IndexHandbookMapLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenZoeken

Deel

Legend, devantium wanna meet you

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
AuteurBericht
Jennes

Jennes

Profile
Number of posts : 179
Legend, devantium wanna meet you Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Legend, devantium wanna meet you Legend, devantium wanna meet you Emptyma 13 feb 2012 - 17:35

Devantium de grote kalme zwarte hengst stapte door het gebied heen waar hij thuis hoorde, en het gebied onder leiding van de witte hengst Legend. Devantium was opzoek naar deze witte hengst. De reden was heel simpel. Toestemming vragen om een relatie met calliope te beginnen. En voordat hij haar echt wou vragen moest hij natuurlijk eerst het soort van ja woord van legend krijgen. Devantium draafde even aan en keek omzich heen. Je kon zien dat het voorjaar langzaam haar intrede deed. De zon werd warmer, de dagen werden langer de paarden begonnen al te verharen, de konijnen huppelde weer rond en alle diertjes kwam langzaam uit de winterslaap. De bomen begonnen hun knoppen weer te krijgen en je zag steeds meer weer het groene gras onder het kleine laagje sneeuw vandaan komen. Natuurlijk had je in de nacht nog steeds de vorst. Maar het ergste dit jaar was achter de rug.

Met grote krachtige stappen denderde devantium door het gebied en baande een weg langs de bomen. Het was hier prachtig en hij genoot ook daarom met volle teugen. Even schudde hij zijn brede hengsten nek om zijn manen even te wisselen van kant. Zijn zware manen deden op den duur pijn in zijn nek. Het stond erg status rijk, maar het was lastig. Devantium had in dit gebied al meerdere paarden leren kennen en oude bekende weer gezien. Het deed hem goed, en alles bij alles ging het super met hem. Op een ding na, zijn merrie naast zijn zij voor altijd, zolang het lot het toestemt. 

Devantium kon de hengst maar niet vinden en draafde weer terug naar de kudde. Hij gaf hier en daar een bekende van hem een warm neusje en stapte rustig door de kudde. Toen hij even omzich heen keek zag hij eindelijk het gene waar hij naar zocht. Legend. Devantium stapte met kalmte op hem af en stond voor hem. Waarna hij even een klein knikje maakte om respect te tonen aan deze hengst. " hee Legend " sprak devantium toen vriendelijk en warm, en wachtte weer op zijn beurt om te praten en die belangrijke vraag te stellen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Meg

Meg

Profile
Number of posts : 115
Legend, devantium wanna meet you Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Legend, devantium wanna meet you Legend, devantium wanna meet you Emptyma 13 feb 2012 - 19:28

Legend, devantium wanna meet you 24wfx55


Legend


Het gevoel in zijn maag was nog steeds niet weggetrokken. Het leek wel gisteren toen Axis hem vroeg de leider van rang 1 te zijn. Hij had het niet zien aankomen, maar hij had de baan met plezier aangenomen. En nu stond hij hier, beschermend over de kudde. Zíjn kudde. Allemaal paarden die hij kende, allemaal paarden die hij moest beschermen. Het was een zware taak, een zware last, maar hij zou het nooit willen opgeven. Ook al was hij het helemaal niet zo lang, het was nu al een deel van zichzelf. Het was alsof zijn leven nu pas begon. Dat klonk heel cliché en misschien zelfs gek, maar het voelde wel zo.

Nadat hij een rondje door het gebied had gelopen, kwam hij weer uit op de kudde. Even stond hij op een van de rotsen die over de kudde heen keek. Altijd als hij op deze rotsen stond voelde hij een soort van macht. Hij kon de hele open plek zien waarin de kudde stond te grazen. Elk paard stond hier nu, voor zover hij wist. Hij was geen lid kwijt. Het was sowieso geen volle maan, maar dat betekende niet dat de schimmen niet actief waren. Ze kwamen wanneer je het het minst verwachten. En op dat moment zou hij moeten inspringen.

Langzaam liep hij terug naar de kudde en sloot hij zich aan bij de kudde. Zijn oren bleven gespitst, maar zijn ronde was nu gedaan. Ze zouden voor even veilig zijn. Dus heel oplettend was hij niet.
Wanneer zijn oren een stem opvingen, gingen ze in de richting van het geluid. Hij draaide zich luchtig om, en keek recht in de ogen van Devantium. 'Hallo Devantium,' zei hij, haast plechtig. Hij kende elk paard hier in de kudde, hij kende elke naam. Hij wilde nog wat meer informatie te weten komen, maar alles op zijn tijd. 'Vertel het maar.'


Terug naar boven Ga naar beneden
Jennes

Jennes

Profile
Number of posts : 179
Legend, devantium wanna meet you Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Legend, devantium wanna meet you Legend, devantium wanna meet you Emptyma 13 feb 2012 - 23:57

Devantium kreeg de aandacht van de witte hengst met de naam legend. Devantium keek hem vriendelijk en warm aan en knikte even. " nog gefeliciteerd met je leiderschap, je hebt het zeker verdiend" sprak devantium toen eerkijk en oprecht uit. Er waren veel concurrenten waaronder devantim zelf, maar hij accepeerde de keuze van axis, waarna meteen het respect richting Legend ging. 

Devantium besloot er geen lange draden aan vast te binden, en de tijd van de hengs te verdoezelen, en kwam dan ook metteen met de dringende vraag. " Legend, zouden calliope en ik een relatie mogen beginnen ? " vroeg devantium toen en met dat hij het weer over de merrie had kwam er even een kriebel in zijn buik. Devantium probeerde het te negeren en keek de witte hengst vragend aan. Waarna hij even omzich heen keek. Het voorjaars zonnetje voelde je al branden op je lichaam, en overal begon je lichaam te jeuken van de haren die los gingen laten. Geen paard zag erop dit moment uit. Maar goed. 
Terug naar boven Ga naar beneden
Meg

Meg

Profile
Number of posts : 115
Legend, devantium wanna meet you Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Legend, devantium wanna meet you Legend, devantium wanna meet you Emptyzo 19 feb 2012 - 19:52

Legend, devantium wanna meet you 24wfx55


Legend


Hij bekeek de hengst even. Een grootgebouwde hengst, zo te zien een fries. Hij leek sterk, iemand die goed zou kunnen vechten, iemand die goed zou kunnen verdedigen. Zulke paarden hadden ze wel nodig in rang 1. Maar zulke paarden gingen ook al snel weer naar rang 2. Voor de bescherming of gewoon voor de status. Het bleef jammer, maar het hoorde zo. Je had er niks aan als je alleen maar in rang 1 bleef hangen. Je moest hoger op komen om te overleven.
'Dankje,' zei hij vrolijk nadat Devantium hem gefeliciteerd had. Hij was er echt heel blij mee, ook al liet hij dit niet zien. Hij liet sowieso nooit teveel emoties zien.
Legend wist dat Devantium ook leider had willen worden, maar hij besloot daar niks van te zeggen. Wat moest hij er over zeggen. 'Wel jammer dat jij het niet bent geworden?' dat klonk toch wel neerbuigend. En trouwens, als Devantium het was geworden, was hij het niet geworden, dus de zin klopte niet helemaal. Wel zou hij het Devantium gegund hebben en de hengst had het ook best aangekund, zo te zien.
Een relatie. Even dwaalde zijn gedachtes af naar de zomer, wanneer er weer veulens zouden komen. Een relatie betekende vroeg of laat een veulen, nieuw bloed voor BMH. Nieuwe kansen voor BMH. Maar ook meer bloed om te vergieten. Avanti stond er op bekend om veulens mee te nemen, hoeveel moeite dat hem ook kostte. Veulens betekende dus wel dat hij beter moest opletten. Maar dat maakte hem nu niet zoveel uit. Het idee dat er weer liefde was, daar ging het om. De lente was nu echt aangebroken.
'Je hebt mijn toestemming,' sprak hij plechtig. Even gleed zijn blik over de kudde om te kijken of hij Calliope zag, maar dat was niet het geval. Wist ze dat Devantium vroeg of hij een relatie met haar mocht beginnen?



Terug naar boven Ga naar beneden
Jennes

Jennes

Profile
Number of posts : 179
Legend, devantium wanna meet you Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Legend, devantium wanna meet you Legend, devantium wanna meet you Emptyma 20 feb 2012 - 18:30

Devantium bekeek de witte leider voor hem en knikte eventjes naar zijn bedankje, devantium glimlachte eventjes naar legend waarna hij het weer gauw van zijn lippen afhaalde en groots respect toonde aan de leider. Veel paarden hadden zoiets van, het is toch maar een leider van rang 1. Maar ook deze leider had respect en status. En was net zo gelijk als alle andere leiders vond devantium. Alleen had axis meer te vertellen. Maar legend beslist wat er in rang 1 gebeurd. Devantium keek de hengst vriendelijk aan als hij hem zag nadenken. Devantium had ook vaak van die momenten dat de gedachtes even afdwaalde.maar nog steeds stond devantium met smart te wachten op dat ene antwoord.

Toen de witte leider toestemming gaf kon devantium wel een gat in de lucht springen. Oh wat was hij blij. Zijn ogen begonnen te stralen. " bedankt legend " sprak devantium toe terwijl hij een respect volle knik gaf. Devantium draaide zich vol enthousiastme om en stapte terug naar calliope, tot dat hij weer even stil stond. Hij had nu toch al een gesprek met legend. Waarom zal hij deze hengst niet beter leren kennen? Devantium richtte zich weer op de hengst en keek hem aan. " vertel eens wat over je zelf? " vroeg devantium toen vriendelijk en wachtte af
Terug naar boven Ga naar beneden
Meg

Meg

Profile
Number of posts : 115
Legend, devantium wanna meet you Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Legend, devantium wanna meet you Legend, devantium wanna meet you Emptydo 23 feb 2012 - 18:15

Legend, devantium wanna meet you 24wfx55


Legend


Een lach sierde zijn gezicht toen hij Devantium's reactie zag. Hij had nog nooit iemand zo blij gezien. Hij was daarom ook blij dat hij ja had gezegd. Dat hij iemand zo blij kon maken door zijn baan, dat was dan toch een perfecte baan? Hij voelde weer dat geluk dat hij had gevoeld toen Axis hem had gevraagd leider te worden. Hij wist het zeker, hij wilde voor altijd een leider zijn. Totdat hij het niet meer kon. Hij zou iedereen verdedigen, hij zou iedereen beschermen, totdat ze naar de tweede rang zouden gaan. Onder zijn bevel stonden dan wel de laagst geplaatste, de eerste rang was wel de grootste groep, en de meeste paarden in deze groep waren kwetsbaar. Hij had dus een grote verantwoordelijkheid. Maar dat vond hij juist goed. Hij hield er van dat hij levens kon redden, ook al waren het er soms niet al te veel. Een leven was al genoeg. Een paard meer die ooit misschien tegen de schimmen zou strijden.

Toen Devantium zich omdraaide, wilde hij zich ook weer omdraaien. Hij had niet gedacht dat het gesprek zo snel ten einde zou zijn, maar hij snapte dat Devantium nu graag bij Callipe wilde zijn. Maar toen hij zich omdraaide, zag hij nog net via zijn ooghoeken dat Devantium terugkwam. Vriendelijk keek Legend hem weer aan. Wilde hij nog wat vragen?
De vraag van Devantium kwam toch wat onverwacht. Hij wist niet wat hij had verwacht, maar dat zeker niet. 'Tja, wat wil je weten?' vroeg hij lachend. 'Een korte samenvatting, of juist dieper in alles?' zei hij met een grote glimlach. 'Ik ben hier geboren, weer weggegaan, en teruggekomen.'
Devantium mocht alles vragen, hij zou zo eerlijk mogelijk proberen te antwoorden. Zijn verleden was niet echt een geheim, iedereen mocht het van hem weten. Zijn moeder was niet de enige die gedood was door de schimmen. En hij was ook niet de enige die uit BMH was gegaan, en toen weer terug was gekomen. Hij had niet echt een speciaal verleden.
'En jij dan, hoe ben jij hier gekomen op BMH?' vroeg hij toen geïntresseerd. Hij wilde het verleden van iedereen graag weten, het verleden van Devantium was een goed begin.



Terug naar boven Ga naar beneden
Jennes

Jennes

Profile
Number of posts : 179
Legend, devantium wanna meet you Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Legend, devantium wanna meet you Legend, devantium wanna meet you Emptyvr 24 feb 2012 - 0:10

Devantium zag dat de witte hengst al was omgedraaid en schrok er een beetje van dat hij zomaar tegen hem begon te praten. Zo bedoelde devantium het niet, hij hield even zijn hals wat lager, zodat de leider kon zien dat hij het zo niet bedoelde. Het leek er op dat legend het wel fijn vond dat devantium was terug gekeerd. Hij hoorde zijn antwoord aan en greens eventjes vriendelijk. " het maakt mij niet uit. Wat je kwijt wil. Ik heb alle tijd voor je " sprak devantium vriendelijk en warm uit. Devantium keek even omzich heen en zag dat het voorjaar het werk alweer deed. Alle paarden waren aan het verharen. De bomen kregen de knoppen wat uiteindelijk verse groene bladeren worden. En het malse gras kwam ook steeds meer omhoog. De heerlijke zon die warm aanvoelde, maar nog niet de kracht helemaal had om door een koude wind te stralen. Maar de warmte voelde je goed. Devantium vond het een prachtige tijd en was ook helemaal in zijn sas. Het zal ook niet lang duren voordat de merries allemaal hengstig worden. Dan zal het hier ruiken naar zoete honing wat de verkeerde bijen aantrekken. Devantium baarde zich al zorgen over sommige.

Hij richtte zich weer op de leider. Toen hij met de zelfde vraag naar devantium kwam moest hij even denken. Hij besloot zijn verleden niet meer geheim te houden en besloot het te vertellen. " nou. Ik ben hier ver vandaan lang geleden geboren. Mijn broer darkness heeft hier altijd rang 3 onder zich gehad, hij was een top leider. Toen kwam ik en kreeg ik die rang. Van darkness. Dus naar een enige tijd op bmh geweest te zijn met zo veel macht in een keer, en zo jong. Eigenlijk zat k nog in een soort van puberteit. Bij mij gingen die twee combinaties niet zo goed. Ik verkrachte de merries en vermoorden paarden zonder pardon. Puur het gevoel dat ik aardig machtig was. " vertelde devantium en zuchtte eventjes. Hij was er helemaal niet mee eens van hoe hij was. Zijn oren schoten weer Omhoog en keken hem vastberaden aan. En ging verder met vertellen. " ik ben toen uit mijn eigen vertrokken uit bmh. Weg van mijn oude ik, om mijn nieuwe ik te vinden. Ik ben lang weg geweest heb lang moeten zoeken. Maar ik heb het gevonden en heb mijn leven veranderd. " sprak devantium trots. Hij was wijs genoeg geweest, hoe moeilijk het ook was de troon te verlaten en weg te gaan. En nu is hij weer terug. Wel gewoon als een kuddepaard. Maar zeker slimmer en assertiever geworden.

Devantium keek legend aan en wachtte zijn reactie af. De meeste zeiden allemaal dat het beter was. En dat devantium goed gehandeld had. Maar sommige zeiden juist andersom. Maar devantium kon het niet schelen. Voor zijn gevoel heeft hij juist gehandeld en daar was hij zeker trots op.
Terug naar boven Ga naar beneden
Meg

Meg

Profile
Number of posts : 115
Legend, devantium wanna meet you Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Legend, devantium wanna meet you Legend, devantium wanna meet you Emptyvr 24 feb 2012 - 1:19

Legend, devantium wanna meet you 24wfx55


Legend


Het maakte hem dus niks uit? Het was moeilijk om daar mee te beginnen. Wat wilde Devantium weten? Echt zijn verleden, of juist de toekomst? Wilde hij meer over zijn karakter weten, of over het leiderschap? Hij bedacht dat hij het best kon beginnen met zijn verleden. Dit keer wat uitgebreider dan zijn korte samenvatting van daarnet.
'Ik ben hier geboren. Ik heb een tijdje onder de hoede van mijn moeder geleefd, maar toen zij vermoord werd door de schimmen ben ik uit BMH gegaan. Daar heb ik een tijdje in een kudde geleefd, daar heb ik ook pleegouders gevonden, maar door een ruzie ben ik daar uiteindelijk weggegaan. Na die kudde ben ik niet meer echt in een kudde geweest. Ik heb veel gereisd, veel vrienden gemaakt en veel nieuwe gebieden gezien. Maar uiteindelijk wilde ik toch terug naar BMH. En toen stond ik dus hier weer,' zei hij. Hij vertelde er maar niet bij dat voor de dood van zijn moeder, zijn moeder hem had gedwongen uit BMH te gaan als zij zou overlijden. Hij wist zelf ook niet helemaal meer hoe het zat, dus leek het hem ook niet slim om er over te beginnen. Hij snapte nog steeds niet hoe het kon dat vlak voordat ze dood ging, ze vertelde wat hij moest doen als ze doodging. Was het toeval geweest, of had ze haar dood voorspeld? Hij werd echt gek van die onwetendheid.

Hij hoorde het verleden van Devantiium aan. Om zijn slechte daden aan te horen was wat minder leuk, maar het leek echt dat de hengst er spijt van had. Iedereen had wel slechte daden. Als je maar berouw toonde was dat niet zo erg. Hij reageerde er dan ook niet verontwaardigd op. Devantium leek nu als een normale hengst, iemand die zulke dingen nu niet zou doen. Hoopte hij dan maar. Maar meestal kon hij paarden wel goed inschatten.
'Het is goed van je dat je je zo hebt verbeterd. Dat zou niet makkelijk zijn,' zei hij, iets wat plechtig. Maar hij meende het echt. Het leek hem een soort verslaving wat moeilijk af te leren was.



Terug naar boven Ga naar beneden
Jennes

Jennes

Profile
Number of posts : 179
Legend, devantium wanna meet you Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Legend, devantium wanna meet you Legend, devantium wanna meet you Emptyvr 24 feb 2012 - 23:02

Devantium keek aandachtig naar de witte hengst. Zijn oren en ogen op hem gericht om elk woord wat hij zei goed in zijn hoofd op te nemen zodat hij het niet nog een keer moet vragen. Ja devantium vond als je met iemand aan het praten was moest je voor de honderd procent luisteren. Anders kun je net zo goed afkappen. Hij wist dat er veel paarden tijdens een gesprek nog wel eens een andere kant op keek, of inzonk in gedachtes maar devantium luisterde naar iedereen. Hij knikte begrijpend. Het deed hem denken aan hem. Devantium had ook zo ongeveer geleefd. Eerst op bmh, dan er uit. Opzoek naar iets nieuws om vervolgens terug te keren naar bmh. Deze plek had wat. Iets wat geen enkel ander gebied heeft. Allemaal verschillende plekke. En eens in de zoveel tijd een blauwe maan. De blauwe maan waar voor vele paarden een akelige vloek op heersde. Devantium maakte het niet zoveel uit. Al zou hij nooit die avond met calliope vergeten. Die avond dat er een schim langs kwam. Die avond dat devantium en calliope getekend waren voor het leven door een litteken. Devantium zelf had een paar grote littekens op zijn achterhand. Hij had calliope beschermd. En dat zal hij de volgende keer weer doen. Eigenlijk was het dankzij de schim dat devantium en calliope dichter bij elkaar zijn gegroeid. Eigenlijk had hij die schim moeten bedanken. 

Toen legend klaar was met zijn verhaal knikte hij opnieuw. " dat is dus al een aardig verleden. Op reis geweest en weer terug op bmh! " sprak devantium toen ter bevestiging dat hij legend goed had gehoord. Dat zijn moeder een schim was keek devantium niet van op. Bijna iedereen hier op bmh had een familie lid aan de schimmen moeten geven. Of te wel aan de blauwe maan. Tot nu toe is de familie van devantium ongedeerd. Devantium keek even naar zijn achterhand waar de diepe sneden nog aan het helen waren waarna hij legend weer terug in zijn ogen aankeek. " het scheelde niet veel, of ik was ook een van hen geweest. " sprak devantium toen. Hij vond het niet erg. Hij had het over voor de roestbruine merrie. 

Op zijn vraag schudde devantium zijn hoofd. " nee in het begin was het lastig. Heb namelijk best wel iets groots opgegeven. Ik bedoel een leider van rang drie is niet niks. Maar heb voor me zelf een verstandige beslissing genomen. Ik ben liever een kudde paard die andere paarden lief hebben, dan een leider en tegelijkertijd een beest zijn. Nee, ik voel me beter zo " sprak devantium op een serieuse manier. Even zonder een glimlach om te laten zien dat devantium er zo over dacht. Maar algauw kwam zijn warme glimlach weer op zijn zwarte lippen. " maar als jij ook van het oude bmh bent, dan kennen wij elkaar misschien nog wel. Of was jij nog naar mij hier terecht gekomen. " vroeg devantium toen aan de witte hengst waarna hij even zijn zware golvende manen uitschud en verdeeld over zijn brede gespierde hengsten nek. Ja devantium was gespierd. En door dat de wintervacht uitdunde kon je de aderen onder zijn huid zien lopen. Zijn manen waren als ze een te lange tijd aan de zelfde kant hingen e zwaar, en kreeg hij last van zijn nek. Zo nu en dan wisselt hij zodat het gewicht verdeeld blijft. Een diepe zucht verliet zijn keel. Even genieten van de prachtige voorjaars dag waarna hij zich meteen weer op de witte hengst met de naam legend richtte. Devantium mocht deze hengst wel.
Terug naar boven Ga naar beneden
Meg

Meg

Profile
Number of posts : 115
Legend, devantium wanna meet you Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Legend, devantium wanna meet you Legend, devantium wanna meet you Emptyma 27 feb 2012 - 19:52

Legend, devantium wanna meet you 24wfx55


Legend

~ Legend's moeder is geen schim, ze is gedood door een schim xd ~

'Jep, dat klopt,' zei hij toen Devantium bevestiging zocht. 'Niet echt een heel spannend leven. Waarschijnlijk een verleden dat iedereen zo ongeveer wel bezit. Niet echt bijzonder. Het enige erge was dat mijn moeder overleed, dat was dan wel écht erg, maar voor de rest niets.'
'Een schim geweest? Hoe was dat gebeurd?' vroeg hij nieuwschierig. Had hij ruzie gezocht, of wilde hij het zelf? Het was niet gebruikelijk dat er een schim gemaakt werd als diegene het zelf niet wilde. Wat had Devantium zich op de hals gehaald?

'Dat begrijp ik,' antwoordde hij. 'En zo te horen ben je er ook trots op dat je dat had gedaan, dat is het belangrijkste. Het is altijd goed als je uiteindelijk het goede pad kiest,''grijnsde hij. Het gesprek begon echt te klinken alsof Devantium en hij elkaar al langer kende. Misschien raar dat ze dan elkaars verleden deelde als ze elkaar al zo lang kende, maar voor de rest klonk het helemaal niet ongemakkelijk. Er waren ook geen pijnlijke stiltes, Devantium was makkelijk in de omgang.
[b]'Ik weet niet, het was vijf jaar geleden. Ik weet niet hoe lang jij hier bent geweest? Tot welke leeftijd was je hier? En hoe oud ben je nu dan?'
vroeg hij. Hij kon zich sowieso niet veel herinneren van zijn kindertijd, alleen het moment waarin zijn moeder doodging kon hij zich nog haarscherp herinneren. Zou hij Devantium kennen? Had hij Devantium eigenlijk wel gekend?


[/color]
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennes

Jennes

Profile
Number of posts : 179
Legend, devantium wanna meet you Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Legend, devantium wanna meet you Legend, devantium wanna meet you Emptyma 27 feb 2012 - 21:14

Devantium luisterde naar de witte hengst als hij zei dat zijn verleden niet zo boeiend was maar dat het ergste was dat zijn moeder was vermoord bij de schimmen. Devantium knikte omdat hij het begrepen had. " legend, elk verleden is weer anders, en jou verleden is wel boeiend. Het is jou verleden, en geen een verleden is het zelfde. Maar vind het echt heel erg van je moeder " sprak hij met een meelevende toon uit. Devantium wist hoe het voelde je moeder kwijt raken. Zijn moeder is iets naar zijn geboorte dood gemaakt door zijn brute vader. Zijn moeder had al twee veulens op de wereld gezet en het waren allebei hengsten. En zijn vader wou een merrie, en vond zijn moeder mismaakt en vermoorden het met die reden dat ze hem geen merrie kon geven. Devantium zuchtte even bij die gedachten maar besloot deze hengst niet op te zadelen met die nare verhaal. Nee dit had hij achter zich gelaten, en hij weet dat zijn moeder nog bij jem is, elke dag.

Devantium knikte even toen hij over de schimmen begon. " nou ik was samen met calliope, de merrie waar voor ik naar jou ben gestapt. We waren ver van de kudde heel ver. Het was donker en de maan scheen blauw. Ik kwam calliope tegen, ze was bang en onzeker en besloot haar een tijdje onder mijn hoede te nemen tot dat ik haar bij de kudde had gebracht. Maar zover kwamen we niet, en ik wist dat de schimmen op de loer lagen. " sprak devantium naar legend. Hij keek even naar de hemel die nu een gewone kleur had. Waarna hij weer naar legend keek " ik besefte dat de tijd naar de kudde te riskant was en had ons naar een schuilplaats geleid waar we wat konden eten en drinken. Calliope liet ik even slapen. Ik kon niet slapen en liep naar buiten en kwam dus de schim tegen, dat maakte calliope wakker. De schim wou haar hebben.. En we hebben samen elkaar verdedigt. " zei hij toen " we hebben samen de dood in de ogen gekeken. Zijn gemerkt voor het leven met die littekens. Gelukkig zwakte de maan af, en zo ook hun krachten waardoor de schim zich terug trok. Ik heb gezorgd voor de merrie heb bij haar gelegen en uiteindelijk levend terug gebracht. " sprak devantium toen terwijl hij voorzich uit staarde en de film weer voor zich zag. Hoe hij zich herinnerde die stinkende schimmen. Hij schudde zich weer wakker waarna devantium zijn lichaam in een ruststand zette. " het spijt me dat ik de merrie niet eerder veilig terug had kunnen brengen.. En dat het normaal jou taak is legend, maar de tijd tikte, de schimmen waren dichtbij en ik voelde gewoon dat we de kudde niet zouden halen, en nu hadden we tijd gerekt en het spaarde wel ons leven " sprak devantium. Want bij nader inzien had hij misschien direct terug moeten gaan naar legend en de kudde. Maar die afstand was zo ver in vergelijking met de schuilplaats die devantium nog van vroeger wist.

Hij keek naar legend die de volgende vragen stelde. Devantium legde weer een glimlach op zijn lippen. " nou ik was drie jaar, bijna vier toen ik bmh verliet. En nu ben ik zes. Nog jong, maar volwassener als je begrijpt wat ik bedoel " zei hij toen met een vriendelijk knipoogje. En ondertussen bleef zijn gedachtes malen of hij legend niet ergens van kende. 
Terug naar boven Ga naar beneden
Meg

Meg

Profile
Number of posts : 115
Legend, devantium wanna meet you Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Legend, devantium wanna meet you Legend, devantium wanna meet you Emptyvr 2 maa 2012 - 12:21

Legend, devantium wanna meet you 24wfx55
[/size=20]
Legend
[/size]



Hij lachte flauwtjes toen hij zei dat elk verleden anders was, altijd boeiend. 'Daar heb je gelijk in,' gaf hij toe. Elk verleden was inderdaad anders, had andere wendingen, andere plottwisten. Saai was het nooit.
'Dat hebben jullie goed gedaan,' zei hij. 'Het was dapper, dat is altijd handig. En dan snap ik ook waarom jullie voor elkaar zijn gevallen. Zulke situaties brengen jullie toch dichter bij elkaar,' zei hij toen. Hij vond het leuk om met Devantium te praten. Het bleef interessant door de herinneringen die ze ophaalde, en hij had zich dan ook geen moment verveeld. Devantium was echt een goede gesprekspartner.
Toen begon Devantium zich te verontschuldigen. Snel wuifde Legend dat weg. 'Ik was die blauwe maan nog niet de leider, en daarbij, wat je hebt gedaan was goed. Je hebt een ander paard gered, het maakt niks uit dat het je taak niet is. Je hebt goed en snel gehandeld, dat is wel duidelijk. Als je naar de kudde was gegaan, was het inderdaad misschien je dood geweest. Het was de juiste beslissing.'
'Ik was hier tot ongeveer mijn zesde maand. Daarna moest ik weg omdat me moeder stierf. Ik ben hier weer gekomen op mijn vierde ongeveer, en nu ben ik vijf. De kans dat wel elkaar kennen, is dus wel groot. Maar waarschijnlijk kunnen we het niet herinneren omdat we te jong waren,' zei hij. Het was wel grappig als hij er aan dacht dat hij Devantium misschien wel zou kennen toen ze hier vroeger waren. Hoe groot was die kans?

[/font]
Terug naar boven Ga naar beneden
Jennes

Jennes

Profile
Number of posts : 179
Legend, devantium wanna meet you Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Legend, devantium wanna meet you Legend, devantium wanna meet you Emptyvr 2 maa 2012 - 14:16

Devantium knikte vriendelijk " bedankt legend, doet me echt goed " sprak devantium over dat hij goed gehandeld had en dat hij zich niet schuldig hoefde te voelen. Dat maakte het gesprek tussen die twee nog makkelijker dan het al was. Devantium greens even toen hij zei dat ze elkaar waarschijnlijk langer kennen dan nu. " ja, raar is dat eigenlijk. De aarde is zo ontzettend groot mAr toch is de wereld zo klein. " zei hij toen met een glimach op zijn lippen. Legend was een leuk en gezellig paard om mee te babbelen. Devantium had het zeker naar zijn zin met hem. Hij keek de hengst aan waarna hij zijn nieuws met hem wou delen. " legend, we hebben een veulen " sprak hij met een volle lach. Want devantium was zo trots. " het is een merrie geworden en alles gaat goed " sprak hij toen als aanvulling erachteraan. Devantium wou het de hele wereld wel vertellen. 

Aan de andere kant was hij bang, angstig. De blauwe maan zat er ook weer aan te komen en devantium moest extra oplettend wezen, en hij wist dat legend dat ook deed, het was het aller eerste veulentje van bmh. Vol trots keek hij in de ogen van de leider. " ze is prachtig " sprak hij toen vriendelijk en wachtte de reactie af van deze respect verdiende leider.
Terug naar boven Ga naar beneden
Meg

Meg

Profile
Number of posts : 115
Legend, devantium wanna meet you Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Legend, devantium wanna meet you Legend, devantium wanna meet you Emptyma 5 maa 2012 - 20:07

Legend, devantium wanna meet you 24wfx55

Legend



'Misschien is het beter dat ik jou bedankt, je hebt tenslotte een lid van de kudde gered,' zei hij. Als Devantium er niet was geweest, was er een kans geweest dat de merrie gegrepen was. Het was natuurlijk nooit zeker, je kon nooit voorspellen wat er anders was gebeurd, toch vond hij dat Devantium goed had gehandeld. Altijd het zekere voor het onzekere nemen.
Hij knikte even toen Devantium zei dat de wereld eigenlijk klein was. Hij probeerde diep in zijn geheugen te graven, maar hij kon zich geen zwart veulentje herinneren. Maar om eerlijk te zijn, hij kon geen enkel vriendje van die tijd meer herinneren. Misschien kon hij er straks op komen, als hij tijd had om even rustig na te denken. Nu moest hij zich toch focussen op het gesprek.
Toen Devantium zei dat ze een veulen hadden, keek Legend verrast op. Nieuw bloed in BMH, een zegen maar ook een vloek. Een veulen werd vaak ontvoerd. 'Gefeliciteerd' riep hij desalniettemin vrolijk. Hij was ook wel blij dat er weer een veulen werd geboren. En hij vond ook dat Devantium dat verdiende. 'Ik zou er alles aan doen om haar te beschermen,' zei hij daarna, want hij wist dat ook Devantium bang was voor het leven van het veulen. De blauwe maan bleef verraderlijk, en Devantium wilde natuurlijk het beste voor zijn kind.

Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Profile
Legend, devantium wanna meet you Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Legend, devantium wanna meet you Legend, devantium wanna meet you Empty

Terug naar boven Ga naar beneden

Legend, devantium wanna meet you

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 1 van 1

Soortgelijke onderwerpen

-
» You wanna talk with me Theron ??
» Just wanna get right out of here
» she says you don't wanna be like me, seen the things i've seen
» The person who I've been lately, ain't who I wanna be.
» I wanna dance with your memories.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Blue Moon Horses :: Legend, devantium wanna meet you A2tpGgU :: » Archive :: Minanter-
» CHATBOX