IndexHandbookMapLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenZoeken

Deel

A timeless world

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
Ga naar pagina : 1, 2  Volgende
AuteurBericht
Abyss

Abyss

Profile
Number of posts : 102
A timeless world Vide

Contact
BerichtOnderwerp: A timeless world A timeless world Emptywo 18 jul 2012 - 12:16

A timeless world AbyssHorse
Abyss
De donkere met sneeuw gevulde lucht hing dreigend boven haar hoofd. In de dagen dat de witte merrie rond had gelopen was ze geen enkel paard tegengekomen. Elke minuut die ze verder liep stopte ze om te kijken, te ruiken... Eigenlijk om maar iets van andere paarden tegen de komen of op te pikken. De koude wind sneed door haar manen terwijl haar dikke vacht haar lichaam tegen de kou beschermde. Haar neusgaten stonden wijd open doordat ze al een paar uren achter elkaar aan het lopen was door de harde wind. Haar benen trilden, elke stap die ze zette koste meer moeite. Toch had ze geen idee hoelang ze precies onderweg was. Het was een tijdloze wereld voor haar. Nu pas merkte ze dat haar benen niet meer verder wilden. Ze stond daar, dicht bij een kale boom, geen idee waar ze heen zou moeten vanaf dit punt. Langzaam zakte de merrie door haar voorbenen om daarna door haar achterbenen te zakken en te gaan liggen. Een diepe zucht verliet haar lichaam.

Ik verborg mijn zwarte neus tussen mijn voor- en achterbenen om te voorkomen dat deze nog kouder zou worden dan deze al was. Ik concentreerde me op elk geluidje dat ik maar op kon vangen tussen het geruis van de wind. Ik hoopte op hoefgetrappel of een hinnik in de verte. Enig teken van andere paarden was voor mij genoeg geweest. Mijn ogen keken nogmaals door de omgeving. Er waren geen bladeren meer aan de bomen. Deze had de herfst er al afgeplukt. De ooit zo herkenbare paden van water waren onherkenbaar geworden door de sneeuw. De sneeuwvlokken vielen langzaam naar beneden om op mijn vacht te vallen en te smelten. Mijn eigen benen, welke zo moe waren, hadden hen kracht hervonden en ik stond op om verder te lopen. In de hoop dat iemand me zou horen, slaakte ik een hinnik. Een hinnik waarvan ik slechts kon hopen dat het mogelijk was voor iemand om te horen.

Bomen, bergen, riviertjes, meren... Ik liet ze allemaal achter om me bij een kudde te kunnen vestigen. Eenzaamheid... Het was iets wat je steeds eenzamer maakte. Het was iets wat ik niet wilde. Ik hield van gezelschap, nee... Ik hou er nog steeds van. Haar benen bleven zich stevig door bewegen. Ze zou ooit wel een kudde vinden waar ze bij mocht. Nog eenmaal slaakte ze een hinnik terwijl haar benen haar stap voor stap dichter bij een steile heuvel naar beneden brachten. Daar bleef ze op staan, haar oren in alle richtingen draaiend om maar een geluid op te kunnen vangen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Triptune

Triptune

Profile
Number of posts : 1162
A timeless world Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world Emptywo 18 jul 2012 - 17:34

De afgelopen blauwe maan was rustig verlopen en Diablo had nergens last van gehad. De schimmen leken niet veel zin in spelletjes te hebben. De shire had daardoor niet minder, maar net meer kopzorgen gekregen. Waren ze een groter, smeriger plan aan het uitdokteren? Hadden ze zich nog meer teruggetrokken om daarna net nog harder en gruwelijker toe te slaan? Dagen had hij erover gepiekerd, maar het had hem niet wakker gehouden. Diablo kon een klik in zijn hoofd maken die hem van eeuwige storm naar zalige rust kon brengen en daar was hij erg gelukkig mee. Het maakte alle zware lasten wat makkelijker om mee te slepen.

Sneeuw was iets wat Diablo niet zo lief had. Hij was zwaar en lomp en trok vaak lange groeven achter zich wanneer hij zich verplaatste: ongemerkt ergens geraken was voor hem nog moeilijker dan het gemiddelde paard. Je kon weten waar hij was geweest, gewoon aan de manier van de afdrukken. De kou, daar had hij echter geen problemen mee. Hij was wat vet en goed gespierd en zijn lange vacht en sokken hielden hem warm. In de winter kreeg de hengst zelfs een soort van sik onder zijn kin, en ook het haar op zijn nek werd zienderogen langer. De beste beschrijving die hij zichzelf nu kon toezeggen was 'teddybeer'. En honger? Met de vetreserves die hij steeds weer opsloeg in de zomer, kwam hij prima de winter door met minder groen.

Het leed van sommige andere paarden deed de shire minder deugd: enkelen hadden wel meer eten nodig nu, aangezien ze ranker en kleiner waren. De hengst kon niet meer doen dan zoeken voor hen en hen de plekken aanwijzen die hij vond, hij was geen God (meer) en dat speet hem soms.

De witte merrie in de verte, een gestalte die Diablo bijna had gemist. Buiten haar zwarte neus leek ze volledig te versmelten met de omgeving, iets wat een complete tegenstrijdigheid was met Diablos gestalte. De zwarte, logge shire viel al van mijlenver op. Zijn witte bles tekende in deze tijden dan ook fel af tegen de rest van zijn lichaam, en ook zijn lange witte sokken sprongen hevig naar buiten. In dit kale winterzonnetje leek alles wat wit was pijn te doen aan je ogen.

De witte merrie leek verloren, een beetje uitgeput. Maar ze leek nog te kunnen overleven dus zag Diablo niet meteen een reden om haar te gaan helpen. De winter maakte je hard, leerde je overleven, en dat was iets wat velen vergaten. Diablo zou altijd te hulp schieten wanneer zaken te drastisch werden, maar deze verschijning leek nog prima verder te kunnen gaan. Het zou enkel maar een kwestie van tijd zijn voordat de witte merrie Diablo zag, want zoals eerder gezegd, hij was hier als 'zwart op wit'.
Terug naar boven Ga naar beneden
Abyss

Abyss

Profile
Number of posts : 102
A timeless world Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world Emptywo 18 jul 2012 - 18:24

A timeless world AbyssHorse
Abyss
De sneeuw begon langzaam op haar vacht te stapelen, ze kreeg een witte sneeuw deken om de al witte vacht. Haar bruine ogen glansden meer als normaal doordat de sneeuw erin weerkaatste. Ze stak haar neus een keer in de lucht wanneer ze een geur oppikte. De geur van een ander paard. Haar oren draaiden zich meteen naar voren. Toch draaiden ze soms kort. Ze bleef staan wanneer de wind even ging liggen en meteen weer aanwakkerde. Haar ogen speurden het met sneeuw bedekte terrein af wanneer een soort vlek zich aandiende. Ze draaide haar lichaam zo dat ze het beter kon bekijken.

Haar oren waren op het paard gericht dat onder aan de steile heuvel stond. Ze twijfelde, moest ze naar het paard toegaan, vragen waar ze de kudde kon vinden? Of moest ze juist blijven staan, wachtend tot het paard haar zou uitnodigen. Ze brieste kort wanneer een sneeuwvlokje haar neus binnendrong wanneer ze inademde. Ze trappelde even wanener ze toch, door haar dillema, wegdraafde door de sneeuw. Haar manen wapperden in de wind en haar staart viel achter haar aan. Ze sloeg even met haar hoofd en bleef toen weer staan. Weer keek ze naar het paard dat onderaan stond. Haar oren recht op haar hoofd, haar hals sierlijk rechtop. Haar oren draaiden kort, niet wetend wat ze nu moest doen. Toch draaiden haar oren bijna automatisch weer in de richting van het paard. Ze wilde wel, maar ze durfde niet. Toch schudde ze wederom haar hoofd en daalde ze heuvel even af, maar bleef na een paar passen weer staan. Haar blik gleed over de sneeuw terug naar de hengst, pas nu had ze door dat het een hengst was, wat haar alleen maar meer liet twijfelen. Ze snoof even en keek nog steeds naar de hengst, in afwachting van zijn acties of reacties op haar aanwezigheid.
Terug naar boven Ga naar beneden
Triptune

Triptune

Profile
Number of posts : 1162
A timeless world Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world Emptywo 18 jul 2012 - 18:43

Dit begon Diablo te vervelen. Ze had hem overduidelijk gezien maar liep maar een beetje hopeloos te trippelen van her naar der. En alhoewel ze er duidelijk verdwaald uitzag, leek ze het te vertikken om hulp te gaan vragen. Wat was dat toch met die paarden tegenwoordig? Een lange, gepikeerde zucht rolde van Diablos lippen en je kon zijn lichaam duidelijk dikker en terug smaller zien worden door de hoeveelheid lucht die hij in- en uitademde: iets wat de uitdrukking van zijn lichte irritatie versterkte. Twijfel was een demon die je moest leren verjagen, maar het was eentje die nog diep in sommigen gebeiteld zat. Wat had je te verliezen met iemand aan te spreken?

Dus, om de beschamend duffe sfeer te verbreken die er nu hing, zette de Shire hengst zijn lichaam in een zware, logge draf de heuvel op. Hij draafde rakelings langs de merrie heen en maakte ondertussen een hoofdgebaar dat net zoveel wou zeggen als 'Volg me en je zoekt wat je vindt', om vervolgens aan de andere kant de heuvel weer af te draven. Voor de rest sprak hij niet, hij wist dat als hij nu zomaar als eerste het woord zou nemen, zijn woorden grof zouden zijn om wille van de irritatie die er een paar seconden geleden heerste. En wat dan nog? Diablo was nooit een hengst van woorden geweest. Na een paar meter blikte de shire achterom om te kijken of het jonge ding volgde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Abyss

Abyss

Profile
Number of posts : 102
A timeless world Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world Emptywo 18 jul 2012 - 18:59

A timeless world AbyssHorse
Abyss
Ze was al halverwege de heuvel gegaan wanneer de hengst in beweging kwam. Ze merkte aan zijn doen en laten dan hij geïrriteerd was. Haar oren bewogen zich naar achteren, meer onderdanig als agressief, wanneer hij haar passeerde. Hij bewoog zijn hoofd en bewoog deze, een teken dat duidelijk betekende dat ze hem moest volgen. Ze draaide zich om door haar voorbenen op te tillen en op haar achterbenen om te draaien. Ze draafde eigenlijk achter hem aan, al viel ze over de hoge sneeuw waarna ze haar benen hoger op tilde. Haar oren bleven naar achteren gerust, puur omdat ze niet wist wat te verwachten. Ze vond het lomp van de hengst om bijna over haar heen te gaan, maar ze zou er niets van zeggen, waarschijnlijk zou het door haarzelf zijn gekomen.

Ze volgde de hengst welke duidelijk een shire was, ze had misschien één keer een shire gezien maar niet vaker. Toch bleef ze geïnteresseerd in de lange sokken die zich aan de benen van het paard bevonden. Bij hem waren ze wit en deze matchte met haar vacht en tevens met zijn bles welke op zijn hoofd bevond. Ze draafde vlot door terwijl de deken met sneeuw van haar rug afviel. Dit gebeurde in delen. Ze schudde haar hoofd kort en niet duidelijk en draaide haar oren naar voren. "Ik wil je alvast bedanken dat je me de weg wijst... Uhm..." Kort viel ze stil om na te denken. "Mijn naam is Abyss, en u bent?" Ja, ze gebruikte u, waarom? Omdat ze zich eigenlijk vrij bedreigd voelde door zijn aanwezigheid. Ze wilde niets verkeerd doen, al zou dat waarschijnlijk wel vaker gaan gebeuren. Haar bruine ogen volgden zijn lichaam de heuvel af, niet wetend waar ze naartoe zou moeten gaan als hij er niet was geweest.
Terug naar boven Ga naar beneden
Triptune

Triptune

Profile
Number of posts : 1162
A timeless world Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world Emptywo 18 jul 2012 - 19:16

Haar houding bevestigde meteen Diablos vermoedens: ze was wat onzeker. Je moet voor jezelf opkomen, vulde zijn hese stem plots de witte leegte. Diablos stem was altijd zwaar en hees, maar door dit koude weer werd hij alleen maar heser. Het kwam prima overeen met zijn gestalte. Zeker niet op deze plek, hij wist dat de merrie geen idee had van de Blauwe Maan of diens gevolgen, dus gaf hij haar alvast een hint. Het was geen verwijt, het was een ruwe vaststelling. Maar zo was Diablo wel, hij wond er geen doekjes om en was rechtuit. Niet verbitterd of kwaad. Hij hield van 'recht voor de raap' en 'recht door zee' en liet dit maar al te graag blijken.

Haar dankbetuiging liet de hengst kort maar gemeend glimlachen. De koude is fijner samen dan alleen, antwoordde hij. Het was niet direct een 'geen dank', maar het kwam er wel een beetje op neer. De hengst voelde nog steeds de terughoudendheid van de merrie, hij zag Diablo als een bedreiging. Dat was echter niet hetgeen waar Diablo voor stond: hij was de rots die nooit week en waar ieder wel achter kon gaan staan. Het zette Diablo aan het denken, was hij misschien dreigender dan hij werkelijk was? Had hij onvrijwillig een masker gemaakt om te dragen, zodat anderen niet dichter bij hem konden komen dan nodig was?

Maar het denken werd ruw onderbroken wanneer de witte merrie zichzelf voorstelt als Abyss. Haar naam ging in tegen alles waar ze voor stond. Abyss, of Abyssos, kwam uit de griekse mythologie en stond voor de onderwereld. Deze merrie was alles behalve duister. Diablo daarin tegen was zijn naam wel ooit waardig geweest. Hij was ooit een duivel en genoot ervan om alles van binnenuit kapot te maken. Of van buitenuit. Diablo, stelde de hengst zichzelf dus zo droog mogelijk voor, met als doel de gedachten die er in zijn hoofd speelden te verbergen. En dit lukte hem zoals gewoonlijk prima, hij was iemand die rust kon maken en vinden in de meest woeste plaatsen, en vooral in zijn eigen hoofd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Abyss

Abyss

Profile
Number of posts : 102
A timeless world Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world Emptywo 18 jul 2012 - 19:26

A timeless world AbyssHorse
Abyss
Na de woorden van de hengst die de stilte doorbraken, draaiden haar oren natuurlijk naar voren. Ze werd nu nieuwsgieriger, en nu werden haar passen duidelijk wat ontspannender. Haar ogen keken de omgeving rond en ze kwam nu rustig wat dichterbij, door haar passen kort te versnellen, en iets achter hem te draven. Ze draafde nu wat zekerder als voorheen, vooral bij het horen van zijn naam. "Diablo..." Ze sprak de naam verwonderd en ze dacht duidelijke erover na. Ze twijfelde er niet over dat zijn naam van duivel afstamde en daardoor keek ze weer even naar hem. "Je doet me niet aan een duivel denken." Ze sprak haar gedachte maar hardop uit. Het maakte haar eigenlijk niet uit dat hij het raar zou vinden, ze was gewoon simpel, maar anders. En soms maakte 'anders zijn' anderen wat onzeker. Maar ergens had ze het gevoel wel dat Diablo niet één van die paarden was.

Haar zwarte benen doken soms boven de sneeuw uit wanneer ze draafde. Haar lange lokken werden door de wind gestreeld en omhoog getild. De woorden die hij echter eerder had gezegd, dat ze voor zichzelf op moest komen, zorgde ervoor dat haar oren kort naar achteren draaiden toe ze daaraan dacht. "Ik moet voor mezelf opkomen... Door de schimmen, niet waar?" Haar bruine ogen keken naar hem, terwijl ze haar hals kort boog om deze daarna weer te strekken. "Ik weet ervan, en dat is de reden dat ik in beweging blijf. Ik zoek een plek, een plek binnen een kudde, ik wil kunnen helpen als het nodig is, maar vooral een plek hebben die ik thuis kan noemen." Ze was nu duidelijk meer op haar gemak. Hij had, misschien onbewust, het gevoel losgemaakt dat ze hem kon vertrouwen. En dat zorgde ervoor dat ze losser werd, minder voorzichtig en duidelijk werd nu pas dat ze wel voor zichzelf op zou komen wanneer dat moment aanbrak.

Haar witte manen, welke soms afwisselden met zwarte lokken, haar witte staart, haar zwarte benen en neus... In de winter was het een soort schutkleur, maar in de zomer zou ze erg opvallen. Ze had naar Diablo gekeken en zag dat hij, net als haar, in de wintervacht zat. De vacht die hen warm zou houden. Ze kwam zelf uit een koudbloed lijn, waar soms een enkele warmbloed tussen zat, waardoor haar uiterlijk elegant was, maar haar binnenkant had het dikkere bloed van de koudbloed. "Waar gaan we eigenlijk heen? Als ik dat vragen en weten mag Diablo?" Elke keer als ze die naam zei bewogen haar oren. Ze was duidelijk geïnteresseerd in die naam. Ze draafde ontspannen en ze vond het duidelijk prettig dat ze niet meer alleen was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Triptune

Triptune

Profile
Number of posts : 1162
A timeless world Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world Emptywo 18 jul 2012 - 19:45

Hoe ze zijn naam herhaalde liet de hengst even kort grijnzen. Ergens mocht ze blij zijn dat Diablo was wie hij nu was. Het was een tijd anders geweest, hij had een tijd duisternis gekend en had zoveel macht gekend dat het hem leven opat. Het is geen fabeltje wat ze zeggen: macht maakt een persoon ziek. Je gaat verlangen naar meer. Maar Diablo was slimmer geweest en had het allemaal opgegeven, al bleef het verlangen om bij water te zijn even sterk, of zelfs sterker. Hij verlangde terug naar de tijd dat hij het water nog kon beheersen zoals een klein kind naar zijn teddybeer verlangt, de eerste weken dat het alleen moet slapen. En alsof dat nog niet het ergste was, leek het alsof de honger bleef groeien.

En daar mag je blij om zijn, bromde de hengst bij haar woorden. Hij leek inderdaad niet op een duivel. Niet meer. Haar volgende woorden doen Diablo goedkeurend knikken. Je bent dus op de hoogte van de plek waar je bent, mooi. Ik begon al te denken dat je een verloren hoopje onzekerheid was, opnieuw botte woorden die eigenlijk niet meer waren dan een uitspraak van zijn gedachten. Weet echter dat je niet zal kunnen helpen binnen de kudde. Tijdens de Blauwe Maan moet je jezelf verschuilen en in het ergste geval verdedigen, maar knoop het goed in je oren: probeer nooit de held uit te hangen. Een schim is zoveel keren krachtiger... En daar stopte Diablo met spreken. Hij wou in eerste instantie zgegen 'krachtiger dan jou,' maar dat zou misschien té grof zijn. Dus zweeg hij, lippen stijf op elkaar. Maar je bent altijd welkom in de kudde van Morax en Treasure. En misschien zie ik je ooit zelfs in mijn kudde, de hengst knipoogde kort. Het was geen ticket dat ze reeds welkom was in zijn rang, het was een soort succeswens. Haar moed inblazen.

En tja, waar gingen ze heen? In ieder geval naar een kudde. Niet in deze leegte. We gaan anderen opzoeken. Op een plek waar veel paarden zijn, is ook meer warmte. Het is niet veel, maar het is genoeg om het te voelen. Je oren vriezen daar een pak trager af dan hier, het laatste kwam er wat plagend uit en hij knipoogde opnieuw.
Terug naar boven Ga naar beneden
Abyss

Abyss

Profile
Number of posts : 102
A timeless world Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world Emptywo 18 jul 2012 - 20:01

A timeless world AbyssHorse
Abyss
De merrie had hem even aangekeken, zijn soms botte gedrag kon ze wel waarderen. Haar oren bewogen ritmisch mee met haar passen. Bij de woorden 'verloren hoopje onzekerheid' schudde ze haar hoofd, half glimlachend. Bij alles wat hij zei bewogen haar oren, meer als teken dat ze luisterde als voor wat voor reden dan ook. "Ik weet niet, ik ben niet iemand die zomaar de held zal gaan uithangen, dat niet. Maar verstoppen? Met deze omstandigheden lijkt me dat niet zo moeilijk. In de zomer, lente en herfst zal ik het moeilijker gaan hebben." Daarbij keek ze even naar haar vacht en draafde op een vlot tempo door om hem bij te kunnen houden. Bij zijn knipoog wist ze niet zeker hoe ze zou moeten reageren.

Hij vertelde dat ze naar een kudde toegingen, of in ieder geval een plek waar meer paarden waren. Ze bewoog daardoor haar oortjes even, het leek meer alsof ze daar blij om was. Ze was het namelijk eens met zijn woorden. "Het is inderdaad warmer met anderen." Zijn plagende woorden lieten haar glimlachen en de knipoog? Ze knipoogde even terug en draafde daarnaar verder. Maar al snel begon ze te galopperen en rende ze hem voorbij. "Misschien maakt dit ons even wat warmer als draf." Ze hield hem in de gaten, ze keek naar hem en hield een rustig tempo tot hij ook zou galopperen of iets anders. Misschien vond hij draven een beter plan omdat dit makkelijker uit te houden was. Haar witte vacht zat nog steeds onder de sneeuwvlokken. "Het lijkt me leuk om bij je kudde te komen, ik zal het als een uitdaging zien om daar te komen. Voorlopig zal ik op mijn veiligheid lijken om daarbij te komen." Ze meende dit en ze zou in ieder geval ervoor zorgen dat ze het vol zou houden. De kou was geen probleem, nog niet. Ze maakte zich meer zorgen 0m de schimmen die met de blauwe maan zouden komen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Triptune

Triptune

Profile
Number of posts : 1162
A timeless world Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world Emptywo 18 jul 2012 - 20:22

Verstoppen klonk een stuk zieliger dan het woord 'verschuilen'. Het had in principe dezelfde betekenis, maar het woord 'verstoppen' klonk zwak terwijl 'verschuilen' dan weer listiger klonk. Maar hoe je het ook draaide of keerde, het was altijd een teken van zwakte. En dat was in dit geval geen schande: we waren zwakker dan de schimmen. Enkel een dwaas zou dat ontkennen. Wat brengt jou trouwens hier? Je kent zo te horen de legende, alleen een idioot zou dan nog zomaar naar hier komen, twijfelend blikte de shire opzij, misschien was hij te snel geweest. Misschien had de merrie net een hele goede reden om naar hier te komen en had Diablo haar nu een idioot genoemd om niks.

Wanneer het gekke ding plots begind te galopperen blijft Diablo koppig draven. En hoe denk jij een gesprek te voeren als we lopen te rennen als geken? schreeuwde hij haar lachend achterna. Haar woorden, die zwakker werden door de afstand, bereikten nog maar net Diablos oren. We zullen nog wel zien of je mijn rang waard bent! schreeuwde hij zijn longen uit zijn lichaam om haar toch nog te bereiken, en hij lachte even kort hardop. Gekke merrie, mompelde hij er vervolgens zacht achterna, niet hoorbaar voor de witte vlek voor hem.
Terug naar boven Ga naar beneden
Abyss

Abyss

Profile
Number of posts : 102
A timeless world Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world Emptywo 18 jul 2012 - 20:31

A timeless world AbyssHorse
Abyss
Abyss had naar hem gekeken wanneer hij haar een idioot noemde, ze keek daarop ook een beetje verontwaardigd, al was dit niet serieus. "Ik ben een idioot omdat ik ben opgejaagd door mijn eigen kudde en nu gezelschap en bescherming zoek van een andere? Dat is ook fraai." Ze was inmiddels begonnen te galopperen, maar ze ging opeens vol in de remmen van zijn woorden haar oren bereikten. Doordat ze zo plotseling remde zat ze bijna op haar achterbenen en stond weer op, naar hem te kijken en wachtend tot hij dichtbij genoeg was om weer verder te draaien. "Eigenlijk heb je een punt, maar ik ben gewoon enthousiast." Ze draafde triomfantelijk verder alsof er niets was gebeurd.

Zijn woorden dat hij nog maar moest zien of ze zijn rang waard was liet haar kort zuchten. "Nog een uitdaging erbij. Het leven is een mysterie. Je leeft in het nu, het verleden is geweest en de toekomst bestaat niet. Daarom zie ik het vanzelf." Ze was vrij duidelijk en haar hoofd maakte het alleen maar mooier. Haar woorden klonken wijs, maar die had ze ook ooit maar bij een bekende van haar gehoord. Voor ze haar wegjaagden omdat ze dingen durfde die anderen niet durfden of niet konden. Volgens hen was ze een gevaar voor anderen, en dat alleen maar omdat zij wel wist hoe dingen uit de weg te gaan. Het schuilen voor schimmen was er één van. Ze keek naar Diablo. "Dus, meneer Diablo, wat doet u hier als u al zo hoog in rang bent? Komt u kijken of verdwaalde 'hoopjes onzekerheid' hulp nodig hadden?" Ze gaf hem en vriendelijke glimlach.
Terug naar boven Ga naar beneden
Triptune

Triptune

Profile
Number of posts : 1162
A timeless world Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world Emptywo 18 jul 2012 - 20:44

Haar woorden bevestigden Diablos vermoeden en zijn gelaat vertrok in een spijtige houding. Sorry om dat te horen, vulde hij zijn uitdrukking droogjes aan, niet wetend hoe je op zoiets moet reageren. Hij was sociaal niet zo bevoordeeld als sommige anderen en dat was vaak ook te merken aan de droge klank in zijn stem. Haar enthousiasme, en de bevestiging ervan, laten hem glimlachen. Dat hebben we wel nodig ja, iemand met enthousiasme. Vele hier zijn bitterder dan de zure grijze lucht.

Haar woorden die wijs zouden moeten klinken, waren woorden die Diablo hier vaker hoorde. Vele zeiden het maar slechts weinigen handelden ernaar. Ze wouden het wel, maar ze konden het niet. Tijd zal uitwijzen of je weet hoe je die uitspraak moet toepassen, doelde hij op het feit dat haar woorden net zo goed inhoudsloos konden zijn. Het was een mooie verbloeming om jezelf voor te stellen, en Diablo was benieuwd of de merrie ook werkelijk naar die uitdrukking leefde.

Wat ik hier doe? de lompe schouders van de shire gingen even de lucht in en hij vestigde zijn blik op de horizon. Rust zoeken. En inderdaad, verdwaalde hoopjes onzekerheid helpen, het kwam er zo serieus uit dat het wel een grapje móest zijn. Ach, de derde rang is mooi, en af en toe is er actie, maar ik heb niet veel paarden in mijn kudde en er zijn niet veel paarden die proberen te komen, dus nu ik rust heb moet ik daarvan genieten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Abyss

Abyss

Profile
Number of posts : 102
A timeless world Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world Emptywo 18 jul 2012 - 20:56

A timeless world AbyssHorse
Abyss
Bij zijn woorden, zijn antwoord om op haar vragen, lieten haar slechts kort lachen. Haar oren waren vrolijk naar voren gericht en ze danste dartel door de sneeuw. "Het is een feit Diablo... Ik denk pas na als ik dingen heb gedaan. Maar daarom denk ik nog wel van te voren of het verstandig is om het te doen. Soms is dat mijn redding, en soms kom ik daardoor in de problemen. Maar vaak is het mijn redding." Ze tilde haar benen even extra op wanneer de sneeuw hoger leek te zijn door een omgevallen boomstam. Daar ging ze tenminste van uit. Ze sprong eroverheen en keek naar Diablo wanneer hij vertelde over de derde rang. Ze glimlachte even naar hem en schudde haar hoofd welke ze nu kort elegant droeg. "Wie weet probeer ik ooit wel bij je kudde te komen."

Ze bewoog haar staart even van links naar rechts voordat ze deze begon te dragen. Ze draafde een klein stukje voor hem uit voor ze weer terug zakte tot ze iets achter hem draafde. Haar zwarte benen werden steeds duidelijker doordat de sneeuw wat minder werd op bepaalde punten. Haar zwarte neus werd soms bedekt met sneeuw en daardoor brieste ze zo nu en dan. Ze keek naar Diablo. "Dus wat ga je doen als je dit 'hoopje onzekerheid' hebt geholpen? Keer je dan weer terug of houd je me nog even gezelschap?" Ze mocht hem wel, hij was één van de hengsten die zich nog normaal en niet... nou ja... macho en uitsloverig gedroegen. Het was één van de punten die ze wel aan hem mocht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Triptune

Triptune

Profile
Number of posts : 1162
A timeless world Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world Emptywo 18 jul 2012 - 21:06

Denken... mompelde Diablo tussen haar woorden door. Zolang je een goede denker bent, is denken ok. Maar je hebt van die zielen die 'denken' een nieuwe betekenis geven. Als in: 'ik sleur mezelf de grond op, ik ben waardeloos, ik haat mezelf'-denkers. Ik kan zulke paarden niet uitstaan. Het kwam wat verbitterd en bot over Diablos lippen, maar Diablo had deze keer wel een gegronde reden. Hij was vroeger zo'n denker. Nuja, eerst dacht hij helemaal niet, toen werd hij een doemdenker, maar daar had hij zich weer uit gesleurd. Van de ene dag op de andere had hij een klik gemaakt en gezegd 'zo wil ik niet meer leven', en dat heeft hem duidelijk goed gedaan.

Diablo twijfelde kort bij haar vraag. Hij raakte snel verveeld en was geen prater, het was nooit een goed idee om lang bij hetzelfde paard te zijn. Daarnaast was hij een zwijgzame massa rust, en een ander paard kon die rust snel verstoren. En daarbij kwam ook nog: des te minder paarden je te vriend had, des te minder stress je had bij de blauwe maan. Wat je niet had kon je niet verliezen. Hangt ervan af hoe snel je me gaat vervelen, antwoorde hij haar dus rechtuit.

Hou je van de zee? vroeg Diablo plots uit het niets. Hij had eerder wel gezegd om paarden op te zoeken, maar toen hij plots weer aan de zee dacht kon dat idee hem gestolen worden. Het mocht dan wel vriezen dat het kraakte, de zee, daar lag zijn hart. Daar wou hij nu wel heen. Dus het zou snel besloten zijn of ze elkaar nog gezelschap zouden houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Abyss

Abyss

Profile
Number of posts : 102
A timeless world Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world Emptywo 18 jul 2012 - 21:18

A timeless world AbyssHorse
Abyss
Haar bruine ogen ontmoetten de zijne wanneer hij het had over een soort denkers die zij ooit tegen was gekomen en al snel vaarwel had gezegd. Haar oren draaiden zich daarom ook geïnteresseerd zijn kant op. "Je kent dat soort paarden, waarschijnlijk beter als mij. Maar er is een reden voor waarom ik niet zo denk. Het leven is een kado. En wat je er mee doet moet je zelf weten. Maar ik ben vastbesloten er wat mee te doen. Ik wil gewoon graag wat van de wereld zien, vrienden maken, fouten maken... Zo leer je het meest." Ze draafde vrolijk door. Haar enthousiasme kon niet gebroken worden door botte opmerkingen die hij soms maakte. Ze stopte opeens en duwde haar neus tegen zijn hals. "Als je wat positiever in het leven staat, is het leven ook mooier." Ze draafde daarna weer verder.

Wanneer hij haar over de zee vroeg begonnen haar ogen al te twinkelen, alsof kleine sterren zich erin verscholen hadden. Haar oren draaiden naar hem alsof hij een soort magneet was en zij het ijzer. "Ben je me nu aan het plagen of meen je die vraag?" Ze stopte met draven en keek naar hem. "De zee is de mooiste plek waar je heen kan gaan. Ik heb zelf maar één keer de zee gezien, ben er nog nooit echt geweest, maar ik hou van de zee. De golven die breken op het strand, het zand waar je hoeven in verdwijnen, het water dat om je heen springt als je erdoorheen stapt, draaft of galopeert." Ze leek helemaal weg te zwijmelen maar leek zichzelf tot de orde te roepen. "Kunnen we daarheen gaan Diablo? Ik bedoel, met dit weer?" Ze was bang dat de zee één groot ijsblok zou zijn geworden en het zand was verdwenen onder de ijslagen van sneeuw en water. Haar witte vacht leek opeens wel witter. Ze had de bergen en het kale bos mooi gevonden, maar in haar ogen kon niets tippen aan de zee.
Terug naar boven Ga naar beneden
Triptune

Triptune

Profile
Number of posts : 1162
A timeless world Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world Emptywo 18 jul 2012 - 21:26

Een korte knik bevestigde dat Diablo er vrijwel hetzelfde over dacht als de merrie naast hem. Hij zei echter niet veel, als ze verder op het onderwerp in zouden gaan, zou het uiteindelijk over het verleden gaan, en Diablo hield andere paarden liefst zo ver mogelijk van zijn verleden weg. Wanneer Abyss haar neus tegen zijn hals drukt, verstrakken Diablos halsspieren en schieten zijn ogen even schichtig haar kant uit. De laatste die hem had aangeraakt was Mayalynde en dat was ook alweer eeuwen geleden. De zwarte danseres was net zo snel weer verdwenen als dat ze was gekomen. En ze had Diablos liefdesvuur meegenomen. Het deed Diablo nu niet meer zoveel, ze was gekomen en gegaan zoals ze dat altijd had gedaan, maar hij verdroeg geen aanrakingen meer.

Diablo werd verdronken in haar enthousiasme, en dat enthousiasme sprong direct over op de hengst. Ik ben een hengst van de zee, ja, beantwoordde hij haar woordenzee. Ze moest eens weten hoeveel Diablo van de zee hield. Niet van het strand, het strand kon hem gestolen worden. Hij hield van het woeste water, van de zoute geur en de hoog opspattende golven. Maar de merrie had gelijk, het water zou gevaarlijk koud zijn. Diablo kon hier beter tegen dan anderen, dit had hij over gehouden aan de vroegere gebeurtenissen in zijn leven, maar hij was er zeker van dat het water toch te koud zou zijn voor de merrie. Maar dat sloeg hem niet van zijn paard (haha, woordspeling van de dag!). Blind van enthousiasme schoot hij in galop richting de kustlijn. WIE HET LAATST IS, IS EEN ZIELIG HOOPJE NIETS schreeuwde hij nog naar achteren voordat hij zijn kolossale lichaam nog sneller liet denderen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Abyss

Abyss

Profile
Number of posts : 102
A timeless world Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world Emptywo 18 jul 2012 - 21:38

A timeless world AbyssHorse
Abyss
Ze had het maar al te goed door dat de hengst haar aanraking niet op prijs stelde. Ze wist het nu, een fout, en daarom zou ze het niet weer doen, de les. Ze draafde verder naast hem en wanneer ze doorkreeg dat hij er niet verder over wilde spreken, begreep ze dat. Sommige dingen waren immers niet zaken die haar aan zouden gaan. Ze keek naar hem wanneer hij er opeens vandaar schoot en haar toeschreeuwde dat wie er het laatst was, een zielig hoopje niets was. Ze galoppeerde daarom ook aan en rende steeds sneller en steeds sneller. Al gleed ze soms een beetje uit in de sneeuw of over het ijs dat onder de sneeuw was, ze hield er niet van de verliezen. Ze kwam al snel iets dichterbij hem en keek even naar hem, haar hals kort krullend om vervolgens langer te maken.

Haar hals werd langer, haar passen werden langer, en haar lichaam in totaal werd ook langer. Het was het volbloed dat zich in haar verschuilde dat naar buiten kwam wanneer ze zou moeten rennen. Ze kon niet alleen sierlijk rennen, zoals het een merrie betaamde, maar ook hard en snel. Vooral wanneer er gevaar om de hoek zou komen, zou zij haar best doen om dit gevaar te ontvluchten door haar snelheid in de strijd te gooien. Ook nu deed ze haar best, meer als haar best om Diablo voorbij te schieten. Een glimlach rustte om haar lippen terwijl haar oren plat tegen haar nek lagen om ervoor te zorgen dat ze sneller kon, nou ja, dat dacht ze. Het was er meer voor om te zorgen dat de wind niet in haar oren zou ruizen. Haar zwarte benen werden meer zichtbaar wanneer de sneeuw lager werd doordat ze steeds dichter bij het strand kwamen. Ze voelde de wind langs haar vacht strijken en ze genoot van de snelheid die ze had gemaakt.

Wanneer ze onder haar hoeven iets vreemds voelde, alsof het stenen waren, wilde ze erover heen springen, maar ze landde alsnog op een steen waardoor ze zich verstapte. Ze stopte eigenlijk meteen met galopperen en tilde haar voet op, alsof ze letterlijk au wilde zeggen. Ze boog haar hals en sloot haar ogen echter om de pijn proberen te onderdrukken. Ze schudde haar hoofd even en keek naar de zee die steeds dichterbij was gekomen. Haar oren waren erop gericht, maar haar gedachten waren duidelijk bij haar voorbeen die nu pijnlijker en pijnlijker werd. Ze stapte, nee, hinkte dichter naar de zee om haar been erin te rusten. Even alles om haar heen vergetend. Haar bruine ogen waren op haar been gericht. "Precies wat je nodig hebt hier... een blessure waardoor je je snelheid niet meer kan benutten. Ik ben het hoopje niets." Ze draaide haar oren even, maar dat maakte haar nu eigenlijk niet veel uit. Liever een hoopje niets als doorrennen en helemaal niets meer kunnen na dit 'spel'.
Terug naar boven Ga naar beneden
Triptune

Triptune

Profile
Number of posts : 1162
A timeless world Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world Emptywo 18 jul 2012 - 21:48

Diablo had minder moeite met recht blijven of niet uit te glijden, hij was groter, breder, en des te groter de oppervlakte van je hoeven was, des te meer grip je had. Zijn zware lichaam leek plots als een speer vooruit te gaan en ieder wie nu voor zijn voeten liep zou ongenadig overhoop gelopen worden. Spieren die voorheen niet zichtbaar waren door zijn lange vacht en vetlaag, rolden nu zichtbaar over zijn schouders en heupen.

Maar de pret werd snel bedroven, het zielige hoopje niets deed zich pijn en dat viel Diablo al snel op. Het gedender achter zich werd onregelmatig en stopte uiteindelijk dus keerde de shire zich in een vloeiende boog om en draafde vervolgens terug. Doe je goed prinses, spotte de hengst lichtjes grinnikend. Maar mocht het een troost zijn, het is nog even voor de volgende blauwe maan, dat is al lang genezen tegen dan. En roofdieren... Ach, er zijn kuddeleden genoeg die je zullen beschermen, no worries.

De hengst stopte even met praten en richtte zijn ogen, neus en oren richting de zee. Het is niet meer zo ver, stapvoets zullen we er ook wel spoedig zijn, en met die woorden zette hij zijn lichaam wederom in stap. Van pijn wordt je hard, glimlachte hij er vervolgens droogjes achteraan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Abyss

Abyss

Profile
Number of posts : 102
A timeless world Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world Emptywo 18 jul 2012 - 22:02

A timeless world AbyssHorse
Abyss
Abyss keek hem even aan wanneer hij terug was gekomen en haar prinses noemde. Haar oren draaiden zich naar achteren. "Ik ben geen prinses, integendeel, ik heb meer meegemaakt dan ik zou hebben gemoeten." Ze wilde haar omdraaien, maar belastte haar been teveel waardoor ze er kort doorheen zakte. Zijn woorden waren inderdaad een 'troost' maar dat zou ze niet eens laten blijken. Als ze haar leven zou geven voor iets nobels, zou ze dat doen. Ze zag hoe hij naar de zee keek en zette zichzelf al in beweging voordat hij dat had gedaan. Hoewel het strompelend en hinkend ging, gaf ze geen enkele kik. Ze had voor ergere vuren gestaan en had zich uit allerlei dingen geworsteld. Dit was niets nieuws. Ze was een soldaat, een vechter... Een unieke merrie die alles zou doen en alles zou inzetten om te bereiken wat ze wou. En dat was op dit moment de zee bereiken. Ze koude golven om haar benen voelen. Zijn woorden dat men van pijn hard zou worden maakte haar humeur nu niet bepaald beter.

"Wat weet jij van mij waardoor je denkt dat ik pijn niet aankan? Waardoor jij denkt dat ik een 'prinsesje' ben en een zielig hoopje onzekerheid? Wat geeft jou het recht mij zo te beschrijven terwijl je me niet kent?" Ze sloot haar ogen even en boog haar hals wanneer een pijnscheut door haar lichaam jaagde. Ze liep gewoon verder, alsof er niets was gebeurd en draafde aan, zonder nog om de pijn te geven. Ze stopte en keek hem aan, haar oren naar voren, op hem gericht. "Begrijp me niet verkeerd. Ik waardeer wat je hebt gedaan voor me. En ik waardeer de persoon die jij bent, of die je me tot nu toe hebt laten zien. Maar alsjeblieft, hou op met vooroordelen. Ik ben geen prinsesje. Ik heb vaker mijn benen verstuikt en bezeerd, en dat hield me nooit tegen mijn doel te bereiken. Ik ben een doorzetter. Pijn? Daar word je inderdaad hard van, maar dat ben ik al in voldoende mate zonder dat jij erbij was."

Ze zuchtte even diep en liep naar hem toe haar hoofd laag. "Het spijt me... Ik kan er gewoon niet tegen dat mensen met gelijk als een prinsesje zien terwijl ze me niet kennen. Je bent niet de eerste die dat doet. Het is fout het op jou af te reageren. Maar ik zou het waarderen als je me geen prinsesje meer noemt. Abyss of Byss vind ik meer dan genoeg." Ze glimlachte een beetje moeizaam omdat ze zich duidelijk schuldig voelde voor de manier hoe ze nu tegen hem deed. Ze had het recht helemaal niet zo tegen hem te doen. Hij was namelijk de enige die haar op dit moment hielp, het paard dat haar de zee liet zien. De zee waar ook hij van hield. Dat was wat ze wist.
Terug naar boven Ga naar beneden
Triptune

Triptune

Profile
Number of posts : 1162
A timeless world Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world Emptywo 18 jul 2012 - 22:12

Diablo trok cynisch een wenkbrauw op wanneer de witte merrie haar klaagzang begint te doen en schraapte kort zijn keel. Ik heb op geen enkele manier een van die namen als een scheldwoord gebruikt, het zou fijn zijn als je woede in het vervolg gegrond is. Met die woorden keerde de hengst zich om en zette een flinke en resolute pas in. Als de merrie toch zo'n vechter was - met overduidelijk een kort lontje - dan zou ze Diablo ook wel gewoon kunnen volgen.

De rest van de toch verliep zwijgzaam en Diablo keek niet één keer achterom. Het korte lontje zou wel volgen, als de doorzetter die ze blijkbaar was. Eenmaal daar waar de sneeuw zich mengde met zand, bleef de shire kort staan. De zoute lucht vulde zijn longen en kort sloot hij zijn ogen om diep in te ademen. Thuis, verliet op een gelukzalige toon zijn lippen. Bijna meteen daarna zette hij wederom zijn lichaam in stap, richting de waterlijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Abyss

Abyss

Profile
Number of posts : 102
A timeless world Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world Emptywo 18 jul 2012 - 22:21

A timeless world AbyssHorse
Abyss
Abyss zuchtte en ze draaide zich om zodra de hengst haar voorbij liep. "Blew it." haar gedachten hadden gelijk. Ze liet haar hoofd echter kort laag hangen om haar hals er al snel weer op te zetten. "Never let you head down." Ze kon die gedachte niet vaak genoeg naar boven halen. Zodra je je hoofd zou laten hangen zou het verdriet en de pijn in haar geval, bezit van haar nemen. Ze stapte rustig achter hem aan. Hij zei niets meer, en zij zou nu ook niets meer zeggen. Om de één of de andere reden leek dat het beste. Ze liep gewoon achter hem aan. Ze negeerde de pijn, al leek deze met elke stap erger te worden. Toch zou ze dit niet laten zien.

Pas wanneer hij iets, schijnbaar gelukkig, zei, keek ze pas echt op naar de omgeving. Ze waren bij de zee. Ze bleef daar staan, al liep hij verder. Ze keek naar de zee. De woeste golven die nog op de zee zelf en op het strand braken, de wind die er duidelijk sterker was en welke heerlijk zout rook. Ze liep nu pas verder, al was er een grote afstand tussen hen gekomen. Zowel letterlijk als figuurlijk nu. Ze schudde haar hoofd even en op de één of de andere manier merkte ze hoe hij over haar dacht. En eigenlijk? Maakte dat haar niet uit. Ze wierp haar hoofd in de lucht en galoppeerde hem voorbij, de pijn voor alsnog negerend. Haar blik maakte genoeg duidelijk, als hij geen woorden sprak, zou zij dat ook niet doen. Ze galoppeerde het koude water in wat een heerlijk gevoel was voor haar pijnlijke been. Ze stak haar neus erin welke ze weer omhoog trok. Ze dartelde even, zoals ze deed wanneer ze een veulen was en wat raars voelde. Ze genoot gewoon van dit gevoel. Ze draafde door het water en keek hoe de druppels om haar heen vlogen. Plots bleef ze staan en begon ze in het water te graven. Wat genoot ze van deze omgeving, dit strand... Ze bleef echter staan en keek even naar Diablo. Ja... ze genoot zelfs van zijn aanwezigheid... Al leek dat er een paar minuten geleden niet op. Ze keek echter al snel weer weg. Ze had geen kwaad in zin. Totaal niet, ze had sommige dingen gewoon te lang bewaard, vanbinnen. En dat maakte haar soms extra kwaad, terwijl het over niets ging.
Terug naar boven Ga naar beneden
Triptune

Triptune

Profile
Number of posts : 1162
A timeless world Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world Emptywo 18 jul 2012 - 22:31

Het was duidelijk dat Diablo niet om kon met onstabiele paarden, paarden met te veel gevoelens die nergens voor nodig waren. Hij zocht vastheid in iemand, zekerheid. Je mocht je nog zo hopeloos voelen als maar zijn kon, je moest sterk zijn. De kudde kon niets aanvangen met nog een gebroken ziel. Wat was er gebeurd met alle blije paarden van vroeger? Hij had zich er vroeger zo aan geërgerd, maar moest Diablo nu nog steeds slecht zijn geweest, had hij zelfs niets om zich aan te ergeren. Iedereen was hier toch rete onstabiel.

Wanneer de merrie begint te galopperen schudde Diablo zijn hoofd. Het was goed om pijn te verbijten, maar galopperen was dom en zou de pijn enkel erger maken. Misschien niet vandaag, maar wel morgen. En haar koppigheid deerde hem nog minder. Het was zoals Diablo had gezegd: wanneer ze hem begon te vervelen, was het snel afgelopen. Aldus zette de shire zijn lichaam in beweging, een eindje van de merrie weg. Hij liep het water in en bleef daar gewoon staan, rustig. Hij sloot zijn ogen en begon dieper in en uit te ademen en het leek alsof niets hem nu nog kon deren. En dat was ook zo, eenmaal in het water kon er naast hem een bom ontploffen: het waren zijn zorgen niet meer. Ook de koude deed hem amper wat, hij had het nu wel frisjes - iets wat hij in de andere seizoenen nooit had - maar echt koud vond hij het niet.

Na daar zo even gestaan te hebben, god mag weten hoe lang, opende de hengst opnieuw zijn ogen. De golven beukten in op zijn borst en dat was een strijd die ze wederom zouden verliezen. Diablo was zoals ze zeiden 'een echte rots in de branding'. De hengst merkte de aanwezigheid van de witte merrie nog steeds, aldus draaide hij zijn hoofd in haar richting. Hoe ze dartelde bleek weer wat voor een complete tegenstrijdigheid deze merrie was tegenover hem. De zee was voor Diablo een plaats van rust en vrede, en zij leek de grootste zandbak ooit gevonden te hebben. Graven, ploeteren, gooien, ... Heel even vertrok Diablos gezicht alsof hij iets zag wat buitengewoon was, zijn wenkbrauwen lichtjes omlaag geduwd, hoofd schuin, en mond een beetje open. Wat was dat rare ding aan het doen?
Terug naar boven Ga naar beneden
Abyss

Abyss

Profile
Number of posts : 102
A timeless world Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world Emptywo 18 jul 2012 - 22:58

A timeless world AbyssHorse
Abyss
Ze was vrolijker dan ooit, ze voelde zich herboren en dat maakte haar alleen maar vrolijker. Ze kreeg het idee dat ze weer opnieuw kon beginnen en gewoon alles wat er was gebeurd kon vergeten. Door het koude water was zelfs de pijn minder geworden. Ze begon kleine rondjes in het water te draven en keek naar de opspetterende druppels water. Soms ving ze er één in haar mond waardoor ze haar hoofd schudde, alsof ze letterlijk 'Zout!' leek te schreeuwen. Ze stopte en keek naar haar eigen spiegelbeeld wanneer ze haar opeens bekeken voelde. Ze keek naar Diablo die haar aan stond te kijken alsof ze een vreemd iets was. Ze schudde haar hoofd even, brieste en stapte steeds dieper het water in, tot het bij haar buik kwam waardoor ze haar buik wel in leek te houden.

Ze keek om naar haar buik en zakte kort door haar benen om daarna al rennend, bokkend, springend en steigerend en strand op te rennen. Ze rende weer terug langs het water en elke keer als een golf het strand oprolde, sprong ze opzij. Ze negeerde Diablo nu volkomen. Ze was zichzelf, gek, spontaan en gewoon vrolijk. Als hij dat niet kon hebben, was dat zijn probleem. Ze stopte opeens voor het water en trapte op het schuim wat kwam doordat de zee zijn golven brak. Het schuim vloog weg en dat zorgde dat ook zij even schrok en wegrende. Ze rende weer het water in en duwde haar neus erin, tot een golf haar neusgaten overspoelde en ze haar hoofd omhoog trok en brieste. Haar lange witte lokken waren inmiddels ook nat geworden en hingen over haar hoofd heen. Ze bleef er echter rustig in staan en keek naar haar eigen spiegelbeeld die er golvend, en dus grappig uitzag. Hierdoor begon zij eerst te glimlachen, welke steeds breder werd, en daarna barstte ze in lachen uit. Ze draafde naar Diablo en keek naar hem, voldoende afstand bewarend. "Ondanks dat het strand voor jou waarschijnlijk een andere plek is als voor mij, mag je soms heus wel eens plezier hebben. Het laat je weer jong voelen. En dat is niet erg. Ik zal niets vertellen, wat tussen ons gebeurd, blijft tussen ons. En dat is mijn belofte. Doe er mee wat je wilt." Ze draaide haar om alsof ze nooit iets had gezegd en ging verder met haar spel die ze speelde met de onvoorspelbare zee.
Terug naar boven Ga naar beneden
Triptune

Triptune

Profile
Number of posts : 1162
A timeless world Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world Emptywo 18 jul 2012 - 23:06

Diablo had geen idee wat hij ervan moest vinden en had ook helemaal geen behoefte om zich zoals haar te gedragen. Hij was gewoon niet zo. Hij vond plezier in anderen dingen, wat voor Abyss leek als volslagen saai of idioot, was voor Diablo net het fijnste ter wereld. Nou je gaat je gang maar, was het enige wat hij zei op haar woorden. 'Wat tussen ons gebeurd, blijft tussen ons'. Er ging helemaal niets gebeuren tussen hen. Niet op de manier van praten, niet op de manier van 'spelen', niet op geen enkele manier. Daarbij was Diablo altijd wie hij was, hij was niet wild of speels of ruw. Hij was mak, tam en een beetje kieskeurig.

De merrie moest eens weten hoe hij ooit met de zee had gespeeld. Hij had het 'spelen' een nieuwe betekenis gegeven. Hij had draaikolken gemaakt, muren, grotten van water, hij heeft over de zeebodem gelopen en kon tegelijkertijd ademen, hij kon dagen overleven in het water zonder boven te komen. En het was allemaal kapot. Hij had veel meer met het water gedaan dan erin ploeteren. Een zucht rolde van zijn inmiddels licht bevroren lippen en hij blikte wederom naar Abyss. Ik voel me jong door hier te staan. Daarvoor moet ik niet rennen of springen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Abyss

Abyss

Profile
Number of posts : 102
A timeless world Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world Emptywo 18 jul 2012 - 23:15

A timeless world AbyssHorse
Abyss
Ze keek even naar de hengst die vrij kortaf had gereageerd. Ze had haar hoofd even geschud, maar Diablo was wie hij was en daar respecteerde ze hem voor. Ze liep even rustig het water uit en plofte neer in het verkoelende zand waar ze kort in rolde om daar vervolgens rustig te blijven liggen. Ze keek naar hem wanneer hij weer tegen haar sprak. Een kleine grijns verscheen om haar lippen en daardoor werd al snel duidelijk wat ze van plan was. "Nou, je gaat je gang maar." Zo gebruikte ze zijn woorden tegen hem. Ze stond op en liep nu rustig door het zand. Haar been was nog steeds wel pijnlijk, maar niet gezwollen en ze wist dat deze korte verstapping snel genoeg over zou zijn. Haar witte manen droogden snel door de wind die er waaide. Ze stak haar neus even in de lucht en snoof de zoute zeelucht diep in haar longen om het zo minder snel te kunnen vergeten. Ze wist zeker dat ze hier vaker terug zou keren dan haar lief was.

Haar ogen gleden even naar de hengst. "Je bent uniek zoals je bent, en verandering is iets wat men nooit van een soortgenoot dient te verlangen." Ze bleef naar de hengst kijken, ze had respect voor hem, en ze wist zeker dat hij zo zijn redenen had om te zijn wie hij was. "Mijn respect heb je verdiend, zoals je misschien wel weet." Ze draaide haar nu pas om, om haar blik van hem af te wijken en om langzaam haar pad over het strand te verkennen. Ze snoof even, probeerde de geur van andere paarden op te pikken al was dit vrij moeilijk door de harde wind en de sneeuw die was gevallen. Ze stapte eigenlijk gewoon rustig om de rust weder te laten keren. Ook zij wilde wel eens rust, en die liet ze nu tot haar komen. Waarschijnlijk was dat iets wat hem blijer zou maken als een rondspringende merrie zoals zijzelf.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Profile
A timeless world Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world Empty

Terug naar boven Ga naar beneden

A timeless world

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 1 van 2Ga naar pagina : 1, 2  Volgende

Soortgelijke onderwerpen

-
» [Eng]Know that we are the timeless ones.
» I'm New In This Wonderful World
» Let's rule the world
» Exploring the world..
» entering a new world

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Blue Moon Horses :: A timeless world A2tpGgU :: » Archive :: Minanter-
» CHATBOX