IndexHandbookMapLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenZoeken

Deel

TASTES LIKE HEAVEN, HURTS LIKE HELL

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
AuteurBericht
mockingjay

mockingjay

Profile
Number of posts : 162
Status : Active
TASTES LIKE HEAVEN, HURTS LIKE HELL Vide

Contact
BerichtOnderwerp: TASTES LIKE HEAVEN, HURTS LIKE HELL TASTES LIKE HEAVEN, HURTS LIKE HELL Emptyma 29 okt 2012 - 17:32

TASTES LIKE HEAVEN, HURTS LIKE HELL Kadeeer
Ik hield van de herfst, dat had ik altijd al gedaan. De herfst herinnerde me aan de goede tijden van mijn leven, de prachtige kleuren die de wereld rijker maakte dan welk ander seizoen dan ook. Ohja, ik houdt van dit seizoen met heel mijn hart, misschien zelfs wel meer dan ik ooit van haar heb gehouden. Die gedachte is als een steek door mijn hart en ik wend mijn ogen af van het speelse tafereel van de veulens in de verte.

Het had hem nooit echt uitgemaakt hoe anderen hem zagen, daarom zaten zijn manen ook verwilderd en in de klit, was zijn lichaam getekend met littekens en was hij vuil tot op het bot. Het deerde hem dus ook niet dat hij zweette of hij uitgeput stond uit te hijgen. Hij was niet iemand die zich daar zorgen over maakte. Hij had niet het recht om anderen te beoordelen op het uiterlijk, en dus anderen ook niet bij hem. Alleen vergat de meerderheid dat soms.

Een zucht glijd over mijn lippen als ik mijn grijze manen uit mijn gezicht schud en mijn lichtbruine ogen op een hengst laat rusten. Een hengst als geen ander, hij heeft duidelijk een bepaald soort macht, een aanzien want de rest van de paarden kijken naar hem op. Voor heel even sta ik zo, gegrepen door zijn machtsvertoon, maar direct bewust van de onderliggende pijn in zijn ogen, zoals ik al bij zo veel in dit gebied had gezien. Misschien werd ik naief gevonden maar ik heb altijd een positieve kijk op alles en ben er zeker van dat zelfs in een verdoemd oord als dit in staat is om me in een staat van verukking te stellen. Een glimlach trekt mijn lippen van oor naar oor en een zachte hinnik verlaat mijn lippen. 'Hey!' Een charmante grijns siert mijn smoel wanneer ik op de hengst afstap.



Memories, oh they cut like knives rank one



OOC: voor Ossyrok


Terug naar boven Ga naar beneden
Pip
Editor
Pip

Profile
Number of posts : 2407
Status : Active
TASTES LIKE HEAVEN, HURTS LIKE HELL Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: TASTES LIKE HEAVEN, HURTS LIKE HELL TASTES LIKE HEAVEN, HURTS LIKE HELL Emptywo 31 okt 2012 - 20:42

TASTES LIKE HEAVEN, HURTS LIKE HELL OssyrokKader2
ossyrok
But I have grown too strong
To ever fall back in your arms

De heerlijke geur van de rottende bladeren snoof ik vol genot in me op. Bij elke pas die ik zette zakte me hoeven weg in de rotte, dode bladeren die met de tijd hadden besloten zich bruin, geel en oranje te kleuren. Het maakte het was een warm kleurenfestijn. Ondanks de kou waren de kleuren warm. Ik genoot er van. De herfst en de lente waren seizoenen waar ik van hield. Ik hield überhaupt van seizoenen. Het zorgen op een vreemde afwisseling. Alsof god wist bij het maken van levende wezens dat verveling een grote rol in hun leven zal spelen. Maar verveling was toch niet iets waar ik snel last van had. Ik had sinds kort mijn taak gekregen waar ik me met de volle honderd procent op in zette. Maar om aan de drukte te ontsnappen glipte ik weg, zoals ik nu had gedaan. Even naar Anderfels, Orlais en soms wel Ferelden. Weg van de vreselijk drukte van de kudde. Ik was niet graag onder een grote hoeveelheid paarden maar het hoorde erbij en ik zou de andere niet teleurstellen. Eindelijk leek het alsof ik wat had gemaakt in mijn leven. Iets kon, iets waard was. Dat ik niet meer de grote nietsnut was waar voor gezorgd moest worden.

Al snel was ik de kudde tegemoet gekomen. Wanneer ik me samenvoegde met de kudde, bestaand uit merrie’, hengsten en brutale veulens van het voorjaar verlaat een lage hinnik mijn keel om mijn afwezigheid te tonen. Waarom? Geen idee, waarom wilde ik eigenlijk laten weten dat ik was gearriveerd. De meeste paarden uit de kudde wisten vast al dat ik zo nu en dan een dagje weg was om tot rust te komen, en toch moest ik altijd mijn aankomst laten merken. Terwijl ik mijn manen op een speelse manier door elkaar schudde gleden mijn ogen vrolijk over de kudde die er vredig en welvarend bij stond. Ik vroeg me af wanneer de maan weer blauw zou kleuren en deze vrede voor dagen op zal houden. Net wanneer ik mijn hals wil laten zakken goor ik een zachte hinnik.

Verrast kijk ik op om te kijken wie mij dan wel wilde begroeten. Ik zie een schimmelhengst in een vrolijke pas mijn lichaam benaderd. Zijn lichtbruine ogen leken zachtaardig en vriendelijk. Maar ook was in een oog opslag duidelijk dat hij deze schoonheid niet van belang vond. Hij leek verwaarloosd. Met harde modder om zijn flanken en geklitte manen. Je mocht niet oordelen op uiterlijk maar elk paard met maar een kleine portie hersens kon toch weten dat het paarden af kon schrikken, zeker als het gaat om merrie’s. Waar de interesse toch ligt bij de meeste hengsten. Merrie’s... Een rilling loopt over mijn ruggengraat. Ik haatte merrie’s niet.., Ze waren gewoon zo onvoorspelbaar en overdreven, aanstellerig. Ze zijn gewooon vreselijk. Oké, de meeste dan. Maar de merrie Miragine had mijn ongelijk bewezen. Maar zij was anders, zij was meer hengsterig. Maar hengsten waren nou ook niet altijd mijn favoriet. De meeste waren wel oké, maar dan had je nog de macho’s die misschien wel erger waren. Nee, paarden waren niet mijn favoriet. Gaf mij gewoon de natuur, daar kon ik mee leven.

Terug naar boven Ga naar beneden

TASTES LIKE HEAVEN, HURTS LIKE HELL

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 1 van 1

Soortgelijke onderwerpen

-
» I can see the heaven in the hell • Open
» Does hell have an end? ~ Serah
» First steps in hell (open)
» heaven is overrated
» You never know where you can find the heaven • open

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Blue Moon Horses :: TASTES LIKE HEAVEN, HURTS LIKE HELL A2tpGgU :: » Archive :: Minanter-
» CHATBOX