IndexHandbookMapLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenZoeken

Deel

Believing in the goodness of life | Open

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
AuteurBericht
Sapphire

Sapphire

Profile
Number of posts : 594
Status : Absent
Believing in the goodness of life | Open Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Believing in the goodness of life | Open Believing in the goodness of life | Open Emptyvr 17 feb 2012 - 22:57

Believing in the goodness of life | Open Bablabla_by_draera-d4orwiq
Rank 1
De anders zo opgewekte en vrolijke merrie had vandaag een dag waarop haar stemming niet lager kon zakken. Op een of andere manier waren enkele vragen haar hoofd binnengetreden en hadden haar sindsdien niet meer met rust gelaten. Het was al een shock geweest voor de jonge merrie toen ze erachter was gekomen dat ze bij toeval weer in het gebied van de blauwe maan was beland. Enkele jaren geleden had ze hier in het voorjaar voor het eest het levenslicht gezien, maar vanwege omstandigheden had ze haar jeugd er niet helemaal doorgebracht. Meer dan de helft in ieder geval niet. En met de ontdekking dat ze weer in BMH was kwamen de stekende gevoelens en herinneringen van haar eerste maanden. Een hele poos had ze zich niets meer van die tijd gerealiseerd, of ze het nu uit haar gedachten had gebannen of dat ze het gewoon vergeten was toen ze wegtrok. Op dit moment bracht het in ieder geval Gaby’s gedachten totaal op hol. Allereerst allemaal vragen, vragen waarop zij geen antwoord kon geven. Één ander kon die vragen maar beantwoorden en voor zover zij wist wou hij haar nog steeds niet, wou hij niets met haar te maken hebben. En dat riep ook weer vragen op. Ze kon het zich niet voorstellen dat het normaal was niets meer met je dochter te maken willen hebben, zijzelf zou haar kinderen juist koesteren als diegene waar haar hele leven om zou draaien met een tragisch ongeluk om het leven zou komen. Want dat was het geval geweest met Gabrielle haar moeder. Issys was omgekomen bij een bosbrand, eentje waar de spotted blanked merrie getuige van was geweest. De beelden hadden ruim een jaar lang niet meer de kans gehad haar lastig te vallen, maar de eerste nacht nadat ze zich gerealiseerd had waar ze was had het beeld in haar dromen komen spoken. Met het gevolg dat ze rillend wakker was geworden.

Een diepe zucht ontsnapte tussen de lippen van de merrie. Haar hoofd bevond zich iets onder de looplijn en haar oren stonden afwezig opzij gericht. Als er op dit moment iets zou gebeuren zou ze zich dat pas op een van de allerlaatste momenten beseffen, ze was er gewoon met haar gedachten niet bij. De vraag die vandaag haar hoofd domineerde was er eentje betreft haar vader; Vouh. Waarom had hij haar ‘verstoten’ alsof ze niets van waarde voor hem was, haar aan haar lot overgelaten terwijl ze nog lang niet oud genoeg was geweest om zelfstandig te kunnen leven. Waarom had hij het überhaupt zo lastig gevonden naar haar te kijken. Het idee dat ze hem teveel aan haar moeder –zijn enige liefde– deed herinneren kwam helemaal niet bij haar op, want om eerlijk te zijn vond ze het heel moeilijk een goed beeld, een goede herinnering van haar moeder op te roepen. Alles was vaag en niet concreet. Alsof er dingen misten, niet alleen details maar ook de hoofdlijnen.

Komend voorjaar zou ze drie worden, eindelijk bij de volwassen in te delen dus. Niet dat dat echt iets aan haar karakter en manier van doen zou veranderen, maar met de herinnering aan haar verjaardag kwam de vraag of haar vader misschien nu wel klaar was haar onder ogen te komen. Gaby wou hem ontzettend graag zien, zijn geur opsnuiven en haar lichaam langs dat van hem vlijen. Want ja, ze hield oprecht van hem. Hij was haar vader, dat zou hij altijd blijven. En er had emotionele rede achter gezeten waarom ze hem al zo lang niet meer gezien had. Zijzelf verlangde juist naar zijn steun en support, maar zolang zij de eerste stap zou moeten maken was ze bang dat hij er niet klaar voor was. En dat ze dus opnieuw met een afgewezen gevoel zat. Ze had het verschrikkelijk gevonden en toen ze het toegaf en inzag dat hij haar echt niet meer moest was dat alleen maar erger geworden. Ze schudde lichtelijk met haar hoofd waardoor haar voskleurige manen als een waaier door de lucht gingen en rommelig op haar hals landde. Zonder echt te kijken waar ze heen liep was ze ergens midden in het gebied van de eerste kudde beland. Zoals de meeste behoorde ze tot de kudde met rang nummer 1 en ze zou een goede rede nodig hebben om hoger op te komen. Dat was niet iets wat haar bezig hield, op dit moment had ze het gevaar zelf nog niet meegemaakt of er iets van meegekregen. Ze was te naïef om zich zorgen te maken over iets waar ze alleen maar vaagjes wat van gehoord had. En zeker met de bui die nu rond haar hing. Het kon haar op dit moment allemaal maar vrij weinig schelen.


Believing in the goodness of life.
Terug naar boven Ga naar beneden
Melissaamlo

Melissaamlo

Profile
Number of posts : 743
Believing in the goodness of life | Open Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Believing in the goodness of life | Open Believing in the goodness of life | Open Emptyzo 19 feb 2012 - 20:48

Believing in the goodness of life | Open Patriot-1-1

Enkele dagen was ik hier nu in BMH. Ik was een beetje afwezig, de eerste dagen werd ik vooral gezien als de nieuweling, iets wat nu wel meeviel. Ik had kennis gemaakt met enkele paarden en voelde me nu wel op mijn gemak, ookal hoorde ik er nog niet echt bij, ik was nog geen echt onderdeel van de kudde, iets wat ik op mijn oude stekje wel was. Ik hoorde erbij, zoon van een leider, geboren als opvolger, maar altijd het gevoel dat er iets miste, iets niet verteld werd, iets werd verzwegen. Na jaren met dit gevoel gelopen te hebben en iedereen vertelde dat er niks was en het waanideeën waren kreeg hij de waarheid te horen. Hij had een broer, ergens, maar waar. Hij was uit de kudde vertrokken en de reden werd hem niet verteld, alleen dat zijn broer zich niet meer bij hun in de kudde bevond. Hier begon mijn zoektocht, mijn leven was altijd goed geweest en ik had alles wat mijn hartje begeerde, toch wou ik opzoek, ik wou mijn broer vinden en weten waarom hij weg was.

Nu was ik al enkele weken weg, veel kuddes gezien en de twijfel begon toe te slaan. Ging ik hem ooit wel vinden? Ik wist niks van hem, geen naam, alleen de naam van zijn ouders, mijn ouders. Het leek hopeloos en hier op BMH was er iets wat mij vast hield, iets wat maakte dat ik hier een tijd wou blijven. Tot nu toe was ik ook nog niet zo lang in een kudde blijven hangen, maar dit ging mijn zoektocht niet verder helpen. Mijn hoofd laag hangend, mijn ogen duf en mijn benen die mij voortdragen zonder dat mijn hoofd weet waar we heen gaan. Ik was me niet bewust van mijn omgeving, niet bewust van het geluid van de restjes sneeuw en bladeren die knerpen onder het gewicht van hoeven en de geur van de natuur die me te gemoed komt. Onverwacht word ik afgesneden door een paard en moet in de remmen, maar doordat mijn voeten vergeten te communiceren met de rest van mijn lichaam struikel ik naar voren, mijn neus in een berg sneeuw gedoken. Echter herstel ik snel en krabbel overeind, even volledig gedesoriënteerd van wat er nou gebeurde. Ik schud mijn hoofd even heen en weer om de sneeuw uit mijn gezicht te halen en mijn manen dansen om me heen. Ik snuif even diep en richt mijn blik op wat me net de pas afsneed, mijn oren gespitst in de richting van het paard, benieuwd of het doorhad dat hij/zij me de pas afsneed.

*Ik ben niet zo goed in enorm lange berichten en nou had ik een lange en toen flipte Efteling internet, grr! Dus hij is wat korter..
[b]
Terug naar boven Ga naar beneden
Sapphire

Sapphire

Profile
Number of posts : 594
Status : Absent
Believing in the goodness of life | Open Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Believing in the goodness of life | Open Believing in the goodness of life | Open Emptyzo 19 feb 2012 - 22:19

Believing in the goodness of life | Open Bablabla_by_draera-d4orwiq
Rank 1
Zonder dat ze het geweten had had ze de weg terug gevonden naar het land waar ze geboren was, het land van de blauwe maand. Ondertussen was ze hier alweer enkele weken, de blauwe maan had ze ondertussen ook al weer meegemaakt en overleefd, maar echt haar draai had ze nog niet gevonden. Daarvoor zat ze nog teveel in de knoop met zichzelf. Richting anderen was ze meestal de vrolijkheid zelve, maar op de momenten dat ze de kans kreeg zichzelf gek te maken daalde haar humeur met de seconde. En niet alleen de vragen betreft haar vader zorgde voor een drukkende en zware stemming, maar ook de reden waarom ze in eerste instantie weer –per ongeluk wel– in BMH terecht was gekomen. Bijna drie jaar geleden was ze hier geboren, als dochter van Vouh en Issys, kleindochter van Avareth en Myou, die ze overigens beide niet kende. Maar na de dood van haar moeder was ze halsoverkop weggegaan, terecht gekomen in een gebied waar moeder natuur alles in handen had gehad. Als je wou overleven moest je je aanpassen en de vreemdst aanpassingen werden er gemaakt. Toch had Gaby daar haar draai kunnen vinden, onder de vleugels van een merrie die niet eens zo heel veel groter was dan zijzelf. Want ze was nu eenmaal een kleintje, zelfs als ze uitgegroeid zou zijn zou ze misschien net tot de één meter en vijftig centimeter rijken. Niet dat ze daar echt mee zat, zo was het nu eenmaal, kon ze niets aan veranderen dus waarom erover piekeren? Maar goed, we hadden het over haar leven in een land ver van hier. Ze had zich er thuis gevoeld, onder de zogenoemde vleugels van de merrie die haar onder de hoede had genomen. Echter had ze het gevoel gehad dat ze vervangen werd toen Lixi het leven had geschonken aan Poison. Alsof zijzelf niet goed genoeg was geweest, geen waardige opvolger en enkel en alleen omdat ze ander bloed voerde. Het had Gabrielle gekwetst en hals over kop opnieuw vertrokken uit een gebied dat haar thuis was geweest.

Per toeval was ze daarbij weer in het land van de blauwe maan terecht gekomen. Echter was er niemand die ze kende, iedereen was vreemd en nieuw voor haar. Maar ze was dan ook bijna twee jaar weg geweest. Haar vader moest hij nog ergens zijn, maar waar precies was ook nog een vraag. En als ze het zou weten zou ze hem bewust ontlopen, hem het leed willen besparen. Terwijl ze daarmee zichzelf alleen maar kwelde. Gaby wist ook dat als ze hem wel zou zien, naar hem toe zou gaan, hij haar nog meer zou kwetsen. Hij moest haar niet, hij moest haar niet vanwege haar geliefde moeder. Een diepe zucht was hoorbaar terwijl ze haar ogen even sloot. Het geknisper van de sneeuw onder haar hoeven zorgde ervoor dat ze het andere paard niet hoorde naderen. Ondertussen stapte ze in een ritmisch maar niet al te vlot tempo door, niet oplettend op wat er om haar heen gebeurde en het feit dat ze een ander afsneed. Al was het een zogenoemde schim geweest, ze zou het niet opgemerkt hebben. Pas toen ze hem voorbij was opende ze haar ogen weer, vertraagde haar pas nog verder en liet haar hoofd een stukje zakken. Waar de opgewekte en levenslustige jonge Gabrielle gebleven was kon ze zelf ook niet vertellen, haar hoofd zat haar op dit moment gewoon té dwars. En ze zou hulp nodig hebben om zich uit die sleur te kunnen trekken. Hulp die al kon komen door haar af te leiden, haar aan de praat en bezig te houden. Maar zijzelf zou geen ander zomaar zien staan, of ze zou er letterlijk tegen aan moeten lopen. En gezien die ander net in de rem in was gegaan zou dat dus niet het geval zijn.
OOC: Don't worry. De inhoud die je aan je post weet te geven is voldoende ^^

Believing in the goodness of life.
Terug naar boven Ga naar beneden
Melissaamlo

Melissaamlo

Profile
Number of posts : 743
Believing in the goodness of life | Open Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Believing in the goodness of life | Open Believing in the goodness of life | Open Emptyma 20 feb 2012 - 17:34

Believing in the goodness of life | Open Patriot-1-1

Bruut was ik voor m'n gevoel uit mijn gedachten getrokken. Iets wat ook wel eens tijd was, al een hele dag liep ik te piekeren over wat ik nou werkelijk wou en het gevoel dat er uit dat gepieker een oplossing zou komen? Nee, een kleine kans dat dat zou gebeuren. Ik moest iets doen, mezelf niet de gehele tijd kwellen met dat gepieker en deze ongemakkelijke 'botsing' was een goed moment om me uit mijn droomwereld te helpen en weer met beide benen, of neus, op de grond te zetten. Toch flitst er weer even vluchtig het beeld van de contouren van een onbekende hengst, mijn broer... Als ik toch eens? Maar al snel weet ik het weer uit mijn gedachten te verzetten. Niet alweer het hele liedje van voor af aan, gewoon even wat anders.

Verontwaardigt hef ik mijn hoofd hoog op, mijn oren gespitst in de richting van het paard en een lichte knik in mijn hals. Het was haar niet eens opgevallen! Een diepe zucht verlaat mijn long en ik zwaai met mijn staart wat sneeuw van mijn rug. 'Niks aan de hand hoor!' zeg ik geïrriteerd en niet wachtend om een reactie wendt ik mijn blik weer af. Als ze niet zou merken dat er een hengst tegen de vlakte zou gaan, zou ze dit vast ook niet door krijgen. Ik schraap even met mijn hoef over de grond om vervolgens deze terug te plaatsen en mijn gewicht te verplaats waardoor mijn linker achter been op rust kan staan. Na enkele seconden moet ik toch even grinniken, dit was ongetwijfeld een raar gezicht geweest en ik zou blij moeten zijn dat ze niet gezien had hoe ik tegen de vlakte was gegaan, ook al kon ik prima tegen zelfspot.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sapphire

Sapphire

Profile
Number of posts : 594
Status : Absent
Believing in the goodness of life | Open Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Believing in the goodness of life | Open Believing in the goodness of life | Open Emptydi 21 feb 2012 - 15:46

Believing in the goodness of life | Open Bablabla_by_draera-d4orwiq
Rank 1
De vos spotted blanked merrie bewoog zich in een ritmisch tempo voort, een tempo dat gebaseerd was op hetgeen wat ze hoorde. Elke stap zorgde voor een nieuw, licht krakend en knisperend geluid, elke adem teug die ze uitblies en waarvan de dampwolkjes opstegen. Ze had zich volledig op die twee mijlpunten gericht, voor de rest alles negerend. Nou ja, ze probeerde het chaotische geschreeuw in haar bovenkamer te negeren, maar de vragen bleven komen, ze bleef zichzelf maar afvragen waarom het allemaal zo was gelopen. En het leek ook wel steeds vaker te zijn dat Gabrielle haar hoofd met een ruk een stukje liet zakken een eens diep zuchtte, in een poging alles van zich af te laten glijden, maar ze was er ondertussen ook achter dat het niet werkte. Toch bleef ze er maar mee doorgaan.

Een ander geluid, dat zo plots en onverwacht kwam, trok haar uit haar haast dwangmatige ritme. Gedesoriënteerd schudde ze haar hoofd, om vervolgens haar lichaam te draaien en haar oranjebruine ogen rond te laten glijden. Het gestalte van een schimmel was niet te missen, maar daar had ze zojuist toch gelopen? Verbaast en verward schudde ze zich opnieuw uit, voordat ze met gespitste oortjes naar hem toe liep. Spontaan was ze haar kopzorgen vergeten, het had plaats gemaakt voor iets of iemand die op dit moment vele malen interessanter was. Echter had ze niet precies meegekregen wat hij had gezegd en waar de norse uitdrukking dus vandaan kwam. Of had ze hem zonder het op te merken onder de voet gelopen. Neeh, dat kon toch niet? Dat zou ze echt wel gemerkt hebben, besides, wat kon zij met haar kleine verschijning nu inbrengen tegen een stevige hengst die stukken groter was? Toen de hengst ineens begon te grinniken kon ze niet helpen toch even vreemd op te kijken, waar kwam dat nu vandaan? ”Hallo.. Volgens mij heb ik gemist wat er zo grappig is..” klonk haar stem iets wat verontwaardigd, maar de grijns die haar mondhoeken op deed trekken en de opgewekte twinkeling in haar ogen maakte een hoop goed. Die kon nu het haar nu kwalijk nemen als ze met haar duidelijk jonge verschijning overdreven opgewekt, naïef en onschuldig verscheen. Niemand toch?


Believing in the goodness of life.
Terug naar boven Ga naar beneden
Melissaamlo

Melissaamlo

Profile
Number of posts : 743
Believing in the goodness of life | Open Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Believing in the goodness of life | Open Believing in the goodness of life | Open Emptywo 22 feb 2012 - 21:45

Believing in the goodness of life | Open Patriot-1-1

Naja, het was ook eigenlijk niet zo erg, ze was vast net als ik in eigen gedachtes verzonken. Als ik zelf niet zo had zitten dromen had ik haar wel eerder gezien en was het ook niet gebeurt, maar zij moest wel erg ver weg zitten met haar gedachtes dat ze dit allemaal niet mee had gekregen. Of blind en doof, maar dat lijkt me sterk. Nogmaals schud ik even met mijn hoofd om dan mijn blik weer de andere kant op te richten verder te gaan. Ik zet mijn gewicht weer op vier benen als ik naast me ineens een stem hoor.

Ik zet mijn pas terug en richt mijn hoofd in de richting van de stem. Verbazing is de te zien in mijn ogen als het blijkt dat het de merrie van net is. Zou ze het wel hebben door gehad? Nee, dat kan niet, dan had ze wel anders gereageerd en al helemaal niet zo vragen gekeken hebben? 'Heb je dat echt niet mee gekregen?' vraag ik toch maar en laat vluchtig mijn blik over haar heen glijden. Ze za er anders uit dan de meeste standaard paarden, maar toch mooi en bijzonder. Lang kan ik haar echter niet in me op nemen zonder het op te laten vallen. Ik snuif zacht om te kijken of ik haar geur kan ruiken, maar de wind staat de andere kant op en ik haak mijn blik weer in de hare. Aan haar reactie te zien heeft ze echt geen idee en weer verschijnt er een lach op mijn gelaat. 'Ik was zo in gedachte verzonken, en volgens mij was ik niet de enige, dat ik bijna tegen je opliep. Iets wat ik wist te voorkomen door enorm in de remmen te gaan, maar daardoor te struikelen over mijn eigen voeten en onderuit te gaan. Iets wat ongetwijfeld een nogal komisch gezicht was.' vertel ik het verhaal en kijk haar vriendelijke aan, een lichte twinkeling in mijn ogen en afwachtend op haar reactie.

Terug naar boven Ga naar beneden
Sapphire

Sapphire

Profile
Number of posts : 594
Status : Absent
Believing in the goodness of life | Open Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Believing in the goodness of life | Open Believing in the goodness of life | Open Emptyza 25 feb 2012 - 23:37

Believing in the goodness of life | Open Bablabla_by_draera-d4orwiq
Rank 1
De schimmel leek wel verbaast haar te zien, alsof hij had verwacht dat ze hem helemaal zou negeren nu ze wist dat hij er was. Dat was iets wat de jonge merrie niet zou zomaar zou doen, dan moest je het in een vorige ontmoeting wel heel bont hebben gemaakt. En met iedereen die gewoon op een normale manier antwoorde of zich richting haar opstelde werd door Gaby wel direct geaccepteerd. Ze was ook niet het type dat van dingen grootse problemen maakte, anderen in een slecht daglicht zette of op ruzie uit was. Nee, veel liever had ze een grote groep vrienden om zich heen. Anderen die om haar gaven, genoten van haar gezelschap –zowel in stil zwijgen als tijdens een praatje– en haar accepteerden zoals zij was. Niet iemand zoals haar vader die weigerde haar te zien omdat dat andere gevoelens uit een verborgen deel van het geheugen haalde. Dan draaide het weer om een ander en niet om haar. Niet dat Gabrielle perse in het middelpunt van de aandacht wou staan, maar niemand hoefde haar te vergelijken met haar moeder en haar om die vage reden niet meer willen zien. Iets wat ze Vouh zo langzamerhand kwalijk begon te nemen maar tegelijkertijd het haar op afstand hield omdat ze hem geen pijn wou doen met haar plotse verschijning.

Als de nog onbekende hengst vraagt of ze het dan echt niet had mee gekregen kon ze enkel met haar hoofd schudden van nee. Ondertussen waren haar oranjebruine ogen nog steeds op de zijne gericht. Dampwolkjes stegen op zodra ze haar adem uitblies en de volgende koude adem teug naar binnen zoog. Tot haar opluchting verschijnt er een lach op zijn gelaat voordat hij verder gaat, wat ervoor zorgde dat zij zichzelf ontspande en haar beide oortjes in zijn richting draaide. Ook verscheen er een glimlach op haar gezicht, om haar goede wil te tonen. Daarnaast liet het zien dat ze alles behalve iets kwaads in de zin had gehad. ”Ooops..” klonk haar giechelende eerste reactie terwijl hij na deze korte onderbreking door verteld. Langzamerhand veranderd de glimlach in een grijns. Hoe had ze dat nu niet op kunnen merken? Zonder haar van de zijne af te wenden briest ze eens. ”Hihi, toch wel jammer dat ik dat niet gezien heb. Het zou een hoop goed hebben gemaakt. Maar het was niet mijn bedoeling je onderuit te helpen..” reageerde ze met haar duidelijk nog jonge stem op een bijna overdreven opgewekte manier. Gaby kon daar niets aan doen, zo zat ze gewoon in elkaar. Om het minste of geringste kon ze helemaal uit haar dak gaan van plezier en enthousiast was ze ook heel erg snel. En als iemand die energie voedde ging het alleen maar harder en harder.
Sorry voor m'n late ractie..

Believing in the goodness of life.
Terug naar boven Ga naar beneden
Melissaamlo

Melissaamlo

Profile
Number of posts : 743
Believing in the goodness of life | Open Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Believing in the goodness of life | Open Believing in the goodness of life | Open Emptyzo 26 feb 2012 - 11:34

Believing in the goodness of life | Open Patriot-1-1

Ik volg haar reactie en zie hoe haar gelaatsuitdrukking ontspant en hoe de lach op haar gezicht steeds breder wordt. Wanneer ik ben uitverteld begin ik weer even te lachen en laat mijn blik in de hare rusten. Ik merk dat ze er een beetje enthousiast van word en dat laat me lachen. 'Ik kan nog wel een keer vallen als het je dag goed maakt?' zeg ik met een plagerige lach en schud nog een keer uit mijn hoofd om het laatste takje uit mijn lange manen te krijgen. 'Het geeft niet hoor, achteraf kan ik er zelf ook om lachen.' zeg ik en kijk haar aan. Mijn lichaam draait haar kant om en en glimlach even. 'Ik ben Patriot.' zeg ik en strek mijn hals en mijn neus in haar richting, benieuwd of ze de begroeting accepteerd.

*maakt niet uit, mn volgende bericht wordt langer, beetje inspiloos haha


Terug naar boven Ga naar beneden
Sapphire

Sapphire

Profile
Number of posts : 594
Status : Absent
Believing in the goodness of life | Open Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Believing in the goodness of life | Open Believing in the goodness of life | Open Emptydi 28 feb 2012 - 18:04

Believing in the goodness of life | Open Bablabla_by_draera-d4orwiq
Rank 1
Há! Eindelijk zag het er eens naar uit dat ze iemand leerde kennen die net zo vrolijk en opgewekt als zijzelf kon zijn, kon lachen om dingen uit het leven, iemand om lol mee te maken. Dat was het eerste gevoel dat ze bij de schimmel hengst kreeg. Haar beide vosse oortjes stonden door de dikke voorlok naar voren toe gedraaid terwijl ze haar evenals vosse staart eens door de lucht sloeg. Zonder stil te staan bij het feit dat van achteren genaderd kon worden door een of ander roofdier was haar aandacht volledig op haar nieuwe ‘vriend’ gericht. Gabrielle was gewoon té naïef om stil te staan bij mogelijke gevaren en daardoor was ze haast nooit in een echt alerte staat. Ook een rede waarom ze het gezelschap van anderen op prijs stelde, vaak deden deze het vóór haar, onbewust of bewust.

Zijn woorden zorgde voor een kleine giechelbui. De pret straalde van haar af, terwijl ze nog niet eens zo lang geleden in een zwaar neerwaartse spiraal had gezeten. ”Dat zou wel het hoogte punt van mijn dag zijn ja, maar je ‘verhaal’ doet wonderen genoeg” was haar antwoord, nog steeds met een grote grijns op haar gezicht. Gaby had niet echt kunnen inschatten tot in hoeverre hij serieus was geweest, had hij echt gemeend dat hij zich zo weer voor haar zou laten vallen? Ze zou zich kapot gelachen hebben, echt wel, zeker als hij vrolijk mee deed. Dan lachte ze hem niet uit, maar met hem mee. En met z’n tweeën was alles stukken leuker. Op hetgeen wat hij vervolgens zegt knikt ze eens, om hem te laten weten dat ze hem gehoord en begrepen had. Ze zou echter zichzelf niet zijn als ze niet met woorden reageerde, dat lag niet in haar aard. ”Dan is het goed, hihi. Samen lachen is beter dan alleen” antwoorde ze de voor haar nog steeds ‘naamloze’ hengst.

Nadat hij zichzelf had voorgesteld en zijn neus in haar richting bracht kon ze het niet helpen haar fijne, kleine neus ook dichter naar de zijne te brengen. Zachtjes snoof ze wat, zijn geur tot zich nemend en deze sloeg ze op in haar hoofd. Ze vond het heerlijk om te weten welke geur bij welke naam hoorde, dan had ze het idee dat ze toch een behoorlijk grote groep kende en wist ze ook direct te wie ze te maken had. ”Mijn naam is Gabrielle, maar Gaby voldoet ook.” Hoe vaak werd ze nu bij haar volledige naam geroepen? Haast nooit eigenlijk, veelal werd haar roepnaam gebruikt, iets wat korter in de mond lag. Ach, zelf zat ze er niet mee. In haar jeugd was ze al zo genoemd, dus waarom zou ze het nu niet accepteren? Ze wist gewoon niet beter. Nog steeds met een vrolijke uitdrukking trok ze haar neus weer terug, om hem nu vanaf een afstandje aan te kijken. Afwachtend keek ze naar Patriot, wachtend op wat zou volgen. Maar haar geduld was op dit moment ver te zoeken, bang dat de vragen in haar hoofd haar gedachten weer in beslag zouden nemen als hen te veel tijd gaf. ”Mag ik vragen wat je hier doet?” klonk haar jeugdige stem dan ook al snel.


Believing in the goodness of life.
Terug naar boven Ga naar beneden
Melissaamlo

Melissaamlo

Profile
Number of posts : 743
Believing in the goodness of life | Open Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Believing in the goodness of life | Open Believing in the goodness of life | Open Emptydi 28 feb 2012 - 19:34

Believing in the goodness of life | Open Patriot-1-1

Hoe ze nu in enkele minuten verandert is doet mij even verbaasd staan. Zoals ze net gesloten en in gedachten verzonken me nog ''tackelde,'' zo vrolijk, open en spontaan staat nu voor me. De omslag is echter niet teleurstellend, in tegendeel, het is aanstekelijk en zorgt ervoor dat mijn hoofd zich enthousiast hoog heft en mij witte oren met plezier naar voren gericht staan. Ik zwiep vrolijk even met mijn staart rond om even met mijn hoofd te schudde. Mijn lange, bijna gouden manen dansen op mijn schouders en met een vriendelijke lach haak ik mijn blik weer in de hare.

Ik laat haar eerste woorden en gegiechel door mijn oren glijden en kijk haar met een speelse grijns aan. 'Ik doe er alles aan om het hoogte punt van een mooie merrie te zijn.' zeg ik met een lach en ik draai mijn lichaam van haar af om het in beweging te zetten. Ik maak grote hoge drafpassen en op enkele meters afstand draai ik me sierlijk om en kijk haar uitdagend aan. 'Wel goed opletten he? Een derde keer doe ik echt niet!' zeg ik lach en ga na wat gedribbel stil staan. Hoe ging het ook al weer? Ik was in gedachten verzonken, ging en de remmen en toen boem. Ik laat mijn hoofd op halve hoogte hangen, alsof ik in gedachten verzonken zat en zet mezelf in een slenterende stap voort. Wanneer ik vlakbij d'r ben doe ik alsof ik plots wakker word en vlieg in de remme. Ik laat me door mijn rechtervoorbeen vallen om met een draai naar beneden te gaan, maar ook snel weer overeind te krabbel en quasi-verward om me heen te zoeken. Het was ongetwijfeld anders dan net en ik zorgde wel dat ik minder hard viel en minder vies werd, maar toch kon het de pret niet bederven. Ik laat mijn ogen lachend in de hare rusten 'zoiets was het.' zeg ik flauwtjes en wacht haar reactie af.

Wanneer ze mijn groet beantwoord snuif ik haar geur diep op in de mijne, evenals haar naam, Gabrielle, oftewel Gaby. Ik trek mijn neus weer terug en laat haar geur en naam nog tot me doordringen als ik haar stem weer hoor. Een lach op mijn gelaat en plezier is in mijn ogen te lezen om deze merrie. Ze was niet heel jong meer, maar zat nog wel in de bloei van haar leven, haar vrolijkheid en enthousiasme sprak mij zeker aan en dat ze geen geduld had was duidelijk, iets wat voor zover ik haar kende goed bij haar vond passen. 'Ik doe hier alsof ik in gedachten verzonken val om op die manier andere paarden te ontmoeten,' grap ik, maar kijk haar daarna weer wat serieuzer aan. 'Eigenlijk was ik gewoon aan het rondslenteren, en jij?' vraag ik dan maar aan haar.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sapphire

Sapphire

Profile
Number of posts : 594
Status : Absent
Believing in the goodness of life | Open Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Believing in the goodness of life | Open Believing in the goodness of life | Open Emptydi 28 feb 2012 - 23:00

Sapphire schreef:
Believing in the goodness of life | Open Bablabla_by_draera-d4orwiq
Rank 1
Wispelturig was de jonge spotted blanked merrie zeker, het ene moment kon ze ontzettend vrolijk zijn om enkele minuten later in staat te zijn zichzelf van een klif te gooien. Depressief was niet het goede woord, ze werd eerder gewoon gek van zichzelf. Zodra ze haar aandacht niet ergens anders op kon richten ging haar hoofd met haar aan de wandel, keerde ze in zichzelf en begon te malen over de vragen die ze niet kon beantwoorden. Of bedacht ze allerlei mogelijke scenario’s waardoor er direct nog meer vragen kwamen. Toch bleef de ‘main’ vraag nog wel waarom haar vader haar in de steek had gelaten. Daar kon ze simpel als het was geen antwoord op geven, niets leek te kloppen of een logische verklaring te hebben. Iets van jou en je levensgezel samen koesterde je toch als je je geliefde verloor? Gaby zou dat wel doen, ze zou hetgeen wat ze nog wél had liefhebben alsof er nooit meer een nieuwe dag zou aanbreken. Haar eigen gezinnetje was dan ook iets waar ze al zeker een poosje naar uitkeek. Maar welke jonge merrie droomde daar nu niet van? Een geweldige partner en een lang en gelukkig leven?

Zachtjes brieste ze eens voordat ze met haar hoofd schudde, waarbij haar manen als een waaier door de lucht gingen voordat ze rommelig op haar hals landde. Even gleden haar ogen weg van Patriot’s gestalte, liet ze haar blik tussen de bomen door glijden. Maar er was niets interessants dat haar aandacht opeiste, vandaar dat haar ogen weer bij de hengst eindigden. Zijn woorden zorgde ervoor dat haar blik kort naar de grond voor haar hoeven ging. Als het had gekund hadden haar wangen lichtjes rood gekleurd. Een zacht, duidelijk gevleid, giechelend geluid ontsnapte uit haar keel. Maar zodra hij van haar wegdraait volgen haar ogen elke beweging, met een grote grijns op haar gezicht zonder dat hij überhaupt nog wat gedaan had. ”Show me what you’ve got” was haar antwoord op zijn woorden dat ze wel moest opletten. Natuurlijk zou ze dat doen, dit ging ze niet nog een keer missen. Het was al jammer genoeg dat ze zijn eerste smak op de grond gemist had. Haar oranjebruine ogen volgen zijn gedribbel, de passen die hij voorwaarts maakte. Ze kon haar lach al niet meer inhouden toen hij zogenaamd verbaast opschrok voordat hij richting de grond ging. De sneeuw maakte alles er ook niet gemakkelijker op. Nog even, nog even en het zou lente zijn. Haar vierde lente wel te verstaan, ze zou dan officieel volwassen zijn, en toch zou dat geen verdere veranderingen met zich mee brengen. Haar giechelende en hoge lach schalde tussen de bomen door, maar verkeerd voelde het niet. Ze lachten samen, dat was goed. Want hem uitlachen zat ze niet op te wachten, dat bracht alleen maar narigheid met zich mee. Grinnikend beweegt Gaby haar stukken kleinere lichaam naar voren toe om haar neus een zachtjes tegen zijn schouder te drukken, niet in staat nog met woorden te reageren. Ook nu het gegrinnik was weggezakt had ze er geen woorden voor.

Opnieuw kon ze het niet laten een beetje zacht te grinniken als hij haar antwoord. Maar dan had hij ook niet moeten grappen. ”Een beetje in mijn gedachten afgedwaald.. Helemaal niet in de gaten gehad waar ik heen ben gelopen..” antwoorde ze hem eerlijk, maar de herinnering aan haar peinzen zorgde ervoor dat de lach van haar gezicht af geleed. Bah, waarom moest ze daar nu weer aan denken? Ze had het juist ontzettend leuk met Patriot, ze had weer eens kunnen lachen, ze had plezier en lol. En nog belangrijker, iemand die ze ontzettend graag mocht en graag meer tijd mee zou doorbrengen. Dan moest ze niet zo down gaan zitten doen. Opnieuw schudde ze met haar hoofd, om de vervelende vragen naar een ver hoekje te verbannen. ”Zeg, Patriot, ben jij al lang in het land van de blauwe maan?” vroeg ze, om het gesprek een beetje op gang te houden. Nog steeds stonden haar oortjes vrolijk in zijn richting, zich van geen kwaad bewust om de rest van de omgeving te vergeten.

Believing in the goodness of life.
Terug naar boven Ga naar beneden
Melissaamlo

Melissaamlo

Profile
Number of posts : 743
Believing in the goodness of life | Open Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Believing in the goodness of life | Open Believing in the goodness of life | Open Emptywo 29 feb 2012 - 20:48

Believing in the goodness of life | Open Patriot-1-1

Ik ben blij dat ze erom moet lachen en 'het hoogtepunt' van haar dag was. Mijn blik rust lachend in de hare en even vergeet ik alles om me heen. Haar blik had iets wat me vast hield, onschuld, openheid, vrolijkheid, maar ook iets hoopvols. Vriendelijk kijk ik haar aan en voel hoe ze zacht naar neus tegen mijn schouder drukt. Ik draai mijn hoofd en kijk haar naar haar, ik was toch wel een stukje groter merkte ik nu, iets wat me soms dwars zat, maar nu maakte het niet uit, het was goed. Even strek ik mijn hals en druk mijn neus in haar hals, om deze vervolgens weer terug te trekken en mijn hoofd heen en weer te schudden. Mijn bijna gouden manen dansen om me heen en ik zet mijn lichaam in rust, zonder dat mijn blik van haar afglijd. Ik merk dat de zon doorkomt en mijn vacht begint te glanzen, ik was zo blij dat ik die verdomde wintervacht kwijt was en er niet meer uitzag als een groot pluizig bolletje wol.

Even snuif ik diep en de geur van lengte in opkomst komt me tegemoet. Ik hield van de lente, de zon, vers gras, warmte, dieren die weer terug kwamen en vooral het humeur van andere en de geweldige ronddartelende veulens. Ooit zou ik dat ook willen, willen wat andere hebben en nu ook duidelijk laten zien. Liefde voor elkaar en dan zo'n geweldig klein schepsel wat er uit voorkomt, een gezinnetje. Nooit had ik echt een liefde gehad, vroeger had ik wel eens een vriendinnetje gehad en ik had haar oprecht leuk gevonden, maar zij vond mij leuker dan ik haar en zo eindigde het al snel. Tot dusver had ik wel merrie's leuk gevonden, maar 'het gevoel' waar men over sprak had ik tot dusver nooit gehad, iets wat ik wou, wat ik miste. Soms dacht ik dat het aan mij lag, dat er wat mis met mij was, maar ik had het uit mijn hoofd gezet, wetend dat ooit voor mij de merrie langs zou komen en met mij zo'n werelds geschenk wou voortbrengen.

Wanneer ook zij antwoord, glijd de vrolijkheid even van haar gezicht af, maar ik zie dat ze ertegen probeert te vechten. Ik vind het jammer om haar voor die korte tijd zo te zien, ik haatte het paarden verdrietig te zien, wetend dat ze ergens mee tobde en wou vaak iets voor ze beteken, wetend dat ik dat niet kon. 'Geen leuke gedachten zo te zien.' flap ik eruit en gelijk heb ik er spijt van. Spijt is al snel in mijn blik te lezen en ik schud mijn hoofd, duidelijk makend dat ik het niet had moeten zeggen en al snel ga ik verder in op de volgende vraag om het onderwerp te mijden. 'Sinds kort, maar het gebied ken ik al redelijk. En jij?' vraag ik dan. Het werd standaard elke keer hetzelfde terug te vragen maar ik wist gewoon even niet anders wat te zeggen. 'Of heb jij nog prachtige geheimen plekken die je me kan laten zien.' glijd er dan uit mijn mond, hehe, een keer niet zoiets standaards en een lach siert mijn lippen om mijn blik dan weer in de hare te laten rusten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Sapphire

Sapphire

Profile
Number of posts : 594
Status : Absent
Believing in the goodness of life | Open Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Believing in the goodness of life | Open Believing in the goodness of life | Open Emptyzo 4 maa 2012 - 16:37

Believing in the goodness of life | Open Bablabla_by_draera-d4orwiq
Rank 1
Het lachen had Gaby zichtbaar goed gedaan. Als Patriot nog zou weten hoe ze eerst had rondgelopen, als een halve, niets ziende zombie, met haar hoofd vol gedachten en vragen die ze niet kon beantwoorden wat haar stemming alleen maar bedrukte. Wat zou hij dan gedacht hebben? Wat zou hij überhaupt van haar plotse stemmingswisseling gedacht hebben? Haar humeur kon alle kanten op vliegen, van opgewekt en vrolijk naar mindere stemmingen. Toch zag je haar niet zo heel snel boos, natuurlijk kon iedereen het zien als ze bepaalde handelingen niet op prijs zou stellen, maar je zou haar niet zomaar in een ruzie verwikkeld zien raken. Of haar boosheid in frustratie en woede eruit laten komen en daarbij de ander aanvliegen. Diepgewortelde haat of oprechte boosheid zou ze stilletjes met zich mee dragen, pas als het glas overliep zou het bommetje ontploffen. En dan zou het nog wel mee vallen. Gabrielle was niet het type overal ruzie te zoeken, hier had ze ook absoluut geen zin in en stak veel liever tijd in dingen die voor haar de moeite waard waren. Zoiets als dit gesprek met Patriot, vele malen leuker en gezelliger.

Als hij zijn neus naar haar hals brengt voelt ze zijn warme adem tegen haar lichaam, maar trekt tegelijkertijd met hem haar neus terug, om vervolgens wat pasjes naar achteren te zetten en hem weer aan te kijken. Hiervoor moest ze lichtjes omhoog kijken, maar niet echt overdreven. Ze was anderen tegen gekomen waarbij dat vele malen erger was. Tot haar opluchting wist de jonge merrie dat ze nog wel enkele centimeters de lucht in zou gaan, maar echt groot zou ze nooit van haar leven zijn. En wat haar betreft was dat prima. Waarom zou ze zo nodig groot willen zijn? Klein is fijn, groot is idioot.
Een glimlacht doet haar mondhoeken wat optrekken als hij even weg lijkt te dromen, volledig opgaand in de geuren die hij opsnoof. Geuren van lente. En met de lente kwam nieuw leven. Bomen kregen blad en bloesem, gras stond weer op de velden. Niet alleen de flora beschikte over nieuw leven, de fauna bracht ook van alles met zich mee. Merries wierpen veulens, wolven baarden hun pups, vogeltjes kropen uit het ei. Al met al wat het een tijd om te genieten. Ja, Gabrielle hield van de lente en had ook al snel gemerkt dat haar lichaam dit jaar klaar zou zijn om ook zelf nieuw leven te maken, zodat ze over een maand of elf nieuw leven op de wereld kon zetten, nieuw leven in het land van de blauwe maan. En hoewel ze de behoefte had aan haar eigen gezinnetje stond ze daar nog helemaal niet om te springen. Wat haar betreft zou ze eerst nog wat jaartjes haarzelf zijn, lekker opgroeien en genieten van het leven. Een veulen betekende verantwoordelijkheden, belemmeringen. En daarvoor vond ze zichzelf nog veel te jong. Daarnaast zou er ook een vader in de picture moeten komen, en waar die zich ophield wist ze nog niet.

Patriot zijn woorden zorgde ervoor dat haar hoofdje met een ruk de lucht in vloog, haar ogen richtte ze op de zijne terwijl ze alle andere uitdrukkingen weg probeerde te werken. Nee, dit was niet de tijd om met haar verdriet te koop te lopen. Bah bah bah. Waarom zou ze dat ook doen? Niemand was geïnteresseerd in de dingen die haar dwars zaten, het was toch ook voor hen om haar opwerkt te zien? Zachtjes snoof ze, haar ogen op de grond richtend. En terwijl ze bezig was een antwoord te formuleren ging de schimmel hengst verder, alsof hij begreep dat ze ermee worstelde en het oversloeg om het haar gemakkelijker te maken. Een dankbare glimlach gleed over haar gezicht toen ze haar oranjebruine ogen weer op hem richtte. ”Zowel lang als kort. Ik ben hier geboren, zo’n drie jaar terug. Ben een tijdje weg geweest, maar ook alweer een poosje terug. Toch is het anders als ik me herinner, en niemand kwam me bekend voor” antwoordde ze hem. Haar vader had ze niet meer gezien sinds ze terug was gekomen, haar moeder zou ze nooit meer zien. De herinneringen aan haar moeder waren ook vaagjes aan het worden, daarvoor had ze de merrie al te lang niet meer gezien. Toch waren er dromen die haar ’s nachts lastig vielen, dromen waarin de herinneringen aan haar laatste dag met haar ouders terug kwamen. En erg vrolijk waren die niet. Gaby zou ze het liefste vergeten. ”Geheime plekken..?” herhaalde ze giechelend. ”En waar denk je dan aan? Grotten? Een meer waar vuurvliegjes overheen dansen? Treurwilgen op een fantastisch mooie plek?” somde ze nog steeds grijnzend op. Allemaal zo spontaan uit haar duim –hoef– gezogen. Ze kende wel wat mooie plekjes in dit land, maar geheime plekken..? Nee, daar wist ze niets van.

Believing in the goodness of life.
Terug naar boven Ga naar beneden
Melissaamlo

Melissaamlo

Profile
Number of posts : 743
Believing in the goodness of life | Open Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Believing in the goodness of life | Open Believing in the goodness of life | Open Emptydi 6 maa 2012 - 11:46

Believing in the goodness of life | Open Patriot-1-1

Ik hoor haar woorden aan, ooit was dit ongetwijfeld haar thuis geweest en nu bij de terugkeer was alles anders, de sfeer, de paarden, de verhalen. Ik knik als teken dat ik het hoor en zie hoe ze van haar gedachtes van net afstapt. Een klein lachje op mijn gelaat, ze was dus nog jong, iets wat ik eigenlijk al wist, maar wat me niet had gedeerd haar te behandelen als een volwasse gewoon paard, iets waar ze tot dusver gewoon naar gedroeg. Mijn gedachtes gaan nar mijn thuis, of wat het was. Hoe zou het zijn als ik daar ooit terug kwam? Ik was daar om het leiderschap op te nemen, iedereen mocht me en had respect voor me. Als ik nu terugkwam waren er twee opties, of mijn vader was nog steeds de leider en wachtte op mij en ze waren blij dat ik terug was, maar dit leek me onwaarschijnlijk. De kans was veel groter dat er een van de sterke jonge hengsten het leiderschap was toevertrouwd en dat ze me zouden wantrouwen, alsof ik hun in de steek gelaten zou hebben. Terwijl zij degene zijn die me altijd van de waarheid hebben weerhouden.

Wanneer ze begint over mogelijke gehiemen plekken begin ik te lachen. 'Dat soort plekken ja!' zeg ik lachend en schud even met mijn hoofd. Ik wist dondersgoed dat dit soort plekken niet bestonden, maar toch weerhield het me er soms niet van om ervan te dromen. Zo dacht ik ook dat dingen als schimmen niet bestonden en ik had ze ook werkelijk nog nooit gezien, maar de paarden spraken er hier vol angst over en het moest dan ook waar zijn. De volle maan zou bijna zijn en de kans dat ik voor het eerst in mijn leven een schim zou zijn was er. Aan de ene kant maakte het me onrustig, de angst van de paarden in deze kudde vertelde genoeg, aan de andere kant maakte het met nieuwschierig en wou ik er dolgraag eentje zien, iets wat ongetwijfeld niet al te verstandig was.
*Sorry, had over onze disc heen gelezen!
Terug naar boven Ga naar beneden
Sapphire

Sapphire

Profile
Number of posts : 594
Status : Absent
Believing in the goodness of life | Open Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Believing in the goodness of life | Open Believing in the goodness of life | Open Emptyvr 16 maa 2012 - 16:48


Gabriëlle

Believing in the goodness of life.
Sinds haar terugkomst in het land van de blauwe maan was ze nog niemand tegen gekomen die ze kende uit haar jeugd. Maar toen was ze ook vooral aan de zijde van haar moeder geweest, en haar vader was haast altijd in de buurt geweest. Echter was er van vriendjes en vriendinnetjes geen spraken geweest. Op een of andere manier was ze daar nooit aan toe geweest, totdat het moment dat ze het enige thuis dat ze toen kende achter liet. In de tijd dat ze weg was geweest had Gabrielle echt een geweldige tijd gehad. Genoeg leeftijdgesnootjes, een merrie die haar onder de vleugels had genomen, iemand die haar leerde over het leven en klaar maakte voor haar eigen pad. Wat de merrie betreft was die tijd veel te vroeg aangebroken, maar deels was dat ook haar eigen schuld geweest. Iets wat ze was gaan inzien in haar gesprek met Legend. Ze mocht de witte hengst wel en vertrouwde hem er ook echt wel op dat hij haar en alle anderen uit rank 1 wel zou weten te beschermen tijdens de blauwe maan. Toch had ze met Patriot plezier, ze kon om hem lachen en met hem lachen. En hij leek haar net zo te mogen als zij hem.

Opnieuw grinnikt de jonge spotted blanked merrie als hij bevestigd dat hij dat soort vreemde fantasie plekken bedoelt. Een grijns trekt vervolgens over haar gezicht voordat ze haar staart eens door de lucht slaat. De lente kwam met één groot nadeel; allemaal vliegjes, mugjes en andere insecten. Gaby had een enorme hekel aan ze, gewoon vanwege het feit dat ze zoveel kriebel en irritatie opwekte als ze op haar lichaam zaten. Vandaar ook dat haar vosse staart overuren maakte en ze ervoor zorgde dat ze niet te lang stil stond. Als ze met haar eigen vliegenmepper de beesten niet weg kon jagen dan maar op een andere manier. ”Ik ken wel een mooie plaats, niet sprookjes achtig of echt geheim, maar wel een bezoekje waardig… Hoewel de vliegen, dazen en muggen er ook wel zullen zijn..” Het was haar manier om voor te stellen in beweging te komen. Haar beide oortjes stonden in Patriot’s richting en de glimlach was nog niet van haar gezicht getrokken.

Sorry voor de late post!
Rank 1
Believing in the goodness of life | Open Gaby
Terug naar boven Ga naar beneden
Melissaamlo

Melissaamlo

Profile
Number of posts : 743
Believing in the goodness of life | Open Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Believing in the goodness of life | Open Believing in the goodness of life | Open Emptyzo 18 maa 2012 - 11:47

Believing in the goodness of life | Open Patriot-1-1

Met een warme glimlach blijf ik haar aankijken, ze maakte me vrolijk en dat zorgde ervoor dat de lach op mijn gelaat niet vertrok en zoals het er nu naar uit zag, zou die voorlopig ook nog niet vertrekken. Ik genoot van het gezelschap van deze jonge vrolijke merrie en volgens mij zij ook van het mijne en ik hoopte dat we deze dag samen gezellig zouden kunnen optrekken. Ik hoor haar woorden en knik om vervolgens even met mijn hoofd te schudden, die irritante, maar ik was er o zo trots op, lange voorpluk hing niet lekker voor m'n ogen. 'Ik ben erg nieuwsgierig naar waar je me heen brengt.' zeg ik en mijn grijns word enkele secondes wat breder. Even bewegen, lekker, daar had ik behoefte aan, lekker gedachten verzetten en genieten van dit prachtige gezelschap.

'Welke kant op?' vraag ik enthousiast, ik wou bewegen. Dribbelend sta ik op mijn plaats en even kort kom ik omhoog en bries luid. Ik voelde me een jonge hengst, echte jeugdjaren, lekker wild en enthousiast, maar zo was ik soms nog steeds. En ik was ook zeker niet oud, ik zat nog in de bloei van m'n leven, niet dat ik echt telde, maar ik geloof dat dit mijn 5e of 6e lente zouden worden. En lente was het favoriete seizoen van mij, heerlijk de lucht, de geur, het weer, de dieren, maar ze had gelijk... Die verdomde vliegjes en muggen kwamen er ook bij kijken. Maar het was zeker waar wat ze zeggen, donkere paarden hebben er veel meer last van en het was in dat opzicht een voorrecht om wit te zijn, ookal leek je nooit schoon.
*wou je ook nog disc met Lye'et en Falyn?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Profile
Believing in the goodness of life | Open Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: Believing in the goodness of life | Open Believing in the goodness of life | Open Empty

Terug naar boven Ga naar beneden

Believing in the goodness of life | Open

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 1 van 1

Soortgelijke onderwerpen

-
» All I want is a new life
» trial and error, that's life. *open*
» Life is half spent before we know what it is.- Open
» The little thing in life to enjoy. [Open]
» Our life is what our thoughts make it.~ open

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Blue Moon Horses :: Believing in the goodness of life | Open A2tpGgU :: » Archive :: Minanter-
» CHATBOX