IndexHandbookMapLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenZoeken

Deel

Monsters in the woods or what? [Ossyrok]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
AuteurBericht
Jennifer
Administrator
Jennifer

Profile
Number of posts : 4988
Status : Active
Monsters in the woods or what? [Ossyrok] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Monsters in the woods or what? [Ossyrok] Monsters in the woods or what? [Ossyrok] Emptyzo 14 okt 2012 - 15:26

Miragine
As the seasons change...
remember how I used to be..


Met een zekere kracht die je enkel bij hengsten zag bewoog ze zich voort. De bladeren die zich al vroeg losmaakten van de bomen knisperde onder het gewicht van haar elegantie. Het was moeilijk te weerstaan aan Miragine, moeilijk te onderscheiden wat ze eigenlijk was. Ze was niet de merrie die je in hokjes indeelde, laat staan bestempelde. Anders dan andere merries was ze behoorlijk zelfzeker ondanks het feit dat ze nog jong was maar enkel die prille voorliefde voor vechtlust was het begin van iets groots. Ze had meer gratie, misschien een zekere mannelijkheid over haar Arabische lichaam rusten. Ze was veel groter dan de meeste arabieren van haar leeftijd en ze keek met diezelfde grootsheid op je neer. Ze was niet uit de hoogte, nog barbaars maar ze was domweg ook niet snel van haar gedachten af te leiden. Niet op haar mondje gevallen ongeacht dat ze zich altijd naar behoren zou gedragen. Ze had iets, iets wat je moeilijk woorden bij kon leggen, iets anders ... anders dan die andere merries.

Tussen de kalende bomen door draafde haar zwarte lichaam verder. Een zwak blauwe tint spreidde zich langs de witte aftekeningen op haar benen naar boven over de rest van haar vacht. Haar lange blonde manen verstrengelde zich met de onaantastbare lucht rondom haar. De dauwdruppels die van de takken wipten verenigde zich met haar vacht en gaven een magisch glinsterend blauw effect terwijl ze naar beneden gleden. Plots bleef ze staan ... haar zwarte oren drukten zich naar voor terwijl haar neusgaten zich ver opensperren. Haar lange maantop waait zachtjes op waardoor haar blauwe ogen en witte maanvormige kol zich blootgeven aan de omgeving. Ze draait haar hoofd in een sierlijke beweging naar links, ze kijkt het bos uit. Langzaam komt ze weer vloeiend in beweging, het blauwe lint in haar staart zweeft ongehinderd mee in de bewegingen van haar lichaam.

En uiteindelijk vind ze wat ze eerder al had geroken en gehoord, een kudde. Naar oude gewoontjes zou ze die mijden gewoon omdat het haar nooit iets had gedaan. Ze had nooit echt geven om sociaal contant ondanks dat haar lichaam ernaar hunkerde. Maar ze had een hele weg gerend en was toe aan wat ze heette "een nieuwe start". Haar blauwe ogen tellen maar tien seconden de omgeving en ze weet wat ze weten wou, hier heerste hiërarchie of hoe heette die dingen nou weer. Ze werd niet graag rond gecommandeerd en had liever zelf de touwtjes in handen, zo was ze tenminste zeker dat het allemaal goed zou aflopen. Haar blik glijd naar de bomen waar de kudde zo hartstochtelijk af en toe eens angstig naar keek. En terwijl haar ogen de bomen onderzoekend opnamen zag ze iets wat haar aandacht trok, een schimmig figuur. Ze kneep haar ogen samen maar toen was het alweer weg. Haar neus zei dingen die haar waarschuwde verder te wandelen maar haar wil was een heel ander instrument, het leidinggevende. Weer glijden haar ogen naar de kudde en dan weer naar het bos. Ze was hier net, gevaar opzoeken was altijd niet zo moeilijk geweest maar hier hing een zekere vibe die ze niet kon thuisbrengen. Haar grote elegante lichaam blijft koppig staan, in tweestrijd met wat ze zou moeten gaan doen. Er waren paarden die haar gaandesloegen, ze werd wel graag eens bekeken, ze wist van zichzelf dat ze niet lelijk was. Net als ze een stap in de juiste richting wil zitten, het bos ziet ze een paard naderen. 'Is iedereen bang dat de bomen tot leven komen?' Vroeg ze helder maar zelfzeker terwijl ze de vrij imposante hengst voor haar gaande sloeg ...

Terug naar boven Ga naar beneden
Pip
Editor
Pip

Profile
Number of posts : 2407
Status : Active
Monsters in the woods or what? [Ossyrok] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Monsters in the woods or what? [Ossyrok] Monsters in the woods or what? [Ossyrok] Emptyzo 14 okt 2012 - 17:36

Monsters in the woods or what? [Ossyrok] OssyrokKader2
ossyrok
But I have grown too strong
To ever fall back in your arms

De wind suisde langs mijn lichaam, mijn manen klapperde langs mijn hals. Mijn hals was nat. Mijn passen waren groot en krachtig. Mijn staart dansde op de wind welke op het moment van voren kwam –door de snelheid dat mijn lichaam had gemaakt-. De laatste dagen had ik door gebracht hier, in Anderfels, maar ik moest naar huis, naar Minanter, ik was leider. Ik moest mijn taak volbrengen. Ik zal samen met Zehlia voor de veiligheid van de kudde moeten zorgen. Zehlia... Een merrie die ik nog niet eerder onder oog was gekomen. Ik moet bekennen dat ik in eerst instantie teleurgesteld was geweest. Ik had meer gehoopt op een hengst. En niet onaardig bedoeld, nee zeker niet. Echter was ik in eerste instantie niet zo fan van het gedrag van de meeste merrie’s. Aandachttrekkerig, overgevoelig en vooral dat ze denken dat ze alles kunnen maken. Maar er waren ook hengsten van dat soort. Die hengsten die zichzelf zien als een sterk dier, die elk aan kan. Die andere paarden weg wuift omdat ze geen partij voor hem zijn. Misschien waren die zelfs wel erger. Een zucht verliet mijn lippen. Maar toch verdiende Zehlia een eerlijke kans, elk dier was anders. Ik mocht niet vooroordelen enkel omdat ze een merrie was.

Ik wist dat Andelsfels een eind lopen was, het was helemaal aan de andere kant van het gebied. Ik zou ene stuk door Ferelden heen moeten. Al snel gingen de bloemenvelden over in een prachtige magisch bos. De rottende bladeren op de grond kleurde het bos warm. Het was prachtig. Dauwdruppels hingen aan de bladeren. Rookwolkjes kwamen uit mijn neusvleugels wanneer ik uitademde van de ochtendkauw. Al bij dageraad was ik de reis begonnen naar Minanter, ik had het erop gegokt dat ik misschien 4 uur onderweg zou zijn. De dichte herfst bossen gingen over naar prachtige watervallen tussen de hoge heuvels. Welke snel over zouden lopen naar de heuvels van Minanter. De enthousiasme kwam naar boven. Het zal niet heel lang meer lopen zijn. Ondertussen was mijn hals helemaal donker van het zweet. Mijn neusgaten ver opengesperd. Maar mijn tempo nam niets af, het zal voor de meeste paarden te hoog liggen, waaronder van mij. Maar ik moest doorrennen, ik moest hard kunnen blijven rennen in geval van nood. Ik moest trainen. Dat was iets wat al van begin af aan vast stond. Ik had door het mulle zand gegaloppeerd, lange einden in het water gezwommen, behendig door de bomen heen gerend en de bergen opgestormd om te trainen.

De tijd vloog snel voorbij, ik had het gevoel dat ik niet meer kon rennen, dat ik elk moment neer kon vallen. Maar ik wist dat ik door moest rennen, ik moest de grens voorbij rennen, daarna zal het vast beter gaan. Maar toch, wanneer de geur van de kudde in mijn neusvleugels drong was ik opgelucht. Ik gokte de afstand op zo’n 700 meter van me vandaan. Ik nam mijn pas terug tot een vlotte draf. Mijn hals opgekruld en mijn achterbenen ruim naar voren zettend om de vaart die ik had alsnog door te zetten. Wanneer ik de kudde in zicht krijg verlaat een lage hinnik mijn keel. Eigenlijk geen idee naar wie, of waarom. Maar het moest een begroeting voorstellen, dat wist ik wel. Wanneer ik op zo’n 20 meter van de eerste paarden vandaan stond, zet ik mijn lichaam stil. Mijn oren stonden naar voren gedraaid, vanaf deze positie kon ik de hele kudde die wat lager lag bekijken. Mijn ogen namen elk dier één voor één in me op. Echter bleef mijn zicht hangen op een merrie aan de bosrand. Ik kende lang niet elk paard uit mijn hoofd. Maar ze was... Ze was merkwaardig, enkel merkwaardig, meer niet. Het was niet mogelijk dat als ze al langer in Blue moon horses was dat ik haar niet eerder had gezien, laat staan was vergeten. Ik besloot maar naar haar toe te stappen om haar te verwelkomen in blue moon horses. Ze was misschien wel een merrie, maar elk verdiende een kans en daarnaast stond ik me hier toch te vervelen nu ik Zehlia niet zo snel zag.

Mijn spieren rollen onder mijn glansende vacht wanneer ik de merrie benader. Nog voor ik mijn lichaam tot stilstand had gebracht klonk haar stem in haar oorschelp. Haar vraag deed me echter verbaasd opkijken. Ik draaide mijn hoofd om, mijn ogen staarde aandachtig naar de kudde, maar al snel begreep ik wat ze bedoelde. Een grinnik verliet mijn lippen wanneer ik mijn hoofd weer naar voren draaide. ”Ik denk dat de angst toch echt ergens anders ligt, merrie” Klonk mijn stem kalm en rustig. Ik was niet het paard van de meeste woorden maar bedacht wel dat het handig was mijn antwoord even toe te lichten om verdere onnodige vragen te voorkomen. ”De maan is dan wel niet blauw gekleurd op het moment, maar de schimmen nemen geen pauze 24/7 zijn ze bezig met het verzamelen van informatie om ons te kunnen kleineren, treiteren en pijn te doen. Wanneer je het gevoel hebt dat je bekeken woord kan je ook wel gevaarlijk dichtbij zitten. Vanuit de bossen loeren de schimmen op ons” Klonk mijn stem kalm maar toch had het iets dreigends, niet in de richting van de merrie, maar het was meer het afreageren van de woede. Ik was dan wel nog niet oog in oog gekomen met een schim, ik had wel de verhalen gehoord, elk detail, elke gebeurtenis van Treasure, de hengst waarvan ik de plek had ingenomen. En mijn beeld bij de dieren was duidelijk. Ik was voorbereid en wist wat ik kon verwachten. Wist hoe ik moest spelen. Tenminste.... Als Treasure het bij het juiste eind had. Anders was ik hopeloos en moest ik eerst verliezen om te kunnen winnen. Moet ik eerst hun manier van denken en doen onder ogen komen met zowel fisieke als mentale gevolgen, maar dat is dan wel de enige manier denk ik.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer
Administrator
Jennifer

Profile
Number of posts : 4988
Status : Active
Monsters in the woods or what? [Ossyrok] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Monsters in the woods or what? [Ossyrok] Monsters in the woods or what? [Ossyrok] Emptyza 20 okt 2012 - 13:55

Miragine
As the seasons change...
remember how I used to be..


Haar blik, haar ijsblauwe ogen gleden over de hengst heen. Snel en verre van keurend maar gewoon om hem in haar op te nemen. Ze was niet één van die merries die dacht dat de wereld enkel uit schoonheid bestond. Ze was zich zwaar bewust van hoe gevaarlijk en dreigend het leven kon zijn. Vele paarden, veulens en jonge merries hadden maar één visie op dat leven. Groot worden, veulens krijgen en gelukkig zijn. Ze wisten dat ze mooi waren en maken daar misbruik van, gevaar was hen onbevreesd omdat ze simpelweg dachten dat niets hen kon raken. Miragine had al te lang geleden om te beseffen dat dergelijke conclusies verkeerd waren, ze luisterde dan ook altijd en was zich bewust van wat meerderen, hoger gerankte paarden te vertellen hadden. Ja, ze zou het misschien niet geloven, ze zou misschien snuiven en argwaan zijn maar dat was niet zo dat ze het zou vergeten.

De hengst die haar kant kwam opgewandeld was groot, sterk en had een zeker aura rondom zich hangen. Hij had blekere manen dan zijn vacht en droeg een dominerende blik in zijn ogen. Er was zoveel te lezen in een blik die standaard was voor ieder paard. Haar blik, haar zwarte hoofd met de witte halve maankol en de ijsblauwe ogen was neutraal, een vleugje dominerend, misschien zelf wat mannelijk en hard. Soms was één enkele blik genoeg om een heel verleden te lezen. Miragine was zeker niet onbevreesd, soms was ze banger dan een veulen maar ze leerde ermee om gaan. Je zag aan haar blik dat ze klaar was om te leren maar toch afzijdigheid toonde tegenover het vaste dat in je leven kon sluipen.

Bij het horen van zijn rustige en kalme stem duwde ze haar zwarte oren naar voor. De lange lint in haar staart waaide vederlicht op bij het zachte briesje dat langs kwam. Haar ogen gingen weer naar het bos, de angst licht ergens anders. Weer kijkt ze naar de kudde die met regelmaat het bos gaande sloeg. net toen ze een nieuwe vraag wou stellen sprak hij weer. Ze kijkt hem aan, ziet de ernst in zijn ogen en langzaam knikt ze ookal had ze geen flauw idee waar hij over bezig was. 'Er was daarnet een zwart paard die me aankeek.' Meldde ze aarzelend. Ze perste haar lippen op elkaar en keek hem dan weer aan. 'Moet ik bang zijn?' Vroeg ze in alle eerlijkheid. Ze zou hem op zijn woord geloven als hij "ja" zei. Ze was realistisch, had al veel gezien en in haar ogen was bijna alles mogelijk. 'Blauwe maan? Schimmen? Die woorden zijn me nog niet eerder binnengedrongen.' Haar blik schoot meteen weer naar het bos, als ze zich bekeken voelde was er gevaar. 'Miragine.' Zei ze haar naam op een toonvaste vederlichte toon maar haar blik bleef gekluisterd op de bossen, alsof ze de dreiging kon voelen sluipen ...

Terug naar boven Ga naar beneden
Pip
Editor
Pip

Profile
Number of posts : 2407
Status : Active
Monsters in the woods or what? [Ossyrok] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Monsters in the woods or what? [Ossyrok] Monsters in the woods or what? [Ossyrok] Emptyma 22 okt 2012 - 12:03

Monsters in the woods or what? [Ossyrok] OssyrokKader2
ossyrok
But I have grown too strong
To ever fall back in your arms

Mijn ogen glijden nogmaals op een keurende manier langs de contouren van haar lichaam. Ik wist dat ik niet mocht oordelen op het uiterlijk, maar vaak ging het vanzelf dat je die ene eerste indruk kreeg door het uiterlijk. Haar lichaam was rank, of zoals de meeste hengsten zouden zeggen; lekker, of sexy. Ik vroeg me af of ik ooit liefde zou voelen voor een merrie, of ik ooit een merrie echt in mijn hart zal sluiten. Of ik ooit een merrie liefdevol aan zou kijken. Of ik ooit mijn lichaam op zou geven voor dat van haar. Ik kon me niet voorstellen hoe dat zou voelen. Nooit eerder heb ik echte liefde gevoeld, ik vroeg me wel eens af of ik het ooit zou voelen, misschien zou ik wel voor altijd alleen blijven. Ondanks haar 'sexy'lichaam met daarop een bijzonder bontvelletje die in eerste instantie zwart leek, maar later zag je een blauwe glans erin, en natuurlijk die maan-vormige kol, ging mijn aandacht naar haar ogen. Ze leken in eerste instantie neutraal, maar toch leek het alsof ik er zoveel uit kon lezen. Echter kon ik het niet allemaal plaatsen, de blikken. Wel zag ik de ijsblauwe ogen die veel hengsten naar zich toe zou trekken. Ik vroeg me af hoe het kwam dat ik niet gevoelig was voor zulke ogen en dat lichaam. Enerzijds was ik er blij mee, ik had niets met merrie's, maar aan de andere kant vroeg ik me wel af wat er mis met me was, waarom ik anders was dan de gemiddelde hengst in mijn omgeving.

Mijn vraag die in mijn hoofd had gespookt wanneer ik naar haar toe wandelde was in een keer beantwoord bij haar woorden. Ze had duidelijk geen idee waar ik het over had, ze moest wel nieuw zijn. In eerste instantie klonk het zo onverantwoordelijk, maar ik wist dat ik hier ook was gekomen als een grote nietsnut die geen idee had van de duistere kant van Blue Moon Horses. Bij haar woorden over een zwart paard verlaat een grommend geluid mijn keel. Ik wist dat ze nu niet zouden gaan doden. maar waarom konden ze niet eens pauze nemen? Ik wist dat ze dit deden, maar enkel de gedachte dat ze zo dicht bij de kudde waren maakte me bang, maar toch ook woedend. Ik moest de kudde beschermen en had het niet eens doorgehad dat zo dichtbij waren. Bij haar vraag keek ik echter verbaasd op. De meeste paarden vroegen niet of ze bang moesten zijn, nee ze hadden zelf al besloten of ze ze aankonden of niet. Vanaf dat moment waren of de hengsten macho's geworden of de merrie's aanstellers. En dat was het gene waar ik zo'n hekel aan had. Ik walgde van die figuren. maar ook deze merrie verdiende een kans, ik kon er niet vanuitgaan dat zij ook zo zal zijn. Tenslotte was ik naar haar toe gegaan, dus kon ik het niet maken haar nu weg te wuiven. " Niet zolang de maan niet blauw is..." Klonk mijn stem rustig, maar toch kon je een scherpe ondertoon horen, niet in haar richting, maar in de richting van die monsters, die schimmen. " zorg dat je bij de blauwe maan bij de kudde of bij mij of Zehlia bent, dan hoef je niet bang te zijn. Maar weet dat ze alles van je weten, elk woord van je opvangen. Wie weet staat nu wel een schim ons af te luisteren..." Klonk mijn stem. Een rilling liep over mijn ruggengraat bij enkel al de gedachte eraan.

Haar vraag die volgde was echter niet onverwachts. "Dat dacht ik al..." Klonk mijn stem kalm. "Blue Moon Horses lijkt op de perfecte plek om te leven... Maar wanneer de maan zich blauw kleurt veranderd de droomplek in een vreselijke plek vol angst. De schimmen, paarden die enkel nog haat voelde, die hun ziel weg hebben gegeven aan Avanti, de leider om onaanaardbare kracht te kunnen bezitten. Wanneer de maan zich blauw klaurt tranformeren ze in zwarte wezens, met pikzwarte ogen en manen vol klitten en vuil. Het geeft ze kracht, ze zijn sneller dan wij ooit kunnen zijn, sterker. Zelfs de leiders kunnen nog geen schim neerhalen. Ze hebben een zwakke plek; licht. Enkel de emperor die tevens de taak lichtbrenger met zich mee draagt kan een schim doden, wanneer hij al zijn kracht bijeen legt. Onderschat nooit een schim. Maar zolang je je aan de regels houd en bij de kudde blijft ben je meestal veilig." Klonk mijn stem kalm, maar toch was nog steeds ergens die scherpe ondertoon te horen. Nog nooit had ik oog in oog gestaan met een dier uit het schimmenrijk, toch voelde ik nu al de dreigende blikken, nu al de woede, nu al het hunkeren naar mijn bloed. Als de bergleeuw in de nacht die wacht tot een biefstukje langs komt huppelen. Mijn ogen glijden naar de littekens die ik net kan zien om mijn lichaam.

Wanneer ze haar naam uitsprak gleden mijn mondhoeken voor het eerst omhoog. Miragine was de naam die bij deze merrie behoorde. Het was echt een naam die je bij een merrie als deze zou bedenken, het pastte bij haar. Het klonk betoverend. "Mij mag je Ossyrok noemen, Maar ik sta open voor een nieuwe variant" Klonk mijn stem grijnzend. Ossyrok, ik bedacht wat een suffe naam het eigenlijk was. os-sie-rok. In eerste instantie klonk het leuk maar wanneer je er beter over na ging denken, klonk het echt bagger. Ossyrok... Zo lang. Maar wanneer je het afkortte was het snel Ossie, of Rok. Ossie,.. Ik ben geen klein veulen. Rok, ik weet niet. Nee ik was niet fan van mijn naam, maar al snel wist ik dat het nu niet het moment was om daar over te piekeren. "Zin om je benen even te strekken?" Klonk mijn stem vragend. Mijn mondhoeken gleden omhoog bij de gedachte in een galop op lange heuvels. Met de wind in mijn manen. Ik was gek om gewoon doelloos even uit te razen. Mijn ogen rustte op de kudde die rustig stond te grazen en genoot van het laatste herfstgras.
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer
Administrator
Jennifer

Profile
Number of posts : 4988
Status : Active
Monsters in the woods or what? [Ossyrok] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Monsters in the woods or what? [Ossyrok] Monsters in the woods or what? [Ossyrok] Emptyza 8 dec 2012 - 12:11

Miragine
As the seasons change...
remember how I used to be..



Denk je eindelijk een plaats gevonden te hebben waar je even kan blijven, waar het prachtig en mooi lijkt en komt hier de eerste beste hengst aanzetten met woorden als blauwe maan, schimmen en gevaar. Imagine was niet snel bang, althans als ze er geen reden voor had maar deze hengst waarschuwde haar op een manier dat niemand haar eerder had gewaarschuwd, ze nam dus ieder woord serieus. Haar hoofd draait zich weer naar de bossen, waar ze daarnet nog een zwart paard had zien kijken, hij zag er normaal uit maar dat was omdat hij ook zo ongelofelijk ver stond. Ze zag alleen maar dat hij zwart was en grof gebouwd. Heel haar leven had ze dingen gezien die niet normaal waren, waarover niet viel te redeneren, dat onlogisch was. Ze zou het onzin noemen, wat hij hier nu zei maar ze had goed gekeken. Ze had gezien hoe de kudde soms angstige blikken naar het bos wierpen, ze had gezien hoe de hengst voor haar neutraal en eerlijk klonk, er was geen greintje spot in zijn stem te vinden. Het was dus waar? Een blauwe maan? Schimmen?

Haar ijsblauwe ogen glijden terug naar de hengst voor haar toen hij sprak. Zijn "tips" dat ze bij de kudde moest blijven vatte ze heel serieus op. Naast een blauwe maan zou ze waarschijnlijk niet kunnen kijken, ofwel? Als hij opmerkt dat er misschien nu staan af te luisteren glijden haar oren wat achterdochtig naar achter. Nee, ze was niet het soort dat lekker in de strijd liep maar ook niet hetgene dat wegliep of zich erom aanstelde. Ze was eerlijk, als het erop aankwam zou ze vechten zoniet zou ze ervoor zorgen dat anderen veilig waren zonder dat ze zichzelf daarbij in het nauw dreef.

Het was nogal een vloed aan informatie die ze nu doorkreeg van hem en ze verwerkte het zo zorgvuldig mogelijk. Ze slikt duidelijk hoorbaar bij zijn uitleg over de zwarte schimmen van BMH. 'Ik veronderstel ook dat ze het graag gemunt hebben op de nieuwtjes?' Haar ogen glijden weer naar het bos en onwillekeurig verplaats ze haar lichaam zo dat ze perfect alles in de gaten kon houden. Ze had goede ogen, ze had het trouwens al allemaal gezien. Altijd op haar hoede, nooit je aandacht laten verslapen van datgene dat dreigt, zo had ze het geleerd en zo zou ze het nooit vergeten. 'Bij de kudde blijven, ik snap het.' Ze knikte zelfzeker, ze zou zijn woorden nakomen. Hoe stoer een merrie ook kon zijn, als iemand je waarschuwde moest je het serieus nemen. En merries waren tevens nooit stoer, dat had ze al een aantal keer met eigen ogen gezien.

Haar witte manen glijden naar voor als ze haar hals wat laat zakken en zijn kleine glimlach waarneemt vlak nadat ze haar naam gemeld had. 'Als ik rijker was in het verzinnen van namen zou ik je een nieuwe naam geven, later misschien.' Er kwam zelf een sierlijke glimlach op haar zwartblauwe hoofd. Misschien popte er iets op nadat ze hem wat langer kende, wie weet. Niet dat ze altijd even goed was met haar woorden. Zijn voorstel bekrachtigde ze door haar hoef over de grond te schrapen. 'Wijs me de weg en ik zal volgen.' Klonk haar bijna speels uit de mond. Het was leuk om meteen iemand te hebben die je wou leiden en bijpraten. Ze was het gevaar nu al vergeten, nu er tijd was voor ontspanning ...

Terug naar boven Ga naar beneden
Pip
Editor
Pip

Profile
Number of posts : 2407
Status : Active
Monsters in the woods or what? [Ossyrok] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Monsters in the woods or what? [Ossyrok] Monsters in the woods or what? [Ossyrok] Emptyza 8 dec 2012 - 22:42

Monsters in the woods or what? [Ossyrok] OssyrokKader2
ossyrok
But I have grown too strong
To ever fall back in your arms

Ik vroeg me af hoe deze merrie zich zou voelen, of wat ze nu zou denken. Ik was niet zo merrie's gesteld, maar ik veroordeelde ze niet direct. Zou ze het überhaupt wel geloven?! Je zou normaal gesproken denken dat het om een dom sprookje gaat. Soms zou ik willen dat ik gedachtes kon lezen... Ik kon veel, maar dat niet. Ik zou willen dat ik haar kon begrijpen zonder woorden. Ik zou willen dat ik merrie's kon begrijpen. Een zachte zucht gleed uit mijn mond. Toch leek ze geen moment aan mijn woorden te twijfelen. Was ik tegenwoordig zo'n overtuigend spreker? Toch was ik opgelucht. Bij haar woorden, haar simpele vraag was ik niet erg verrast maar toch baalde ik. Hoe kon ik haar nou inlichten? Nooit had ik maar een schim gezien, en toch was het mijn taak om haar over ze te vertellen, haar in bescherming te nemen, hoe kon ik dat nou doen? "Wel Mirage... Ik vind lastig om te zeggen maar ongeacht dat ik een leider ben heb ik nog nooit oog in oog gestaan met het monster, met een monster... Maar schimmen willen denk ik niet alleen vlees. Ze willen vermaak. Ik denk eerlijk gezegd dat de nieuwste inderdaad de meeste simpelste zijn. Maar toch denk ik dat ze eerder wraak willen nemen, lastigere willen pakken... Denk aan leiders, ex-leiders, ex-vechters. Paarden die zich ooit hebben verzet tegen de schimmen..." klonk mijn stem twijfelend. Het was wat ik dacht, maar ik kon het niet met zekerheid zeggen, zonder ervaring.

Bij haar woorden gleden mijn mondhoeken dankbaar omhoog. Het gaf me nu al het gevoel dat ik een leven had gered, misschien raar. Maar het deed me goed. Ze geloofde me. Ze zou veilig zijn. Ze zou zich niet stoer voordoen ze zou verstandig zijn, zoals weinig vandaag de dag nog maar konden. "Bedankt..." Nogmaals gleden mijn ogen langs haar lichaam. Haar lange blonden manen was iets wat me nu juist opviel, de contouren van haar fijne hoofd. de maan aftekening op haar voorhoofd en de blauwe glans in haar vacht was iets wat me deed opkijken. het leek alsof ze was geboren voor deze plek. "Jij bent de blauwe maan..." Klonk mijn stem grinnikend. en bedachtzaam. Haar woorden deden me grinniken. "houd het dan maar op Oss, Ossyrok of rok als je dat liever hebt " Mijn naam... Het was niet de naam die je dagelijks hoorde. Het was een naam zonder betekenis... Ik snap niet hoe mijn ouders daar op zijn gekomen. maar ondanks dat ik niet gek was op mijn naam, was ik eraan gehecht. Ik ging immers het leven door als Ossyrok en niet door een ander. Bij het antwoord op mijn vraag moest ik een moment nadenken. Ze zei ja... Ik had eerst moeten bedenken waarheen we zouden gaan... Mijn ogen gleden langs het landschap en de kudde die een stukje verderop stond.

Plotseling uit stand schoot ik weg. Er vanuit gaande dat Miragine me zou volgen. Mijn stevige benen bewogen snel onder mijn lichaam. Mijn spieren rolde met een vloeiende beweging onder mijn glanzende vacht. De winter was aangebroken in bluemoonhorses. De kou was toegenomen, maar de zon gelukkig niet voor deze dag. Mijn manen klapperde in de wind, in mijn oren. Maar waar heen ik rende, geen idee. Ik nam mijn pas terug om te kijken waar ik Miragine zich bevond. wanneer ik omkeek raasde de merrie langs me. Lachend nam ik mijn lichaam terug naar een ruime stap. Ik was lastig in het maken van vrienden, ik had er niet de behoefte aan. Maar gezelschap zag ik toch wel graag. Hoewel ik altijd dacht van niet bedenk ik me nu hoe erg ik het naar mijn zin heb. Met de bonte mérrie.

**Blegh moet weer ff in het topic komen :}
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennifer
Administrator
Jennifer

Profile
Number of posts : 4988
Status : Active
Monsters in the woods or what? [Ossyrok] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Monsters in the woods or what? [Ossyrok] Monsters in the woods or what? [Ossyrok] Emptyza 8 dec 2012 - 23:14

Miragine
As the seasons change...
remember how I used to be..



Het was begonnen met een stomme grap over monsters in de bossen en uiteindelijk ... was die opmerking al even terecht als iedere andere opmerking. Ze was graag van alles op de hoogte, het maakte haar dan ook wat onzeker om helemaal nieuw te zijn zoals hier. Ossyrok maakte het haar net iets gemakkelijker, zelf dragelijker. Ze wist nu al iets, ze wist wat haar te wachten stonden en om die informatie was ze hem dankbaar. Daar zou ze iedereen dankbaar om zijn. Het ging hem niet over goed en kwaad want daar kon ze spelletjes mee spelen maar wat hij zei ... het leek hier om levens te gaan en hoe graag Miragine de touwtjes in handen nam, hoe graag ze een beetje leiding eiste ... dit leek niet haar gebied te zijn om het te krijgen. Hij was een leider zoals hij zei en hij had het voor het zeggen, daar kon ze zich maar beter aan houden tot ze meer wist over dit vervloekt schone land.

Haar zwarte oren hadden zich naar voor gedrukt bij zijn uitleg over de monsters, die schimmen. Hoe hij vertelde dat ze uit waren op vermaak, pijn lijden. Haar ijsblauwe ogen hadden voor haar gestaard met een zekere afschuw en haat. Ze wist hoe het was om vernederd te worden, ze wist hoe het was om pijn te lijden en ze was er sterk en trots door geworden. Toch leken het verleden haar in te halen, onrechtstreeks kreeg ze die signalen die haar terug deden denken aan toen. Het verscheurde haar van binnen uit want zij was die ene merrie die nooit vriendschap en liefde kende en ze zou het ook nooit geven. Niet omdat ze niet wou maar gewoon omdat ze het niet kende.

Ze schoot wakker uit haar nagejaagde gedachten door zijn grinnikende stem. Haar blauwe ogen, haar maanvormige kol, de zwart met blauwgetinte vlekken op haar huid. 'Ik weet niet of ik met dat vergeleken wil worden.' Sprak ze zachtjes. Ze keek hem aan en glimlachte zuinig omdat ze nog steeds vast zat in gisteren. Misschien zou het haar facineren ... niet nu maar na een tijdje, de monsters. De afkortingen van zijn naam deden haar zachtjes grinniken, ze schudde haar hoofd waardoor haar blonde maantop over haar ranke hoofd viel. 'Ik beloof je, er komt een dag dat ik je anders zal noemen.'

Net als Ossyrok schoot ook Miragine aan in een snel galop. Haar grote zwartblauwe lichaam schoot vooruit, haar blonde manen wapperde in de wind terwijl ze haar snelheid opdreef zodat ze de hengst voor haar kon bijhouden. Noemde dit vrijheid? Dit gevoel? Ze had het al eerder gehad maar niet op die manier, het leek bijna onbezorgd. Haar oren drukten zich naar voor, nieuwsgierig naar de weg die ze aflegden, de witte wolken dampten uit haar neus omhoog terwijl de frisse lucht in haar longen brandde. Hij keek over zijn schouder en nam wat snelheid terug waardoor ze vlak naast hem voorbij raasde. Ze moest glimlachen terwijl ze in draf een ruime cirkel maakte en weer tot bij hem wandelde. 'Dus je bent een leider? Van iedereen of zijn hier meerdere kuddes?' Vroeg ze nieuwsgierig terwijl haar ijsblauwe ogen de schoonheid van de omgeving in zich opnamen ...
* Me To! Vooral in haar karakter. Like here =P

Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Profile
Monsters in the woods or what? [Ossyrok] Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Monsters in the woods or what? [Ossyrok] Monsters in the woods or what? [Ossyrok] Empty

Terug naar boven Ga naar beneden

Monsters in the woods or what? [Ossyrok]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 1 van 1

Soortgelijke onderwerpen

-
» Little shy angel in the woods.
» Ossyrok
» If you ask me I will stay Ossyrok
» I want to be a vampire, they are the coolest monsters

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Blue Moon Horses :: Monsters in the woods or what? [Ossyrok] A2tpGgU :: » Archive :: Minanter-
» CHATBOX