IndexHandbookMapLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenZoeken

Deel

I can see the heaven in the hell • Open

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
AuteurBericht
Pip
Editor
Pip

Profile
Number of posts : 2407
Status : Active
I can see the heaven in the hell • Open Vide

Contact
BerichtOnderwerp: I can see the heaven in the hell • Open I can see the heaven in the hell • Open Emptywo 18 jul 2012 - 15:01

TREASURE
Beauty is in the eye of the holder

Mijn arabische lichaam bracht zich voort, swingend op de geluiden van de wind die door mijn oren raasde. Haast dansend in mijn elegante draf. Mijn staart op de maat heen en weer zwaaiend. Zo soepel, gemakkelijk veerden mijn passen in het gras wat nog lichtjes nat was van de ochtenddauw van de onheilspellende nacht. De nacht die kou, veraad en onheil met zich mee droeg. Maar tegelijkertijd een verborgen schoonheid in zich hield die de meesten niet konden zien. Ik echter wel. Keek elke keer weer vol bewondering toe hoe de gevreesde maan zich in de donkere lucht nestelde. Voelde de blauwe gloed over me heen vallen. Toverde een bewonderende glimlach op mijn gezicht die enkele minuten erna met een storm weg werd geblazen. Door de angst, door de hel die de maan met zich mee droeg. Het bleef me, keer op keer, verbazen wat een verdriet, angst en haat de maan , zo helder als de oceaan met zich mee droeg.

Mijn kleine hoeven op mijn lange benen die mijn ranke lichaam voort droegen zakte weg in het hoge gras. Mijn ogen hingen aan de takken waar enkele dauwdruppeltje vanaf gleden. Om te zeggen dat de nacht voorbij was en de dag was begonnen. Tja... De meeste waren dan blij. Maar vreemd genoeg was ik altijd al meer het nachtpaard. Ik hou van de mysterieuze sfeer die de nacht met zich mee brengt. De kille kou die zich om je heen vormt als een kring, als een dikke muur. Het gaf hem een dapper gevoel. Het gevoel dat hij degene was die tegen, de prachtige, maar toch onheilspellende nacht moest vechten. Maarja, dat deed hij niet. Nee, als het geen blauwe maan was genoot ik juist van de maan. Raar maar waar.

Mijn ogen volgde de druppel die van de tak, van de hoge eik naar beneden gleed, langs de harde ondergrond volgde hij zijn weg naar beneden. Nietswetend wat de druppel te wachten stond. Ergens voelde ik medelijden voor de kleine kwetsbare druppel. Hij gleed, en gleed , zonder enig doel. En dan, ja, dan stopte zijn glijbaan en was hij dood. Het viel me keer op keer op hoe de natuur het leven uitbeelden. Het lezen is net een wilde achtbaan. De ene keer kom je er, de andere keer ga je. Hard, en pijnlijk eigenlijk. Maar het leven was zoals het was. Je kon niet in je schelp duiken om jezelf en je dierbaren tegen de waarheid te beschermen. Je moest vechten tegen de waarheid. Nee, niet vechten trouwens. Nee, je moet dealen met de waarheid. En mee leven, er mee omgaan. Het klonk simpel, maar wanneer je tegenover de waarheid stond was het wel anders. En daar was het, het einde van de glijbaan van de druppel. Als stof verdween het in het mulle zand.

Ik hervatten mijn dans naar Minanter. Mijn lichaam swingend op de muziek van de natuur die in je oren weet te galmen. Altijd. Mijn passen waren ruim, tikte elke keer eenmaal kort te grond en zette zich dan vol kracht af waardoor ik weer een meter vooruit wist te komen. Ik sloot langzaam mijn ogen. En werkte op mijn oren. En op mijn gevoel. Voelde een koele schaduw van een boom over me vallen, heb het vermoeden dat het een grote eik is, maar het kan ook altijd een Kastanje zijn. Hoor de bladeren in mijn oren ritselen, hoor de wind door mijn oren razen. Mijn manen en staart, die eerder dansde op de maat van mijn dans op de natuur, werden hevig naar mijn rechterkant gewaaid. Mijn manen vielen soepeljs over mijn goudgekleurde schouders met daaronder mijn bespierde lichaam. Mijn spieren rolde onder mijn glanzende vacht, zoals ze altijd deden.
Wanneer de geur van de zee en strand werd onderbroken door de geur van kou en kilheid verscheen een glimlach op mijn fijne gezicht. Het was altijd koeler en killer in de bergen, in Minanter. Wanneer ook het kabbelen van het beekje hoorbaar ik trek ik mijn oogleden die mijn zicht hadden bedekt omhoog. Het voelde fijn om weer thuis te zijn, in Minanter. Een enthousiaste hinnik verlaat mijn keel. Mijn lichaam dat eerder dansde ging over in een krachtige galop. Het dansen was veranderd in gedender, tenzij ik nu dansde op hardcore muziek. Maar de natuur was altijd meer van het rustige klasieke maar toch pop. Dus het was denderen en niet meer dansen. Vrolijk benader ik de kudde mijn neus vrolijk in de lucht. Mijn ogen zoekend naar mijn collega’s. Wanneer ik ze verderop samen zie praten knik ik beleefd als begroeting. Mijn gedender nam zich terug in een dansende en swingende draf.

Mijn passen ruim, groot , krachtig, maar elegant brachten mijn gouden lichaam voort. Mijn helderblauwe ogen bekeken de paarden die genoten van het laatste restje gras. Wanneer mijn ogen bijven hangen op een paard dat nog niet eerder in mijn zichtveld was beland stap ik rustig naar het lichaam van het paard toe. Ik vond het wel zo beleefd om me even voor te stellen toch?

Terug naar boven Ga naar beneden
Triptune

Triptune

Profile
Number of posts : 1162
I can see the heaven in the hell • Open Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: I can see the heaven in the hell • Open I can see the heaven in the hell • Open Emptywo 18 jul 2012 - 15:34

Van mij aangezien het vorige topic niet echt is doorgegaan? Indien je nog eentje wilt met diablo toch? Smile
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip
Editor
Pip

Profile
Number of posts : 2407
Status : Active
I can see the heaven in the hell • Open Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: I can see the heaven in the hell • Open I can see the heaven in the hell • Open Emptywo 18 jul 2012 - 15:35

Ja is goed (;
Terug naar boven Ga naar beneden
Triptune

Triptune

Profile
Number of posts : 1162
I can see the heaven in the hell • Open Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: I can see the heaven in the hell • Open I can see the heaven in the hell • Open Emptywo 18 jul 2012 - 15:50

De afgelopen blauwe maan was rustig verlopen en Diablo had nergens last van gehad. De schimmen leken niet veel zin in spelletjes te hebben. De shire had daardoor niet minder, maar net meer kopzorgen gekregen. Waren ze een groter, smeriger plan aan het uitdokteren? Hadden ze zich nog meer teruggetrokken om daarna net nog harder en gruwelijker toe te slaan? Dagen had hij erover gepiekerd, maar het had hem niet wakker gehouden. Diablo kon een klik in zijn hoofd maken die hem van eeuwige storm naar zalige rust kon brengen en daar was hij erg gelukkig mee. Het maakte alle zware lasten wat makkelijker om mee te slepen.

Sneeuw was iets wat Diablo niet zo lief had. Hij was zwaar en lomp en trok vaak lange groeven achter zich wanneer hij zich verplaatste: ongemerkt ergens geraken was voor hem nog moeilijker dan het gemiddelde paard. Je kon weten waar hij was geweest, gewoon aan de manier van de afdrukken. De kou, daar had hij echter geen problemen mee. Hij was wat vet en goed gespierd en zijn lange vacht en sokken hielden hem warm. In de winter kreeg de hengst zelfs een soort van sik onder zijn kin, en ook het haar op zijn nek werd zienderogen langer. De beste beschrijving die hij zichzelf nu kon toezeggen was 'teddybeer'. En honger? Met de vetreserves die hij steeds weer opsloeg in de zomer, kwam hij prima de winter door met minder groen.

Het leed van sommige andere paarden deed de shire minder deugd: enkelen hadden wel meer eten nodig nu, aangezien ze ranker en kleiner waren. De hengst kon niet meer doen dan zoeken voor hen en hen de plekken aanwijzen die hij vond, hij was geen God (meer) en dat speet hem soms.

In het witte kleed van de natuur viel de gouden gestalte van Treasure hard op. Het zwakke winterzonnetje had nog steeds genoeg kracht om diens vacht te laten glinsteren, en de hengst was dan ook een plotse opkomende vlek in Diablos ooghoek. Diablo kon er niet aan doen, maar zelfs nu bij hun tweede ontmoeting, viel het diablo meteen weer op hoe rank (maar toch gespierd) zijn medeleider was. Hij was het volledige tegenbeeld van wat de shire voorstelde: elegant, dansend, kleurrijk, enthousiast, energiek. Vooral dat laatste bleek maar weer, want de gouden gedaante was met denderende vaart afgekomen en stond nu inmiddels licht bezweet voor Diablo.

Hey gouden vreemdeling, een hese, zware stem vulde de witte leegte. Hoewel ze elkaar eenmaal eerder hadden gezien, was de hengst nog steeds een vreemdeling. Diablo was hem kwijt geraakt nadat ze waren vertrokken richting Minanter om hun kudde te beschermen en had hem sindsdien niet meer opgezocht. Jij lijkt je te amuseren, een korte grijns verlichtte Diablo's gezicht wanneer hij doelde op de dans en de race die De Goude net had afgelegd.
Terug naar boven Ga naar beneden
Pip
Editor
Pip

Profile
Number of posts : 2407
Status : Active
I can see the heaven in the hell • Open Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: I can see the heaven in the hell • Open I can see the heaven in the hell • Open Emptyma 6 aug 2012 - 14:01

TREASURE
Beauty is in the eye of the holder

Ik had me zeker vermaakt in het witte pak sneeuw. Maar was vooral opgelucht dat de lente weer was begonnen. Enkele vogels waren al begonnen met fluiten, en de eerste merrie’s waren drachtig. Zoals het elke lente ging. Toch begon ik me ergens zorgen te maken. De kudde, zeker de kudde van Minanter, werd steeds groter. En wij moeten ze met 2 leiders en de vechters beschermen. Maar veel is dat niet voor zoveel paarden. De gaten worden steeds groter. De schimmen krijgen veel meer kansen. Ze zijn de laatste 2 blauwe manen rustig gebleven. Maar niemand wist wat ze uitspookte, misschien maakte ze wel een plan om ineens toe te slaan?

Wanneer ik mijn ex-collega zie staan grijns ik vrolijk naar zijn grote lichaam. Ik was niet bepaald een partij tegenover hem. Maar ondanks dat was ik wel behendig en snel. Iets wat ook belangrijk was naast spierkracht. ”Diablo...” Begroette ik hem. Mijn mondhoeken gleden omhoog. ”Tja,. Wat zal ik zeggen...” Ik zette mijn dans voort tot ik tegenover hem stond. ”En hoe bevalt het in de derde rank? Lekker rustig zeker?” Vroeg ik Diablo benieuwd.

Ik draaide mijn lichaam om en wenkte Diablo me te volgen. Ik liep graag, altijd. Tijdens gesprekken zeker. Waarom? Geen idee. Ik verplaatste mijn hoeven met elegante passen. Mijn ogen gleden naar Diablo. Zijn passen waar meer krachtig. Om sommige momenten kon ik daar best jaloers op zijn. Ik maar met mijn dunne beentjes.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Profile
I can see the heaven in the hell • Open Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: I can see the heaven in the hell • Open I can see the heaven in the hell • Open Empty

Terug naar boven Ga naar beneden

I can see the heaven in the hell • Open

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 1 van 1

Soortgelijke onderwerpen

-
» TASTES LIKE HEAVEN, HURTS LIKE HELL
» It's a hell of a fire ~ o p e n ~
» Does hell have an end? ~ Serah
» You never know where you can find the heaven • open
» First steps in hell (open)

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Blue Moon Horses :: I can see the heaven in the hell • Open A2tpGgU :: » Archive :: Minanter-
» CHATBOX