen meemaken, en elke keer is weer even fascinerend als de vorige. Toch bevalt me de winter niet, het is koud en de paarden schijnen dit over te nemen. De meeste paarden geven je een ijzige staar en zijn weer weg, ze hebben geen zin in lange gesprekken en verschuilen zich het liefste in grotten en tussen de bomen. Dan heb je ook nog paarden die het niet meer zien zitten en zichzelf het liefst overleveren aan de schimmen. De winter geeft de meeste paarden te veel tijd om na te denken, bovendien voelen de meeste paarden zich nog eenzamer doordat er vrijwel geen leven te bekennen is in de winter. De meesten dieren houden een winterslaap en dus is het eenzaam. Net zoals in rang 4. Omdat mijn snorharen aan het bevriezen zijn van het stilstaan beweeg ik me weer verder, mijn spieren opwarmend door een actief drafje. Behendig weet ik me een weg door de bomen te banen. Het bos is me nu al zo bekend dat ik elke stroom en elke kuil weet te vinden en weet te vermijden. Plots vallen mijn ambere ogen op een sneeuwwitte merrie met een haast zwart gezichtje, iets wat ook gekomen kan zijn door haar dikke wintervacht. Ik glimlach en kom terug in stap voor haar. Tenslotte wil ik het enige teken van leven niet afschrikken door mijn zware lichaam. Plots draait ze zich naar me om en staart ze me in mijn ogen aan. Ik zet beduusd een stapje achteruit, geschrokken van haar plotselinge benadering en daarbij de zelfverzekerdheid in haar ogen. Totaal niet bang voor me blijft ze staan, me met een verstandige blik aanstarend. Ik wilde wat zeggen maar ben mijn stem voor een moment volledig verloren. Oh god, ik zie de leiders al over me praten. De bétaleider van rang 4 die met een blik van een witte merrie uit het veld is geslagen. Ik staar haar terug aan en na een momentje rustig geademed te hebben herpak ik mezelf. Sorry, ik.. Ik ben niet veel paarden gewend in dit gebied. Laat staan in de winter. Spreek ik vluchtig mijn oren naar voren spitsen als teken van vriendschap. Ik zet een paar passen dichterbij maar behoud de 1.5 meter tussen ons. Langzaam reik ik mijn neus naar haar toe, voorzichtig maar met zelfvertrouwen hangt hij in de lucht tussen onze lichamen. Ze kan mijn warme neus aannemen als teken van vriendschap of afslaan als ze me niet vertrouwd. Afwachtend branden mijn warme ogen in de hare, op zoek naar iets wat niet te vinden is. Geen vijand dus.
Terug naar boven Ga naar beneden
mischatjeh

mischatjeh

Profile
Number of posts : 2338
Status : Absent
Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar .  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar . Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar .  Emptyzo 8 jul 2012 - 21:57

mischatjeh schreef:


De korte dagen en lange nachten laten je denken,huilen en misschien soms rusten, alsof er niks is waaraan je kan denken. Zehlia dacht dan vaak aan de dood van Fharald. De hengst die haar hardt hadgestolen en evenals gebroken door te sterven. En ook toen zoals nu was haar het leven geslolen.. Alleen al de koude witte sneeuw kon haar terug trekken naar het verleden, De draad van toen weer laten oppakken. Hoe de kou de warmte van de levenloze lichaam afpakte en de sneeuw die rood gekleurd werd door bloed .... En dat deed alleen al sneeuw in haar ogen. Beelden van het verleden terug laten komen..

Al gaf deze koude dag haar herrinneringen gaf het haar ook rust. Het gaf haar rust omdat vele dieren de warmte hadden opgezocht of een winterslaap deden. Een stilte die bijna niet te breken was hier in Ferelden. Maar de stilte was al verbroken en dat was best fijn voor de ranke merrie. Ze had zich al een tijd alleen gevoeld, verlaten waardoor ze dacht dat ze zichzelf verwaarloosde. Iets wat niks was voor haar. Ze was altijd de lieve vrolijke merrie. die open staat voor iedereen. een wandelende dagboek en een goede vriendin. Maar ze merkte met de tijd dat iedereen zijn eigen weg gevolgt was. en zei enkel maar nog een gespreks opject was, en dat wilde ze niet alleen maar zijn. Ze wilde weer het oude terug. ze wilde niet toekijken hoe de andere een gezin aan het stichten waren of de weg kozen om een schim te worden. Of haar zoon die ... nee daar wilde ze het even niet over hebben ... ze had teveel woorden voor hem om op te noemen . Ze wilde er ook een deel van zijn. van de liefde en het verdriet ... was dat teveel gevraagd ??

De stilte die even tussen de haar en de hengst hing viel haar niet op door de vele gedachtes die in haar hoofdje voordeden. Ze werd er wel uitgetrokken door een stem die duidelijk afkomstig was van de goudkleurige hengst. Haar zeeblauwe ogen klamde zich vast aan de prachtige amber kleurige ogen van de hengst. Een warme glimlach vult haar lippen. "je hoeft geen sorry te zeggen, ik begrijp het wel " haar stem klinkt warm en zacht alsof haar stem met de wind werd mee gedragen . Ze vond het fijn dat de hengst de afstund tussen hun niet te groot en niet te klein was. Ze kon de warmte voelen die hij uitstote via zijn neusgaten , het kietelde licht in haar neus en ze schudde daarom even haar hoofd kort. Dan richt ze haar ogen weer tot de hengst . "Ik vergeet me bijna voor te stellen , Zehlia is de naam" Ze knikte kort als een soort bevestiging en een warme glimlach siert haar lippen weer.

Terug naar boven Ga naar beneden
Appel

Appel

Profile
Number of posts : 1243
Status : Absent
Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar .  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar . Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar .  Emptywo 11 jul 2012 - 18:19

Zonder pauze richt ik mijn ogen in die van de sneeuwwitte merrie voor me, en ik kan het weten want het is dat haar hoeven de witte vacht onderbreken, anders had ik haar geeneens opgemerkt tussen de bomen. Ik glimlach lichtjes bij het ontmoeten van haar ogen en verlaag mijn hoofd langzaam zodat het makkelijker word om haar aan te kijken en zij mij waarschijnlijk. Het verbaasd me licht dat ze mijn neus nog altijd niet heeft aangenomen en dus trek ik hem iets beschaamd terug. Was mijn actie iets te open geweest en kan ik er niet zomaar vanuit gaan dat een merrie mij zomaar wilt aanraken? Een blik vol ongeloof en twijfel neemt mijn gezicht over en voor een paar seconden maal ik over deze gedachte, de merrie voor me voor een moment vergetend. Uiteindelijk kom ik tot de conclusie dat het toeval moet zijn geweest en de merrie dit soort acties misschien niet gewend is. Een veulen zal tenslotte ook raar opkijken wanneer een volwassen hengst plots zijn neus naar voren steekt. Weifelend glijden mijn ogen over haar lichaam heen. Het probleem is enkel dat zij geen veulen meer is, sterker nog ze is gewoon een aantrekkelijke merrie. Ho eens even, aantrekkelijk? Was dat woord echt mijn gedachten gepasseerd? Ik die geen enkele interesse heeft in andere paarden vind deze merrie aantrekkelijk? Verward wend ik mijn blik weer van de merrie af. Mijn ogen ontmoeten haar koele blauwe ogen weer en een golf van warmte stroomt door me heen wanneer ze op hetzelfde moment begint te praten. Haar woorden vloeiend en simpel maar met een vleugje zoetigheid die onderdelen van mijn lichaam doet laten tintelen. Ik knik als teken dat ik haar woorden gehoord heb en spits mijn oren naar haar toe. Meestal wanneer er gesproken word door iemand worden de eerste paar worden vaak gevolgd door een tweede paar, vaak zelfs. En ook deze merrie is geen uitzondering hier op want al vlug voel ik mijn ledematen weer tintelen als gevolg van haar zoete stem. De merrie voor me steld zich voor als Zehlia en ik knik begrijpelijk. De naam is me nog niet eerder ter oren gekomen en dat is eigenlijk alleen maar een goed teken. De enige namen die ik hoor zijn namelijk namen van schimmen en andere paarden die niet meer tot BMH behoren. Ik glimlach kort en twijfel even voordat ik neutraal antwoord: Aangenaam, Zehlia. Ik zal je naam proberen te onthouden, hoewel dat niet heel moeilijk word met een uiter- ik stop mijn zin bij die woorden en schud mijn hoofd voordat ik mijn keel schraap en de zin hervat; met een stem als de jouwe. Wat bezielde me vandaag toch? Is het het feit dat ik geen enkel paard zie en daarom op deze manier bezig ben? Of is het toch zo dat ik de merrie voor me leuk vind.. Liefde iets wat nog niet eerder in mijn woordenboek voor is gekomen, nu staat het met grote vraagtekens er in gekrast. Mijn moeder en vader waren verliefd geweest en hadden enkel gezegd dat liefde pijnlijk is. Ik kon het toen niet begrijpen en nu nog altijd niet goed. Liefde is iets wat ik nog niet heb ervaren tenslotte, dat maakt begrip voor het woord onmogelijk. Ik voel haar koele blik weer op me rusten en kijk weer op om mezelf vervolgens voor te stellen: Ik ben Ragnarok, maar je mag me ook Ragnar noemen, of hoe je wilt.. Stel ik mezelf rustig voor. Ragnarok was voor de meeste paarden te lang en te ingewikkeld om te onthouden laat staan om uit te spreken. Nee de meeste verzonnen zo hun eigen koosnaampje of hielden het simpel bij Ragnar.

Wanneer ik plots geritsel achter ons hoor ga ik tegen Zehlia staan en richt ik mijn gespierde lichaam op in de richting van het 'gevaar'. Mijn ambere ogen branden op de plek van het geluid en wachten vol ongeduld af op het gevaar. Mijn lichaam relaxt pas weer wanneer ik zie dat het een vos is die snel langs ons rent. Mijn lichaam word zeker weten 10 cm kleiner wanneer al mijn spieren ontspannen zijn en ik geef Zehlia een verontschuldigende blik. Je weet maar nooit tenslotte, in deze tijden ben je nooit zeker genoeg. Schimmen zijn lastige wezens om mee om te gaan en je weet maar nooit wanneer ze toeslaan. Vertel ik haar tenslotte, mijn ogen over haar heen glijdend, haar reactie peilend. Normaalliter was ik helemaal niet zo beschermend opgesteld tegenover anderen, misschien is het mijn leiderspositie die de prikkel geeft tot beschermend gedrag tegenover de 'zwakkeren'. Ik schud mijn hals uit, mijn lange manen alle kanten op vliegend, om uiteindelijk kriskras over mijn manenkam te landen. In welke rang bevind je je op het moment Zehlia? Vraag ik wat nerveus, niet goed wetend wat anders te zeggen tegen haar. Ik heb sinds kort rang 4 betreden, vertel ik haar dan nog met een nerveuze stem. Maar zoals je ziet is het hier veels te rustig, en andere paarden betreden Ferelden niet vaak. Nogal zielig als je het mij vraagt. Zeg ik grinnikend, een glimlach op mijn gezicht zettend. Ik had Zehlia nog niet eerder hier zien rondwandelen waardoor ik weet dat ze niet in rang 4 thuis hoort, en waarschijnlijk in een lagere rang bevind, aangezien ik haar ook niet aan kan zien voor een loner. Bovendien durfde de loners het terrein van Ferelden niet te betreden, de leiders van rang 4, waaronder ik, zullen hem of haar het land uit drijven. En we zijn niet altijd even lief in dat opzicht.. Geweld zal gebruikt worden mochten ze niet uit zichzelf willen vertrekken. Maar Zehlia is er geen van, daar ben ik bijna zeker van.. bijna..
Terug naar boven Ga naar beneden
mischatjeh

mischatjeh

Profile
Number of posts : 2338
Status : Absent
Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar .  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar . Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar .  Emptyvr 13 jul 2012 - 9:41




Misschien was het stom dat ze niet wist wat ze aan moest met de hengst voor haar, een hengst die er zacht en vertrouwend uitzag en nog veel meer veelbelovende dingen ... Ze durfde zijn vriendelijkheid en vertrouwen niet aan te nemen , maar waarom niet ? Was ze lichtelijk bang om weer een vertrouwde vriendelijke aanraking te krijgen met een volgroeide volwassene hengst ? Een hengst die haar meer kon bieden dan velen in Blue Moon Horses … Ze wist in ieder geval zeker dat dit geen schim was .. Zijn tederheid en zij ogen konden haar dat vertellen, en die van een schim vertelde een ander verhaal. De ruwe en kille eigenschappen die vaak toch nog naar boven kwamen … Nee niks voor deze dame. Ze voelde hoe de wind haar manen ruw weg blaast en zo over haar lichaam heen schuurt, het bezorgde haar een rilling die over haar ruggengraat heen ging. Eigenlijk wilde ze sorry zeggen , sorry dat ze zijn zachte neus niet had aangenomen als begroeting. Maar ze wist zelf dat ze dat woord niet snel over haar lippen zou kunnen krijgen dus liet ze de stilte overhand nemen … ze zag even hoe zijn ogen afwijkte van die van haar, maar al snel mocht ze zijn amberkleurige ogen weer zien wat haar weer een glimlach op haar lippen toverde.Ze mocht zij stem weer horen, wat neutraal maar zijn woorden lieten haar wel licht blozen. Hij maakte zijn zin dan niet helemaal af maar toch kon ze het bijna invullen met het goede woord dat hij niet verder durfde uit te spreken. Hij hervatte zijn stem en het liet haar licht grinniken. Met een stem als die van haar. Je kon een speelse glimlach zien spelen over haar lippen maar meer niet want ze was er sprakeloos over. Weer hoort ze zijn stem. Zij buurt met zich voor te stellen was aangebroken. Ragnarok oftuwel Ragnar. Ze wilde hem niet zo benoemen zoals ik dat zelf wilde. Ik wilde zijn naam zo benoemen zoals zijn ouders hem genoemd hadden en misschien nog steeds zo doen. “Ragnerok, prachtige naam, je moet er trots op zijn en je niet gemakkelijk tot een andere naam laten overdragen...” Haar stem was serieeus , het was dan wel anders tussen haar en Diablo, maar toch zou ze die hengst met zijn echte naam gaan benoemen en als donkere wolk niet. “Mij noemen ze ook niet zehtje ofzo”zegt ze met een plezierige stem ..

Bijde horen ze ineens geritsel achter zich en Zehlia legde haar oren met de seconden in haar nek met haar ogen wat vernauwd. Dan voelt ze gauw een warme lichaam tegen haar aan, wat haar lichaam een beetje deed trillen. Toch had de situatie waar ze zich in bevonden overmacht en keken haar vernauwde ogen naar de plek van onwel. Maar het was enkel een vosje en dat deed haar geruststellend zuchten. Hun ogen kruisen elkaar weer en een softe glimlach ging snel over haar lippen terwijl ze luisterde naar zijn stem. Ze knikte even “ IK weet het .. Schimmen zijn niet erg gezellig” Haar stem wat flauwtjes en ze wist dat ze over de schimmen thema niet verder wilde praten. Zehlia's houding was weer rustig en ze had de warme lichaam nog steeds vertrouwd tegen haar aan.Nadat hij zijn hals had geschud streelt ze zacht haar fluwelen neus tegen over hals alsof ze er naar hunkerde … In welke rang ze zich zojuist bevond .. Ze had haar neus van zijn hals verwijderd en keek even strak voor zich uit. “Rang twee … “ en verder kon ze even niks zeggen. Hij was tenslotte hoger dan haar in rangen en dat wilde zei ook ooit behalen. “ Ferelden mag rustig zijn en nog niet veel bewoners hebben. Toch heeft dit gebied een ware charme .. en ik garandeer dat als jullie van rang vier soms in de andere gebieden komen dat er wel meer hiernaartoe komen. “ zacht glimlacht ze . “En leiders van rang vier zijn ook super eng “zegt ze grappend. Ze moes zelf zacht grinniken om haar eigen woorden.

Terug naar boven Ga naar beneden
Appel

Appel

Profile
Number of posts : 1243
Status : Absent
Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar .  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar . Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar .  Emptyma 16 jul 2012 - 23:42

Nog altijd staren mijn ambere ogen naar de mooie merrie voor me. Ondanks het feit dat ze haar wintervacht had was ze nog steeds een plaatje. Voor een moment probeer ik me te bedenken hoe ze er uit zou zien als het zomer was of lente. Even zie ik een prachtige witte merrie voor me tussen de bloemen met lange sierlijke manen en bloemetjes en vlechtjes in haar staart. Ik zucht mijn fantasieën weg en glimlach weer vrolijk naar haar. Wanneer ze kort rilt kijk ik met bezorgde ogen naar haar vacht. Het is dan wel haar wintervacht maar erg dik was die nu ook weer niet, in tegenstelling tot mijn teddybeer vacht. Zullen we ergens schuilen waar het warmer is? Een grot bijvoorbeeld? Vraag ik aan haar, mijn ogen in de hare leggend. Tenslotte ken ik heel Ferelden uit mijn hoofd en weet ik precies welke kant we op moeten om zo snel mogelijk bij een grot uit te komen, of iniedergeval iets waar de wind je niet kan raken. De kans dat er nu iemand anders was is klein, aangezien Ferelden maar een paar leden telt en de meeste paarden met dit weer bij hun eigen kudde blijven. Ik hoor haar stem weer door het bos heen rinkelen en kijk haar met een licht verraste blik aan. Ze noemde me daadwerkelijk bij mijn lange naam. Ragnarok, de naam proeft gewoon raar in je mond wanneer je hem uitspreekt en velen vinden het een vervelende naam. Persoonlijk heb ik geen voorkeur over Ragnar of mijn volledige naam, het is enkel speciaal dat iemand daadwerkelijk zich de moeite neemt om hem wel uit te spreken. Ik grimas bij haar volgende woorden en antwoord dan vrolijk: Okay dan zal ik de eerste zijn: Zeel, zeg ik grinnikend voor ik mijn aandacht op de lucht vestig. Kleine sneeuwvlokjes dwarrelen dansend naar beneden en plaatsen zich uiteindelijk tussen mijn ogen of op mijn neus. Mijn aandacht word weer door haar getrokken wanneer ze begint te praten en ik knik haast automatisch. Schimmen zijn wezens die uiteindelijk gewoon verkeerd begrepen worden.. Dit waren vroeger namelijk ook normale kudde paarden. En geloof me paarden worden echt niet als slecht of goed geboren, dingen zijn gebeurd. Dingen waarover jij en ik niet eens willen dromen. Zeg ik dan zachtjes, mijn ogen weer van haar afdwalend. Zo zag ik de schimmen iniedergeval, en heel soms krijg ik voor een moment medelijden met ze. Dat het leven ze zo ver heeft weten drijven, zo ver dat ze hun eigen leven ontnemen en het geven aan iemand die er mee kan spelen zo veel als hij wilt.. Onbegrijpelijk, maar het gebeurd blijkbaar. Misschien moet ik mezelf zien als een van de gelukkigen die het niet heeft meegemaakt bedenk ik me nu plots. Ineens voel ik een zachte neus tegen mijn hals aandrukken en kijk ik licht geschrokken naar diegene die me aanraakt, Zehlia dus. Ik ontspan meteen weer wanneer ik zie dat zij het is en blijf haar vriendelijk aanstaren. Meer kan ik niet doen, buiten afvragen waarom ze dit deed. Het leek wel alsof ze zocht naar een beetje aandacht, een conversatie een aanraking, liefde misschien.

Ze verbreekt het contact na een paar seconden en begint weer te praten. Met gespitste oren luister ik naar haar rang en knik ik uiteindelijk. Rang 2 dus, dat viel nog mee, ze moest het eens proberen voor rang 3 ergens weet ik gewoon dat ze word toegelaten. Daarna zal ik haar misschien nog wel eens tegen komen, misschien en misschien niet. Het ligt er nu maar net aan wat het lot doet met ons beiden. Wanneer ze weer begint te praten knik instemmend. Ferelden is echt een prachtig gebied vooral in de lente en in de zomer. Alle bloemen staan dan in bloei en het enige wat je kan ruiken is de geur van dennebomen en vers gras. Jullie van de lagere rangen moeten ons gewoon meer bezoeken zeg ik vervolgens grinnikend. Bij haar volgende woorden moet ik kort lachen en ik knik dan vervolgens. Heb je ze al eens ontmoet? Vraag ik dan met een sierlijke grimas op mijn gezicht. Misschien moest ik haar zeggen dat ik de bétaleider was, misschien niet.. Nee dit spelletje is voor eventjes veels te leuk om te spelen.. Wat kan het kwaad tenslotte? Voor een keer in mijn leven kon ik de titel van leider voor eventjes naast me leggen, een hele andere ervaring. Naja, dit is niet helemaal de eerste keer. Er was nog een keer voor deze, eentje met een merrie Moira. De merrie had geen flauw idee dat ik de onderleider was en sprak heel eerlijk over de rangen en de leiders. Toch moest ik een paar keer slikken bij de manier van praten, aangezien ik normaal enkel word aangesproken in een beleefde vorm. De merrie Zehlia lijkt me een heel ander type, meer een zacht type, of dit van nature is of is gekomen door oorzaken is natuurlijk de vraag, een vraag die ik niet ga stellen uit pure beleefdheid. Als ze het ooit wilde vertellen en als daar rede toe was dan zou ze er zelf wel mee komen. Dan glijd er ook een rilling over mijn rug heen en knik ik in de richting van de grotten. Zullen we dan maar? Vraag ik met een kleine glimlach, mijn ogen in de richting van de grotten richtend, hunkerend naar warmte en beschutting tegen de felle wind. Ik wacht niet veel langer en spring in een sterke draf aan mijn hoofd gekruld in een sierlijke krul zodat je mijn spieren zelfs onder mijn dikke wintervacht ziet rollen. Peinzend kijk ik achteruit of de merrie me daadwerkelijk volgt. Gelukkig is het niet ver weg en na een kleine 4 minuten aan draven zie ik de vormen van de grot al verschijnen. Het gekletter van mijn hoeven op de stenen is te horen wanneer ik de grot binnen draaf. Ik schud mijn vacht uit en wacht geduldig tot Zehlia me vergezeld. Bah wat haat ik de winter toch, zeg ik vluchtig mijn ogen speels in de hare gericht. Winter is enkel leuk als het windstil is, zeg ik daarna grinnikend. Ik loop een stukje naar haar toe en druk mijn warme neus tegen haar wang aan om vervolgens ook een deel van mijn hals tegen de hare te duwen. Om op te warmen, natuurlijk bedenk ik me grimassend. Mijn ogen op de mooie merrie richtend. Ben je hier in BMH geboren? Vraag ik dan plots uit interesse doelend op het feit of ze hiervoor ergens anders heeft gewoond. Mijn ambere ogen priemen nieuwsgierig in de hare, afwachtend op antwoord.
Terug naar boven Ga naar beneden
mischatjeh

mischatjeh

Profile
Number of posts : 2338
Status : Absent
Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar .  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar . Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar .  Emptyma 23 jul 2012 - 17:46

mischatjeh schreef:





Haar lichte ogen had ze nog altijd in de zijne vast hangen, ze luisterde naar zijn stem en ze knikte enkel als antwoord op zijn vraag. Een grot was prima, ze stonden hier al een tijdje en haar lichaam moes overuren draaien om tot temperatuur te blijven. Toch bleven ze beide even staan en hoorde ze al gauw weer worden volgen de afkorting zeel had de stevige hengst haar toegewezen. Ze lachte kort & Schudde haar hoofd even. “Ik weet het Ragnarok, Een oude vriend van me heeft gekozen om schim te worden … .” Ze glimlachte . Mitch en zei waren altijd goede vrienden geweest. Aar hij verdween en blijkbaar was hij helemaal van het spoor geraakt. Hij had merrie's en hengsten gedood. Hij was alles behalve dat Zehlia kende. Toch bleef er een deel van het verleden hangen tussen hun twee. Hij had haar gezegd dat hij haar nooit wat aan zou doen. Toch twijfelde de witte merrie daarover. Wat als hij zijn zelfbeheersing verliest tegen over haar .. Nee ze moes er nog niet aan denken... Dan hoorde ze de afkorting zeel voorbij komen. Ze glimlachte naar de hengst terwijl ze haar ogen even liet afleiden door de sneeuwvlokjes die rond dwarrelde en hun weg tot de laag sneeuw vonden. Ze schuift even met haar hoef wat sneeuw naar voren en kijkt kort naar het hoopje sneeuw. Ze grinnikte kort en kijkt hem weer recht aan als Ragnerok weer begint met praten. Ze grinnikte even. Diegene van de lagere rangen moesten maar vaker langs komen. Eigenlijk wel ja . Zei zou dat wel doen maar of de andere dat durfde … “Ik geloof het best, Ik zou nog wel langskomen. En ik zou wat andere naar hier sturen wanneer de warmere tijden zijn aangebroken” Haar lippen waren gesierd met een warme glimlach.

Ze knikte instemmend als hij vroeg os ze dan maar zullen gaan en haar sierlijke lichaam kwam in beweging. Ze volgde de hengst zo snel ze kon. Toch merkte ze dat ze door de sneeuw wat minder vaart kon zetten en zag ze hoe hij al gauw een flinke sprong voor haar draafde. Ze liet niet merken dat ze wat moeite had met het voortkomen. Gelukkig zag ze al gauw waar ze moes zijn terwijl Ragnarok er al was.”Sneeuw is ook niet mijn favoriet. “zegt ze wat schaapachtig. En ze keek even naar haar smalle beentjes waar sneeuw aan vast geklonterd zat. Ze schudde haar lichaam even en laat haar ogen even wennen aan de donkere omgeving. Dan voelt ze zijn warme neus tegen mijn wang en voel ik dat de warmte in mijn lichaam toeneemt. Het deed haar volmaakt glimlachen. Ze luisterde naar de omgeving en hij vroeg of ze hier geboren was. “Nee Ik ben een grote afstand van hier geboren. “ze kijk hem aan “ Ben jij hier geboren ?? “

Terug naar boven Ga naar beneden
Appel

Appel

Profile
Number of posts : 1243
Status : Absent
Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar .  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar . Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar .  Emptydi 24 jul 2012 - 16:06

Terwijl ik in de grot naast de merrie sta krijg ik het gevoel dat ik langzaam aan wel moet vertellen wie ik ben.. Niet ieder paard vond het zo leuk wanneer er dingen verscholen worden en wanneer iemand voor de gek gehouden word. Ik kan me dan ook goed voorstellen wanneer Zehlia er niets van begrijpt, waarom ik het niet gezegd heb bijvoorbeeld. Ze zit niet in dezelfde situatie als mij, en daarom verwacht ik ook geen begrip van haar kant. Haar woorden galmen nog na in mijn hoofd, ze had gezegd dat een goede vriend van haar schim is geworden. Paarden kiezen soms het donkere pad, en voor diegene die achter blijven is dat alles behalve leuk. Het liefst zou ik elke schim uitroeien, of het nu een oude bekende was of een geliefde. Ze zullen tenslotte hetzelfde doen wanneer ze onder de blauwe maan jou tegen komen. Genadeloos zullen ze je neerslaan om je mee te sleuren naar hun leider die dan kan bepalen of hij het snel eindigt of langzaam. De grimas verdwijnt bij de gedachte er aan, nooit en te nimmer zal ik zo ver zinken. De warme glimlach keert pas terug wanneer de merrie weer praat en mijn mening beaamt. Ik grinnik zachtjes, ik denk dat er maar weinig paarden zijn die van de winter kunnen genieten. De schimmen zullen er vast weinig problemen mee hebben, sterker nog ik denk dat ze genieten van de koude stilte en de kilte die tussen de paarden in de kuddes heerst. Ik grimas vrolijk, maar mijn ogen staan serieus op de ingang van de grot gericht. Ik zie haar glimlachen wanneer ik mijn warme lichaam tegen de hare aanduw en ben op mijn beurt blij dat ze mijn vriendelijke gebaar niet afwijst. Een teken van vertrouwen en misschien wel zoiets als vriendschap. Vrienden heb ik tenslotte nooit veel gehad, paarden die ik vroeger kende vonden me zelfingenomen worden en té bazig. Ze wilde het allerliefst dat ik afstand deed van mijn taken, maar dat ging niet meer. Eenmaal een leider altijd een leider. Ik denk zelfs dat wanneer ik gestript zou worden van mijn leiders functie ik misschien daadwerkelijk op het slechte pad zou belanden. Ik grimas om die gedachte die mijn eerdere gedachte tegenspreekt. Misschien hebben de schimmen ook wel ooit zo gedacht.

Mijn ogen richt ik weer neutraal in de hare wanneer ze begint te praten. Niet hier geboren dus. Tenslotte zijn het maar enkelingen die echt hier geboren zijn, schimmen roeien de veulens uit voordat ze ook maar de kans hebben om iets van de wereld te zien. Gelukkig zie ik steeds meer jonge gezichten en dat doet me ergens goed. Veulens zijn tenslotte de nieuwe paarden die het over moeten gaan nemen van ons wanneer we sterven. Als er geen veulens zijn zal BMH uitsterven. Eigenlijk moest ik ook een zoon of dochter hebben om het van me over te nemen.. Nu is het het einde van de draad, geen vervolg meer. Ik zucht om de moeilijke levensvragen en besluit vervolgens om het er later met Serano een keer over te hebben. Wat zou hij doen? Haar vraag komt niet geheel onverwacht en ik priem mijn oren naar voren. Nee, ik ben hier eveneens niet geboren. Ik kom uit een plek met enkel zand en bergen. Ik ben hier later pas heen verhuisd, op zoek naar iets wat ik nog altijd niet heb kunnen vinden. Zeg ik dan op een iets zachtere toon terwijl ik mijn gezicht betrek. Het duurt maar even voordat er weer een glimlach op mijn gezicht staat en ik richt mijn aandacht weer op Zehlia. Dus, heb je familie hier? Of wat was precies je reden om te vertrekken van waar je geboren bent? Vraag ik nieuwsgierig, totaal niet bang voor het onbekende. De meeste paarden durfden nooit te vragen hoe verder zat, wat hun verleden was etc. Ik geloofde er juist in dat wanneer je het er over hebt het uiteindelijk beter gaat, beetje hypocriet natuurlijk aangezien ik nog nooit iets heb verteld over mijn verleden. Ik grimas om de fout maar verander er niets aan. Mijn amberkleurige ogen glijden vanzelf weer naar de ingang wanneer een korte stilte tussen ons tweeën plaats vind. De harde wind waait nog altijd aan de rotsen voorbij en neemt alles mee wat zijn pad blokkeert. Even denk ik aan de kudde paarden van rang 4, maar ergens weet ik dat hun allemaal al goed beschermd zijn. Als je het zover geschopt hebt als rang vier dan weet je wel van wanten en heb je meer als een winter gezien. Ik glimlach vrolijk en vraag haar dan speels: En nog geen hengst in het spel? Ben je al in de zevende hemel geweest? Vraag ik grinnikend mijn ogen nieuwsgierig in de hare duwend. Voordat ze de vraag terug kan stellen beantwoord ik hem al voor mezelf: Ik nog nooit. Liefde is iets wat blijkbaar niet voor mij is weggelegd. Ik heb het nooit gehad denk ik. Geen idee of mijn ouders ooit van me gehouden hebben, verder heb ik weinig vrienden gehad.. Tuurlijk ben ik wel eens verliefd geweest, maar dat was toen ik nog jong en onverstandig was. Ik grinnik en bedenk snel in mezelf dat ik nu nog niet veel ouder ben. Mijn ogen zijn weer weggedreven van haar en staren weer met een ijzige blik naar de sneeuw van buiten. Moest ik het haar gewoon vertellen of niet vertellen? Ik schud koppig mijn hoofd en besluit het nog niet te doen, wat niet weet wat niet deert. denk ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
mischatjeh

mischatjeh

Profile
Number of posts : 2338
Status : Absent
Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar .  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar . Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar .  Emptywo 25 jul 2012 - 1:24



De merrie had haar ogen even gesloten en priemde haar oortjes naar voren om alles goed in zich op te nemen. De geluiden die buitenaf speelde & de geluiden die in de grot speelde. Het was niet enkel Ragnarok stem. Het waren geluiden van water, water dat naar beneden druppelde en een klots geluid maakte. Het was muiszacht toch hoorde ze het. Ze laat haar oogleden zich weer openen en kijkt hem aan. Ze knikte enkel, Winter was nooit wat geweest en ze kon ook niet snappen dat veulens het soms zo geweldig vonden. Naja tot ze stonden te mauwen dat hun beentjes pijn deden van de ijskauw. Al gauw mag ze antwoord horen op haar wedervraag die te verwachten viel. Ze had haar ogen geen seconden van de zeine gehouden en luisterde aandachtig. Ook hij was hier niet geboren. En zocht iets wat hij nog steeds niet had gevonden. Het maakte haar licht nieuwsgierig maar ze wist dat ze dat even voor later moest houden, en koesterde ze haar nieuwsgierigheid. Ze had sowieso geen kans gekregen om er op n te gaan want al gauw volgde er weer een vraag. “ Nu wel, Mijn zoon is hier naartoe gekomen. Maar de reden dat ik ben vertrokken van mijn geboorteplaats .. “ ze dacht kort na hoe ze het wilde formuleren. Toch rammelde ze gauw haar hersencellen weer op de goede spoor en kwam gauw op een goede antwoord . “Ik zocht een nieuw begin , en die heb ik gevonden” ze glimlachte met een tikkeltje trots erin getoond.

Ze voelde hoe de harde koude wind zich ook een weg door de grot baande en het maakte een rilling die over haar ruggengraat heen ging. De stilte die al even was gevallen gaf haar tijd om te denken. Stiltes waren goed in gesprekken om alles goed te kunne rangschikken. Nog zat ze wat te draaien over de gedachtes dat de hengst iets nog niet had gevonden. Wat was het een oude vriend, vriendin of liefde ? Wat was het . Nog voordat zei haar lippen kon openen hoorde ze zijn stem weer. Haar afwezige houding werd in secondes veranderd , haar zeeblauwe ogen staarde hem aan alsof hij een levensgevaarlijke verhaal aan het vertellen was en zei de aanbidder van zijn verhalen. Maar het waren enkel woorden die hij sprak terwijl algauw er meer woorden volgde. Bij zijn laatste woorden drukt ze haar fluwelen neusje tegen de zijne aan. “ Ragnarok .. “haar stem die zacht klonk ,maar toch terug galmde in de grot. “Liefde is er voor iedereen, soms is het moeilijk te vinden en te krijgen.”ze verwijderd haar neus van die van hem en drukt haar lichaam zacht tegen die van hem. “En over vrienden... Je kunt beter weinig vrienden hebben en vrienden waarop je kan bouwen. Dan veel vrienden die achter je rug slecht praten” Ze bleef even stil bij deze woorden en staarde voor zich uit naar buiten waar sneeuw zich verzamelde tot een sneeuwslachtveld. Duidende sneeuwvlokjes gingen kriskras door elkaar en al gauw had een klein hoopje sneeuw zich al verzameld in de grot. Ze moest even denken aan de vraag. Of er een hengst in het spel was of dat ze al in de zevende hemel was geweest. Het liet haar glimlachen. Was was ze een dwaas geweest in de jaren voorheen. Blind en stom ..” De zevende hemel … “ Ze grinnikte even zacht .”We zijn naïef als we jong zij en raken vaak teleur als de wereld toch niet zo roos kleurig is .. En ook ik kwam de zogenaamde zevende hemel tegen. Diegene waarmee je je leven wilt delen. “ ze schudde haar hoofd. “Nee , de zevende hemel is me gestolen. Ik heb een hengst mogen aanbidden maar ben deze evenhard verloren. “ Ze bleef even stil en zwijgde toch kon ze de stilte niet lang vertrouwen. “Ragnarok, Je zei voorheen dat je iets zocht wat je nog niet hebt gevonden. Vertel eens … “ Ze vroeg het met een zachte stem terwijl ze haar hoofd had laten zakken en zacht tegen zijn borst aan drukte... aandachtig luisterend naar zijn antwoord Terwijl ze zelf merkte dat haar lichaam begon te gloeien. Terwijl ze deze hengst eigenlijk niet echt kende voelt zijn lichaam vertrouwend, was het enkel het vertrouwen wat haar opwarmde of verbeelde ze zich gewoon ??
Terug naar boven Ga naar beneden
Appel

Appel

Profile
Number of posts : 1243
Status : Absent
Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar .  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar . Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar .  Emptyza 28 jul 2012 - 22:19

Peinzend over verschillende dingen volg ik de waterdamp wolkjes die ritmisch mijn neus verlaten. Heel even vergeet ik dat Zehlia naast me staat en vergeet ik al mijn taken en verantwoordelijkheden. Het voelt heerlijk om voor een moment nergens over na te hoeven denken en voor een moment alleen maar hoeft te leven. 'Maar hoeft te leven' alsof dat zo eenvoudig is in deze pessimistische wereld. Ik schud de nare gedachten uit mijn hoofd en staar weer in de glazige ogen van Zehlia. Iedereen heeft zo zijn verhaal, de een is alleen erger als de ander. Wanneer ik haar stem weer hoor verdwijnt het gevoel van geen zorgen en vullen de verantwoordelijkheden weer de lege plek. Ik knik vriendelijk en denk even na over haar woorden. Je hebt al een zoon? Vraag ik ietwat verbaasd over het feit. Dat had ik nooit achter haar gezocht, zo zie je maar dat niet iedereen hun verhaal op hun gezicht heeft geschreven. Ik hervat me en probeer de verbazing van mijn gezicht af te werken, ik wil tenslotte niet onbeleefd overkomen op de een of andere manier. Dan was je iniedergeval niet alleen. zeg ik met een kleine beschaamde grimas. Ik ben blij dat je een nieuw begin hebt gevonden in dit gevaarlijke BMH. Zeg ik uiteindelijk kort, mijn oren voor een moment naar haar toe spitsend. Ik wilde dat dat voor iedereen zo was, bedenk ik me niet veel later, denkend aan hetgeen of beter diegene waar ik naar op zoek ben. Haar blauwe ogen staren me aan alsof ze door mijn ziel heen kunnen staren, iets er aan verontrust me maar anderzijds stellen ze me enorm gerust. Gek eigenlijk, dat deze merrie míj gerust moet stellen. Naja we hebben het allemaal wel eens moeilijk, en toch schaam ik me diep als leider. Wat zal ze wel niet van me denken wanneer ze ontdekt dat een verward depressief figuur als mij de bétaleider moet voorstellen.. Van rang 4 nota bene.

Ik schud mijn hals uit en raak licht geiriteerd van mijn natte manen die aan mijn klamme vacht plakken. Godzijdank werd het langzaam lente, het is overal aan te merken. Aan de geur van het gras en het briesje wat zo nu en dan wat warme lucht mee brengt. Haar woorden dringen langzaam tot me door en ik schud mijn hoofd uiteindelijk. Ik voeg geen woorden toe aan die actie wetend dat het toch geen zin heeft. Ik voel haar warme neus tegen mijn lichaam aan en kort erna haar warme lichaam, eerst verwijder ik mijn lichaam koppig van de hare voordat ik haar aanraking accepteer. Alsof ik een veulen ben, besef ik me kort erna. Liefde is voor sommigen niet weggelegd. zeg ik uiteindelijk koud. Voor een kleine seconde schrik ik van mijn eigen stem voordat ik me hervat en een toepasselijk gezicht aanneem. Ik verwijder me van haar lichaam door een aantal passen naar voren te nemen en direct voor de ingang van de grot te gaan staan. Haar woorden over de vrienden wil ik niet horen, waardoor ik de helft maar mee krijg. Ik wil niet meer gerust gesteld worden, ik kom er zelf wel uit, uiteindelijk. Mijn ogen glijden voor een moment peilend over het gezicht van Zehlia heen, ze zal m'n gedrag vast niet begrijpen.. Vertel me meer over je zoon. Brom ik dan simpel, enkel een lichte vorm van interesse hoorbaar. Ik ben wel degelijk geinterreseerd in deze merrie, het is enkel.. dat ik gewoon nooit een leven heb mogen hebben. Ik kwam hier en werd leider, ik ben nog geen 6 jaar oud en heb alles al gezien. Ik moet anderen leren over liefde en rouw terwijl ik het zelf nog nauwelijks heb meegemaakt. Ik ben haast te vergelijken met de jonge hengst Morax, waarover iedere leider twijfelde behalve ik dan. Een kleine waterige glimlach siert mijn lippen wanneer ze het heeft over de zevende hemel en haar ervaringen er mee. Haar woorden zijn overigens alles behalve vrolijk en de glimlach verdwijnt weer even snel als deze gekomen is. Het spijt me voor je. zeg ik dan oprecht tegen haar, mijn amber kleurige ogen weer even op haar richtend. Niemand heeft het makkelijk Ragnarok, niemand. Er lopen paarden rond die het driedubbele hebben meegemaakt van wat jij hebt meegemaakt, die zeuren ook niet. Ondanks het feit dat hen wel recht hebben om te zeiken over wat er allemaal gebeurd is. Het verleden is het verleden en het heden is het heden, daarop moet ik me concentreren. Ik hoop voor je dat je opnieuw in die zevende hemel komt. Zeg ik dan wrang glimlachend tegen haar. Een korte stilte volgt hierna, een stilte die ik niet geheel erg vind. Op het moment gaat er toch te veel door mijn hoofd heen om uberhaubt het gesprek te volgen. Taken, verantwoordelijkheden, waard of niet waard, normen en waarden.. Al deze dingen spoken door mijn hoofd heen.. Heb ik wel de goede keuze gemaakt? En wat denkt de rest hierover? Mijn ogen dalen langzaam naar de grond, zoekend naar het antwoord, zoekend en zoekend altijd zoekend. Nooit vindend, ik kan niets vinden net zoals hém. Wanneer Zehlia besluit de stilte te verbreken zucht ik diep, en verschijnt er een gepeinigde blik op mijn gezicht. Op het moment ben ik blij dat ze de pijn in mijn ogen niet kan lezen, zodat ik me daar iniedergeval niet voor hoef te schamen. Wat is er te vertellen... begin ik prevelend, mijn ogen weer op de sneeuw buiten gericht. Ik ben geboren heel ergens anders, ben daar opgegroeid en als jonge hengst weggegaan op pad, of beter nog op zoek. Er was namelijk een gerucht in de kudde, er was een monster. Een monster zoals jij of ik nog nooit gezien hadden, een monster met vleugels die de spanwijdte hadden van wel 6 paarden breed. Het monster zag er meestal uit als een normaal paard, maar op sommige momenten liet hij zich gaan en sloeg hij zijn vleugels uit op zoek naar een prooi.. Mijn ogen blijven tijdens mijn woorden gefixeerd op de sneeuw, terugdenkend aan toen. Ik ben vertrokken in de winter en niet meer teruggekomen, heb mijn ouders in de steek gelaten voor leiderschap hier op BMH. En dat terwijl ik enkel wil zien of het waar is, of mijn broer een monster is. Ik heb er nooit in geloofd maar... Ik merk dat ik een te lange stilte heb laten vallen en ga dan weer moeiteloos verder, mijn stem kraakhelder maar mijn ogen troebel. Het was een gevaar, en niemand wist hoe het paard bij naam heette, ik wél. Heel mijn familie wist wie hij was, mijn broer. De laatste woorden zeg ik zuchtend en zachter als de vorige. Ik wilde niet dat ze hoorbaar waren, ik haatte het om het anderen te vertellen die er waarschijnlijk niets van begrepen. Mijn broer werd verbannen om zijn kleur en .. het gerucht. Ik ben pas geboren toen hij weg was, en heb dit in mijn jonge jaren nooit geweten. Toen ben ik op zoek gegaan naar mijn enige broer, en heb hem tot noch toe niet kunnen vinden. Na mijn woorden val ik stil en merk ik dat er een traan over mijn wang heeft gerold. Ik schud mijn lichaam uit, Zehlia niet de kans gevend om ook maar iets van emotie te zien. Een glimlach verschijnt weer op mijn lippen en ik draai me om naar haar, mijn gezicht weer perfect normaal als voorheen. Dus dat is zo'n beetje mijn verhaal. Ik ben verder hier blijven hangen en... hierna sterft mijn stem weg en om de stilte te verdoezelen glimlach ik enkel breed. Ik duw mijn neus weer zacht tegen haar schouder, hopend dat ze op die manier niets door heeft van mijn rare gedrag van eerder en er verder niets achter gaat zoeken. Ik wilde hier niet over praten, hier moest ik zelf uit komen. Mijn oren glijden plat naar achteren wanneer ik de wind niet meer hoor huilen, mijn hoofd draai ik richting de ingang om te zien dat de sneeuw gestopt is. Ik grimas breed en stap bedenkelijk richting de ingang. Tevreden staar ik naar buiten, de gedachten en het gesprek van net weer opslaand voor een andere keer.
Terug naar boven Ga naar beneden
mischatjeh

mischatjeh

Profile
Number of posts : 2338
Status : Absent
Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar .  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar . Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar .  Emptyvr 10 aug 2012 - 15:28



Ze had geprofiteerd van de heerlijke stilte . Ze kon nadenken aan de toekomstige heerlijke lente. Vol groei en bloei, de heerlijke geuren de vele dartelende veulens die weer zouden volgen& natuurlijk liefde en gebroken liefdes. De levensloop en herinnering voor de om de hoek gleurende lente. Ze werd door zijn verbazing in zn stem terug getrokken naar de wereld, Nog steeds bevonden ze zich in de donkere grot waar ze al een tijd schuilde voor de verwarrende weer die zo verraderlijk was. Ze knikte enkel als bevestiging op zijn woorden. Ze had zelf twee zoons. De een totaal anders als de ander. En een dochter met karakter trekjes waarvan ze nog steeds niet wist waar ze vandaan kwamen. Nee ze was nooit alleen , nooit echt alleen geweest, en dat was ook haar redding geweest. Want wat en wie was ze als ze die steun niet had gehad. Was ze dan ook wel hier of ergens anders. Weer van die stomme vragen die ze beter kon Schrappen want ze zou er toch niet achter komen. Ze rukte zichzelf uit de verwarrende vragenlijst en bij zijn stem laat ze haar ogen rustig de grot rond dwalen. Het gevaarlijke BMH, die zin bleef hangen in haar hersens , er was zo veel gevaarlijk. Kuddes die elkaar het liefst de hoofden in elkaar ramde en elkaar de hell waar maakte. Zoals hier schimmen op de loer waren waren er in andere gebieden Tijgers,panters of andere roofdieren op de loer. Dus in het kort. Overal was het gevaarlijk. Alleen hier was het ook nog verraderlijk omdat schimmen als gewone paarden uitzagen. Dat was het enigste verschil.

Maar ondanks de gevaren wilde de jonge merrie hier oud worden, hier verder leven en echt niet meer terug gaan naar haar geboorteplaats. Ze wilde een deel worden van de kudde zoals ze dat in haar geboortekudde ook had Ze wilde de prachtige geheimzinnige en verrassende gebieden voor altijd een thuis kunnen noemen. En ze wist zelf dat ze hier goed zat opgeborgen.. ja Dit was haar thuis. Als Ragnarok haar aanraking niet accepteerde wist ze weer gauw waar ze stond. Ze had haar ogen voor enkele secondes beschaamd naar de grond geslagen. Maar zijn koude stem liet al gauw haar ogen laten zoeken naar die van hem. “Met de tijd mee .. is er liefde voor iedereen” Haar stem lichtelijk koppig maar toch zoals altijd zacht en met teveel overdosis vriendelijkheid. Ja dat was Zehlia de vriendelijke geest … Ze wist dat er liefde was voor iedereen. Maar je moest het wel willen en ook toelaten. Sommige onder ons zijn te trots , koppig om het te wijgeren. En dan klagen ze van binnen dat er niemand van ze houd .. Ze kon het steeds niet begrijpen dat sommige zo waren dat ze het niet toelaten , en vooral niet als ze tegen hun gevoelens in gaan .. Het leven een verwarrende zooitje .. Ragnar's stem laat haar amandel vormige zeeblauwe oogjes weer de prachtige ogen van hem kruisen. Wat moes ze toch vertellen over haar zoon. Naja zoons had ze. Maar ze zocht er een uit. En dat was Trevor. Want wat moes ze vertellen over Amosis ? Dat hijwas voortgekomen uit een schim , wat moes de hengst dan denken over haar. Het gaf een slechte indruk. Want wie liet zich nu dekken door een schim … Nee Zehlia was er niet trots op. En het liefst had ze de hengst helemaal niet ontmoet in die periode van de blauwe maan. Het was gewoon een lachertje voor andere hengsten dat ze zo stom was geweest. Dus was Trevor de enigste zoon waar ze het over kon hebben. “Trevor is de evenbeeld van zijn vader. Trots , zorgzaam en rechtvaardig. “ wat moes ze ovr hem vertellen. Ze vond dat altijd moeilijk. En dus weigerde ze ook om verder te gaan over haar zoon . Want ja .. ieder keek er andere tegenop. En voor haar was Trevor altijd de perfecte zoon geweest. Moeders keken eenmaal anders tegen hun kinders op. Wanneer Ragnerok zegt dat hij hoopt dat ze hopelijk opnieuw in de zevende hemel zou tercht komen glimlachte ze wat flauw. Nee de zevende hemel was haar tot nu toe ook echt gestolen. Het was enkel een woord die bedacht was voor liefde. En voor liefde stond ze wel open. Enkel wanneer de tijd het weer toeliet aan haar. Zo niet dan was een nakomeling zonder liefde voor haar ook geen taboe. En dat was het ook nooit geweest. Ze had haar ogen even gesloten bij de stilte die even aanvloog. Het was tenslotte ook geen verrassende stilte want zoals vaker als het over het onderwerp liefde ging waren er vaak stiltes te vinden. Maar toch had ze besloten om die vraag te stellen die als een steenslag aankwam. Toch kon ze zijn gevoelens niet van zijn gezicht lezen. En misschien beter zo , toch voelde het wat ongemakkelijk aan en luisterde ze naar zijn stem die steeds was verwisselde van volume. Er waren zeker gevoelens aan gebonden en niet bedacht. Ze kon het zelf niet echt geloven dat er paarden zouden zijn met vleugels . En waarom wordt het dan als monster benoemd. Enkel omdat die anders is als wij ? Haar vraag werd al gauw beantwoord door zijn zin dat hij soms eropuit ging op een prooi. Zoals het hiet wat met schimmen. Ze kon het een beetje vergelijken. Het woord monster begreep ze dus dan ook tot zijn broer. Ze had haar ogen gericht op de ritmeratische ademhaling van Ragnarok, soms zag ze hoe hij een ademhaling oversloeg en kon ze toch opmerken dat het te hard kwam. Nadat hij was uitgepraat en zijn emoties van zich af had geschud zag ze weer de vriendelijke reus voor haar staan. Waarom moesten hengsten altijd hun emoties verdrukken, okee hij kon haar misschien niet echt vertrouwen ookal was ze dat wel. Maar toch was het altijd iets wat haar wat verwarrend maakte. Ze gooit de verwarrende weg als ze de hengst weer recht kon aankijken. En wat later zijn aanraking voelt. Hij was hier blijven hangen en … Ze richte haar ogen strak rond zijn gezicht. Hij verbergde wat voor haar . Wat was het wat wilde hij zeggen. Maar zijn oren vliegen in zijn nek en gauw volgt ze zijn blik naar buiten. De sneeuwbui was opgehouden. Eindelijk , eindelijk tijd voor de heerlijke lenteachtige geuren. Ze stapt ook richting de ingang en kijk naar buiten. De witte lucht had al snel plaats gemaakt voor een wat andere kleurtje... De lente klopte aan , Ze laat haar ogen even afdwalen naar de hengst die langs haar stond. “ En wanneer maak je je zin af? ” Vraagt ze wat met een plagerig toontje . Ze wilde het weten wat hij nog wilde vertellen …
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Profile
Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar .  Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar . Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar .  Empty

Terug naar boven Ga naar beneden

Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar .

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 1 van 1

Soortgelijke onderwerpen

-
» Walk around the world | Ragnar
» Oh hi, i'm just freezing into an icecone, andyou? ~ Ragnar
» Mom? Is that you? (&Zehlia)
» Zehlia
» Meeting with Zehlia

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Blue Moon Horses :: Zehlia ღ Let me know how you are ... Ragnar .  A2tpGgU :: » Archive :: Ferelden-
» CHATBOX