IndexHandbookMapLaatste afbeeldingenRegistrerenInloggenZoeken

Deel

.; Kill the lights ;.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden
AuteurBericht
Cygnus

Cygnus

Profile
Number of posts : 9
.; Kill the lights ;. Vide

Contact
BerichtOnderwerp: .; Kill the lights ;. .; Kill the lights ;. Emptydi 6 maa 2012 - 22:21

.; Kill the lights ;. Cygnuspostsheet
We kill the lights and put on a show
It's all a lie
But you'd never know
The star will shine
And then it will fall
And you will forget it all

And after midnight we're all the same
No glass shoe to bring us fame
Nobody to take the blame


|| Cygnus || Merrie || 2 Jaar || Rang 1
Zachte kloppende geluiden maakten de aanwezigheid van een jonge, smetteloos witte merrie. Haar zilveren manen vielen als een zachte deken over haar gezicht en slanke hals heen terwijl ze in een rustig passenpatroon doorstapte. De bries kietelde haar zachtjes aan haar gezicht en woelde ietwat door haar lange, zachte manen heen. Kleine druppels water gleden langzaam van de dikke bladeren van de struiken en bomen af. Niet lang geleden had het nog geregend, maar nu was het tot haar opluchting gewoon droog. Haar neusgaten verwijdden zich iets in een zacht gesnuif terwijl ze de lucht om zich heen proefde, gewoon voor het geval dat. Want in dit land... Je kon het nooit zeker weten. Ervaring leerde dat wel.

Het zachte gekabbel en geklater van een beekje trok uiteindelijk haar volle aandacht. Ze hief haar hoofd wat hoger en haar sneeuwwitte oren draaiden zich naar het geluid toe. Eventjes hield ze halt, ze bleef staan in haar sporen. Zou ze...? Ze had wel dorst. Maar om naar het beekje verderop te gaan moest ze de veiligheid van de struiken verlaten. En dat stond haar tegen... Maar toch, ze kon het dorstige gevoel dat haar keel liet branden moeilijk negeren. Na een moment van korte twijfel en bedenktijd stapte ze dus uiteindelijk met voorzichtige passen het struikgewas uit. Niet dat ze heel erg verborgen was tussen het groen. Met haar sneeuwwitte kleur kon je haar er meestal zo tussenuit plukken. Daar hadden anders gekleurde paarden toch wel weer voordeel mee... Voorzichtig boog ze haar hoofd naar voren en begon ze met gulzige slokken te drinken. Totdat een plotseling geluid haar liet bevriezen in haar houding. Haar ogen verwijdden zich iets, en meteen hief ze haar hoofd weer, deze draaiende naar de plek waar ze dacht dat het geluid vandaan was gekomen.
Learn how to fly, I'll do what it takes, till I touch the sky
Terug naar boven Ga naar beneden
Joycebunny

Joycebunny

Profile
Number of posts : 35
.; Kill the lights ;. Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: .; Kill the lights ;. .; Kill the lights ;. Emptydo 8 maa 2012 - 19:28

Beauty.

Een bijna onhoorbare zucht werd opgeslokt door het gesis van de ochtendbries. De vrij compact gebouwde merrie had zich zoals gewoonlijk gevestigd op een rustig plekje langs de bosrand, op enkele meters van de rest van de kudde, waar slechts hun geur haar neusgaten vaag bereikte. Hoelang ze hier al stond wist ze beslist niet. Misschien enkele uren, misschien slechts 5 minuten. Eenmaal in haar dromen verwikkeld bestond er geen besef van tijd noch ruimte. Nog éénmaal liet ze haar blik langs de horizon glijden, over de nevel die laag boven de grond sluierde, maar zette haar lichaam dan toch in beweging.

De zachte, diepgrijze manen dansten zacht heen en weer bij iedere pas; een stevige stap die o zo kenmerkend was voor haar. Gecontroleerd, ongehaast. Toen ze het nogal vervelende gevoel van droogte in haar keel opmerkte, boog ze haar route iets af naar links. De struiken ristelden even stevig toen ze zich een weg baande naar het beekje. Lang was ze nog niet op bmh, maar gelukkig had ze zich dankzij haar goede oriëntatievermogen al best goed wegwijs gemaakt hier. Toen ze het witte gestalte opmerkte, bleef ze abrupt staan. 'Het spijt me. Heb ik je laten schrikken?'


.; Kill the lights ;. 34i23i8
Terug naar boven Ga naar beneden
Cygnus

Cygnus

Profile
Number of posts : 9
.; Kill the lights ;. Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: .; Kill the lights ;. .; Kill the lights ;. Emptydo 8 maa 2012 - 19:57

.; Kill the lights ;. Cygnuspostsheet
We kill the lights and put on a show
It's all a lie
But you'd never know
The star will shine
And then it will fall
And you will forget it all

And after midnight we're all the same
No glass shoe to bring us fame
Nobody to take the blame


|| Cygnus || Merrie || 2 Jaar || Rang 1
Haar hoofd deinde ietwat op en neer terwijl ze met vluchtige beweginkjes heen en weer keek. Haar oren draaiden nog ietwat heen en weer om zoveel mogelijk geluid op te vangen van haar omgeving. Ze kon echter niet genoeg geluid opvangen om de exacte locatie van de mogelijke bedreiging te ontdekken. Dus legde ze uiteindelijk maar haar oren plat in haar nek. Haar goud gekleurde ogen scanden de omgeving af. Maar nu ze uiteindelijk niks zag. Ontspande ze weer iets. Om vervolgens al haar spieren weer aan te spannen toen een paard de struiken uitstapte. Een merrie, herkende ze. En waarschijnlijk... Geen schim. Gelukkig. Toch kon je het maar nooit weten, dus bleef ze ietwat ongemakkelijk stil. Vooral omdat ze zo geschrokken was.

Het grijzige gestalte met donkere manen leek haar pas net op te merken en bleef abrupt staan. Zwijgend staarde Cygnus haar aan, niet goed wetende hoe ze moest beginnen. 'Het spijt me. Heb ik je laten schrikken?' Sprak de merrie uiteindelijk. Cygnus bleef eventjes stil, in haar hoofd een antwoord formulerende. "Ja, een beetje," Sprak ze uiteindelijk, met een ietwat ongemakkelijke zwiep van haar staart. "Ook dorst?" Vroeg ze vervolgens, om maar een beetje een gesprek op gang te krijgen. Eventjes wierp ze een blik op het beekje, haar eigen dorst had ze al gelest gelukkig. Daarna keek ze de onbekende Merrie weer aan. "Cygnus is de naam trouwens, aangenaam kennis te maken,"
Learn how to fly, I'll do what it takes, till I touch the sky
Terug naar boven Ga naar beneden
Joycebunny

Joycebunny

Profile
Number of posts : 35
.; Kill the lights ;. Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: .; Kill the lights ;. .; Kill the lights ;. Emptydo 8 maa 2012 - 20:19

Beauty.

Toen ze merkte dat de merrie bedaard was, verplaatste ze zich enkele passen naar voren, tot haar hoeven nét het water niet raakten. 'Het spijt me. Ik had hier eerlijk gezegd niemand verwacht bij blauwe maan' beaamde ze, terwijl ze zichzelf een houding trachtte te geven door haar linkerachterhoef op rust te zetten. Even liet ze haar hals zakken en voldeed zich aan het frisse water, dat in de beek al stromend langs haar lippen streek. Het verbaasde haar iedere dag hoe die kleine dingen haar zo plezierden. Nadat ze enkele slokken had genomen met gesloten ogen, likte ze de laatste beetjes van haar lippen en richtte ze zich weer op de merrie.

De woorden van het gestalte drongen langzaam maar zeker tot haar door. Cygnus. Ze bleef even verzonken in gedachten om de naam tot zich door te laten dringen, en liet haar blik even over de merrie glijden om te kijken of ze dit wezen al eerder had gezien. Dit was echter niet het geval. Ze schatte haar enkele jaren jonger dan zichzelf, zeker nog niet volledig volgroeid, en de nieuwsgierigheid begon op te borrelen. 'Aangenaam. Mijn naam is Beauty' zei ze zelfzeker, nadat ze beseft had dat ze een nogal onbeleefde stilte had gelaten. 'Leuke naam trouwens. Heeft het een betekenis?'


.; Kill the lights ;. 34i23i8
Terug naar boven Ga naar beneden
Cygnus

Cygnus

Profile
Number of posts : 9
.; Kill the lights ;. Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: .; Kill the lights ;. .; Kill the lights ;. Emptydo 8 maa 2012 - 20:30

.; Kill the lights ;. Cygnuspostsheet
We kill the lights and put on a show
It's all a lie
But you'd never know
The star will shine
And then it will fall
And you will forget it all

And after midnight we're all the same
No glass shoe to bring us fame
Nobody to take the blame


|| Cygnus || Merrie || 2 Jaar || Rang 1
Zwijgend keek Cygnus de nog voor haar naamloze merrie aan. Haar goudgetinte ogen volgden elke beweging, gewoon voor de zekerheid. Zwijgend luisterde ze naar de woorden van de grijsgekleurde merrie voor haar. De blauwe maan... Onwillekeurig keek ze eventjes naar het blauwe baken dat als een verschrikkelijke dreiging in de lucht hing. De term alleen al liet lichte huiveringen door haar huid heen trekken. De blauwe maan betekende altijd maar één ding voor haar, de schimmen waren op oorlogspad. "Hm... Ik moet zeggen dat dat insgelijks was," Sprak ze uiteindelijk luchtig als antwoord op de woorden van de Merrie tegenover haar. "Ik had ook geen andere paarden verwacht in de buurt... Dat was misschien ook onbewust wel de reden dat ik schrok," Ze schudde haar hoofd eventjes iets en liet haar manen ietwat door de lucht dansen. "Je weet maar nooit wat opduikt..." Ongemakkelijk keek ze eventjes naar haar reflectie in het water.

Beauty, eigenlijk een best wel toepasselijke naam voor het paard tegenover haar. Beleefd boog Cygnus haar hoofd iets naar de merrie. "Aangenaam kennis te maken, Beauty," Zei ze, en ze liet de klanken van de naam eventjes op zich in werken. Namen onthouden? Daar was ze nooit zo'n ster in geweest. Haar naam? Of die een betekenis had? Eventjes bleef ze stil, voordat ze antwoord gaf. Eventjes nadenken, misschien best wel stom, maar zelf wist ze het niet zo heel erg goed meer. Dom was ze niet, maar haar brein had het talent om de meest stompzinnige feiten te onthouden en dan heel wat andere dingen weg te laten. Tot haar eigen grote irritatie natuurlijk. Uiteindelijk kwam het toch wel weer boven borrelen. "Mijn moeder vertelde altijd dat het zwaan betekend," Sprak ze dus uiteindelijk maar. Wat Beauty's naam betekende was wel duidelijk voor haar.
Learn how to fly, I'll do what it takes, till I touch the sky
Terug naar boven Ga naar beneden
Joycebunny

Joycebunny

Profile
Number of posts : 35
.; Kill the lights ;. Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: .; Kill the lights ;. .; Kill the lights ;. Emptydo 8 maa 2012 - 21:27

Beauty.

Ze zag de blik van de merrie afdwalen naar de blauwachtige schemering en liet zich erin meeslepen. Ze knikte kort bij de woorden van de merrie als bevestiging; meer had ze er niet aan toe te voegen. Ze moest toegeven dat ze in tegenstelling tot de andere paarden niet zo panisch of paranoide was in deze periode. Ze had weleens de confrontatie aangegaan met een schim, en in tegenstelling tot haar verwachtingen was ze er koel onder gebleven. Alsof hun zielen verwikkeld waren in een machtsstrijd, die zij op voorhand reeds gewonnen had. De blauwe maan beangstigde haar niet: het benam haar de adem. Het had iets magisch en dromerigs, iets wat ze in geen enkele andere kudde was tegengekomen.

Toen Cygnus weer begon te praten, werd ze alsnog uit haar ietwat dromerige gedachtegang gerukt. 'Mooie naam.' zei ze dan. Toen het tengere gestalte amper afstak bij de achtergrond besefte ze hoe donker het hier eigenlijk was tijdens blauwe maan. Ze miste het lentegevoel dat ze een paar dagen ervoor had ervaren. Ze miste de geur van stof en zonnestralen die zich op een mooie ochtend in maart zo harmonieus konden vermengen met de zachte bries die altijd aanwezig was op de vallei. 'Hoe lang ben je hier al? In de kudde bedoel ik', vroeg ze. Haar oortjes waren nog steeds attent op Cygnus gericht.

.; Kill the lights ;. 34i23i8
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud



Profile
.; Kill the lights ;. Vide

Contact
BerichtOnderwerp: Re: .; Kill the lights ;. .; Kill the lights ;. Empty

Terug naar boven Ga naar beneden

.; Kill the lights ;.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven
Pagina 1 van 1

Soortgelijke onderwerpen

-
» Dear aunt, just don't kill me or my little foal. ~ Vanth
» ~I'm so sick of this, so come here and kill!~
» Achilles ~ Kill me.
» Curiosity Will Never Fail to Kill the Cat [ENG]
» - Avanti. -- Lord, accept me or kill me.

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Blue Moon Horses :: .; Kill the lights ;. A2tpGgU :: » Archive :: Minanter-
» CHATBOX