IndexHandbookMapLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenZoeken

Deel

A timeless world

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Triptune

Triptune

Profile
Number of posts : 1162
A timeless world - Pagina 2 Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world - Pagina 2 Emptywo 18 jul 2012 - 23:26

Het voelde alsof je gewoon het knopje van de lichtschakelaar omsloeg. De hevige, ruwe sfeer die er hing ging bij slechts een vingerknip weg en de zee werd weer een rustige en serene omgeving. Dit vond Diablo al duizend keren beter dan voorheen en dat liet hij ook meteen merken door zijn lichaam weer volledig te ontspannen. Je bent een rare driftkikker, grinnikte de hengst kort haar richting uit waarna hij zijn lichaam ruw omdraait en de zee uitstapt. Ook hij was volledig doorweekt, al was dat enkel door de golven die tegen hem op hadden zitten beuken.

Nu die rustige sfeer er weer was, ging de shire op zijn dooie gemakje naast de merrie lopen, met zo'n twee meter tussen hen in. Niet te ver en niet te dicht. Hij hobbelde ook een metertje of twee-drie achter haar aan, hij liet haar even de weg beslissen zodat Diablo gewoon wat kon sluimeren met zijn ogen op half zeven. Hoe kan je van het ene moment op het andere van een verloren merrie, naar een zelfverzekerde merrie, naar een woedende, naar een speelse, en dan weer een rustige merrie gaan? mompelde de hengst slaperig. Hij articuleerde ook niet zo erg goed, het was dus duidelijk geen bedreigende of serieuze vraag. Hij vroeg het zich gewoon even af. Daar zit toch geen logica in...
Terug naar boven Ga naar beneden
Abyss

Abyss

Profile
Number of posts : 102
A timeless world - Pagina 2 Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world - Pagina 2 Emptywo 18 jul 2012 - 23:33

A timeless world - Pagina 2 AbyssHorse
Abyss
Haar oren draaiden even in zijn richting wanneer hij iets zei. De woorden dat ze een rare driftkikker was lieten haar kort zuchten en toen verscheen er een glimlach om haar lippen. "Raar? Ja... Driftkikker? Dat ligt aan het beoordelingspunt." Ze stapte rustig door wanneer hij bij haar kwam gelopen, rustig, zoals voorheen. Ze vond het niet erg. Ze liep gewoon rustig. Bij de woorden die hij sprak, maakte ze al snel op dat hij het zich afvroeg. "Het ligt aan de situatie. Ik ben een beetje aan het puberen denk ik. Maar soms is het heerlijk me even uit te leven. Even de stoom eraf halen... Daardoor kan ik terug gaan naar de ik die ik echt ben. Vrolijk, maar tegelijk ook rustig. Antwoord ik daarmee uw vragen Diablo?" Haar benen bewogen ritmisch voort, van de verstapping van voorheen was eigenlijk niets meer te merken.

Haar benen lieten haar niet zomaar in de steek en daar was ze blij mee. Haar oortjes stonden fier naar voren gericht terwijl haar zwarte neus laag bij de grond was. Ze hief haar hoofd nu echter, al ontspande ze direct waardoor haar half weer langer werd. Ze draafde kort een paar passen en snoof even diep de frisse, koude lucht in haar longen. Haar vacht was bedekt met zand, wat haar niets uitmaakte, en haar manen en staart waren nog een beetje vochtig. Ze stopte even en krabde met haar achterbeen achter haar oor waar ze even jeuk had gekregen. Ze liep weer gewoon verder alsof er niets was gebeurd. "Nu ik jou uitleg heb gegeven, mag ik dan één vraag stellen?" Ze keek naar hem, het was geen rare vraag, totaal niet, het was een klein stukje nieuwsgierigheid. "Voel je vooral niet verplicht om te antwoorden. Maar ik vroeg het me gewoon af... Waarom geeft de zee je zo'n kalm gevoel?" Het was een stukje interesse, en ze meende wat ze zei. Antwoorden was niet verplicht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Triptune

Triptune

Profile
Number of posts : 1162
A timeless world - Pagina 2 Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world - Pagina 2 Emptywo 18 jul 2012 - 23:48

Bij haar antwoord knikte de hengst weer kort zonder haar aan te kijken. Daar beantwoord je inderdaad mijn vraag mee, herhaalde hij haar woorden. Bij Abyss wedervraag wist hij niet echt direct wat te doen. Maarja, hij had dan ook al eeuwen geen normaal gesprek meer gehad en bijna niemand had hem ooit nog vragen gesteld, zeker geen vragen die dieper gingen dan enkel 'wat vind je leuk' en 'wat heb je vandaag gedaan' en 'mooi weer vandaag he'. Diablo antwoordde dus niet meteen maar nam even van de stilte gebruik om zijn antwoord voor te bereiden.

Maar hoe hij ook wikte of weegde, hij kon niet meteen een antwoord vinden dat normaal klonk. Er was ook helemaal niets normaal aan het antwoord dat hij zou moeten geven. Geen enkel normaal paard zou hem geloven wanneer hij de waarheid vertelde. Waarom stelde ze ookk zo'n moeilijke vraag? Maar de shire nam het haar niet kwalijk, nieuwsgierigheid was erg normaal en zijn vriendschap met de zee was geen relatie die hij verborgen hield. In tegendeel, hij liep er altijd open mee te koop en het was dan ook een vraag die snel aangewakkerd kon worden. Geloof je in.. Buitennatuurlijke dingen? het klonk een beetje twijfelend. Het was niet goed om als alpha met scheve ogen bekeken te worden. Hij wou door niemand gek verklaard worden, en als hij het zelf niet had meegemaakt wist hij dat hij anderen met hetzelfde verhaal wel als gek zou verklaren. Daarbij: wat hij zelf niet heeft gezien is niet waar. Dus waarom zou dat bij anderen wel zo zijn?
Terug naar boven Ga naar beneden
Abyss

Abyss

Profile
Number of posts : 102
A timeless world - Pagina 2 Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world - Pagina 2 Emptydo 19 jul 2012 - 0:12

A timeless world - Pagina 2 AbyssHorse
Abyss
Abyss had haar zelf eigenlijk al opgemaakt om een snauw of een bot antwoord te krijgen. Maar in plaats daarvan, was er een lange stilte en werd haar vraag beantwoord met een andere vraag. "Bovennatuurlijke dingen." Ze liet deze woorden duidelijk even op haar inwerken. Ze liep gewoon rustig door en keek toen even om naar hem. "Als er schimmen bestaan, durf ik te wedden dat er inderdaad meer dingen bestaan als dat wij weten. Dus ja, ik geloof wel in bovennatuurlijke dingen." Ze glimlachte even, het was een kleine glimlach die eerder geruststellend was, als ongerust makend omdat ze de spot met hem zou drijven. Ze tilde haar eens pijnlijke been kort wat hoger op en liep gewoon verder. De pijn was alleen maar minder geworden door het koude water.

Ze kon het niet helpen haar ogen kort over hem te laten glijden, maar besloot echter al snel verder te lopen. Haar oren bewogen ritmische en ontspannen met haar passen mee. "Ik denk dat er veel meer in de wereld is als dat wat wij al weten." Die woorden kwamen vanuit het niets, en zelfs zij vroeg zich af waar haar woorden vandaan kwamen. Maar ze schudde haar hoofd even en glimlachte. Haar bruine, vrij donkerbruine, ogen, keken naar hem. Ze waardeerde zijn aanwezigheid en was blij dat hij nog bij haar was. Ze kon niet wachten tot ze de kudde zouden vinden. Ze zou waarschijnlijk ooit de kuddeleider die bij haar rang hoorde wel ontmoeten. Maar voor nu was ze blij met het gezelschap van Diablo. In ieder geval, zonder enige bijbedoelingen, ze zag hem wel een beetje als een vriend waar zij op kon bouwen, en zij wilde ook hetzelfde voor hem zijn. Al zou hij, wat zij tenminste verwachtte, dat niet willen aannemen van iemand die een lagere rang als hem had.
Terug naar boven Ga naar beneden
Triptune

Triptune

Profile
Number of posts : 1162
A timeless world - Pagina 2 Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world - Pagina 2 Emptydo 19 jul 2012 - 1:05

Haar woorden gaven Diablo niet direct meer moed of aanstalte om zijn verhaal te doen. Het was toch altijd een delicaat onderwerp geweest. Maar, zoals duizend keren eerder gezegd, hij kon steeds weer een klik maken in zijn hoofd en dat ging hij ook nu weer doen. Hij moest het gewoon tegen iemand vertellen, het brandde al zo lang op zijn tong maar er had nooit iemand achter gevraagd, en er zelf over beginnen was ook weer zo aandringerig of opschepperig. Vroeger, zo begon hij, niet verder definierend hoe lang geleden, ben ik in een kudde terecht gekomen waar dingen mogelijk waren die ik me nooit had kunnen voorstellen. Ik kreeg er de kans aangeboden om een God te worden. Een watergod. Ik kreeg de gave om water te besturen en er wonderbaarlijke dingen mee te doen. Ik was slecht van aard, ik verkrachtte veel, maar ik had wel die ene merrie. Even pauzeerde de hengst, terugdenkend aan Mayalynde, die ook hier weer even had rond gedwaald maar alweer was vertrokken.

Het was water en aarde tegen vuur en lucht. Kwaad tegen goed. Maar toen mijn lieve wederhelft me besloot te bedriegen met Vuur - terwijl zijzelf ook water was - ben ik vertrokken en heb mijn krachten opgegeven. Sindsdien ben ik geworden wat ik nu ben. Diablo ging niet geheel in op de details, zo zou hij zijn liefdesverhaal met Maya nooit, maar dan ook helemaal nooit blootleggen tegen iemand anders. Al zou hij wel kunnen vertellen dat het de meest passievolle tijd in zijn leven was die hij ooit had meegemaakt. En hij zou nooit een liefde als die terugvinden. Ze waren beide nooit echt trouw geweest, en het is angst om elkaar kwijt te raken wat liefde net zo vurig maakte. De lust om weer in elkaars armen te vliegen nadat je bang was om elkaar kwijt te raken.

Mijn liefde voor het water is altijd gebleven, en met voorkeur de zee. Het was een plek waar ik over de bodem kon wandelen, een plek waarvan zij en ik alleen weten hoe die er echt uit ziet. En ik kan je vertellen, de zee is de meest wonderbaarlijke plek die ik ooit heb gezien. Ik heb geen woorden om aan je uit te leggen hoe het daar is, maar het is goed daar. Of je nu goed of slecht bent, je voelt je er altijd op je gemak.
Terug naar boven Ga naar beneden
Abyss

Abyss

Profile
Number of posts : 102
A timeless world - Pagina 2 Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world - Pagina 2 Emptydo 19 jul 2012 - 11:51

A timeless world - Pagina 2 AbyssHorse
Abyss
De merrie haar witte oortjes draaiden nieuwsgierig zijn kant uit. Soms ging ze zelfs even wat langzamer, maar dat kreeg ze snel genoeg door en dus liep ze weer wat vlotter om hetzelfde tempo te behouden. Haar witte vacht, manen en staart waren inmiddels weer opgedroogd en het verhaal van Diablo... Ze wilde er gewoon niet tussendoor komen voordat ze zeker wist dat hij uitgepraat was. Na al zijn woorden kon ze niet anders en hopen, nee, wensen dat ze zoiets zou kunnen. Ze keek hem daarom ook met grote ogen aan, haar mond een beetje open, verbazing... zo zou je die blik kunnen noemen. Ze had zoiets namelijk niet achter deze hengst kunnen zoeken, indrukwekkend? Dat vond ze het zeker.

Een kleine glimlach sierde om haar lippen en ze keek naar hem. "Allereerst, geloof ik je. Ten tweede, ik zal dit aan niemand doorvertellen en ten derde: ik zou willen dat ik het water zou kunnen controleren. Het lijkt me prachtig. En te horen aan de manier zoals jij het allemaal omschrijft, mis je het. Ik heb het niet zelf meegemaakt, maar ik begrijp het."Ze dacht even na. "Als de liefde tussen jou en de merrie waar je over spreekt, groot genoeg is, zullen jullie misschien ooit bij elkaar terug komen. Net wat ik zei, de toekomst is onbekend." Ze keek bij die woorden weer voor zich en sloot haar ogen even. Ze verlengde haar passen en boog haar hals om daarna wat meer ruimte te creeëren. Ze hoopte zelf eigenlijk dat haar spieren dan weer wat warmer zouden worden. Ze liet haar hals weer zakken en ontweek een steen die daar lag. Hij leek daar helemaal niet thuis te horen. Zoals zij in haar vorige kudde, en hij in de sneeuw... Bij die gedachte verscheen er een glimlach om haar lippen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Triptune

Triptune

Profile
Number of posts : 1162
A timeless world - Pagina 2 Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world - Pagina 2 Emptydo 19 jul 2012 - 13:43

Aan de ene kant was Diablo zeker fier dat hij die ervaring heeft meegemaakt, aan de andere kant was hij triest, hij miste het verdomd hard en dat was niet altijd even gemakkelijk. Maar na zijn verhaal en het gepieker, werd zijn blik meteen hard en hij blikte even licht gefrustreerd opzij. Waarom vertelde hij dit ook weer aan haar? Dit was zíjn geschiedenis en zijn leed. Niemand zou er wat vanaf moeten weten. Bij haar woorden over Mayalynde, over 'grote liefde, sterke liefde', draait de shire zijn oren bruut in zijn nek. Met zijn hoofd laaghangend, zag dit er behoorlijk gevaarlijk uit, al wist iedereen dat Diablo geen vlieg kwaad zou doen in een situatie als de deze. Hij trok gewoon een heel mokkig gezicht wanneer iets hem niet aanstond.

Mijn toekomst mag dan wel onbekend zijn, net zoals ieder ander, maar ik weet dat Mayalynde er geen deel meer van zal uitmaken, de shire had moeite om zijn tanden van elkaar af te houden bij het spreken, en dat was wel nodig want anders verstond geen hond wat hij nu eigenlijk aan het zeggen was. Soms is hopen en vechten goed, maar je moet je kunnen neerleggen bij dingen. Mayalynde zal me nóóit meer aanraken zoals ze toen deed en er zal nooit dezelfde liefde zijn als toen, en dat moet ik accepteren. Arme Diablo bedoelde het allemaal niet zo grof, hij had gewoon even een kort lontje. Hij miste Mayalynde niet, maar herinneringen terug ophalen kon hem even woedend maken als toen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Abyss

Abyss

Profile
Number of posts : 102
A timeless world - Pagina 2 Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world - Pagina 2 Emptydo 19 jul 2012 - 14:48

A timeless world - Pagina 2 AbyssHorse
Abyss
Abyss had zijn verhaal aangehoord en ze zou het inderdaad stil houden, zoals ze zelf al zei. Achteraf leek Diablo er niet blij mee dat hij zijn verhaal had verteld. Het werd pas te heet onder haar hoeven wanneer ze zag hoe hij duidelijk kwaad en chagrijnig werd door het onderwerp. Ze draafde daarop aan en ging pas weer terug naar stap wanneer de afstand groter was. Ze snoof even luid om de stoom eraf te halen en liep daarna verder. "Als het je zo dwars zat om het te vertellen, hoefde het niet. Antwoorden was niet verplicht, zoals ik zei." Ze liep daarna stug verder. Probeerde ze interesse in hem te tonen, was het weer niet goed. Ze keek even om naar hem. "Je zegt dat ik wisselvallig ben, maar u bent het zelf ook meneer Diablo. Ook u heeft een kort lontje en reageert dat op mij af waar ik niets mee te maken heb."

Ondanks dat ze de zin serieus bedoelde, zij ze het met een glimlach. Haar toon was kalm, zo kalm dat het haarzelf nog rustiger maakte dan ze al was. Haar hals zakte en ze bleef even staan om de kriebels die ze aan haar been had te verjagen met haar neus. Heerlijk was het om even te krabben. Haar donker bruine ogen keken even naar hem, maar ze liep al snel weer verder om de afstand die ze had gecreëerd te bewaren. Natuurlijk mocht ze Diablo voor wie hij was, gewoon als vrienden, en natuurlijk waardeerde ze het dat hij zijn verhaal aan haar had verteld, al kwam dit niet over of het wederzijds was, maar toch wilde ze iets voor hem doen, maar wat? Hij hield niet van aanrakingen, dus ze besloot haarzelf een beetje rustig te houden, hem te laten genieten van de stilte en de rust. Haar oren bewogen ritmisch mee op haar passen, al waren ze licht naar achteren gekanteld omdat ze duidelijk niet wist wat ze er precies van moest vinden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Triptune

Triptune

Profile
Number of posts : 1162
A timeless world - Pagina 2 Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world - Pagina 2 Emptydo 19 jul 2012 - 14:59

Wat moet een ander doen als je zelf niet eens weet wat je met jezelf moet aanvangen? Diablo was een rustige ziel van orde en vrede net omdat hij niet dieper inging op de onderwerpen die hem ooit hadden geraakt. Nu hij dat wel moest doen, laaide de vlammen terug hoog op. Ik ben inderdaad wisselvallig als het weer ja, mompelde hij achter haar aan nadat ze de afstand tussen hen wat groter maakte. Ik ben niet bitter of kwaad, vervolgde hij uiteindelijk zijn gemompel, Ik hou gewoon een bepaalde afstand van alles en iedereen. En zoals je merkt is het niet aan mij besteed om die afstand vrijwillig te verkleinen. Het leek alsof de hengst een zelf analyse was aan het maken. De merrie was in zijn ogen betrouwbaar genoeg om het even te zeggen. Hij was niet meteen van plan om zich open te stellen, hij deelde gewoon even mee waar de merrie stond bij hem.

Ik ben vriendelijk tegen iedereen, soms wat ruw. Ik zal nooit vrijwillig vijanden maken, maar ik maak ook geen vrienden. En dat is wel vrijwillig. Nu was het Diablos beurt om even te krabben aan de sokken boven zijn hoeven. Door het zand, de sneeuw en het water waren ze volledig samen geklit en zwaar geworden. En iedereen kent het gevoel wel dat, wanneer een haartje in een andere richting ligt dan normaal, dat het soms een vervelend (al dan niet pijnlijk) gevoel kan geven. En je kon niet meer proberen dan het hopeloos weer in de goede richting te plooien. Voorheen had ik geen excuus om mezelf af te schermen. Ik deed het gewoon. Nu ik Alpha ben heb ik wel een excuus gekregen en dat ligt me prima. Wat ik niet lief heb, kan me niet worden afgenomen. Ik zal in de toekomst keuzes moeten maken en ik zal offers moeten brengen om andere paarden te redden. Die keuzes mogen nooit gebaseerd zijn op de relatie die ik met een paard heb. Als ik moet kiezen tussen een vreemdeling redden, of de liefde van mijn leven, zou ik kiezen tussen de liefde van mijn leven, ongeacht de situatie. En als die situatie dan verkeerd is, kan het zijn dat ik ze beide verlies, terwijl ik de onbekende misschien wel had kunnen redden. Het was weer een hele soep van woorden en Diablo had vaak het idee dat zijn raaskal en zijn zinnen niet overal even goed klopten, maar hij had het te druk met de gedachten te ordenen in zijn hoofd om ze ook volledig uit te spreken.
Terug naar boven Ga naar beneden
Abyss

Abyss

Profile
Number of posts : 102
A timeless world - Pagina 2 Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world - Pagina 2 Emptydo 19 jul 2012 - 15:37

A timeless world - Pagina 2 AbyssHorse
Abyss
De merrie keek even om naar de hengst. Haar ogen maakten nu eerder duidelijk dat het haar niets uitmaakte. De helft van de woorden die hij zei gingen gewoon door haar heen. "Ik vraag niet om een vriendschap als het verzoek niet wederzijds is." Ze keek naar hem en liep gewoon verder. Wanneer hij met een hele woorden waterval kwam had ze haar oren op hem gericht, maar ze keek niet om. Nee, ze wilde niet eens omkijken. Ze wist wat ze dan zou zien. Diablo de leider, en niet Diablo het paard. Ze haatte die figuren vanuit het diepst van haar hart, maar tegelijkertijd mocht ze Diablo, gewoon vanwege het feit dat hij een leider was, dat hij dat ook uitstraalde en duidelijk een paard onder de paarden was.

Na zijn woorden bleef ze echter staan en sloot haar ogen. "Of je duwt daadwerkelijk alles en iedereen dusdaning van je weg, dat je onbewust vijanden maakt en daardoor dus ooit uit je eigen kudde wordt gestuurd." Ze bewoog haar oren even en week naar links om weg te lopen, terug naar de sneeuw. Ze wilde het er niet meer over hebben. Voor haar was het gesprek beïndigd. [i]"Ik vind de kudde vanzelf wel... Maakt me niet uit hoelang het duurt, als het maar voor de Bluemoon is. Haar zwarte benen bewogen haar snel voort. Maar na dit gesprek? Ze galoppeerde aan, een rustige galop en wilde dolgraag het strand verlaten. Ze verdween tussen de duinen die zich ervoor had opgestapeld. Haar blik was vastberaden... als ze ooit bij zijn kudde zou komen? wacht... wilde ze dat wel? Ze schudde haar hoofd en stopte. Ze draaide haar oren even in de richting van het strand en draaide toen om. Ze worstelde haarzelf tegen een duin omhoog en keek naar het strand. Toch zocht ze naar hem, niet wetend waarom.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Profile
A timeless world - Pagina 2 Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: A timeless world A timeless world - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden

A timeless world

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Soortgelijke onderwerpen

-
» [Eng]Know that we are the timeless ones.
» Always believe in a better world
» Exploring the world..
» entering a new world
» The world is not like I my dreams

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Blue Moon Horses :: A timeless world - Pagina 2 A2tpGgU :: » Archive :: Minanter-
» CHATBOX